Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Voor mij een dikke kanshebber als privé-rijden zou toegestaan worden... Nog altijd geen nieuws :-(.

Dan veronderstel ik dat de R weggaat als er een dikke diesel in de plaats komt?

Sent from my couch, in front of the television using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow ow, R heeft veel euro's aan BIv gekost. Die mag nog wel een beetje blijven en bovendien ben ik die absoluut nog niet beu.

Met de VAA-toestanden zijn ze de bedrijfwagenpolitiek aan het herbekijken en de geruchten doen de ronde dat er mogelijks privé zal kunnen gereden worden. Aangezien de Scenic binnen een 6-tal maanden einde contract is, ben ik evt. kandidaat om privé te rijden indien het toegestaan zou worden. Nog niks zeker momenteel, maar ik hou ondertussen mijn ogen open :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al gezgd, men heeft me gevraagd of ik wou mee in stappen in de firmawagenpool. Gelukkig heb ik de keuze. Ik heb bedankt voor een basis V60 met 1.6D. M'n km-vergoeding is nog steeds voldoende wegens m'n hoge aantal km's werk-werk.

En ik heb alle vrijheid nu. Had het financieel voordeel minder geweest, 'k had die wagen wél genomen (niet veel mis mee) maar nu blijf ik bij m'n comfortabele cruiser met alle toeters en bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al gezgd, men heeft me gevraagd of ik wou mee in stappen in de firmawagenpool. Gelukkig heb ik de keuze. Ik heb bedankt voor een basis V60 met 1.6D. M'n km-vergoeding is nog steeds voldoende wegens m'n hoge aantal km's werk-werk.

En ik heb alle vrijheid nu. Had het financieel voordeel minder geweest, 'k had die wagen wél genomen (niet veel mis mee) maar nu blijf ik bij m'n comfortabele cruiser met alle toeters en bellen.

Verstandig! Alleen gaat je waarde van de auto wel naar beneden met meer km's. Maar voor een Volvo gaat dat niet op:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig! Alleen gaat je waarde van de auto wel naar beneden met meer km's. Maar voor een Volvo gaat dat niet op:D

Ik denk dat het verschil tussen 200.000 en 300.000km's niet veel verschil meer gaat maken?

Ik denk wel dat Bompa die kar gaat oprijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het al gezgd, men heeft me gevraagd of ik wou mee in stappen in de firmawagenpool. Gelukkig heb ik de keuze. Ik heb bedankt voor een basis V60 met 1.6D. M'n km-vergoeding is nog steeds voldoende wegens m'n hoge aantal km's werk-werk.

En ik heb alle vrijheid nu. Had het financieel voordeel minder geweest, 'k had die wagen wél genomen (niet veel mis mee) maar nu blijf ik bij m'n comfortabele cruiser met alle toeters en bellen.

Nik, pm me nog ens de regeling per km die jij hebt, ik dacht ze al eens gekregen te hebben maar vind ze nie meer terug

bij ons hebben ze een oplossing voor de meer VAA uitgedokterd die in mijn geval een 70€ bruto meer kost dan ervoor

als deze firmaslet is afgeschreven(normaal maart 2014, wie weet vroeger:roll::lol::sick:) dan bekijken ze de situatie opnieuw

probleem is dat ze nu denken dat ze teveel verlies gaan doen als ze de auto verkopen(nog geen jaar oud)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandig! Alleen gaat je waarde van de auto wel naar beneden met meer km's. Maar voor een Volvo gaat dat niet op:D

ik heb in m'n berekening rekening gehouden met een verkoopwaarde van 3000 euro ;)

Al is dat 1000 euro, dat zal 't verschil niet maken....

Ik denk dat het verschil tussen 200.000 en 300.000km's niet veel verschil meer gaat maken?

Ik denk wel dat Bompa die kar gaat oprijden.

Inderdaad. Ik ga een PJH'ke doen. Tenzij de vorige eigenaar van m'n V70 z'n full loaded XC60 ineens zou wegdoen, dan sta ik op de eerste plaats te springen. Anders zie ik geen reden om te veranderen. Tot hij uiteenvalt genieten van de meest complete setup die ik ooit gehad heb.

Nik, pm me nog ens de regeling per km die jij hebt, ik dacht ze al eens gekregen te hebben maar vind ze nie meer terug

bij ons hebben ze een oplossing voor de meer VAA uitgedokterd die in mijn geval een 70€ bruto meer kost dan ervoor

als deze firmaslet is afgeschreven(normaal maart 2014, wie weet vroeger:roll::lol::sick:) dan bekijken ze de situatie opnieuw

probleem is dat ze nu denken dat ze teveel verlies gaan doen als ze de auto verkopen(nog geen jaar oud)

Gewoon: werk-werk aan het wettelijke maximumtarief. 0,34 ofzoiets zeker? Ik zoek het nog op.

En voor woon-werk 50 euro in de maand. Werk-werk doe ik een 4000 km per maand dacht ik. Exacte cijfers geef ik nog door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in m'n berekening rekening gehouden met een verkoopwaarde van 3000 euro ;)

Al is dat 1000 euro, dat zal 't verschil niet maken....

ex-collega van mij heeft nu een jonge V70 diesel gekocht en zijn 2005 Momentum automaat met 305.000km mag hij overlaten voor 6000€, ze hebben afgesproken dat hij nog tot eind maart verder rijdt(einde winter) en dan heeft de wagen juist geen 320.000km, dus je hebt nog wa marge denk ik om 3000€ te vangen(zeker omdat jij een pak meer opties hebt

heb jij een contract met je baas waarin bvb staat dat er een maximum per maand is en eventueel wat er gebeurt bij langdurige ziekte?

(ik had dat op mijn vorig werk, max 3500km/maan, overige km werden op volgende maand gezet, zodat je tijdens je verlofmaand evenveel vergoeding had,bij meer km op 't einde v/h jaar werd dan de meerkm betaald als je kon bewijzen dat ze noodzakelijk waren, bij ziekte werd er een vast bedrag/maand uitbetaald om je vaste kosten te dekken(max 6 maand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zetels zijn niet echt mijn ding (om het zacht uit te drukken). Liever het vorige model V70 ook eigenlijk :D

Liever een grote draaicirkel dus? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de nieuwe een kleinere draaicirkel gekregen? Wist ik niet! Dan nog steeds ja, ben het nu toch al gewoon :D

Heeft jouw S80 daar ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons hopen dat de nieuwe niet draait als een camion. Vorige week moest ik mijn dochter halen van een verjaardagsfeestje in een binnenspeeltuin. Rond 17u complete chaos op de parking wegens enkele oelewappers die hun kar maar ergens gesmeten hadden wegens te lui om 100m te stappen. Heb daar gigantisch staan sukkelen om gedraaid te geraken :grin:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de nieuwe een kleinere draaicirkel gekregen? Wist ik niet! Dan nog steeds ja, ben het nu toch al gewoon :D

Heeft jouw S80 daar ook last van?

Eigenlijk niet. Heeft een draaicirkel die vergelijkbaar is met mijn Laguna. Op papier. Voelt wel net iets groter aan dan dat. Maar voldoende stuuruitslag in ieder geval.

V70 III en S80 II staan op hetzelfde onderstel als de Mondeo/Jaguar XF/S-Max etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draaicirkel van m'n V70, ook veel mee gesukkeld maar het went wel al is het een zaligheid om dan te parkeren met een wendbare RWD (ik draaide vaak te veel af waardoor ik bijna dwars parkeerde met de 1 toen ik de V70 gewoon was :lolz:). Bij de S80 is het wel beter, nog altijd groot, maar hij is toch iets wendbaarder.

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel was het gewenning ten opzichte van mijn vorige (achterwielaangedreven) auto ofwel is de besturing gaandeweg wat versoepeld maar het lijkt alsof de draaicirkel van mijn C30 veel kleiner is geworden tegenover het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ex-collega van mij heeft nu een jonge V70 diesel gekocht en zijn 2005 Momentum automaat met 305.000km mag hij overlaten voor 6000€, ze hebben afgesproken dat hij nog tot eind maart verder rijdt(einde winter) en dan heeft de wagen juist geen 320.000km, dus je hebt nog wa marge denk ik om 3000€ te vangen(zeker omdat jij een pak meer opties hebt

heb jij een contract met je baas waarin bvb staat dat er een maximum per maand is en eventueel wat er gebeurt bij langdurige ziekte?

(ik had dat op mijn vorig werk, max 3500km/maan, overige km werden op volgende maand gezet, zodat je tijdens je verlofmaand evenveel vergoeding had,bij meer km op 't einde v/h jaar werd dan de meerkm betaald als je kon bewijzen dat ze noodzakelijk waren, bij ziekte werd er een vast bedrag/maand uitbetaald om je vaste kosten te dekken(max 6 maand)

geen maximum per maand. Dus ook geen overdrachten. En in de vakantie heb ik inderdaad een heel pak minder. En aangezien mijn km's op het eind van de maand doorgegeven worden, worden ze pas de maand nadien terugbetaald, dus als ik in september veel rijd, heb ik een magere vergoeding van augustus tegenover een grote kost. Maar als je een beetje je centen beheert voel je dat niet ;)

Toen ik starter was, zou dat vervelend geweest zijn, nu is 't kwestie van beheren.

Geen clausule voor ziekte. Niet rijden is geen kosten. Vaste kosten is te betalen uit de pot van het geheel aan km-vergoedingen. Al zou er op 't moment dat het zo ver is misschien wel gepraat kunnen worden.

(van die 3 000 ben ik ook redelijk zeker hoor, als ik zie wat ik nog gekregen heb van m'n vorige V70 met bijna 300 000 km op de teller ;) )

Liever een grote draaicirkel dus? :D

dat geraak je snel gewoon hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen maximum per maand. Dus ook geen overdrachten. En in de vakantie heb ik inderdaad een heel pak minder. En aangezien mijn km's op het eind van de maand doorgegeven worden, worden ze pas de maand nadien terugbetaald, dus als ik in september veel rijd, heb ik een magere vergoeding van augustus tegenover een grote kost. Maar als je een beetje je centen beheert voel je dat niet ;)

Toen ik starter was, zou dat vervelend geweest zijn, nu is 't kwestie van beheren.

Geen clausule voor ziekte. Niet rijden is geen kosten. Vaste kosten is te betalen uit de pot van het geheel aan km-vergoedingen. Al zou er op 't moment dat het zo ver is misschien wel gepraat kunnen worden.

(van die 3 000 ben ik ook redelijk zeker hoor, als ik zie wat ik nog gekregen heb van m'n vorige V70 met bijna 300 000 km op de teller ;) )

dat geraak je snel gewoon hoor.

op mijn vorig werk was 't zo geregeldmet een max per maand en een gewaarborgd bedrag bij ziekte

aan de andere kant was 't wel degressief: eerste 1000km/maand was hoger dan wettelijk forfait, 2e 1000km wa iets minder dan forfait en alles boven de 2000km was nog minder(omdat de 'vaste kosten' betaald waren door het hogere bedrag van de eerste 2000km) er was wel een 600€ minimumbedrag voorzien per maand ongeacht de kilometers die je maakte,enige wat ik me niet meer herinner is hoelang die 600€ gewaarborgd was(is al 8 jaar geleden )

Link naar reactie
Delen op andere sites

op mijn vorig werk was 't zo geregeldmet een max per maand en een gewaarborgd bedrag bij ziekte

aan de andere kant was 't wel degressief: eerste 1000km/maand was hoger dan wettelijk forfait, 2e 1000km wa iets minder dan forfait en alles boven de 2000km was nog minder(omdat de 'vaste kosten' betaald waren door het hogere bedrag van de eerste 2000km) er was wel een 600€ minimumbedrag voorzien per maand ongeacht de kilometers die je maakte,enige wat ik me niet meer herinner is hoelang die 600€ gewaarborgd was(is al 8 jaar geleden )

Bij mij is het nog wat simpeler.

700 euro bruto per maand wegens geen firmawagen (=dekking vaste kosten)

0,19 cent per kilometer (woon-werk + werk-werk). Deze wordt echter verrekend met die 700 euro. Maar is wel netto.

Rekenvoorbeeld: 5000km gereden

5000 * 0,19 =950 euro te declareren = meer dan 700 bruto dus bruto bedrag vervalt. 950 netto op de rekening..

vakantiemaand: 2000km gereden

2000 * 0,19 = 380 euro te declareren = (700 - 380 = 320) dus 320 bruto bij salaris en 380 netto op de rekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid