Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Dawud zei:

Kennedy tunnel

Nu je 't zegt, dat spel is al eens tilt geslagen: https://www.gva.be/cnt/dmf20150211_01523101/duizenden-onterecht-geflitst-aan-kennedytunnel

Maar verder op de R1 t.h.v. van Borgerhout richting NL flitst ie wel pas vanaf 120km/u, terwijl de matrixborden op de R1 constant op vmax 100km/u of lager staan op die plek? Wat een soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/7/2020 at 3:45 PM, Goesting said:

Nee, flitspalen volgen de snelheid op de matrixborden niet.

Weetje: Er zijn wegen waar men qua vmax bijvoorbeeld van 90km/u naar 70km/u gaat op een met verkeerslichten geregeld kruispunt, om na het kruispunt terug naar 90km/u te gaan.  Die flitspalen op het kruispunt staan voor een of andere reden dan op 90km/u afgesteld, ook al denkt iedereen dat moet afremmen om niet op de foto te staan. Die vervullen dan hoofdzakelijk de functie als roodlichtflitser. Maar op rustige momenten kan je dus met een ruime marge door het groen rijden.

dat zijn wel een paar heel handige tips. dat jojo-en tussen 70 en 90 bij elk kruispunt is dwaas.

in Amerika hebben ze borden met snelheidsuggesties. Het is aangeraden om die snelheid te volgen, maar je wordt er niet op gecontroleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schade van de cement aan mijn E39 is nog lang niet afgehandeld, en ik mag intussen een bestek opvragen voor mijn fiets die werd gemolesteerd.
Gisterenavond werd ik aangereden in Gent, op een drukke baan die veel te smal is. Iemand sloeg links af, en zijn linkervoorkant tikte me aan op het achterwiel. Iemand zei dat er op mijn vak een camionette stond te wachten om rechts af te slaan, en hij me daardoor niet zag. Op mijn linkerkant gevallen met mijn rugzak die een hoop bescherming gaf. Meer dan wat schaafwonden en wat pijn heb ik wel niet. 

Kutgebied om door te fietsen. MIjn lief heeft er schrik van. Tegen 2023 à 2025 komt de nieuwe brug er, en zou de situatie wat moeten verbeteren.

 

2020-09-11 18.46.42.jpg

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, teus_ zei:

Kutgebied om door te fietsen. 

 
 

 

Da's een beschrijving van zowat heel Gent. Fietspaden die ineens verdwijnen, met moeite ruimte tussen geparkeerde wagens en tramspoor, slechte staat van het wegdek, ...

Er fietsen er daar enkel zoveel omdat ze geen auto hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, teus_ zei:

De schade van de cement aan mijn E39 is nog lang niet afgehandeld, en ik mag intussen een bestek opvragen voor mijn fiets die werd gemolesteerd.
Gisterenavond werd ik aangereden in Gent, op een drukke baan die veel te smal is. Iemand sloeg links af, en zijn linkervoorkant tikte me aan op het achterwiel. Iemand zei dat er op mijn vak een camionette stond te wachten om rechts af te slaan, en hij me daardoor niet zag. Op mijn linkerkant gevallen met mijn rugzak die een hoop bescherming gaf. Meer dan wat schaafwonden en wat pijn heb ik wel niet. 

Kutgebied om door te fietsen. MIjn lief heeft er schrik van. Tegen 2023 à 2025 komt de nieuwe brug er, en zou de situatie wat moeten verbeteren.

 

2020-09-11 18.46.42.jpg

Ik kom daar dagelijks met de fiets, kom van de ring langs het water, moet dan de Muidebrug over en dan links af aan de bollekensfrituur, om dan de spoorwegbrug te nemen tot de Wiedauwkaai. Levensgevaarlijk in de spits is het daar. 
Goed dat je er zowat ongeschonden uitgekomen bent!

aangepast door Order66
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, CAS said:

Da's een beschrijving van zowat heel Gent. Fietspaden die ineens verdwijnen, met moeite ruimte tussen geparkeerde wagens en tramspoor, slechte staat van het wegdek, ...

Dat klopt. Wie niet jong en bij de pinken is, is een vogel voor de kat. Gent fietsstad van mijn kloten. Je kunt misschien wel de slechte straten vermijden, maar dan moet je al elke keer goed gaan plannen en verlies je veel tijd bij het zigzaggen en omrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Order66 zei:

Ik kom daar dagelijks met de fiets, kom van de ring langs het water, moet dan de Muidebrug over en dan links af aan de bollekensfrituur, om dan de spoorwegbrug te nemen tot de Wiedauwkaai. Levensgevaarlijk in de spits is het daar. 
Goed dat je er zowat ongeschonden uitgekomen bent!

Met de auto vind ik het al kak om dat te doen. Laat staan met de fiets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar gaat het heen tegenwoordig met de betweterige, onwetende fietsers :(

Gisteren, ik rijd rechtdoor op een kruispunt met voorrang van rechts (rode pijl). Er komt in de verte een auto van rechts, maar ik kan nog door. Terwijl ik dit aan het inschatten ben, zie ik in mijn ooghoek links een moeder, nog een vrouw en twee kinderen op de fiets, die willen inslaan (gele pijl).

Ik vertrouw het niet door de snelheid waarmee ze afkomen en geef wat meer aandacht aan hen. Ik zie dat die moeder die kinderen gewoon laat doorrijden, richting mijn te volgen weg, maar ik stop niet, want ze waren er nog een tweetal meter van.

Ineens roept die moeder naar mij, en nog straffer, de auto die erachter rijdt, een Hyundai SUV-dink met gepensioneerde gezette man erin (groene pijl), claxonneert en zit kwaad te gesticuleren naar mij ... W T F !

Iedereen tegen mij, maar die moeder brengt zichzelf en haar kinderen in gevaar, eerst door voor die Hyundai te laveren, daarna door voor mij te willen rijden.

voorrang1.thumb.jpg.68a41b5b198bfc62800d7f416b86899b.jpg

 

 

En dan vandaag in Kortrijk een twintiger en zijn vriendin die rechts van me op een zebrapad de straat oversteken. Op de fiets. Ik moet kort remmen, claxonneer lang, en die zitten daar ook te roepen.

Als ik door het raam roep dat dit een zebrapad is, roept zijn vriendin "dat geld ook voor fietsers".

 

Ik ween.

 

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, JanC zei:

Dat laatste vind ik altijd zo dubbel. Als ze hun fiets aan de hand hadden, dan had je langer moeten wachten...

Het is maar wat je wel of niet verwacht op een zebrapad. En met de fiets aan hand, was je er vast voor geweest 😝

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Bompa zei:

Waar gaat het heen tegenwoordig met de betweterige, onwetende fietsers :(

Gisteren, ik rijd rechtdoor op een kruispunt met voorrang van rechts (rode pijl). Er komt in de verte een auto van rechts, maar ik kan nog door. Terwijl ik dit aan het inschatten ben, zie ik in mijn ooghoek links een moeder, nog een vrouw en twee kinderen op de fiets, die willen inslaan (gele pijl).

Ik vertrouw het niet door de snelheid waarmee ze afkomen en geef wat meer aandacht aan hen. Ik zie dat die moeder die kinderen gewoon laat doorrijden, richting mijn te volgen weg, maar ik stop niet, want ze waren er nog een tweetal meter van.

Ineens roept die moeder naar mij, en nog straffer, de auto die erachter rijdt, een Hyundai SUV-dink met gepensioneerde gezette man erin (groene pijl), claxonneert en zit kwaad te gesticuleren naar mij ... W T F !

Iedereen tegen mij, maar die moeder brengt zichzelf en haar kinderen in gevaar, eerst door voor die Hyundai te laveren, daarna door voor mij te willen rijden.

voorrang1.thumb.jpg.68a41b5b198bfc62800d7f416b86899b.jpg

 

 

En dan vandaag in Kortrijk een twintiger en zijn vriendin die rechts van me op een zebrapad de straat oversteken. Op de fiets. Ik moet kort remmen, claxonneer lang, en die zitten daar ook te roepen.

Als ik door het raam roep dat dit een zebrapad is, roept zijn vriendin "dat geld ook voor fietsers".

 

Ik ween.

 

Laatst ook zo’n groot licht op mijn pad gehad.

Ik kom af met de auto en heb overduidelijk voorrang van rechts. Meneer de fietser komt van links en heeft me duidelijk gezien en beslist toch door te rijden. Ik doe dat ook en die kerel vindt het nodig om lichtjes tegen mijn auto te rijden. Gelukkig maar tegen het wiel.

Ik stop en stap uit om te kijken naar mijn wagen. Begint die kerel me daar uit te schelden. Ben zelf rustig gebleven en heb ‘m de voorrangsregel nog eens uitgelegd, plus het feit dat hij overduidelijk wist en gezien had dat ik voorrang had. Nope, meneer had gelijk en vond het nodig om blijven te schelden.

Plots begin hij dan af te lopen dat ik maar op zijn gezicht moest kloppen, want dat had ik volgens hem toch gezegd. Was helemaal niet het geval overigens. Om het nog erger te maken begon hij dan maar te roepen en zichzelf op de borst te kloppen: “Allez klop dan, allez klop dan” op 30 cm van mijn neus.

Na wat middenvingers en geroep van zijn kant reed hij eindelijk verder. (Het kruispunt stond geblokkeerd en de toeschouwers op het terras nabij kregen een live-show. 🤨) Op het moment dat ik aanzet om door te rijden duwt die kerel zijn fiets terug achteruit in de hoop dat ik erover zou rijden. Ik kon maar net stoppen.

Compleet gestoord, die kerel, maar zag eruit als een brave huisvader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, thiva said:

Compleet gestoord, die kerel, maar zag eruit als een brave huisvader.

onder het fijn laagje maatschappij zitten er veel gestoorde zotten. 
 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JanC zei:

Dat laatste vind ik altijd zo dubbel. Als ze hun fiets aan de hand hadden, dan had je langer moeten wachten...

Niks dubbel. Gewoon al rijdend van het voetpad naar het zebrapad, van rechts van me, naar links van me. Nooit afgestapt, zelfs geen voet op de grond.

En MOCHT er dan nog een fietspad gelegen hebben, ze reden in de verkeerde richting. Bovendien mogen ze niet eens fietsen op een zebrapad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je, in ons land hebben ze jaren "wees hoffelijk" campagnes gevoerd, wat eigenlijk overkwam als "laten we de zwakke weggebruiker altijd zijn zin geven en een oogje toeknijpen naar wat er in de wegcode staat".

Bij fietsoversteekplaatsen aan rotondes gaan 9 van de 10 Belgen stoppen om een fietser over te laten, ook al heeft die fietser daar een B1 bord en haaientanden.

Je moet dat soort hoffelijkheid in Nederland eens proberen. Op een steenweg ben ik daar met de auto eens gestopt voor zo'n fietsoversteekplaats, ook al had ik voorrang. Big mistake. De fietsers maakten duidelijke gebaren dat ik mij daar uit de voeten moest maken, zodat ze konden oversteken nadat ik weg was. Dat was een prima ontwenningskuur eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet, een Engels koppel op een rotonde hier vlak aan de luchthaven. Die stoppen op de rotonde en doen teken naar mij dat ik door mag rijden. :tct:

Ik weiger, want welke idioot stopt nu op een rotonde? Voor 't zelfde zetten die aan het ogenblik ik erop rijd (en aan het soort auto te zien, genre ne Caddy van 20 jaar oud hadden ze niet veel te verliezen) en dan ben ik in fout, teken doen of niet.

Die weigeren :tct: 

Blijven daar gewoon staan, en ik ook. Ik teken doen van "rijd door", zij beiden teken doen van "nee nee, rijdt gij door!"

Dat heeft daar zo 20 seconden geduurd, ondertussen zie ik in mijn spiegels iemand afkomen, dus het begon nu wel interessant te worden. Ineens zet die pee zich in achteruit en rijdt naar achter op de rotonde :tct:  Toen ik zeker was dat hij toch niet tot bij mij zou geraken in de tijd dat ik voor hem zit ben ik dan maar door gereden.

W T F man.

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was Engeland geen pionier van rotondes indertijd?
Vreselijk, net als mensen die hun voorrang niet nemen. Moet je gaan inschatten wie hem meestal wél neemt (Duitsers, Opel niet meegerekend) en wie niet (Franse bakken, stadswagentjes, camionetjes,....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Als het op voorrang aan komt ben ik nooit "hoffelijk". Bewijs maar eens dat je in je recht bent als ze toch doorrijden.

dashcam. maarja, ik ben het soort lul dat graag met zo'n zaken bezig is. moest ik geen vreselijke hekel hebben aan code schrijven, had ik in mijn auto al lang een paar camera's gemonteerd met nummerplaatherkenning, gelinkt aan een database met alle nummerplaten van de politie. 

aangepast door teus_
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, teus_ said:

dashcam. maarja, ik ben het soort lul dat graag met zo'n zaken bezig is.

Een dashcam die gaat bewijzen dat jij bent over de haaietanden gereden en de ander tegen u is gebold? 't is niet omdat de andere partij stopt dat jij niet meer voorrangsplichtig bent denk ik?

40 minutes ago, teus_ said:

moest ik geen vreselijke hekel hebben aan code schrijven, had ik in mijn auto al lang een paar camera's gemonteerd met nummerplaatherkenning, gelinkt aan een database met alle nummerplaten van de politie. 

Ja want dat is zo simpel :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ir_fuel said:

ja, en hoeveel dashcams ken jij die duidelijk een nummerplaat kunnen opnemen, tenzij je vlak achter een auto stil staat?

Probeer het eens met kruisend  verkeer.

goh. er valt we te foefelen. een dashcam zou ik niet direct gebruiken, ik zou wel eens moeten rondkijken.  iets met een "normale" lens ipv breedhoeklens. monochroom of de bayer filter van de sensor halen, eventueel de bandpass filter ook. zal de resolutie een pak omhoog halen. 

http://www.centralds.net/cam/wp-content/uploads/2015/07/rs11.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren van Zwitserland caravan terug gebracht naar België.

Hoeveel randdebielen rijden er hier nu rond? :fp:

Ze zien een caravan en dan is het “oh, ik moet daar absoluut voorbij voor de afrit” of “voor de weg van 2 naar 1 vak gaat” om zich dan lelijk te misrekenen en er dan ineens toch niet meer voorbij te kunnen zonder over alle witte lijnen te rijden en mij de pas af te snijden. 🤬

Het algemeen probleem zijnde dat hun ego er niet achter wil blijven maar ondertussen willen ze ook de snelheidsbeperkingen niet overtreden... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, teus_ zei:

je laadt de nummerplaatherkenning gewoon als module. wat is er zo grappig aan?

https://github.com/openalpr/openalpr
https://github.com/SandroMachado/openalpr-android

 

je laadt de nummerplaatherkenning gewoon als module
 

Allé man, het is duidelijk dat je er weinig van kent. Dat er voor alles wel wat open source te vinden is, ok. Veelal in verschillende programmeer talen, berustend op tig meer andere bibliotheken. Dan moet je dat nog allemaal op een platform laten draaien, dat bovendien krachtig genoeg is om dat een aantal keren per seconde te doen. Dan nog los van het feit dat je idd een deftige camera nodig hebt die je mogelijks buiten het voertuig zal moeten monteren om geen last te hebben van reflecties etc.  Zoals Fuelmans zegt, het is grappig hoe simplistisch je dat doet uitschijnen, 'coderen'. Zal ook wel de reden zijn dat je er een grondige hekel aan hebt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid