Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

Ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij, bij al die sensibiliseringscampagnes. Laatst was het weer van dat ivm spoorlozen. Daar zijn ze ook al jaren mee bezig, en toch stijgen die cijfers jaar na jaar. Wanneer gaan ze inzien dat mensen gewoon lui zijn en dat risico dus nemen, ondanks zo’n campagne. Dat het geen goed plan is om op treinsporen te lopen zou iemand zelf moeten weten, dat zou hen niet gezegd moeten worden. 

Die spoorlozen, childfocus, bedoel je dan ? Daar vindt men er toch af en toe eentje van terug?
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ex-Mooseman said:


Die spoorlozen, childfocus, bedoel je dan ? Daar vindt men er toch af en toe eentje van terug?

Ik denk dat hij spoorlopen bedoelt :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ex-Mooseman zei:


Die spoorlozen, childfocus, bedoel je dan ? Daar vindt men er toch af en toe eentje van terug?

 

29 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik denk dat hij spoorlopen bedoelt :D 

Autocorrect! Ik bedoelde effectief spoorloPen 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

@Parsifal moet ook zijn geld verdienen he :lol: 

Zo is dat maar net :D :D 

Hoewel er hier altijd wat lacherig gedaan wordt over die sensibiliseringscampagnes. Kan je nu toch niet ontkennen dat de BOB-campagnes, en de gordelcampagnes uit de jaren 90 effect gehad hebben. Waar zuipen en rijden 20-25 jaar geleden nog algemeen werd geaccepteerd. Moet je daar vandaag echt niet meer mee afkomen.

Zelfde met de ritscampagnes. Na elke campagne zie je in de statistieken dat het begrip van het concept "ritsen" de hoogte ingaat. Maar zo'n zaken hebben tijd nodig.

En natuurlijk haal je het met campagnes alleen nooit... Dat moet gecombineerd worden met controles en een verhoogde pakkans. En daar knelt vaak het schoentje. Zeker bij zaken die je enkel en alleen op heterdaad kan betrappen zoals GSM gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/12/2019 om 20:31, CAS zei:

Wel, er was eens een campagne om vrachtwagens gewoon wat ruimte te geven. Dus, ja, weggesmeten geld. 

Inderdaad, deze week meegereden met iemand. Baan van 90 met rondpunt. Kerel gooit zich nog naast een vrachtwagen en ging het rondpunt oprijden. Ik zeg dat hij moet wachten want dat die vrachtwagen hem niet kan zien. Hij wacht een beetje en als vrachtwagen zich op beide vakken van het ronde punt gooit beseft hij dat we er anders onder of tegen zaten. Echt 0,0 verkeersinzicht en dan maar verwonderd zijn als er een ongeval gebeurd is.

 

rondpunt-fr.jpg

rondpunt02.jpg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, dragonfly zei:

Inderdaad, deze week meegereden met iemand. Baan van 90 met rondpunt. Kerel gooit zich nog naast een vrachtwagen en ging het rondpunt oprijden. Ik zeg dat hij moet wachten want dat die vrachtwagen hem niet kan zien. Hij wacht een beetje en als vrachtwagen zich op beide vakken van het ronde punt gooit beseft hij dat we er anders onder of tegen zaten. Echt 0,0 verkeersinzicht en dan maar verwonderd zijn als er een ongeval gebeurd is.

 

rondpunt-fr.jpg

rondpunt02.jpg

"die camion kwam op mijn vak en reed mij zomaar van de baan!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

"die camion kwam op mijn vak en reed mij zomaar van de baan!"

Het ergste is dat ze bij ieder rond punt, iedere bocht, ze met hun auto op uw vak komen terwijl jij net breed moet rijden om het te halen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, CAS zei:

Het ergste is dat ze bij ieder rond punt, iedere bocht, ze met hun auto op uw vak komen terwijl jij net breed moet rijden om het te halen. 

 

Ik herinner het me nog heel goed, toen ik met die oplegger reed: "waar is die camionette?" En jij had gezien dat die gewoon inderdaad op dat rond punt naast mij komen rijden was, rechts, terwijl ik op het tweede vak ruim mijn bocht nam. Crazy, maar voor jullie dagelijkse kost.

Beste leerschool ooit, sindsdien geef ik nog steeds heel expliciet ruimte aan de opleggercombinaties.

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op den BRT hebben ze ook weer es het knalartikel gezet met hun “1 verkeersdode in Oslo” :fp:

 

De beperkingen willen ze wel opleggen, maar even noteren dat het model van Oslo en co in Vlaanderen niet mogelijk is omdat er nulkommanul geinvesteerd wordt in deftig openbaar vervoer en oarkings, zodat er geen autos moeten rijden...dat vergeet men. Veel geblaat dat er ‘geen draagvlak’ is (wat ik lees sls ‘de mensen willen dat niet’). 

Riooljournalistiek in het kwadraat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, The Swede said:

Op den BRT hebben ze ook weer es het knalartikel gezet met hun “1 verkeersdode in Oslo” :fp:

 

De beperkingen willen ze wel opleggen, maar even noteren dat het model van Oslo en co in Vlaanderen niet mogelijk is omdat er nulkommanul geinvesteerd wordt in deftig openbaar vervoer en oarkings, zodat er geen autos moeten rijden...dat vergeet men. Veel geblaat dat er ‘geen draagvlak’ is (wat ik lees sls ‘de mensen willen dat niet’). 

Riooljournalistiek in het kwadraat.

Er rijden wel degelijk auto's door en rond Oslo hoor, van de zomer zelf ook nog gedaan. En kwa infrastructuur scheelt dat op het eerste zicht niet erg veel met hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/12/2019 om 11:34, Jenkins zei:

Ik heb er toch ook mijn bedenkingen bij, bij al die sensibiliseringscampagnes. Laatst was het weer van dat ivm spoorlozen. Daar zijn ze ook al jaren mee bezig, en toch stijgen die cijfers jaar na jaar. Wanneer gaan ze inzien dat mensen gewoon lui zijn en dat risico dus nemen, ondanks zo’n campagne. Dat het geen goed plan is om op treinsporen te lopen zou iemand zelf moeten weten, dat zou hen niet gezegd moeten worden. 

Wat volgens mij pas écht weggesmeten geld is, zijn die borden die je her en der ziet: 'Gelieve geen afval in de berm te gooien." (of iets in die aard)
Sorry, maar wie zoiets niet uit zichzelf beseft, die is echt niet meer waard dan een goed paar motten...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, JanC zei:

Wat volgens mij pas écht weggesmeten geld is, zijn die borden die je her en der ziet: 'Gelieve geen afval in de berm te gooien." (of iets in die aard)
Sorry, maar wie zoiets niet uit zichzelf beseft, die is echt niet meer waard dan een goed paar motten...

Idd, het is schandalig wat de mensen allemaal gewoon uit hun raam gooien.
Ik heb meerdere jaren het zwerfvuil op de gewestwegen van Hasselt helpen oprapen, niet normaal welke hoeveelheden vuil we daar altijd bij elkaar raapten.

Hier in het dorp hebben vrijwilligers op een stuk van een dikke kilometer nog dit bij elkaar gehaald.Zwerfvuil.jpg.620852e986359bed6fdfa71a6b8076c1.jpg

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ver van waar ik woon is er een bosje en daar zie ik ook regelmatig van die witte plastiekzakjes vol afval, gedumpt (al rijdend door 't raam wellicht) in de berm. Soms ook eens autobanden of hele vuilzakken.

 

Paar jaar geleden op een vorige job werkte er zo'n simpele ziel die geflitst was. Zijn reactie: 'Haaja, kgo kik ton weer een poar zakskes deur de rutte smitn, tegen dak m'n boete were verdiend è me 't geld dak utgespoard è vo vulzakkn'. En hij was simpel/kortzichtig genoeg om ertoe in staat te zijn. default_facepalm%20(1).gif

 

En dat heeft zich intussen al voortgeplant ook. default_facepalm%20(1).gif

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ian zei:

Niet ver van waar ik woon is er een bosje en daar zie ik ook regelmatig van die witte plastiekzakjes vol afval, gedumpt (al rijdend door 't raam wellicht) in de berm. Soms ook eens autobanden of hele vuilzakken.

 

Paar jaar geleden op een vorige job werkte er zo'n simpele ziel die geflitst was. Zijn reactie: 'Haaja, kgo kik ton weer een poar zakskes deur de rutte smitn, tegen dak m'n boete were verdiend è me 't geld dak utgespoard è vo vulzakkn'. En hij was simpel/kortzichtig genoeg om ertoe in staat te zijn. default_facepalm%20(1).gif

 

En dat heeft zich intussen al voortgeplant ook. default_facepalm%20(1).gif

 

 

Enkele jaren terug toen ik zwerfvuil aan het rapen was kwam ik aan een tankstation nog een zatlap tegen (één blik bier aan het drinken en nog een sixpack in de andere hand en zo ging die in zijn auto kruipen)
"Ah een goed werkske aan't doen zie ik. Eigenlijk is het toch goed dat er nog mensen zijn die hun vuil op de grond gooien, anders hadden jullie geen werk meer"
:angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

Een alternatief zou moeten zijn: minder afval creëren. I.p.v. het ergens langs de kant te gaan smijten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dragonfly zei:

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

De benzine is ook duurder elk jaar. Moeten we dan allemaal beginnen wegrijden zonder te betalen? 

Flauw excuus. Sluikstorten is echt gewoon marginaal. Altijd zin om dat vuil in de eigenaar zijn hof te smijten. Maar tzal er waarschijnlijk zelf al zo'n vuile boel zijn, dat het niet opvalt. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, tuscani zei:

De benzine is ook duurder elk jaar. Moeten we dan allemaal beginnen wegrijden zonder te betalen? 

Flauw excuus. Sluikstorten is echt gewoon marginaal. Altijd zin om dat vuil in de eigenaar zijn hof te smijten. Maar tzal er waarschijnlijk zelf al zo'n vuile boel zijn, dat het niet opvalt. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, tuscani zei:

De benzine is ook duurder elk jaar. Moeten we dan allemaal beginnen wegrijden zonder te betalen? 

Flauw excuus. Sluikstorten is echt gewoon marginaal. Altijd zin om dat vuil in de eigenaar zijn hof te smijten. Maar tzal er waarschijnlijk zelf al zo'n vuile boel zijn, dat het niet opvalt. 

Of juist heel proper. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, dragonfly zei:

Het is niet OK maar ze zoeken het ook zelf hé. Containerparken worden alleen maar duurder en duurder. Dan moet je niet verwonderd zijn als mensen beginnen te sluikstorten.

Containerparken worden duurder en ik kan mij daaraan ergeren maar ga daarom niet de stap naar sluikstorten zetten. Ik vermoed dat degenen die sluikstorten gewoon elk excuus aangrijpen en dat containerparken goedkoper maken niet gaat helpen. Het kan zijn dat er argumenten zijn die helpen. Het enige argument nu is dat van de surveillancestaat. Pas op wij zien u!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de straat heeft vorig jaar een externe aannemer het voetpad opengebroken over 50m voor aanpassingen aan het elektriciteitsnet.

Na de werken hebben ze wat betonblokken, kapotte heras-blokken en veiligheidsnetten achtergelaten op een aangrenzend braakliggend stuk grond.

Ik stuur een bericht naar de gemeente dat zij of die aannemer hun afval moeten komen ophalen. Antwoord van de gemeente: "dat ligt op privé terrein, daar komen we niet in tussen". WTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid