Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Mensen met een recente dure auto, die rondrijden en bellen met hun gsm in de hand. Blijkbaar niet capabel genoeg om hun gsm te verbinden met de bluetooth die standaard in hun auto zit. Bizar, ik vraag me af hoe zo'n snuggere mensen zich die auto uberhaupt kunnen permitteren. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel soms ook zo ook al zit er bluetooth in. 

Regelmatig wisselen van voertuig en meer dan één gsm bij hebben maakt soms dat ze je bellen en dat net dat ander toestel aangesloten is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel soms ook zo ook al zit er bluetooth in. 
Regelmatig wisselen van voertuig en meer dan één gsm bij hebben maakt soms dat ze je bellen en dat net dat ander toestel aangesloten is. 

De nieuwere wagens kunnen met meer dan 1 telefoon overweg. In mijn auto is de ene telefoon gekoppeld voor zowel in- als uitgaande gesprekken, en een tweede voor enkel inkomende. Je kan dan nog een telefoon of ander device verbinden als muziekdrager.
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, toere said:

Firma wagen. 

toch niet veel werk?

lijkt me iets voor mensen die kraanwater gieten  in het reservoir voor de ruitenwisservloeistof van hun leasing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, teus_ zei:

toch niet veel werk?

lijkt me iets voor mensen die kraanwater gieten  in het reservoir voor de ruitenwisservloeistof van hun leasing.

Dat is inderdaad straf. Ik zou toch op zijn minst Spa pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, toere zei:

Firma wagen. 

Deze zouden dat des te meer sneller moeten doen. Want hun auto is hun rijdend kantoor.

Die met een salariswagen echter, van die kan ik het geloven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ex-Mooseman zei:


De nieuwere wagens kunnen met meer dan 1 telefoon overweg. In mijn auto is de ene telefoon gekoppeld voor zowel in- als uitgaande gesprekken, en een tweede voor enkel inkomende. Je kan dan nog een telefoon of ander device verbinden als muziekdrager.

Nieuwere? Op mijn XC60, eerste en huidige V60 zit dat.

Maar niemand doet een RTFM blijkbaar. Vandaag ook nog enen gespot met een BMW 8, telefoon in de hand....

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Bompa zei:

Nieuwere? Op mijn XC60, eerste en huidige V60 zit dat.

Maar niemand doet een RTFM blijkbaar. Vandaag ook nog enen gespot met een BMW 8, telefoon in de hand....

Dat zie je toch vaak hè... Zelfs mensen die voor hun werk op de baan zitten. Onbegrijpelijk...

"Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil."

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Bompa said:

Nieuwere? Op mijn XC60, eerste en huidige V60 zit dat.

Maar niemand doet een RTFM blijkbaar. Vandaag ook nog enen gespot met een BMW 8, telefoon in de hand....

Alleen is er nooit niemand van dat legioen-van-plaats-en-geldverspilling om dat vast te stellen, he. 

De modale burger koejoneren en op hun tam gat in een auto met radar gaan zitten, is het enige wat ze nog kunnen. Blijkbaar zijn er geen andere wetten meer in dat land die moeten nageleefd worden...

 

(Ben blij dat dit topic wel publiek staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, The Swede said:

Alleen is er nooit niemand van dat legioen-van-plaats-en-geldverspilling om dat vast te stellen, he. 

De modale burger koejoneren en op hun tam gat in een auto met radar gaan zitten, is het enige wat ze nog kunnen. Blijkbaar zijn er geen andere wetten meer in dat land die moeten nageleefd worden...

 

(Ben blij dat dit topic wel publiek staat)

Je moet eens in de file rondkijken. Het is echt hallucinant. En dan maar gigantische gaten laten vallen telkens het verkeer terug aanzet.

Of voor het rode licht, ook altijd leuk. Wat je dan moet doen is in hun spiegel kijken als ze als eerste staan. Als je dan ziet dat dat hoofd naar beneden is gericht op de gsm, bij de eerste milliseconde dat het groen is toeteren. Zie je opschrikken met het idee dat ze al 10 seconden stil staan voor groen :lol: 

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, ir_fuel said:

Je moet eens in de file rondkijken. Het is echt hallucinant. En dan maar gigantische gaten laten vallen telkens het verkeer terug aanzet.

Of voor het rode licht, ook altijd leuk. Wat je dan moet doen is in hun spiegel kijken als ze als eerste staan. Als je dan ziet dat dat hoofd naar beneden is gericht op de gsm, bij de eerste milliseconde dat het groen is toeteren. Zie je opschrikken met het idee dat ze al 10 seconden stil staan voor groen :lol: 

En geen smurf die dat dus ooit controleert. 

Waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jochen zei:

Dat zie je toch vaak hè... Zelfs mensen die voor hun werk op de baan zitten. Onbegrijpelijk...

"Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil."

Vorige week zelfs een buschauffeur van De Lijn... 🤨

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

En geen smurf die dat dus ooit controleert. 

Waarom?

Hier in de buurt zijn er toch al meerdere kennissen voor tegen de lamp gelopen. 160 eurokes dacht ik, of iets in die buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In gent zag ik ze al staan op de binnenring, ter hoogte van de nieuwe wandeling. Aan het kruispunt staat er een flik in burger met een walkie talkie door te geven wie geen gordel draagt of zit te bellen, en wat verderop worden ze van de baan geplukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ligt de smartphone dikwijls op de passagierszetel omdat die vooral in de auto wordt opgeladen. Het zou me niet verbazen als ik daarvoor nog eens een boete krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Bij mij ligt de smartphone dikwijls op de passagierszetel omdat die vooral in de auto wordt opgeladen. Het zou me niet verbazen als ik daarvoor nog eens een boete krijg.

De mijne ligt soms gewoon op mijn schouder en hou hem vast met mijn oor. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrr. Leer eens ritsen, mensen.
Daarnet bij het binnenkomen van Nieuwpoort probeert een camionette mij te blokkeren, maar ik stond er al naast en mits enige asseriviteit kon ik er langs. Drie auto’s verder (en nog een kleine honderd meter voor het effectieve samenvoegen) een pipo van Vandelanotte Accountancy die liever flik dan boekhouder was geworden, die in het midden van de twee vakken blijft rijden tot op het einde.

Zijn al die campagnes dan weggesmeten geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Zijn al die campagnes dan weggesmeten geld?

Wel, er was eens een campagne om vrachtwagens gewoon wat ruimte te geven. Dus, ja, weggesmeten geld. 

Kijkt men al uit voor moto's ondertussen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij, bij al die sensibiliseringscampagnes. Laatst was het weer van dat ivm spoorlozen. Daar zijn ze ook al jaren mee bezig, en toch stijgen die cijfers jaar na jaar. Wanneer gaan ze inzien dat mensen gewoon lui zijn en dat risico dus nemen, ondanks zo’n campagne. Dat het geen goed plan is om op treinsporen te lopen zou iemand zelf moeten weten, dat zou hen niet gezegd moeten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid