Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

1 minute ago, The Swede said:

Hoeveel randdebielen rijden er hier nu rond? :fp:

meer stress en meer verwachtingen bij iedereen. iedereen wil het onderste uit de kan, en leven gelijk de """influencers""" op instagram. ik kan niet goed meer om met de stress van het rijden.  gelukkig heb ik een werkgever die mij toelaat om de spits te vermijden, en gewoon thuis te blijven indien nodig.

22 minutes ago, ir_fuel said:

Begin maar al met een CCD camera te zoeken, en eentje die aan 120fps filmt.

Allemaal (nog) niet zo evident vandaag de dag. Zal wel komen ooit. 

ik denk dat het wel haalbaar is. beetje te zien wat het mag kosten, rekening houdend met het feit dat sommige aanpassingen vrij destructief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, The Swede zei:

Ze zien een caravan en dan is het “oh, ik moet daar absoluut voorbij voor de afrit” of “voor de weg van 2 naar 1 vak gaat” om zich dan lelijk te misrekenen en er dan ineens toch niet meer voorbij te kunnen zonder over alle witte lijnen te rijden en mij de pas af te snijden. 🤬

Het algemeen probleem zijnde dat hun ego er niet achter wil blijven maar ondertussen willen ze ook de snelheidsbeperkingen niet overtreden... 

Sorry, ik moest je absoluut nog pakken voor de afrit.. maar ik heb je niet de pas afgesneden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Waky said:

dat bovendien krachtig genoeg is om dat een aantal keren per seconde te doen.

jetson-xavier-nx-dev-kit-2c50-D.jpg

I present: 

The NVIDIA Jetson Xavier NX Developer Kit  :) 

 

Ok, nu nog enkel zo een open source libke efkes porten naar dat platform, maar dat zal zo moeilijk wel niet zijn zeker? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Waky said:

  Zoals Fuelmans zegt, het is grappig hoe simplistisch je dat doet uitschijnen, 'coderen'. Zal ook wel de reden zijn dat je er een grondige hekel aan hebt.  

je zou allicht gaan denken dat ik zelfs nooit mijn middelbaar heb afgemaakt 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, teus_ said:

ik denk dat het wel haalbaar is. beetje te zien wat het mag kosten, rekening houdend met het feit dat sommige aanpassingen vrij destructief zijn.

Ja absoluut.

Ik zal zelfs meer zeggen, het bestaat al en ze rijden al rond!

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfe

 

Allez man, zo kan je alles uitleggen :lolz: 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Ok, nu nog enkel zo een open source libke efkes porten naar dat platform, maar dat zal zo moeilijk wel niet zijn zeker? :D

te zien hoe rampzalig slecht dat open source project gedocumenteerd is 🙄

3 minutes ago, ir_fuel said:

Allez man, zo kan je alles uitleggen :lolz: 

prima, einde discussie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, teus_ zei:

te zien hoe rampzalig slecht dat open source project gedocumenteerd is 🙄

prima, einde discussie.

Ok best, laat iets weten als je er toch zou aan beginnen :) 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Waky said:

Sorry, ik moest je absoluut nog pakken voor de afrit.. maar ik heb je niet de pas afgesneden? 

:lolz: Zou me verwonderen dat jij me bent voorbijgereden zondag namiddag. 

En jawel, 9 keer op de 10 misrekenen ze zich op de snelheid die je rijdt en duurt het veel langer om voorbij te steken met als gevolg dat ze nadien op het laatste moment die afrit nog maar kunnen nemen.

Ik veronderstel dat @CAS dagelijks wel dezelfde idiote toeren zal zien van mannen die "nog gauw diene camion voorbij moeten" want ze zouden wel eens anderhalve seconde later kunnen aankomen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou zowaar kunnen he :) ter hoogte van Kerpen heb ik alleszins ene mobilhome of caravan nog snel gepakt voor de afrit, want daar is een scherpe langzame bocht.

Als ik met mijn trailer op weg ben, en soms zelfs zonder, dan erger ik mij aan mensen zonder inzicht. Die niet zien dat jij een vrachtwagen nadert en niet uit zichzelf naar het linker vak gaan als dat vrij is. En dan heb je nog de hardnekkige soort die zelfs niet wijken als je je pinker opzet en lichtjes begint uit te wijken. Grrr. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Waky said:

En dan heb je nog de hardnekkige soort die zelfs niet wijken als je je pinker opzet en lichtjes begint uit te wijken. Grrr. 

Dat is ook een ergernis voor mij. Eventjes naar het vrije linkervak gaan is toch een kleine moeite? En iedereen kan vlor aan zijn snelheid verder cruisen.

Heb al gemerkt dat degenen die niet willen wijken ook vaak middenvakplakker zijn, zelfs als er een trager voertuig voor hen rijdt op het middenvak en het linkse vak is vrij, veranderen ze niet naar het linkervak. 

Nog erger wordt het als ook nog 'ns snelheids-yoyo's zijn, Al enkele keren meegemaakt; ik rij op cruise control op het rechtse vak, ik nader een trager voertuig, zet m'n pinker aan, achterligger op middenvak bougeert niet ondanks dat het linkervak vrij is en er geen snellere achterliggers zijn. Ik wijk een beetje meer naar links uit, nog steeds geen reactie. Dus ik moet vertragen. Eens de middenvak-yoyo gepasseerd is, kan ik het tragere voertuig inhalen en zet ik m'n cruise control terug aan. Ik voeg terug rechts in, middenvak-yoyo blijft op het middenvak plakken. Ietsje verder vertraagt de persoon in kwestie plots (zonder tragere voorliggers), en niet 2-3 km/u trager, nee 10 km/u. Aangezien ik op cruise rij, haal ik deze in, braafjes van het rechtse baanvak naar het uiterst linkse en terug naar het rechtse baanvak. Nog geen minuutje later haalt de yoyo mij terug in. Om iets verder weer een pak trager te gaan rijden. En ik kan weer inhalen. En dat blijft dan zo duren voor tientallen km... Ik kan best begrijpen dat wie niet op cruise control rijdt zijn snelheid onmogelijk perfect kan aanhouden, maar sommigen zijn echt wel extreem in het varieren van snelheid.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎/‎09‎/‎2020 om 20:52, Bompa zei:

Als ik door het raam roep dat dit een zebrapad is, roept zijn vriendin "dat geld ook voor fietsers".

Wel zot dat je een DT-fout zelfs gesproken kunt herkennen

  • Vind ik leuk 2
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Alexanderr zei:

Wel zot dat je een DT-fout zelfs gesproken kunt herkennen

Doet me ineens aan een oud gedichtje denken:

Quote

"HARD"

De wereld gaat aan een dt-fout ten onder.

 

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Waky said:

Het zou zowaar kunnen he :) ter hoogte van Kerpen heb ik alleszins ene mobilhome of caravan nog snel gepakt voor de afrit, want daar is een scherpe langzame bocht.

Als ik met mijn trailer op weg ben, en soms zelfs zonder, dan erger ik mij aan mensen zonder inzicht. Die niet zien dat jij een vrachtwagen nadert en niet uit zichzelf naar het linker vak gaan als dat vrij is. En dan heb je nog de hardnekkige soort die zelfs niet wijken als je je pinker opzet en lichtjes begint uit te wijken. Grrr. 

Is geen kwestie van inzicht. Niemand verplicht die mensen van plaats te maken voor u.

edit: ik heb het omgekeerde al meegemaakt. Op een invoegstrook rijden, ik op het 1e vak, naast mij komen rijden en dan dwaas doen omdat ik niet aan de kant ga. Geef wat meer gas en voeg voor mij in, of rem een beetje af en voeg achter mij in he. Plek genoeg :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Is geen kwestie van inzicht. Niemand verplicht die mensen van plaats te maken voor u.

Getuigt voor mij toch van verkeersinzicht, en gelukkig zijn er nog die dit hebben, maar evenveel hebben het niet. 

Het inzicht met een simpel manoeuvre plaats te maken voor je medemens zodat hij niet in remmen moet. Het grote probleem is dat dit voor de middenvaksrijder geen simpel manoeuvre is. In de spiegels kijken, pinker aantikken, uitwijken. En dan op de koop toe nog een keer om weer in te voegen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote probleem is dat er heel veel idioten dat doen. Leuk als je die pipos voorbij wilt en ze plots een vak opschuiven omdat ze zien dat iemand mogelijks een vrachtwagen voorbij wil of zou willen invoegen (bij voorkeur als ze nog in de bocht zitten dus nog niet eens op de invoegstrook). Kan jij in de remmen omdat ze "hoffelijk" willen zijn.

jij die voorbij wil steken/invoegen kan ook in je spiegels kijken en desnoods een beetje gas bijgeven om ervoor te zijn of even van de cruisecontrol afkomen en erachter uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad toch allemaal terug te brengen tot verkeersinzicht?


Wanneer ik bv. in vak twee rijd en iemand dreigt ingesloten geraken en geeft met zijn pinker aan op te willen schuiven:

- dan schuif ik met plezier een vak op wanneer het vak naast mij vrij is.

- blijf ik in vak twee wanneer ik anderen zou hinderen door vak drie in te rijden.

Het verbaast mij steeds weer hoeveel mensen persé in hun vak willen blijven hangen in plaats van even op te schuiven.

Wanneer diegene die op wilt schuiven te lui is om zijn pinker op te zetten doe ik zelfs de moeite niet om op te schuiven. 😣

Dat is mijn grootste ergernis; mensen die hun richtingaanwijzer niet gebruiken. 🤮

aangepast door thiva
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

:lolz: Zou me verwonderen dat jij me bent voorbijgereden zondag namiddag. 

En jawel, 9 keer op de 10 misrekenen ze zich op de snelheid die je rijdt en duurt het veel langer om voorbij te steken met als gevolg dat ze nadien op het laatste moment die afrit nog maar kunnen nemen.

Ik veronderstel dat @CAS dagelijks wel dezelfde idiote toeren zal zien van mannen die "nog gauw diene camion voorbij moeten" want ze zouden wel eens anderhalve seconde later kunnen aankomen. 

 

Ik kan er dagelijks wel een uur aan film makkelijk mee vullen. Op wanneer ze op de hoofdbaan op een kruispunt willen invoegen en er komt een 44tonner af, maar voor de rest geen verkeer, dan overleggen ze dat eens met zichzelf en wanneer het echt niet meer kan, komen ze de baan op. Om dan 300m verder te stoppen en wanneer ze stil staan hun richtingaanwijzer aan te zetten omdat ze zijn waar ze moeten zijn. 

Weer een paar kilo co² de lucht in :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, CAS zei:

Ik kan er dagelijks wel een uur aan film makkelijk mee vullen. Op wanneer ze op de hoofdbaan op een kruispunt willen invoegen en er komt een 44tonner af, maar voor de rest geen verkeer, dan overleggen ze dat eens met zichzelf en wanneer het echt niet meer kan, komen ze de baan op. Om dan 300m verder te stoppen en wanneer ze stil staan hun richtingaanwijzer aan te zetten omdat ze zijn waar ze moeten zijn. 

Weer een paar kilo co² de lucht in :inlove:

 

wel euro6 makker. Is veel beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

fietsstraten zijn ook zoiets raar.

hier in de buurt is er een straat die compleet autovrij gemaakt is tussen bepaalde uren, door de school die daar ligt. er zijn zelfs slagbomen gekomen, resultaat is dat iedereen te voet midden op straat loopt of  fietst, alles door elkaar. ik moet daar door om naar huis te gaan, en heb nu al verschillende keren met de fiets alles mogen toesmijten (en neen ik kom niet als een zot af) omdat er ofwel opeens een voetganger beslist van over te steken of te stoppen midden op straat om een babbeltje te maken met iemand, of er een fietser van de andere kant beslist om over te steken. in zo'n straat gelden precies niets meer van regels?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, tuscani zei:

fietsstraten zijn ook zoiets raar.

hier in de buurt is er een straat die compleet autovrij gemaakt is tussen bepaalde uren, door de school die daar ligt. er zijn zelfs slagbomen gekomen, resultaat is dat iedereen te voet midden op straat loopt of  fietst, alles door elkaar. ik moet daar door om naar huis te gaan, en heb nu al verschillende keren met de fiets alles mogen toesmijten (en neen ik kom niet als een zot af) omdat er ofwel opeens een voetganger beslist van over te steken of te stoppen midden op straat om een babbeltje te maken met iemand, of er een fietser van de andere kant beslist om over te steken. in zo'n straat gelden precies niets meer van regels?

 

Wees blij dat je niet verplicht wordt tot afstappen door zo'n pipo in een paars frakske. 🙈

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gewoon ik zei:

het grote probleem is dat er heel veel idioten dat doen. Leuk als je die pipos voorbij wilt en ze plots een vak opschuiven omdat ze zien dat iemand mogelijks een vrachtwagen voorbij wil of zou willen invoegen (bij voorkeur als ze nog in de bocht zitten dus nog niet eens op de invoegstrook). Kan jij in de remmen omdat ze "hoffelijk" willen zijn.

jij die voorbij wil steken/invoegen kan ook in je spiegels kijken en desnoods een beetje gas bijgeven om ervoor te zijn of even van de cruisecontrol afkomen en erachter uitkomen.

Bocht? Het gaat hier over een drie-vaks-autosnelweg. En nee het is niet de bedoeling verkeer op de 3de rijstrook te hinderen, dat verwacht ik niet! Het gaat over een quasi lege autosnelweg, met af en toe een vrachtwagen op het eerste vak, waarbij ik 110 rij met een trailer.

En wat betreft gas bijgeven, geen probleem als je met een personenauto rijdt, maar niet met een vrachtwagen of zware remorque. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Waky zei:

Getuigt voor mij toch van verkeersinzicht, en gelukkig zijn er nog die dit hebben, maar evenveel hebben het niet. 

Het inzicht met een simpel manoeuvre plaats te maken voor je medemens zodat hij niet in remmen moet. Het grote probleem is dat dit voor de middenvaksrijder geen simpel manoeuvre is. In de spiegels kijken, pinker aantikken, uitwijken. En dan op de koop toe nog een keer om weer in te voegen. 

Of dat verkeersinzicht is of de regels volgen kunt ge over discussieren.
Als het echt zo rustig is dat de gene die al op de autosnelweg rijdt zou kunnen schuiven kunt ge ook redeneren dat degene die van de oprit komt zijn snelheid kan aanpassen om voor of achter het verkeer in te voegen. Daarvoor dient de oprit eigenlijk ook, om uw snelheid aan te passen aan het verkeer.

Ik heb een vrachtwagen chauffeur geweten die mooi opschoof om een auto op de autosnelweg te laten invoegen en ietsje later aan de kant gezet werd wegens "onnodig links rijden". Hij had niet hoeven schuiven (hoe hoffelijk het ook is) want volgens de regels heeft hij voorrang en moet het invoegende voertuig voorrang verlenen en zijn/haar snelheid aanpassen aan de verkeersstroom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Is overal waar de fietser gebombardeerd wordt tot hoofdgebruiker.

was verkeerd. geen fietsstraat maar een schoolstraat. dat is nog een stap erger. :D

in een fietstraat mag je nog rijden met je wagen. in een schoolstraat niet. daar zetten ze slagbomen en nadars. (zo verplaatsen ze de drukte en onveiligheid naar de straat ervoor ipv de straat zelf. want ipv nu voor de school de wagen af te smijten, smijten ze zich nu af aan de hekken)

 

1 uur geleden, Waky zei:

Wees blij dat je niet verplicht wordt tot afstappen door zo'n pipo in een paars frakske. 🙈

ik heb het wel gevraagd de eerste keer dat ik erdoor ging.  ☺️ of ik moest afstappen of niet. nu zeg ik steeds vriendelijke goedendag en rij door. maar het volk dat er dus stapt, kijkt naar niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Waky said:

Bocht? Het gaat hier over een drie-vaks-autosnelweg. En nee het is niet de bedoeling verkeer op de 3de rijstrook te hinderen, dat verwacht ik niet! Het gaat over een quasi lege autosnelweg, met af en toe een vrachtwagen op het eerste vak, waarbij ik 110 rij met een trailer.

En wat betreft gas bijgeven, geen probleem als je met een personenauto rijdt, maar niet met een vrachtwagen of zware remorque. 

In principe heb je dan geen probleem, want met uw trailer mag je maar 90. 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid