Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, knight-rider zei:

Gewoon politie bellen, zal snel opgelost zijn.

Waarom denk je dat? Het blijft op een privé terrein liggen en de eigenaar van dat terrein reclameert niet of legt geen klacht neer. Waarom zouden zij dat dan oplossen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Containerparken worden duurder en ik kan mij daaraan ergeren maar ga daarom niet de stap naar sluikstorten zetten. Ik vermoed dat degenen die sluikstorten gewoon elk excuus aangrijpen en dat containerparken goedkoper maken niet gaat helpen. Het kan zijn dat er argumenten zijn die helpen. Het enige argument nu is dat van de surveillancestaat. Pas op wij zien u!

Vanaf 2021 is het bij mij gedaan met de vuilniszakken. Dan moet je een container kopen, daar je restafval in doen en betalen per kg als ze langskomen. Zeer handig hoor.

Allemaal geldklopperij en het de mensen zuur maken. En waarvoor? Juist, om wat illegalen & profiteurs geld te kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, dragonfly said:

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

en de vuilniszakken. in Gent worden ze ook weer duurder. het sluikstorten zal er niet op beteren.

18 hours ago, Ian said:

Niet ver van waar ik woon is er een bosje en daar zie ik ook regelmatig van die witte plastiekzakjes vol afval, gedumpt (al rijdend door 't raam wellicht) in de berm. Soms ook eens autobanden of hele vuilzakken.

een van de buren bij mijn ouders is zo'n type. er staat quasi nooit een vuilniszak buiten. haar vent zaliger was vertegenwoordiger, die reed het land rond, die gaf ze dan 's ochtends altijd wat plastiek zakjes mee om te dumpen. precies alsof ze er beschaamd voor is. mijn ouders zagen haar ook al fritietvet dump, was ofwel in het riool, of de vaart tegenover. 

mijn vorige gebuur van Arabische origine zette ook nooit vuilniszakken buiten. 's avonds laat zag ik dan zwarte vuilniszakken verdwijnen in zijn koffer. ik zal maar veronderstellen dat zijn familie een restaurant/bedrijf heeft waar hij alles gratis mag dumpen 🙄

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, Polygoon said:

Ik vind je de laatste tijd nogal verzuurd, @dragonfly

 

50 minutes ago, dragonfly said:

Gohja ze zijn toch alles naar de **** aan het helpen?

terwijl veel landen vooruitgang boeken, blijft Belgie ter plaatse trappen en langzaam aan verder verloedere, gelijk in een communistisch regime waar niks nog werkt en de brave mensen geen cent hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, teus_ zei:

 

terwijl veel landen vooruitgang boeken, blijft Belgie ter plaatse trappen en langzaam aan verder verloedere, gelijk in een communistisch regime waar niks nog werkt en de brave mensen geen cent hebben. 

Niks houd je tegen het elders te gaan proberen. Het gras is niet groener aan de overkant. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ICM zei:

Hier in de straat heeft vorig jaar een externe aannemer het voetpad opengebroken over 50m voor aanpassingen aan het elektriciteitsnet.

Na de werken hebben ze wat betonblokken, kapotte heras-blokken en veiligheidsnetten achtergelaten op een aangrenzend braakliggend stuk grond.

Ik stuur een bericht naar de gemeente dat zij of die aannemer hun afval moeten komen ophalen. Antwoord van de gemeente: "dat ligt op privé terrein, daar komen we niet in tussen". WTF

Harry's garage ken je? 

Heeft ook een YouTube kanaal over zijn boerderij. Daarin merkt die dat een van zijn omheiningen volledig aan friet gereden is. Liggen nog auto-onderdelen ter plaatse en waar die woont is dat beschermd erfgoed daar het zo een stenen omheining is typisch aan de streek. Dus best wat werk om weer in ere te herstellen en verplicht door de gemeente.

Zowel de flikken als de takel dienst die die wagen gezien hebben, één om weg te takelen één omdat ze gebeld waren want wagen was perto gereden. 

Triestig eigenlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, dragonfly zei:

Vanaf 2021 is het bij mij gedaan met de vuilniszakken. Dan moet je een container kopen, daar je restafval in doen en betalen per kg als ze langskomen. 

Hopelijk kom je goed overeen met je buren. Een paar bakstenen in je container dumpen en de rekening dikt aan. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

Vind ik eigenlijk ook onbegrijpelijk. Als je mensen laat betalen om hun afval netjes naar het containerpark te brengen, stimuleert dat volgens mij idd het 'we zullen het wel ergens dumpen' gedrag. In een perfecte wereld is het enerzijds logisch, de vervuiler laten betalen, zodat we zorgzamer zijn met ons materiaal en 2x nadenken voor we weer iets op de vuilhoop smijten (al ligt dat ook weer meer aan de fabrikanten die overdrijven met hun verpakkingen en de bijpassende consumptiemaatschappij die in gang gehouden wordt). Maar de wereld is helaas niet perfect (en bij bvb verbouwingen kan je al niet anders).


Vanaf 2021 is het bij mij gedaan met de vuilniszakken. Dan moet je een container kopen, daar je restafval in doen en betalen per kg als ze langskomen. Zeer handig hoor.
Allemaal geldklopperij en het de mensen zuur maken. En waarvoor? Juist, om wat illegalen & profiteurs geld te kunnen geven.

Op kerstavond zijn we er ook over bezig geweest, m'n neef heeft effectief zo'n container staan. Spijtig dat ik niet meteen plaats heb daarvoor (wel plaats, maar oprit in steentjes en geen mogelijkheid om de container uit het zicht te zetten achter het huis, enkel in de garage (waar ie in de weg zou staan)).



een van de buren bij mijn ouders is zo'n type. er staat quasi nooit een vuilniszak buiten. haar vent zaliger was vertegenwoordiger, die reed het land rond, die gaf ze dan 's ochtends altijd wat plastiek zakjes mee om te dumpen. precies alsof ze er beschaamd voor is. mijn ouders zagen haar ook al fritietvet dump, was ofwel in het riool, of de vaart tegenover. 

Degoutant..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de intercommunale is de vuilzakregeling gewijzigd:
Sinds deze zomer mag er veel meer in de PMD-zak gestoken worden. Dit maakt dat we op veertien dagen juist nog 1 kleine restafvalzak van 15 liter gevuld krijgen.
Voorheen was dat wekelijks een kleintje (in of veertiendaags een grote.
PMD-zakken zijn veel goedkoper dan restafvalzakken.
Met het nieuwe jaar zijn er nieuwe, duurdere, en bovendien iets kleinere zakken.
Een kleine zak kost nu 15 ct meer, een grote 30 ct.
Gezaagd dat daar al over is... Er zijn er zelfs die overgaan tot het uitknippen van de betalende stickers die je op de oude zakken moet kleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, utah zei:

Waarom denk je dat? Het blijft op een privé terrein liggen en de eigenaar van dat terrein reclameert niet of legt geen klacht neer. Waarom zouden zij dat dan oplossen? 

Zelf voorgehad, soms helpt het al om er mee te dreigen, soms moet je ook effectief het dreigement uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Polygoon said:

Niks houd je tegen het elders te gaan proberen. Het gras is niet groener aan de overkant. 

we gaan hier niet dood van honger of geweld hé. niet evident om een volwassen boom te gaan herplanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, teus_ zei:

we gaan hier niet dood van honger of geweld hé. niet evident om een volwassen boom te gaan herplanten.

Stopt dan met zagen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Hier in de intercommunale is de vuilzakregeling gewijzigd:
Sinds deze zomer mag er veel meer in de PMD-zak gestoken worden. Dit maakt dat we op veertien dagen juist nog 1 kleine restafvalzak van 15 liter gevuld krijgen.
Voorheen was dat wekelijks een kleintje (in of veertiendaags een grote.
PMD-zakken zijn veel goedkoper dan restafvalzakken.
Met het nieuwe jaar zijn er nieuwe, duurdere, en bovendien iets kleinere zakken.
Een kleine zak kost nu 15 ct meer, een grote 30 ct.
Gezaagd dat daar al over is... Er zijn er zelfs die overgaan tot het uitknippen van de betalende stickers die je op de oude zakken moet kleven.

Dus alle plastic mag nu toch in de pmd?

Persoonlijk vind ik hun systeem wel vreemd. Prijs zou imo gewoon omhoog moeten gaan en heb je nog oude vuilniszakken dan gebruik je die gewoon op. Nu heb ik wat het gevoel dat ik een groot pak friet bij de frituur bestel en 2,8euro betaal en net voor ik mijn laatste frieten wil opeten te horen krijg dat ik toch moet bijbetalen als ik dat wil doen want ondertussen kost een groot pak 3euro. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch niet, want dan hamstert men oude zakken. Cfr de postzegels.

En dan is de meeropbrengst van de prijsverhoging natuurlijk een stuk minder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals altijd draait het weer puur om geld...

En hallicunant om te zien hoeveel plastic er nu in de pmd-zak belandt. Maar speciale/meerlagige plastic (chips zakken bvb) mogen er niet in. Benieuwd hoeveel er effectief van gerecyleerd zal worden. Bij de gewone pmd was dat ook bedroevend weinig (was vorig jaar eens een reportage van op tv).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben verbaasd dat er nog zoveel zijn die zakken moeten gebruiken.
Wij hebben die containers al sinds 1998.
Enkel de blauwe pmd zak hebben we en de nieuwe regeling is nog maar net in voege.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ian zei:

Zoals altijd draait het weer puur om geld...

En hallicunant om te zien hoeveel plastic er nu in de pmd-zak belandt. Maar speciale/meerlagige plastic (chips zakken bvb) mogen er niet in. Benieuwd hoeveel er effectief van gerecyleerd zal worden. Bij de gewone pmd was dat ook bedroevend weinig (was vorig jaar eens een reportage van op tv).

Stora bouwt plastiekrecyclagefabriek in gent. 

Tetra is ook bucht om te recycleren. Je kan er geen kloten mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Sinds deze zomer mag er veel meer in de PMD-zak gestoken worden. Dit maakt dat we op veertien dagen juist nog 1 kleine restafvalzak van 15 liter gevuld krijgen.
Voorheen was dat wekelijks een kleintje (in of veertiendaags een grote.

Hier hetzelfde en zelfde indruk. De afvalzak is minder snel vol 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ex-Mooseman said:

Toch niet, want dan hamstert men oude zakken. Cfr de postzegels.

En dan is de meeropbrengst van de prijsverhoging natuurlijk een stuk minder

Hoeveel er gehamsterd kan worden is wel beperkt door hoeveel zakken ze geproduceerd hebben en nog (kunnen) verkopen. Als dat een enorm groot aantal is, hadden ze er misschien wat vroeger aan moeten denken om de productie en verkoop te stoppen.

Percentage mensen die dat in grote hoeveelheden doet zal trouwens verwaarloosbaar zijn. En als ze dan toch met veel zouden zijn, is dat ook beperkt in tijd, want niemand gaat het aantal zakken kopen waar hij nog 20 jaar mee verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, CAS said:

Harry's garage ken je? 

Heeft ook een YouTube kanaal over zijn boerderij. Daarin merkt die dat een van zijn omheiningen volledig aan friet gereden is. Liggen nog auto-onderdelen ter plaatse en waar die woont is dat beschermd erfgoed daar het zo een stenen omheining is typisch aan de streek. Dus best wat werk om weer in ere te herstellen en verplicht door de gemeente.

Zowel de flikken als de takel dienst die die wagen gezien hebben, één om weg te takelen één omdat ze gebeld waren want wagen was perto gereden. 

Triestig eigenlijk. 

Mooi verhaal maar volgens mij ontbreekt de clue :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid