Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

17 hours ago, teus_ said:

 

terwijl veel landen vooruitgang boeken, blijft Belgie ter plaatse trappen en langzaam aan verder verloedere, gelijk in een communistisch regime waar niks nog werkt en de brave mensen geen cent hebben. 

't is waar jong .... allemaal leugens

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/14/belgie-boven-bij-recyclage-van-verpakkingen/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Soundstorm said:

Percentage mensen die dat in grote hoeveelheden doet zal trouwens verwaarloosbaar zijn. En als ze dan toch met veel zouden zijn, is dat ook beperkt in tijd, want niemand gaat het aantal zakken kopen waar hij nog 20 jaar mee verder kan.

Aanwezig. Ooit een lot gekocht uit een faillissement van een supermarkt. 🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Mooi verhaal maar volgens mij ontbreekt de clue :lolz: 

Flikken kennen de dader, depannage kent de dader, dader pleegt vluchtmisdrijf en Harry mag alles zelf betalen want flikken en depannage mogen niet zeggen wie het was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, ir_fuel said:

allez vooruit. Belgie mag dan wel koploper zijn op één puntje van recyclage, maar de rest... staatsschuld nog altijd niet onder controle, de evolutie van de economie hinkt achter op de buurlanden, en het pensioenfonds is nog altijd een lege doos. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Ian said:

En hallicunant om te zien hoeveel plastic er nu in de pmd-zak belandt. Maar speciale/meerlagige plastic (chips zakken bvb) mogen er niet in. Benieuwd hoeveel er effectief van gerecyleerd zal worden. Bij de gewone pmd was dat ook bedroevend weinig (was vorig jaar eens een reportage van op tv).

veel van het nieuw toegelaten materiaal in de PMD zak is voor geen meter te recycleren.

https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/meer-plastic-inzamelen-staat-niet-gelijk-aan-beter-recycleren~b2693995/

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, teus_ zei:

veel van het nieuw toegelaten materiaal in de PMD zak is voor geen meter te recycleren.

Vroeger was dat ook al zo. Tetra bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, gewoon ik zei:

 

Tetra is ook bucht om te recycleren. Je kan er geen kloten mee

Het is wel moeilijk, maar het is perfect te recycleren. Dik 10 jaar geleden al eens gezien op national geographic of discovery channel, dat ze in Brazilië een grote fabriek hadden waar ze niks anders deden dan tetra verpakkingen recycleren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik mocht deze ochtend tot mijn grote vreugd nog es het verkeer in in Vlaandrenland om te (proberen) van Leuven naar de luchthaven te geraken. (16km op meer dan 1 uur :fp: ).

Nu is dat gebrek aan doorstroming geen toeval als je ziet hoe belachelijk men zich op de weg gedraagt.

Buiten de normale “ik ga opzettelijk traag rijden want gij moet met uwen BMW maar geduldig zijn (tenslotte ben ik niet gehaast om naar mijn overheidspostje te rijden)”, vielen er mij twee types weggebruikers op:

1. Camionettes. Kom ze tegen in de avondspits en ze hangen met z’n allen in het derde rijvak en rijden elders de wielen van onder uwen auto. ‘s Ochtends blijkbaar allemaal aan een langszaamaan-actie (en stop gelijk waar) bezig.

2. Bus chauffeurs. Er zijn overal deftige busstops waar de bus zich kan inzetten om mensen op en af te laten stappen. Gebruiken ze die? Nee, we stoppen pedant in het midden van de baan ipv die busstop te gebruiken. 🤬 Het ganse verkeer moet maar om de 500m gaan wachten.

En dan maar verwonderd zijn dat het verkeer nergens naartoe gaat?

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is mag het ook geschreven worden.

Gisteren wil ik op een steenweg, met 1 vak in elke richting en een gearceerd middenvak de steenweg oversteken.  ik kom van op een tankstation net naast een afrit van de autostrade, dus dat gearceerde vak in het midden heeft daar net een invoegstrook ( zo hoef je enkel rekening te houden met links tijdens het oversteken en kan je dan rechts gewoon invoegen) ik steek over en rij op de invoegstrook in het midden. de invoegstrook stopt en krijgt weer lijnen, maar 5 m verder begint het vak voor links af te slaan voor het komende kruispunt. Ze staan allemaal in file dus wat doe ik, ik blijf rijden over de invoegstrook en zo over het gearceerde gedeelte naar de invoegstrook om af te slaan. Net wanneer dat ik op dat gearceerde gedeelte zit, zie ik een combi staan in de file, welke ik dus zo moest inhalen. :facepalm:

ik sta dus aan het rood en als het groen begint te branden steek ik over en idd de combi  (zonder pinkers) vanuit zijn vak,  zwier achter mij. eens in die straat tuutatuuta (klank en lichtspel)

ik stop dus welgeteld 2 huizen voor de woonst van mijn ouders (fak)

"niet echt beleefd he mijnheer over dat vak rijden, de mensen in de file zien dat niet graag en verwachten dan natuurlijk van ons een reactie"

"ja kweet het, maar kwam van het tankstation en moest hier afslaan om te gaan eten bij mijn ouders, sorry"

"allez toon eens uw papieren en rijbewijs, we zullen die controleren en als we mee mogen aanschuiven is het goed"

"sorry 'tzijn boterhammekes" en ik wijs naar mijn brooddoos naast mij. :D

Eens gelachen en ze zijn weer voortgereden. ik wou nog iets zeggen over het feit dat ze aan die lichten beter eens zouden controleren op roodrijders (continue daar) maar kon net mijn woorden inslikken want wou het lot niet tarten. :D

Ze zijn dus niet altijd even slecht. :inlove:

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge had u voor die 5m gearceerde strook terug in het “legale” rijvak moeten duwen. 

Es kijken of ze zouden tussen gekomen zijn als iedereen hofelijkheid of concept van ritsen aan zijn laars lapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritje Erpe-Mere --> Gent met de moto. Heel de weg file door werken dus op een gegeven moment nader ik een politiebusje die ook door moet. Sirene & Zwaailichten maar hij heeft me serieus opgehouden. Bijna aan 10km/h naar Gent mogen rijden.

Mensen maken gewoon geen plaats voor een prioritair voertuig :fp: Als dat de MUG was geweest was de patiënt dood. Triestig 😞 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, dragonfly said:

Ritje Erpe-Mere --> Gent met de moto. Heel de weg file door werken dus op een gegeven moment nader ik een politiebusje die ook door moet. Sirene & Zwaailichten maar hij heeft me serieus opgehouden. Bijna aan 10km/h naar Gent mogen rijden.

Mensen maken gewoon geen plaats voor een prioritair voertuig :fp: Als dat de MUG was geweest was de patiënt dood. Triestig 😞 

Het Duitse systeem zou hier beter toegepast worden: preventief een extra rijstrook maken tussen de twee linkse zodat prioritaire voertuigen doorkunnen als het nodig is.

Als het verkeer stilstaat en iedereen bumper tegen bumper staat, is het anders inderdaad wel heel moeilijk om plaats te maken. En van bumperkleven kennen we hier wel iets ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, dragonfly said:

Ritje Erpe-Mere --> Gent met de moto. Heel de weg file door werken dus op een gegeven moment nader ik een politiebusje die ook door moet. Sirene & Zwaailichten maar hij heeft me serieus opgehouden. Bijna aan 10km/h naar Gent mogen rijden.

Mensen maken gewoon geen plaats voor een prioritair voertuig :fp: Als dat de MUG was geweest was de patiënt dood. Triestig 😞 

Meestal zijn ze te druk met hunne smartphone en hun entertainment system bezig om op dergelijke details te letten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ik niet meer mee:

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/smart-passeert-met-rotvaart-zebrapad-aan-school-in-schaarbeek~a5ee8841/

 

Quote

De Smart-bestuurder ontsnapt wellicht aan vervolging. Een agent heeft de overtreding niet zelf zien gebeuren, waardoor er geen boete kan uitgeschreven worden.

 

Maar die kerel die niemand in gevaar bracht door op een rotonde te driften is wel voor de rechtbank moeten verschijnen???

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, ir_fuel said:

Nu ben ik niet meer mee:

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/smart-passeert-met-rotvaart-zebrapad-aan-school-in-schaarbeek~a5ee8841/

 

 

Maar die kerel die niemand in gevaar bracht door op een rotonde te driften is wel voor de rechtbank moeten verschijnen???

Die reed waarschijnlijk met een auto die de ogen uitstak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, dragonfly said:

Ritje Erpe-Mere --> Gent met de moto. Heel de weg file door werken dus op een gegeven moment nader ik een politiebusje die ook door moet. Sirene & Zwaailichten maar hij heeft me serieus opgehouden. Bijna aan 10km/h naar Gent mogen rijden.

Mensen maken gewoon geen plaats voor een prioritair voertuig :fp: Als dat de MUG was geweest was de patiënt dood. Triestig 😞 

ik zie een ambulance met sirenes meestal van ver af komen, en maak direct plaats.  sommige hebben pas door wat er gebeurt wanneer de ambulance op 30centimeter van hun bumper staat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Nu ben ik niet meer mee:

 

https://www.hln.be/in-de-buurt/brussel/smart-passeert-met-rotvaart-zebrapad-aan-school-in-schaarbeek~a5ee8841/

 

 

Maar die kerel die niemand in gevaar bracht door op een rotonde te driften is wel voor de rechtbank moeten verschijnen???

Brussel vs. Roeselare (Politierechtbank Kortrijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/3/2020 om 11:47, Marvin zei:

Als het verkeer stilstaat en iedereen bumper tegen bumper staat, is het anders inderdaad wel heel moeilijk om plaats te maken. En van bumperkleven kennen we hier wel iets ...

Ah gij zijt zo ene die een gat van 10m laat in de file 

Ergernissen.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Waky said:

Ah gij zijt zo ene die een gat van 10m laat in de file 

Ergernissen.. 

Sure, en als ik rij nog meer. Ze gaan er vóór mij niet sneller door rijden omdat ik aan hun gat plak hoor. Hoewel er genoeg zijn die dat lijken te denken als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk.

En dan heb je het omgekeerde ook nog: gasten die in druk verkeer gas bijgeven op het derde rijvak als ze zien dat je op het middenvak aan 120 op een vrachtwagen af gaat en wil invoegen, zodat je er toch maar niet tussen zou komen. Wtf. 

Iedere week zie of hoor ik (van collega's bvb) dat er op mijn traject ongevallen op het derde rijvak gebeuren. Daar zal ook wel een reden voor zijn zeker? Allemaal jojo'en en geen afstandhouden 👍

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, Marvin zei:

Sure, en als ik rij nog meer. Ze gaan er vóór mij niet sneller door rijden omdat ik aan hun gat plak hoor. Hoewel er genoeg zijn die dat lijken te denken als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk.

Door nauw aan te sluiten, wordt de file korter waardoor meer verkeer kan wegvloeien via afslagen en zijwegen. Door veel afstand te houden zorg je er eigenlijk voor dat meer mensen (onnodig) vastzitten in de file.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/10/2020 at 1:51 PM, The Swede said:

Die reed waarschijnlijk met een auto die de ogen uitstak.

Quote van iemand die vroeger bij de politie werkte:

"Ah ja en van Ne Porsche op papier te zetten heb je meer voldoening dan van ne smart. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid