Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Zouden jullie zoiets durven kopen? (al gechipt)

Zoek iets waar ik nog relatief goedkoop (lees betrouwbaar) mee kan rondkachelen voor de komende vier jaar (100 000km komt er nog bij ongeveer).

Waar moet ik op letten bij die S60's? max budget rond de 8000 ongeveer.

En andere vragen gelijk: een nemen met 150 000km of ene nemen met 180k km waarvan de riem al vervangen is enz.

Ik weet dat er geen sluitende antwoorden zijn, maar wat helpende hoofden kunnen al wat raad brengen voor me...

Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden jullie zoiets durven kopen? (al gechipt)

Zoek iets waar ik nog relatief goedkoop (lees betrouwbaar) mee kan rondkachelen voor de komende vier jaar (100 000km komt er nog bij ongeveer).

Waar moet ik op letten bij die S60's? max budget rond de 8000 ongeveer.

En andere vragen gelijk: een nemen met 150 000km of ene nemen met 180k km waarvan de riem al vervangen is enz.

Ik weet dat er geen sluitende antwoorden zijn, maar wat helpende hoofden kunnen al wat raad brengen voor me...

Thanks!

je bedoelt een R?

geen probleem om veel km te doen

voor ik mijn R op gas gezet heb, heb ik contact gehad met iemand die een R had op gas met 295000km(stond een ganse tijd te koop, waren veel krassen en builen in, prijs was wel in verhouding(rond de 7500€ voor een v70R)

in NL staat er nu ook een V70R op marktplaats met 286000km en automaat

als je eentje vindt met een hogere km stand waar er en onderhoudshistorie bijzit en waar er al veel onderdlen vernieuwd zijn, moet je geen schrik hebben

voorzie wel een hoger bedrag/maand voor onderhoud in verelijking met een nieuw(maar dat weet je wel uit ervaring met je E30)zodat je altijd een 'reservepotje' hebt

als je bvb de S60 van B&V neemt, een gasinstallatie erbij telt & biv(eerst op gas, dan inschrijven, bespaar je al op biv) en wat extra voor onderhoud etc dan ben je imo redelijk safe

eentje met 180000 à 200000km bespaar je al een 1000€ tov eentje met 150000km (riemwissel) +de prijs zal lager liggen wegens de kmstand

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bedoelt een R?

geen probleem om veel km te doen

voor ik mijn R op gas gezet heb, heb ik contact gehad met iemand die een R had op gas met 295000km(stond een ganse tijd te koop, waren veel krassen en builen in, prijs was wel in verhouding(rond de 7500€ voor een v70R)

in NL staat er nu ook een V70R op marktplaats met 286000km en automaat

als je eentje vindt met een hogere km stand waar er en onderhoudshistorie bijzit en waar er al veel onderdlen vernieuwd zijn, moet je geen schrik hebben

voorzie wel een hoger bedrag/maand voor onderhoud in verelijking met een nieuw(maar dat weet je wel uit ervaring met je E30)zodat je altijd een 'reservepotje' hebt

als je bvb de S60 van B&V neemt, een gasinstallatie erbij telt & biv(eerst op gas, dan inschrijven, bespaar je al op biv) en wat extra voor onderhoud etc dan ben je imo redelijk safe

eentje met 180000 à 200000km bespaar je al een 1000€ tov eentje met 150000km (riemwissel) +de prijs zal lager liggen wegens de kmstand

GEVONDEN:)

http://link.marktplaats.nl/551632211

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden jullie zoiets durven kopen? (al gechipt)

Zoek iets waar ik nog relatief goedkoop (lees betrouwbaar) mee kan rondkachelen voor de komende vier jaar (100 000km komt er nog bij ongeveer).

Waar moet ik op letten bij die S60's? max budget rond de 8000 ongeveer.

En andere vragen gelijk: een nemen met 150 000km of ene nemen met 180k km waarvan de riem al vervangen is enz.

Ik weet dat er geen sluitende antwoorden zijn, maar wat helpende hoofden kunnen al wat raad brengen voor me...

Thanks!

Nee Philken, achter "zoiets" schuilt een link ;)

Geertt, ik zou dat durven kopen.

Mijne heb ik gekocht met 90 000 km, en heb er nu bijna 205 000 km, met vitamientjes. Enige wat ik wel heb is af en toe een motorsteun vervangen (op 95 000 en nu weer eentje), vermoedelijk door het gebruiken van de power. Maar 't kan ook normale slijtage zijn. Maakt niet uit, kost ook de wereld niet.

Hij is echt mooi uitgerust, mist alleen nog de dolby surround, maar da's niet erg. Je moet je in elk geval niet laten afschrikken door de km-stand. Ik voel aan de mijne dat ik nog niet eens halverwege zit.

300 000 km is in elk geval geen enkel probleem voor deze beren van motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit aan net geen 150.000km en ik vind dat mijn S60 nog zeer fris aanvoelt. Als je dat wat onderhoud dan is dat geen enkel probleem ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Philken, achter "zoiets" schuilt een link ;)

Geertt, ik zou dat durven kopen.

Mijne heb ik gekocht met 90 000 km, en heb er nu bijna 205 000 km, met vitamientjes. Enige wat ik wel heb is af en toe een motorsteun vervangen (op 95 000 en nu weer eentje), vermoedelijk door het gebruiken van de power. Maar 't kan ook normale slijtage zijn. Maakt niet uit, kost ook de wereld niet.

Hij is echt mooi uitgerust, mist alleen nog de dolby surround, maar da's niet erg. Je moet je in elk geval niet laten afschrikken door de km-stand. Ik voel aan de mijne dat ik nog niet eens halverwege zit.

300 000 km is in elk geval geen enkel probleem voor deze beren van motoren.

ja lap, ik val weer door de mand als computernoob....

is geen probleem die km stand, mijn S60 dieselke indertijd voelde met +200.000km gechipt voelde nog aan als nieuw

enige kost buiten onderhoud & distributieriem was idd motorsteunen en die armkes aan de stabi's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden jullie zoiets durven kopen? (al gechipt)

Zoek iets waar ik nog relatief goedkoop (lees betrouwbaar) mee kan rondkachelen voor de komende vier jaar (100 000km komt er nog bij ongeveer).

Waar moet ik op letten bij die S60's? max budget rond de 8000 ongeveer.

En andere vragen gelijk: een nemen met 150 000km of ene nemen met 180k km waarvan de riem al vervangen is enz.

Ik weet dat er geen sluitende antwoorden zijn, maar wat helpende hoofden kunnen al wat raad brengen voor me...

Thanks!

Diegene die je toont is nog de eerste generatie motor btw zonder DPF en 5-versnellingsbak (just saying). Km-stand is totaal geen probleem.. Gewoon nagaan of 't onderhoud altijd op tijd is gedaan en die kar kan nog 3x zo lang mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, 't is juist, die stabi's wou ik nog niet vermelden, want dacht dat dat door de hardere ophanging was.

tja, ik kan ook niet zeggen of dit 'common' is, mijn S60 was ook verlaagd en 18" eronder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegene die je toont is nog de eerste generatie motor btw zonder DPF en 5-versnellingsbak (just saying). Km-stand is totaal geen probleem.. Gewoon nagaan of 't onderhoud altijd op tijd is gedaan en die kar kan nog 3x zo lang mee.

Ben je dat zeker?

Is 't niet dat ze vanaf 2005 oftewel de facelift altijd DPF hadden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je dat zeker?

Is 't niet dat ze vanaf 2005 oftewel de facelift altijd DPF hadden?

Nope, de facelift was er ergens vanaf eind 2004 (modeljaar 2005 iirc), daar hebben ze dan nog een half jaartje of zo tot rond midden 2005 de non-DPF versie ingestopt (zoals die van Alex60 bvb.), en dan ergens in de overgang van 't midden van 2005 naar DPF gegaan, daarom heb jij een D5 185 reeds, (de 185PK DPF kwam toen ook uit).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope, de facelift was er ergens vanaf eind 2004 (modeljaar 2005 iirc), daar hebben ze dan nog een half jaartje of zo tot rond midden 2005 de non-DPF versie ingestopt (zoals die van Alex60 bvb.), en dan ergens in de overgang van 't midden van 2005 naar DPF gegaan, daarom heb jij een D5 185 reeds, (de 185PK DPF kwam toen ook uit).

idd dpf was vanaf mj2006 als ik me goed herinner

modeljaar veranderd bij Volvo altijd rond juni/juli

er is zelfs een jaar geweest dat er zogezegd nog eens een extra update was maar dan kwamen ze in de problemen met hun jaartallen...kan goed zijn dat dit in 2005 was met de dpf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, Volvo maar ook bvb. BMW en VAG hou je echt wel niet meer bij met hun benamingen enz. Maar 't is idd wel zo dat wanneer ik een bepaalde auto plan aan te kopen ik er ALLES (ok, alles is relatief) over wil weten voor ik 'm koop :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder zeggen de "Volvo-lover-met-lange-arm-ik-vind-voor-jou-elke-Volvo-sparepart-als't-moet-trofee" gaat alleszinds naar Philken :D :D

hoh alles vinden is nu ook nie waar, ik had vroeger dezelfde ingesteldheid als jij qua info over een auto(was plezant als je dan eentje ging bestellen, kon je de verkoper 'pesten'

dat ik Chris van CS parts goed ken komt deels door mijn Volvoverleden,deels door onze gemeenschappelijke hobby(racen) en ik speel graag de link tussen vraag en aanbod: hij zal sneller bepaalde(lees: veelgevraagdeen dus schaarse) onderdelen verkopen nadat ik 't gevraagd heb dan dat hij je niet kent(grootste afnemers zijn de garages, dus die hebben logischerwijs een streep voor)

vroeger had ik veel meer contacten voor onderdelen(zelfs nieuw) maar op een bepaald moment(en om bepaalde redenen...) heb ik dat afgebouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD][h=1]Volvo herschikt zijn diesel-gamma[/h][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: ContentDatum]donderdag 12 april 2012[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 10]pixel_trans.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: ContentIntro]Volvo komt met een nieuwe vijfcilinder dieselmotor op de proppen. Deze D3 komt niet op de Nederlandse markt maar zorgt wel voor een verschuiving in de benaming van Volvo’s line-up.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 10]pixel_trans.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]pixel_trans.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]pixel_trans.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]pixel_trans.gif[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: ContentTekst]De door de Zweden geïntroduceerde 2.0 liter vijfcilinder is een geknepen variant van de huidige D3-motor. Het nieuwe blok levert 136 pk en 350 Nm koppel en wordt boven de 115 pk sterke D2 gepositioneerd. Als gevolg hiervan wordt het 163 pk sterke exemplaar die nu D3 gebombardeerd tot D4. Aan de top van het gamma staat nog altijd de D5 met 215 pk.

Geen Nederland

De nieuwe motor komt niet op de Nederlandse markt omdat de D2 en D4 qua prijs te dicht op elkaar zitten om ruimte te bieden aan de nieuwe zelfontbrander. De naamswijzigingen gaan per direct in. (autowereld.com)

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diegene die je toont is nog de eerste generatie motor btw zonder DPF en 5-versnellingsbak (just saying). Km-stand is totaal geen probleem.. Gewoon nagaan of 't onderhoud altijd op tijd is gedaan en die kar kan nog 3x zo lang mee.

Bedankt allemaal voor de snelle en uitgebreide reply's.

Vind het echt een reeet van een ketel. Nu vindt m'n vriendin dat een 'bompakleur'. Gvd, vind dat net de vetste die erop te krijgen is (vermits we midden in de verbouwingen zitten vind ik een goed gevoel van haar in't wege over de auto vrij belangrijk).

Zullen zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid