Marvin 249 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 49 minutes ago, de messias said: Door nauw aan te sluiten, wordt de file korter waardoor meer verkeer kan wegvloeien via afslagen en zijwegen. Door veel afstand te houden zorg je er eigenlijk voor dat meer mensen (onnodig) vastzitten in de file. Op een derde rijvak op een snelweg vloeit er doorgaans niet veel verkeer weg naar afslagen en zijwegen. Bovendien zorgt het afstand houden er ook voor dat mensen gemakkelijker kunnen schuiven om een sneller rijvak te kiezen of om inderdaad een afrit te nemen. Als iedereen plakt, gaat dat toch net iets moeilijker. Op het rechterrijvak vloeit er wél veel verkeer weg, zoals je zegt. Maar meestal als er een afslag is, is er ook een oprit. Dus dat nauw aansluiten werkt daar dan weer omgekeerd voor het verkeer dat erop moet komen. Ik zie dagelijks het verschil tussen geen en wel afstand houden in files (op de snelweg). Op het linkervak geen afstand, voortdurend jojo en een file die vaak trager beweegt in totaliteit dan het rechtervak waar er iets meer afstand is (ook voor invoegend verkeer, want die doen ook mee - je moet er ergens ook OP als je er ooit weer af wil) en vaak ook meer constante snelheden omdat er meer buffers zijn om geleidelijk te vertragen. Wanneer het verkeer dan weer meer ruimte heeft, is het natuurlijk interessanter op de snellere rijvakken te rijden. En om terug te komen op mijn "sure" over die 10 meter afstand. Dat was niet letterlijk ... Dan kunnen er twee andere tussen. Zo onnozel ben ik ook niet. Maar als een file rijdt, hou ik dus wel afstand. In een (quasi) stilstaande file is dat niet nodig want er is ook niet bepaald veel botsgevaar. Het is in die situatie dat er (zoals in de oorspronkelijke post waarop ik reageerde) weinig of geen ruimte is om aan de kant te gaan voor hulpdiensten. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.245 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 Afstand houden en wat hoffelijk zijn en er is 9/10 al geen file om te beginnen. 6 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.458 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 7 uren geleden, Marvin zei: Sure, en als ik rij nog meer. Ze gaan er vóór mij niet sneller door rijden omdat ik aan hun gat plak hoor. Hoewel er genoeg zijn die dat lijken te denken als ik in mijn achteruitkijkspiegel kijk. En dan heb je het omgekeerde ook nog: gasten die in druk verkeer gas bijgeven op het derde rijvak als ze zien dat je op het middenvak aan 120 op een vrachtwagen af gaat en wil invoegen, zodat je er toch maar niet tussen zou komen. Wtf. Hier dacht ik: "Marvin, kijk wat meer in je spiegels, en kruip er iets vroeger tussen en geef wat gas bij om mee te zijn, of los wat gas om die op het derde vak niet te hinderen". 5 uren geleden, Marvin zei: Op een derde rijvak op een snelweg vloeit er doorgaans niet veel verkeer weg naar afslagen en zijwegen. Bovendien zorgt het afstand houden er ook voor dat mensen gemakkelijker kunnen schuiven om een sneller rijvak te kiezen of om inderdaad een afrit te nemen. Als iedereen plakt, gaat dat toch net iets moeilijker. Op het rechterrijvak vloeit er wél veel verkeer weg, zoals je zegt. Maar meestal als er een afslag is, is er ook een oprit. Dus dat nauw aansluiten werkt daar dan weer omgekeerd voor het verkeer dat erop moet komen. Ik zie dagelijks het verschil tussen geen en wel afstand houden in files (op de snelweg). Op het linkervak geen afstand, voortdurend jojo en een file die vaak trager beweegt in totaliteit dan het rechtervak waar er iets meer afstand is (ook voor invoegend verkeer, want die doen ook mee - je moet er ergens ook OP als je er ooit weer af wil) en vaak ook meer constante snelheden omdat er meer buffers zijn om geleidelijk te vertragen. Wanneer het verkeer dan weer meer ruimte heeft, is het natuurlijk interessanter op de snellere rijvakken te rijden. En om terug te komen op mijn "sure" over die 10 meter afstand. Dat was niet letterlijk ... Dan kunnen er twee andere tussen. Zo onnozel ben ik ook niet. Maar als een file rijdt, hou ik dus wel afstand. In een (quasi) stilstaande file is dat niet nodig want er is ook niet bepaald veel botsgevaar. Het is in die situatie dat er (zoals in de oorspronkelijke post waarop ik reageerde) weinig of geen ruimte is om aan de kant te gaan voor hulpdiensten. Maar hier kreeg je weer begrip van me Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 6 hours ago, ir_fuel said: Quote van iemand die vroeger bij de politie werkte: "Ah ja en van Ne Porsche op papier te zetten heb je meer voldoening dan van ne smart. " Tja... waar éne van de wegpolitie bij masturbeert, he. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 Ik heb eens geprobeerd om er hard op te letten dat ik altijd naar het rechter vak ga, wanneer mogelijk maar met voldoende afstand tot voor- en achterliggers. Valt dik tegen: erg vaak ga je achter iemand trager hangen, maar lukt het niet om op te schuiven naar het vak links van je. Je mag een paar kilometer aan een stuk blijven pinken, niemand laat je er tussen wanneer je dat beschaafd probeert te doen. Op het linkervak van de autostrade heb je vaak een ganse trein, erg kort op elkaar. Wanneer ene beslist 100 te tuffen op het linkervak kun je wat gaan spreiden en het middelste vak gebruiken, maar dan ben je sowieso genaaid als je weer op het linker vak wil. Het "voordeligste" is dan om links te blijven plakken in de trein en weinig afstand te laten tot je voorligger, zodat niemand zich er tussen kan wringen. En sowieso zijn er wel mensen die je rechts voorbijgaan, omdat ze profiteren van de veilige afstand die je laat tot je voorligger. Dit alles speelt allemaal geen rol indien je rijdt gelijk een boer: zo weinig mogelijk pinken, weinig afstand houden en bruusk van rijvak veranderen. Dan lukt het prima om altijd zo rechts mogelijk te rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bompa 15.458 Geplaatst: 11 maart 2020 Delen Geplaatst: 11 maart 2020 Je moet niet naar rechts gaan om in enen zijn koffer te rijden he, blijf dan links. Maar gebruik die frustratie niet om links te blijven als je wel degelijk naar rechts kan. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Sommige denken echt dat ze met een vrachtwagen van 30m onderweg zijn Ze zouden al 300m op voorhand van vak wisselen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 OK, nu zie ik wel regelmatig dat er, ook wanneer er minder verkeer is en geen ‘treintjes’ of verkeer in het rechtervak, er bestuurders zijn die het linker vak monopoliseren aan 120 per uur. Het is alsof ze in een andere wereld zitten en totaal niet weten dat de rechter vakken vrij zijn of dat je erachter rijdt... Nu zeg ik wel “alsof” want er zijn er daarvan genoeg die pedant in de weg blijven rijden en als jij naar dat lege rechter vak gaat, plots aggressief voor je neus springen, of gas geven,... Allemaal het resultaat van het klimaat dat door de dierbare Vlaamse overheid en pers werd gecreëerd dat, als je dit doet met iemand die iets te snel rijdt OF met een “dure” auto rijdt, het OK is om de verkeersveiligheid opzettelijk in gevaar te brengen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marvin 249 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 (aangepast) 12 hours ago, Bompa said: Hier dacht ik: "Marvin, kijk wat meer in je spiegels, en kruip er iets vroeger tussen en geef wat gas bij om mee te zijn, of los wat gas om die op het derde vak niet te hinderen". Uiteraard. Dat doet mijn ACC sowieso Allé, dat in de spiegels kijken doe ik wel zelf. 12 maart 2020 aangepast door Marvin 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Daarstraks een brief van de politie in de bus, boete voor te snel te rijden, 58 km/h waar waar 50 km/h is toegelaten (gecorrigeerd 52 km/h).Ik ben 200% zeker dat ik op die plaats NOOIT te snel rij, want heb de snelheidsbegrenzer van de auto daar ALTIJD opstaan.(Mijn eerste boete ooit, en heb mijn rijbewijs nu bijna 20 jaar) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.933 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Foto opvragen als je niet akkoord bent Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Maar dan loop ik wel het risico dat ik meer ga moeten betalen? En het blijft woord tegen woord he. Ik heb wel een dashcam die ook de snelheid logt, maar ik vrees dat de beelden van 3 maart al overschreven zijn door nieuwe beelden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.985 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Manman... Ik erger mij hier meer in dit topic dan op de weg zelf... Wat je hier leest, kunnen die mensen gebanned worden??? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 3 minutes ago, Naish said: Wat je hier leest, kunnen die mensen gebanned worden??? Wat schuift dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 37 minutes ago, knight-rider said: Maar dan loop ik wel het risico dat ik meer ga moeten betalen? ja, dan gaat het naar de rechtbank en krijg je nog een rijverbod er boven op. https://www.politie.be/5906/vragen/boetes/mag-ik-de-foto-van-mijn-flitsovertreding-bekijken https://www.standaard.be/cnt/dmf20180823_03678777 Quote Hoe die flitsfoto straks bij u terechtkomt, dat onderzoekt Justitie nog. Een optie is dat de overtreder de foto kan bekijken via het internet. justitie is het al bijna 2 jaar aan het onderzoeken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knight-rider 97 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Eigenlijk zouden ze die foto gewoon moeten meesturen, het simpelste wat er is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.259 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 [attachment]Adjustments.jpg[/attachment]Net voor dit punt staat er de laatste tijd frequent een flashende agent.De truck kwam eerst duwen (maar echt heeeel dicht), en gaat me dan vlotjes voorbij.Zijn die dingen niet gelimiteerd?PS: er zit bijna geen afwijking op mijn teller 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.209 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Chauffeurs van betonmixers hebben altijd een bovengemiddeld zware voet, tot als er weer ergens ééntje in een gracht ligt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 59 minutes ago, ex-Mooseman said: [attachment]Adjustments.jpg[/attachment] Zijn die dingen niet gelimiteerd? als ze leeg zijn, er zijn wel wat truukjes om er 95-100 uit te halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.293 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 1 hour ago, ex-Mooseman said: [attachment]Adjustments.jpg[/attachment] Net voor dit punt staat er de laatste tijd frequent een flashende agent. De truck kwam eerst duwen (maar echt heeeel dicht), en gaat me dan vlotjes voorbij. Zijn die dingen niet gelimiteerd? PS: er zit bijna geen afwijking op mijn teller Ik had een dringende levering gevraagd bij Declercq. Sorry. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ex-Mooseman 10.259 Geplaatst: 12 maart 2020 Delen Geplaatst: 12 maart 2020 Ik had een dringende levering gevraagd bij Declercq. Sorry.Zeg dan ook eens dat ze de tuinslang niet volledig over de nummerplaat hangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CAS 7.245 Geplaatst: 13 maart 2020 Delen Geplaatst: 13 maart 2020 15 uren geleden, ex-Mooseman zei: PS: er zit bijna geen afwijking op mijn teller De afwijking op de telller van mijn truck ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.534 Geplaatst: 13 maart 2020 Delen Geplaatst: 13 maart 2020 Op 12/3/2020 om 16:38, teus_ zei: ja, dan gaat het naar de rechtbank en krijg je nog een rijverbod er boven op. https://www.politie.be/5906/vragen/boetes/mag-ik-de-foto-van-mijn-flitsovertreding-bekijken https://www.standaard.be/cnt/dmf20180823_03678777 justitie is het al bijna 2 jaar aan het onderzoeken Ik ben onlangs in DE geflitst en bij die boete zat ook meteen een foto. Duurt ongetwijfeld nog wel een aantal jaren hier... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 13 maart 2020 Delen Geplaatst: 13 maart 2020 1 hour ago, Jules_W said: Ik ben onlangs in DE geflitst en bij die boete zat ook meteen een foto. Duurt ongetwijfeld nog wel een aantal jaren hier... Alleen is hun resolutie niet altijd precies. Ik kreeg vorig jaar een boete “omdat ik niet handenvrij belde” (met foto)... ik zat verdorie gewoon relax terwijl ik mijn hoofdsteun vasthield Heb hen gevraagd in welke wet dat stond dat dat niet mocht. Niks meer gehoord. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
teus_ 245 Geplaatst: 4 juni 2020 Delen Geplaatst: 4 juni 2020 E17 ter hoogte van destelbergen. Heb er nog niet vastgezeten, maar da's precies een kegelbaan voor camions ginder. Ene na het ander zwaar accident. Quote Door de coronacrisis is er minder personenverkeer, maar net meer vrachtverkeer op de E17. Dat is de directe oorzaak van de vele recente ongevallen rond het viaduct van Gentbrugge, zegt commissaris Tom Iliano van de federale wegpolitie Oost-Vlaanderen. Het gekrompen verkeersvolume leidt niet tot de klassieke stremmingen die het verkeer op ‘natuurlijke’ wijze vertragen. Zo laten snelle vrachtwagens zich vaker verrassen door de nieuwe verkeerssituatie, en de bijhorende files. https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ongevallen-op-e17-rond-gent-niet-werfzone-maar-coronacrisis-met-vooral-meer-vrachtverkeer-en-snelle-trucks-treft-schuld~a0ce8e98/ Allez, dus met minder personenwagens zitten de camionchauffeurs nog meer in te dommelen achter het stuur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.