Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

Nee, dat lijkt me redelijk haalbaar.

Sinds de mijne de laatste keer heropgebouwd werd, en ik het iets kalmer aan doe, verbruik ik nog 5,5 liter of zo. En ik heb geen DrivE spullen, laat staan een zesde versnelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rijdt zo een c30 goed, gezien hij gebaseerd is op een focus zou ge denken van wel?

C30 op 17inch velgen rijdt toch vrij goed. Al vind ik dat die 1.6 wat te weinig kracht heeft om het sportief te bestempelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij ook op 17-duims en de enige opmerking die ik heb is de spoorgevoeligheid. Ik heb ook wel voor de sportophanging gekozen dus misschien dat ik daardoor zo tevreden ben over de baanvastheid.

Sportief rijden qua optrekken en hernemingen is er inderdaad niet bij maar het motortje trekt toch goed zijn plan in het dagdagelijkse verkeer. Voorbijsteken gaat vlotjes en aan de lichten ben ik toch ook meestal als eerste weg (zonder echt moeite te doen want dan bijt ik waarschijnlijk wel in het zand).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorzoeken verergert bovendien nog naargelang de banden versleten raken. Moet je wel wat aan wennen vind ik.

Ook bij 't hevig accelereren.

Ow wacht .... niet van toepassing hier :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorzoeken verergert bovendien nog naargelang de banden versleten raken. Moet je wel wat aan wennen vind ik.

Ook bij 't hevig accelereren.

Ow wacht .... niet van toepassing hier :D

Algemeen gezien vind ik de S80 (235 18")gevoeliger voor sporen dan de Laguna (225 18"). Zowat het enige wat me tegenvalt, omdat ik het niet verwacht had

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoorgevoeligheid komt ook door de bredere wielbasissen van de Volvo's waardoor ze 'twijfelen' tussen het linkse of 't rechtse spoor , gemaakt door de (Volvo) camions

ze willen gewoon 'groots' doen en hun grotere broer nadoen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorbijsteken gaat vlotjes en aan de lichten ben ik toch ook meestal als eerste weg (zonder echt moeite te doen want dan bijt ik waarschijnlijk wel in het zand).

Ex collega's vonden dat ook van hun Corsa 1.3 CDTI-kes....

Ik ben ook altijd als eerste weg, maar dat is gewoon omdat iedereen zo traag optrekt en je meer en meer van die eco motoren tegenkomt.

De C30 ziet er gewoon sportief uit en met een sportonderstel zal dat wel strakker rijden, maar het blijft een 1.6.

Ik heb al genoeg kunnen vergelijken met en tegenover mijn vriendin de hare.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een 5- of 6-versnellingsbak?

110 of 116pk-versie?

Ik ken ook heel veel mensen die met een diesel rijden alsof ze met een benzine rijden en daardoor lijkt elke diesel traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getankt.

800 km met iets van een 42 liter. Slecht bezig. :(

Daar kan ik alleen van dromen :D

750km met 55 liter hierzo

Wel bijna dubbele longinhoud :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

750km met 55 liter hierzo

Hoi, ik mag al blij zijn als ik 750km haal met m'n bak van 55 liter...

8.7 gemiddeld, diesel :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een 5- of 6-versnellingsbak?

110 of 116pk-versie?

Ik ken ook heel veel mensen die met een diesel rijden alsof ze met een benzine rijden en daardoor lijkt elke diesel traag.

110pk en een 5bak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wat geluk doe ik 350km met 42 liter :(

Met mijn BMW-mixer zijn dat er maar 100 meer, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn inderdaad tamme bakken.

Zever... GEZEVER!

Maar heb idd al gehoord dat de D2 nóg veel soepeler is. Ik wil eens met jouw kar rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Lacom hebben ze al gezegd dat ik dat beter niet toesta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Lacom hebben ze al gezegd dat ik dat beter niet toesta.

Prachtig!

Dank!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennis van ons mag een nieuwe wagen kiezen. ze hebben nu een quasqai en komen van een astra break, de volgende keuze is een ford mondeo break of een nieuwe volvo. maar dewelke wist ze niet. :D

iemand een idee dewelke nog in leasing zit? een V40 zal het wel niet zijn want die zit er al langer in, zou het een V60 kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennis van ons mag een nieuwe wagen kiezen. ze hebben nu een quasqai en komen van een astra break, de volgende keuze is een ford mondeo break of een nieuwe volvo. maar dewelke wist ze niet. :D

iemand een idee dewelke nog in leasing zit? een V40 zal het wel niet zijn want die zit er al langer in, zou het een V60 kunnen zijn?

Dat zal dan de V60 wel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan de V60 wel zijn.

Bij ons kan je voor het geld van een V50 ook een Mondeo kopen. V60 is een hele dikke Mondeo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons kan je voor het geld van een V50 ook een Mondeo kopen. V60 is een hele dikke Mondeo.

zot eigenlijk aangezien de V50 de maat van een focus clipper is. je zou zot moeten zijn om dan een V50 boven een mondeo te verkiezen.

een V50 zal het sowieso niet zijn, maar ze sprak van een nieuw model daarmee dacht ik eerst aan de nieuwe V40, maar die is nog niet verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid