Ga naar inhoud

Ergernis in het verkeer topic


janvkn

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden, Goesting zei:

Er zijn er die dat laten naplaatsen, maar ik heb dat niet. De mijne weegt trouwens 29kg.

Met volle batterij dan? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

😛

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/12/2020 at 10:17 PM, teus_ said:

2020-09-11 18.46.42.jpg

fiets perte totale. Batavus dealer meette 1cm afwijking op het kader, chance dat ik  die liet nakijken ginder.
intussen ben ik zeker dat ik geen verdere kwetsuren of andere schade heb, en de chauffeur heeft de fiets onderling vereffend. was best wel een beschaafde mens, eigenlijk. die heeft zelf wat krassen aan de bumper van zijn BMW. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, teus_ zei:

fiets perte totale. Batavus dealer meette 1cm afwijking op het kader, chance dat ik  die liet nakijken ginder.
intussen ben ik zeker dat ik geen verdere kwetsuren of andere schade heb, en de chauffeur heeft de fiets onderling vereffend. was best wel een beschaafde mens, eigenlijk. die heeft zelf wat krassen aan de bumper van zijn BMW. 

Allé ze bestaan blijkbaar nog, beschaafde mensen die met BMW's rijden 😊

Inderdaad chance dat je die hebt laten nakijken, voor 't zelfde geld breekt die onverwachts doormidden in volle afdaling..  

aangepast door Waky
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Intussen ook geld van de verzekering gezien voor de cement op de E39, bijna dag op dag 3 maand later. Mooi.

Ik begin wel te verstaan waarom mensen met een poort of oprit zo'n kort lontje hebben wanneer er weer iemand in de weg staat of hun planten plat rijdt. Het gebouw hier heeft een poort, en je wordt het echt wel beu. Kom ik 's avonds toe van mijn werk, staat er een camionette in de poort, maar net ter hoogte van de deuren die open draaien, waardoor er zo'n 20cm is om mij door te wurmen. Aan het laden en lossen, koffer open, maar geen mens te bespeuren. Deurbel kan ik niet aan.  Krijg ik veel zin om een paar stevige krassen achter te laten wanneer ik mij door die 20cm moet wurmen, of gewoon zijn handrem te lossen en hem op straat te duwen. 

Laden en lossen, prima, maar dan moet je wel bij je auto blijven. En geen kwartier verdwijnen om een babbeltje te gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 9/16/2020 at 9:45 AM, Waky said:

Nog geen tegengekomen die werken alleszins. 

 

On 9/16/2020 at 9:46 AM, ir_fuel said:

Jokke heeft het al voorgehad geloof ik.

En ik nu ook, maar niet met mij achter het stuur.

Screenshot 2020-10-15 at 09.37.49.jpg

Screenshot 2020-10-15 at 09.35.34.jpeg

 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n Redflex NK7 is dan ook het neusje van de zalm onder de mobiele controles. Ik vraag mij eerder af of de oudere toestellen en de vaste flitspalen dit onderscheid wel kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Goesting zei:

Zo'n Redflex NK7 is dan ook het neusje van de zalm onder de mobiele controles. Ik vraag mij eerder af of de oudere toestellen en de vaste flitspalen dit onderscheid wel kunnen maken.

Die toetsen gewoon de nr-plaat van de remorque af met een database, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, Goesting said:

Zo'n Redflex NK7 is dan ook het neusje van de zalm onder de mobiele controles. Ik vraag mij eerder af of de oudere toestellen en de vaste flitspalen dit onderscheid wel kunnen maken.

Vaste flitspalen gaan er meer en meer uit. Ik zie dat hier in Wallonië toch. Al die gevandaliseerde op de E42 worden niet hersteld, maar men is wel massaal camera's voor trajectcontroles aan het installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Vaste flitspalen gaan er meer en meer uit. Ik zie dat hier in Wallonië toch. Al die gevandaliseerde op de E42 worden niet hersteld, maar men is wel massaal camera's voor trajectcontroles aan het installeren.

Gaan die niet gevandaliseerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, dragonfly zei:

En er hangt altijd een camera bij

Ja, maar wie bewaakt de camera die de camera bewaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gTa zei:

Ja, maar wie bewaakt de camera die de camera bewaakt?

Wss niemand, bij de NMBS was dat ook enkel in case of...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat die dingen permanent filmen en dat de dag dat er iemand iets uithaalt daarmee, de video wordt bovengehaald.

Nu, dat gezegd zijnde, dat gaat nog altijd niemand stoppen er wat mee uit te halen. In UK zetten ze jaren geleden reeds een camera neer die de flitsbakken in 't oog hielden. Vandalen gingen dus eerst die camera efkes "in de verf zetten" en nadien de flitsbak aanpakken. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ik veronderstel dat die dingen permanent filmen en dat de dag dat er iemand iets uithaalt daarmee, de video wordt bovengehaald.

Nu, dat gezegd zijnde, dat gaat nog altijd niemand stoppen er wat mee uit te halen. In UK zetten ze jaren geleden reeds een camera neer die de flitsbakken in 't oog hielden. Vandalen gingen dus eerst die camera efkes "in de verf zetten" en nadien de flitsbak aanpakken. :lol:

Hoe werkt dat eigenlijk op de snelwegen in UK? Als je de M20 neemt van Folkestone richting Londen, dat is dan de M25/M26 (?) zie je iedere xx km wel het bordje “Speed camera” staan. Hoewel ik dat ieder jaar compleet negeer heb ik nog nooit een boete gekregen of flitsers gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jan zei:

Hoe werkt dat eigenlijk op de snelwegen in UK? Als je de M20 neemt van Folkestone richting Londen, dat is dan de M25/M26 (?) zie je iedere xx km wel het bordje “Speed camera” staan. Hoewel ik dat ieder jaar compleet negeer heb ik nog nooit een boete gekregen of flitsers gezien. 

Ze sturen ze niet op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Daarnet rond 19h05 een lijnbus die los door het rood reed ter hoogte van het kruispunt van de N80 met de Togersesteenweg in Sint-Truiden. De bus kwam van de Tongersesteenweg en reed het centrum in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/11/2020 om 19:46, knight-rider zei:

Daarnet rond 19h05 een lijnbus die los door het rood reed ter hoogte van het kruispunt van de N80 met de Togersesteenweg in Sint-Truiden. De bus kwam van de Tongersesteenweg en reed het centrum in.

Gebeurt hier in Gent aan 't Zuid ook zeer frequent op een "oversteekplaats" waar een (bus/taxi only) weg de gewone rijweg en fietspaden en zebrapaden kruist, diagonaal. Die hebben zoiets van "dit is alleen voor mij, dus een beetje rood kan ook geen kwaad". Heb er al 1 keer een bus een fietser zien aanrijden (die was wel al overgestoken toen het nog rood was voor hem), er waren een 20-tal getuigen die allemaal hetzelfde zouden verklaren als ik én ik was al laat voor een meeting dus heb mij er vanonder gemuisd. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gTa zei:

Gebeurt hier in Gent aan 't Zuid ook zeer frequent op een "oversteekplaats" waar een (bus/taxi only) weg de gewone rijweg en fietspaden en zebrapaden kruist, diagonaal. Die hebben zoiets van "dit is alleen voor mij, dus een beetje rood kan ook geen kwaad". Heb er al 1 keer een bus een fietser zien aanrijden (die was wel al overgestoken toen het nog rood was voor hem), er waren een 20-tal getuigen die allemaal hetzelfde zouden verklaren als ik én ik was al laat voor een meeting dus heb mij er vanonder gemuisd. :D 

Dat dachten die andere 20 ook. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, CAS zei:

Dat dachten die andere 20 ook. 

I know. Was tegen m'n principes. Heb al vaak veel tijd verscheten met 't wachten op ordediensten om een verklaring af te leggen (unbiased, gewoon de feiten zoals ik ze zag). 'k Vind dat belangrijk en ik doe het ook altijd, ondanks tijdverschijterij. Alleen dIe keer niet, as said: ik had een meeting die enkele minuten daarna startte.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

I know. Was tegen m'n principes. Heb al vaak veel tijd verscheten met 't wachten op ordediensten om een verklaring af te leggen (unbiased, gewoon de feiten zoals ik ze zag). 'k Vind dat belangrijk en ik doe het ook altijd, ondanks tijdverschijterij. Alleen dIe keer niet, as said: ik had een meeting die enkele minuten daarna startte.

En als ze dan komen, geven ze de partij, waar je zonet van gezegd hebt dat die als een maniak die fietser omver knalde, je gegevens. 

België :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid