Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Zo'n Volvo R blijft toch kriebelen bij mij. Spijtig dat de meeste FWD zijn. En diegene die dan AWD zijn, zijn onbetrouwbaar qua aandrijving. Buiten de V70R die jij hebt en de S60R.

Gisteren ook ontdekt dat zo'n XC90 T6, gechipt naar zo'n 325pk gaat:drool: Op gas leggen en knallen maar. Maar ook weer horrorverhalen over de aandrijving, die bij standaard vermogen het zelfs al eens durft begeven:roll:

Ze zouden voor hun AWD beter eens bij een ander merk gaan shoppen geloof ik...

Haldex is sinds 2004 geen groot probleem niet meer, enige 'zwak' punt dat ze nog hebben is de 'bus' maar is blijkbaar zo gemaakt dat enkel de bus kapot gaat bij 'misbruik', kost een 700€ in't slechtste geval om te vervangen

momenteel gebruikt Audi(RS3) en VW ook het Haldexsysteem op bepaalde modellen, vroegere Volvo modellen hebben zo een beetje als testcase gespeeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haldex is sinds 2004 geen groot probleem niet meer, enige 'zwak' punt dat ze nog hebben is de 'bus' maar is blijkbaar zo gemaakt dat enkel de bus kapot gaat bij 'misbruik', kost een 700€ in't slechtste geval om te vervangen

momenteel gebruikt Audi(RS3) en VW ook het Haldexsysteem op bepaalde modellen, vroegere Volvo modellen hebben zo een beetje als testcase gespeeld

Je zou zo bv. geen 30s of langer WOT (wide open throttle) mogen geven bij die XC90's, want dat valt onder 'misbruik' om het te doen kapotgaan.. Geen spek voor mijn bek dus:oops: Wss heeft het hogere gewicht van zo'n XC90 er ook wel mee te maken, dat alles wat sneller slijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou zo bv. geen 30s of langer WOT (wide open throttle) mogen geven bij die XC90's, want dat valt onder 'misbruik' om het te doen kapotgaan.. Geen spek voor mijn bek dus:oops: Wss heeft het hogere gewicht van zo'n XC90 er ook wel mee te maken, dat alles wat sneller slijt.

dat zou kunnen, van de xc90 weet ik niet veel af(geen interesse in alles dat te hoog op zijn poten staat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Gisteren deze gaan halen voor de ouders van een maat...

Thumb resize.

Echt zot hoeveel auto je krijgt voor je geld... :)

En daarmee de grens over gereden? Platen zijn alleen geldig in Duitsland zelf, accepteren ze normaal gezien niet bij de keuring? Of heb je daar garageplaten voor voorzien? Wel mooi exemplaar zo te zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarmee de grens over gereden? Platen zijn alleen geldig in Duitsland zelf, accepteren ze normaal gezien niet bij de keuring? Of heb je daar garageplaten voor voorzien? Wel mooi exemplaar zo te zien!

Yup! :)

Mag wel hoor:

http://www.tijdelijke-kenteken.com/fragenantworten.html

"Kan ik met de tijdelijke kentekens in heel Europa rijden?

Ja, u kunt in heel Europa rijden met de tijdelijke kentekens, omdat de verzekering van de kentekenplaten voor heel Europa geldt."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar. Ik heb ze bij de keuring al ene weten terugsturen omdat die zich met de platen met gele rand kwam aanbieden. Ofwel die met rode rand ofwel garageplaten waren nodig zeiden ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's dan ook iets anders. Die transitplaten dienen enkel voor het vervoer naar huis.

Je zult toch langs de keuring moeten passeren, dus daar dienen ze ook voor? Tenzij je kunt beschikken over garageplaten. Ik heb alleszins het risico niet willen nemen om teruggestuurd te worden, dus platen met rode rand geregeld. Wel wat duurder en vooral meer rompslomp. Gele platen geven ze precies gemakkelijker af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat treft. De C30 is niet eens mijn favoriete Volvo qua design :lolz:

De velgen maken of kraken voor mij een auto. Da's een beetje als een topmodel met een lelijk gebit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid