Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

15 hours ago, Goesting said:

Besparingen en bezwaren (in die tijd vooral landbouwers) hebben die plannen inderdaad genekt. Vandaag is het natuurlijk te laat. De reservatiestroken zijn hier en daar nog herkenbaar op een kaart (bijvoorbeeld de groene ruimte tussen Kontich en Edegem), maar als je dat op tafel legt kies je voor politieke zelfmoord omdat er ondertussen een pak meer omwonenden zijn langs die reservatiestroken.

De geschiedenis van de R2 kan je hier nalezen: http://www.wegen-routes.be/doss/R2n.html

De andere inhoud op die website is ook een aanrader als je de historische context wat beter wil begrijpen.

Maar je hebt inderdaad een punt. Je kan Vlaanderen via de autosnelweg niet van Oost naar West doorkruisen zonder een ringweg te moeten nemen. Er moet ook een plan geweest zijn om een heuse Vlaamse Transversale te bouwen. Die zou aftakken van de E40 in Aalst, en zo via Mechelen/Zemst uiteindelijk aanknopen op de E314 in Rotselaar. Dat had prima geweest voor doorgaand verkeer.

Wel interessant om te lezen, typisch Belgisch... Heb er eigenlijk nooit op gelet dat die voorbereidingen er nog liggen langs de E19 (“Kontichschleife” @Pieter). Rij er wekelijks voorbij.

111271B4-814A-4B7F-BB61-D6BC49F1E615.jpeg.9544e293ce963b4b4a4bdecf59642e76.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Phil zei:

Wel interessant om te lezen, typisch Belgisch... Heb er eigenlijk nooit op gelet dat die voorbereidingen er nog liggen langs de E19 (“Kontichschleife” @Pieter). Rij er wekelijks voorbij.

111271B4-814A-4B7F-BB61-D6BC49F1E615.jpeg.9544e293ce963b4b4a4bdecf59642e76.jpeg

Ik dacht dat zoiets was om ooit eventueel een trein te laten langsrijden (zoals het geval is richting Brussel) :D Cool!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit nog altijd met die A1 die ik "tijdelijk" van mijn werk mag gebruiken. Vertrek ik maandagmorgen, krijg ik al rap de melding om de bandenspanning te controleren. Linksachter stukje metaal in de band, band staat op slechts 1 bar.  Bijgeblazen tot 3 bar met dat mini compressortje. Allemaal geen erg, maar ik wil niet teveel tijd verliezen met die zever. Ik kom nu maar één dag per week op kantoor, en er zijn een hoop dingen die MOETEN gebeuren die dag.

Meer dan een half uur zitten rondbellen om uit te vogelen wat te doen: nee, ze moeten mij niet takelen. Hun interventie sturen om de band te herstellen met een wiek: riskeer ik een eeuwigheid te wachten, bij 30 graden celsius,  voor een halfslachtige oplossing. Blijkbaar mag de band ENKEL bij Audi hersteld worden. De dichtsbijzijnde garage die niet op verlof, op een half uur rijden, die kan pas woensdag ten vroegste een afspraak maken. Prima. Naar huis gereden, mijn eigen auto genomen en naar mijn werk gegaan. 's avonds pas na 20u terug thuis geraakt, met al die zever en het werk dat af moest.

Anyway, van mijn werk mocht ik uiteindelijk de band eender waar laten herstellen op factuur van  het werk. Bandencentrale op 5 minuten van mijn deur, op een kwartier geregeld. Al die zever is mijn tijd niet waard. Wanneer de wintervelgen moeten gewisseld worden voor de zomervelgen, ben ik bijna 1u kwijt om heen en weer naar de Audi dealer te rijden. Moet ik minstens 2-4 weken van tevoren een afspraak maken. Dan is het minstens 1uur wachten terwijl ze die velgen wisselen, over het algemeen  gaat het eerder richting 1.5u.  Geen idee waarom dat zo lang moet duren.

Onvoorstelbaar veel tijd die je met een leasing verliest voor al zo'n domme zaken. Dikke WTF.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm... toen ik met mijn BMW een platte band had omdat er een nagel in zat, was dat op 1,5u geklaard. Gebeld en gezegd dat ik niet langer mobiel was en een 45 min later stond Touring op mijn oprit. En dat was ook een leasing.

En voor de bandenwissel: maak toch gewoon in augustus/september een afspraak voor eind oktober, begin november? De winter begint elk jaar op hetzelfde moment hé. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat in veel leasingcontracten een switch zit inbegrepen en dat je dan ook principieel verplicht bent om die te doen?De meteorologische winter vindt elk jaar plaats hoor, koud of niet 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

38 minutes ago, Jenkins said:

Je weet dat in veel leasingcontracten een switch zit inbegrepen en dat je dan ook principieel verplicht bent om die te doen?De meteorologische winter vindt elk jaar plaats hoor, koud of niet 😉

verplicht of niet, als je sneller je zomerbanden oprijdt dan normaal, dan sturen ze je baas de factuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Polygoon zei:

Groene golven werken natuurlijk enkel als je je aan de snelheid houdt ... 

In Nederland zijn er veel stukken waar:

- er een bord zegt hoe snel je moet rijden om groen te hebben aan het volgende licht

- er een bord melding heeft of je met je vrachtwagen nog in de groene golf gaat zitten. (Met een auto dan gewoon naast die vrachtwagen blijven of gas geven)

- sensoren zien dat er vrachtwagen af komt en sowieso op groen blijft

- sensoren die maken dat iedereen groen heeft als je nadert. Wel zo dat fietsers voorrang krijgen op groen.

 

Dat laatste is soms wel vloeken omdat het op orange sprint als je op 150m zit, je denkt te moeten stoppen maar dan toch groen krijgt. 

 

Het is er niet allemaal beter, veel stukken zijn veel te smal, iedere cm² asfalt heeft een nut dus een afrit is enkel een afrit, even op stoppen gaat niet of je blokkeert het verkeer. En zo vind je ver nergens plaats om je langs de kant te zetten. Maar er is daar toch meer over nagedacht en soms een beetje nu opgegeven om later er voordeel bij te hebben. Werken daar duren ook geen 17jaar. 

Ale, viaduct in Gentbrugge, moest het een metalen constructie zijn, zelfs de oud ijzer boer zou ze niet willen hebben. Toch zijn ze daar nu wat tijd en geld aan het verprutsen want een nieuwe kost teveel. 

Moest België een firma zijn, het faillissement was al lang klaar. Denk zelfs dat ze met hun business plan geen lening bij de bank zouden krijgen. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Goesting zei:

Besparingen en bezwaren (in die tijd vooral landbouwers) hebben die plannen inderdaad genekt. Vandaag is het natuurlijk te laat. De reservatiestroken zijn hier en daar nog herkenbaar op een kaart (bijvoorbeeld de groene ruimte tussen Kontich en Edegem), maar als je dat op tafel legt kies je voor politieke zelfmoord omdat er ondertussen een pak meer omwonenden zijn langs die reservatiestroken.

De geschiedenis van de R2 kan je hier nalezen: http://www.wegen-routes.be/doss/R2n.html

De andere inhoud op die website is ook een aanrader als je de historische context wat beter wil begrijpen.

Maar je hebt inderdaad een punt. Je kan Vlaanderen via de autosnelweg niet van Oost naar West doorkruisen zonder een ringweg te moeten nemen. Er moet ook een plan geweest zijn om een heuse Vlaamse Transversale te bouwen. Die zou aftakken van de E40 in Aalst, en zo via Mechelen/Zemst uiteindelijk aanknopen op de E314 in Rotselaar. Dat had prima geweest voor doorgaand verkeer.

Ik ken die website al een tijdje, ik vind dat de max, die historieken.

Maar bovenstaande zorgt er voor dat ik baal van discussies over tunnel of overkapping of wat dan ook, om dan uiteindelijk ook geen oplossing te zien, dus voorzag ik steeds in mijn eigen oplossing: dwars door Antwerpen en de gekende sluipwegen voor Antwerpen. Wat boeit mij het dan nog dat men last heeft van me, eerlijk waar. Mijn tijd was ook geld. Een tunnel op het traject dat je beschrijft, dus de R2, ik teken direct. Wat boeit mij die haven en doorgaand verkeer naar NL, enz, dat is verkeer dat er sowieso moet zijn, daarvoor is die tunnel/overkapping-discussie terecht. Maar het verkeer dat er niet moet zijn weghouden is de oorzaak aanpakken, niet het gevolg. En dan kan je naar de rest kijken. Nu doen ze het omgekeerd, of nee, halfslachtig met het slechtste eerst.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, CAS said:

Moest België een firma zijn, het faillissement was al lang klaar. Denk zelfs dat ze met hun business plan geen lening bij de bank zouden krijgen. 

❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bompa said:

Maar bovenstaande zorgt er voor dat ik baal van discussies over tunnel of overkapping of wat dan ook, om dan uiteindelijk ook geen oplossing te zien, dus voorzag ik steeds in mijn eigen oplossing: dwars door Antwerpen en de gekende sluipwegen voor Antwerpen. 

Feit is dat infrastructuur aanleggen op termijn enkel duurder en moeilijker wordt. Nu zeggen we: moesten we 40 jaar geleden wat vooruitziender zijn geweest, het ging goedkoper en met minder ellende opgelost zijn. Feit is dat we binnnen 40 jaar zullen zeggen "moesten we in 2020 wat vooruitziender zijn geweest....".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, hadden ze toen geweten wat we nu weten ...

Niet alle, maar vele beslissingen zijn toen genomen met de gegevens die ze toen hadden en met goede bedoelingen. Hier en daar een oog om oog / tand om tand tussen gewesten of partijen, en hier en daar wat zelfverrijking, maar door de band allemaal dingen waarvan nu makkelijk gezegd is "hadden ze toen maar ....".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet ge toch niet voor gestudeerd hebben dat als ge een autosnelweg laat overgaan in een ringweg, en dan terug een autosnelweg dat dat niet efficient is voor het doorgaand verkeer? 🤔

En het achteraf oplossen hoeft toch geen 50 jaar te duren? Eindhoven... Maastricht...

Maatricht kom ik nu dagelijks, dat is gewoon een zaligheid geworden waar dat vroeger ook een giga drama was kwa verkeersdoorstroming.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen zijn zeg mag doen in het overbepamperde deel van de maatschappij, en als niemand nog risico durft nemen (politiek), dan zal dat niet meer lukken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/15/2020 at 6:06 PM, teus_ said:

Zit nog altijd met die A1 die ik "tijdelijk" van mijn werk mag gebruiken. Vertrek ik maandagmorgen, krijg ik al rap de melding om de bandenspanning te controleren. Linksachter stukje metaal in de band, band staat op slechts 1 bar.  Bijgeblazen tot 3 bar met dat mini compressortje. Allemaal geen erg, maar ik wil niet teveel tijd verliezen met die zever. Ik kom nu maar één dag per week op kantoor, en er zijn een hoop dingen die MOETEN gebeuren die dag.

Meer dan een half uur zitten rondbellen om uit te vogelen wat te doen: nee, ze moeten mij niet takelen. Hun interventie sturen om de band te herstellen met een wiek: riskeer ik een eeuwigheid te wachten, bij 30 graden celsius,  voor een halfslachtige oplossing. Blijkbaar mag de band ENKEL bij Audi hersteld worden. De dichtsbijzijnde garage die niet op verlof, op een half uur rijden, die kan pas woensdag ten vroegste een afspraak maken. Prima. Naar huis gereden, mijn eigen auto genomen en naar mijn werk gegaan. 's avonds pas na 20u terug thuis geraakt, met al die zever en het werk dat af moest.

Anyway, van mijn werk mocht ik uiteindelijk de band eender waar laten herstellen op factuur van  het werk. Bandencentrale op 5 minuten van mijn deur, op een kwartier geregeld. Al die zever is mijn tijd niet waard. Wanneer de wintervelgen moeten gewisseld worden voor de zomervelgen, ben ik bijna 1u kwijt om heen en weer naar de Audi dealer te rijden. Moet ik minstens 2-4 weken van tevoren een afspraak maken. Dan is het minstens 1uur wachten terwijl ze die velgen wisselen, over het algemeen  gaat het eerder richting 1.5u.  Geen idee waarom dat zo lang moet duren.

Onvoorstelbaar veel tijd die je met een leasing verliest voor al zo'n domme zaken. Dikke WTF.

 

Jij bent niet de eigenaar van de auto. De eigenaar beslist waar jij als gebruiker die laat onderhouden, herstellen. Lijkt me fair.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, ICM said:

Jij bent niet de eigenaar van de auto. De eigenaar beslist waar jij als gebruiker die laat onderhouden, herstellen. Lijkt me fair.

Bwa, zowel het leasingcontract als het onderhoud vallen toch onder dezelfde eigenaar. Vrij evident dat ze hun eigen commerce beschermen, maar gewoon lastige kutboel hoeveel tijd je verliest aan zo'n banale zaken. Bedrijven doen aan leasing omdat het "gemakkelijk" is en omdat het fiscaal heel aantrekkelijk is. Voor het "gemakkelijk" aspect zou ik het alleszins zelf nooit doen.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, teus_ said:

Bwa, zowel het leasingcontract als het onderhoud vallen toch onder dezelfde eigenaar. Vrij evident dat ze hun eigen commerce beschermen, maar gewoon lastige kutboel hoeveel tijd je verliest aan zo'n banale zaken. Bedrijven doen aan leasing omdat het "gemakkelijk" is en omdat het fiscaal heel aantrekkelijk is. Voor het "gemakkelijk" aspect zou ik het alleszins zelf nooit doen.

Het is vooral omdat de eigenaar de restwaarde in handen krijgt. Dus wil hij die beschermen. De onderhoudsbusiness is niet de hoofdzaak hier.

Gemakkelijk? Zalig gemakkelijk. Auto bestellen, auto geleverd krijgen, betalen/afschrijven voor het gebruik, teruggeven. Perfect. Voor jou als chauffeur? Who cares? Zelfde verhaal hier. Jij bent de klant niet van de leasingmaatschappij. Jij betaalt niet. Jij bent de chauffeur. Awel, rij die wagen wanneer nodig eens waar die moet zijn.

(Voor de duidelijkheid, ik begrijp jouw 'point of view' uiteraard, maar ik schets waarom dat (jij) irrelevant is (bent). Jij hebt geen economische waarde in deze transactie tussen de leasingmaatschappij en jouw werkgever.)

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, op die manier. Ja, ik versta natuurlijk wel hoe ik weinig meespeel hierin. De meeste mensen weten heel weinig van auto's en zijn er ook amper mee begaan. Leasing moet zich vooral indekken dat hun financien kloppen en er niet gesjoemeld wordt. Anders kan ik bij een bevriende garagist eender wat op factuur laten zetten voor de leasing. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/8/2020 om 15:13, Pieter zei:

Ik dacht dat zoiets was om ooit eventueel een trein te laten langsrijden (zoals het geval is richting Brussel) :D Cool!

Het was ook nooit de bedoeling om daar een trein te laten rijden tussen Mechelen en Brussel zoals nu het geval. Die brede middenberm had eerst een héél andere doelstelling. Normaal kwam daar een superautosnelweg tussen Antwerpen en Brussel met 3 rijstroken in elke richting, en met enkel knooppunten in Mechelen. De huidige autosnelweg is dus eigenlijk bestemd voor lokaal verkeer dat gebruik wil maken van de andere op- en afritten. B)

Op 15/8/2020 om 21:00, Bompa zei:

Ik ken die website al een tijdje, ik vind dat de max, die historieken.

Maar bovenstaande zorgt er voor dat ik baal van discussies over tunnel of overkapping of wat dan ook, om dan uiteindelijk ook geen oplossing te zien, dus voorzag ik steeds in mijn eigen oplossing: dwars door Antwerpen en de gekende sluipwegen voor Antwerpen. Wat boeit mij het dan nog dat men last heeft van me, eerlijk waar. Mijn tijd was ook geld. Een tunnel op het traject dat je beschrijft, dus de R2, ik teken direct. Wat boeit mij die haven en doorgaand verkeer naar NL, enz, dat is verkeer dat er sowieso moet zijn, daarvoor is die tunnel/overkapping-discussie terecht. Maar het verkeer dat er niet moet zijn weghouden is de oorzaak aanpakken, niet het gevolg. En dan kan je naar de rest kijken. Nu doen ze het omgekeerd, of nee, halfslachtig met het slechtste eerst.

Inderdaad, ik ken het ook. Afrit Haasdonk nemen, samen met andere Wazers door de baantjes crossen en dan via de laatste oprit Linkeroever terug op de E17. Dan merk je dat het zo erg is dat ze in Zwijndrecht een bareel geplaatst hebben in een straat met een school, om het sluipverkeer te weren wanneer de schooldag begint of eindigt.

Normaal zou dan zelfs bij de groenen toch ook de frank moeten vallen dat er dan iets niet klopt als je met zoveel sluipverkeer zit. Men schermt altijd met het argument van aanzuigeffecten bij het aanleggen van extra infrastructuur, maar eigenlijk is dat net positief. Met extra infrastructuur zuigt men immers het sluipverkeer weg dat nu in de dorpen zit!

Op 16/8/2020 om 20:33, Bompa zei:

Als iedereen zijn zeg mag doen in het overbepamperde deel van de maatschappij, en als niemand nog risico durft nemen (politiek), dan zal dat niet meer lukken.

Inderdaad, zelfs in onnozele dossiers zoals het aanleggen van een 2km lange weefstrook vechten ze de vergunning aan: https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/rechter-weigert-vierde-rijstrook-op-e40-maar-awv-wil-meteen-nieuwe-aanvraag-indienen~a255f158c/

Het probleem is dat o.a. de Vlaamse overheid wel in projecten wil investeren, maar met de huidige (fragiele) juridische omkadering is dat altijd een groot risico. Één NIMBY moet maar naar de rechter trekken om de hele bouwvergunning te laten vernietigen. In Nederland staat men qua rechtspraak verder op dat vlak, waardoor het minder evident is om projecten zomaar af te schieten via een procedureslagje bij de Raad van State.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Goesting said:

Inderdaad, zelfs in onnozele dossiers zoals het aanleggen van een 2km lange weefstrook vechten ze de vergunning aan: https://www.hln.be/in-de-buurt/gent/rechter-weigert-vierde-rijstrook-op-e40-maar-awv-wil-meteen-nieuwe-aanvraag-indienen~a255f158c/

Dat zijn nogal pestpraktijken. Groenen hun visie gaat eerder over het kapotmaken van autogebruik, dan betere oplossingen te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag in één of ander gehucht met grootheidswaanzin moeten leveren. Grote markt 1 stond er op mijn leveringsbon, dacht, ideaal, grote markt, daar kan ik mij makkelijk draaien. 

Dacht er heen te rijden via de N1, maar op een bepaald moment is die maar 2,9m hoog. In Brussel leggen ze dan een baan er naast, hier echter... Soit, alle 3,5ton borden genegeerd en zo kon ik er wel geraken. België :inlove:

Eens aangekomen bleek de straatnaam nog sarcasme te zijn ook. Binnenkoer had toch een betere naam geweest, gelukkig kooiaap mee...

IMG_20200819_075119.thumb.jpg.7acd1d9c8063cefe001e0d928a7e1f24.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid