Ga naar inhoud

Volvo lovers


walter

Aanbevolen berichten

zot eigenlijk aangezien de V50 de maat van een focus clipper is. je zou zot moeten zijn om dan een V50 boven een mondeo te verkiezen.

een V50 zal het sowieso niet zijn, maar ze sprak van een nieuw model daarmee dacht ik eerst aan de nieuwe V40, maar die is nog niet verkrijgbaar.

Zo zot vind ik dat toch nog niet. Als grootte je voornaamste criterium is dan zou je zot moeten zijn, inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien de Mondeo en de V70 hetzelfde onderstel delen wordt het een nog vreemdere keuze als je moet kiezen tussen V50 en Mondeo ;)

En aangezien een Mondeo ook een aangename wagen is .... Ik zou het niet weten eigenlijk als gewone wagen. Als wagen voor zeer intensief gebruik gaat die zetel me weer parten spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zot vind ik dat toch nog niet. Als grootte je voornaamste criterium is dan zou je zot moeten zijn, inderdaad.

wat is er dan beter aan de volvo V50 dan een mondeo. ga er nu vanuit dat ik geen mondeo bezit, en gewoon de keuze zou krijgen tussen een V50 en een mondeo clipper.

een lichtere motor, minder plaats voor de V50 als nadeel

wat is het nadeel van de ford tegenover de volvo? heb je enkele punten?

tussen de V60 en de mondeo clipper is het moeilijker. er vanuit gaande van het huidige model mondeo tegenover de V60, ga ik resoluut voor de V60. al zal ik wel sally moeten overtuigen want die heeft eigenlijk een hekel aan lichten die rechtop staan :lol: veel te futuristisch in haar ogen.

de nieuwe mondeo er tegenover is het weer moeilijker, want puur op design is die vooraan ook heel goed geslaagd, en binnenin een pak mooier dan de huidige

aangepast door tuscani
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is er dan beter aan de volvo V50 dan een mondeo. ga er nu vanuit dat ik geen mondeo bezit, en gewoon de keuze zou krijgen tussen een V50 en een mondeo clipper.

een lichtere motor, minder plaats voor de V50 als nadeel

wat is het nadeel van de ford tegenover de volvo? heb je enkele punten?

tussen de V60 en de mondeo clipper is het moeilijker. er vanuit gaande van het huidige model mondeo tegenover de V60, ga ik resoluut voor de V60. al zal ik wel sally moeten overtuigen want die heeft eigenlijk een hekel aan lichten die rechtop staan :lol: veel te futuristisch in haar ogen.

de nieuwe mondeo er tegenover is het weer moeilijker, want puur op design is die vooraan ook heel goed geslaagd, en binnenin een pak mooier dan de huidige

Ik vind gewoon dat een Mondeo minder mooi oud is geworden. Door de strakke lijnen die Volvo tot nu toe hanteerde blijven de designs tijdloos. Het dashboard van een Mondeo is me ook veel te druk, de afwerkingskwaliteit en de gebruikte materialen zijn pas de moeite waard vanaf een Ghia of Titanium terwijl zo'n V50 toch vanaf de Base al robuustheid uitstraalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik val in herhaling, maar als er voor mij één essentieel verschil is, is het de zetel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik val in herhaling, maar als er voor mij één essentieel verschil is, is het de zetel.

Ik ga er ene uitvijzen voor in mijn busje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:

Echt he, ik heb op 't punt gestaan om dat destijds in mijn buskot te vijzen. M'n dealer wou er zelfs bijna enen gratis cadeau doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comfort, afwerking, stevigheid, rust, degelijkheid.

rust en degelijkheid als je in panne op de pechtstrook je gazet aan het lezen bent?

maaaaar wel in een goede zetel. :D

Ik vind gewoon dat een Mondeo minder mooi oud is geworden. Door de strakke lijnen die Volvo tot nu toe hanteerde blijven de designs tijdloos. Het dashboard van een Mondeo is me ook veel te druk, de afwerkingskwaliteit en de gebruikte materialen zijn pas de moeite waard vanaf een Ghia of Titanium terwijl zo'n V50 toch vanaf de Base al robuustheid uitstraalt.

de volvo ziet er idd tijdlozer uit, vanbinnen ook knap met zijn zwevende middenconsole. afwerking en robuustheid kan ik niet over meespreken, want heb nog nooit een volvo gehad, men ouders ook niet.

En ik val in herhaling, maar als er voor mij één essentieel verschil is, is het de zetel.

zijn ze zo goed? je hoort dat veel over audi-zetels, over volvo heb ik het nog niet gelezen. gaat die ballon ook op voor kleinere modellen? want de mondeo is toch een andere zetel dan bv een focus. dat zal bij de V70 en de V50 toch ook het geval zijn.

een V60 is allesinds een mooie wagen zeker in R-line. zal dus zo is ééntje moeten gaan testrijden om de zetels te testen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel .... ik heb zowat alles al gehad van Volvo, groot en klein. 400-reeks tot 900-reeks, S40, S60 tot V70.

Ik heb nog nooit klachten gehad. MAAR! Er zit wel nog een groot verschil tussen de zetels van de verschillende modellen. Als ik een dag in een V50 gereden heb, en ik ga terug in m'n V70 zitten, voel ik me toch nog meer in een salon zitten.

Maar de zetel van elk model is toch wel goed en met vergelijkbare modellen bij de concurrentie vind ik ze toch altijd een stuk beter.

Ik heb een week een A4 gehad (eerste generatie, maar doet er niet toe denk ik) en ik was blij dat ik zelfs in de zetel van "slechts" onze S40 toen kon kruipen (reed toen 's ochtends 130 km en 's avonds 130 km zo goed als heel de week).

Ik heb ook al met een A6 gereden, en die zitten wel goed, zeer zeker, maar ik mis steeds de volledige steun in m'n rug in een ander merk, van onder tot boven.

M'n beste maat had eens een test-S60, in 2003, en reed toen ook met een A4, nieuw. Z'n vrouw haalt dat nog altijd naar voor als 't over Volvo gaat: "die S60, amai, dat waren echt wel heel goede zetels, daarvoor alleen al zou ik die genomen hebben".

Nu rijden ze met een Mondeo (huidig model) en idem: zeker geen slechte zetels, ik wil er gerust hele dagen mee rijden, maar ik mis direct iets als ik er ga in zitten en als ik daarna terug in de mijne zit, voel ik me toch meer comfortabel zitten.

Extreem: in een Astra eerste generatie (3 maand mee gereden) heb je ofwel steun in je onderrug, ofwel steun bovenaan. Op beide plaatsen is onmogelijk. Iets minder extreem heb je in grotere modellen van verschillende merken. Bij Volvo heb ik dat nog nooit gehad.

Nadeel van Volvo-zetels in kleinere modellen: soms is de zitting te kort. En bij vele korte ritten vind ik dat vermoeiend voor de benen.

Dus inderdaad, er zit verschil in de zetel van een V50 tov een V70, maar ook bij een V50 tov zijn concurrentie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

rust en degelijkheid als je in panne op de pechtstrook je gazet aan het lezen bent?

maaaaar wel in een goede zetel.

en inderdaad, laat nu net de motor ook diegene zijn die je ook in een Focus vindt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en inderdaad, laat nu net de motor ook diegene zijn die je ook in een Focus vindt :lol:

is dat zo?

dan zal ford de motor toch beter in elkaar vijzen peis ik. :D

misschien zit er bij volvo ééntje die steeds een overschot van moeren wegsmijt.

"tiens weer 5 moeren over?" "dat zal wel reserve zijn" *smijt*:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zo?

dan zal ford de motor toch beter in elkaar vijzen peis ik. :D

misschien zit er bij volvo ééntje die steeds een overschot van moeren wegsmijt.

"tiens weer 5 moeren over?" "dat zal wel reserve zijn" *smijt*:lol:

De 1.6D en 2.0D zijn PSA motoren en worden door Ford ingekocht voor zowel Ford als Volvo ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RTI baart me nu een beetje zorgen.

Vandaag eens gekeken om te navigeren naar de vakantiebestemming, en hij wil me via Zwitserland naar het Gardameer sturen. Dat gaat echt niet gebeuren. Ik rijd via Oostenrijk.

Vervolgens de vraag hoe ik dat aan de RTI uit ga leggen. Ik weet wel dat ik een reisplan kan maken, maar ik wil daar eigenlijk een wegnummer of een 'via' plaats aangeven. Maar hij vraagt mij effectief om een adres toe te voegen. Dat is natuurlijk niet zo handig...

Wat is wel handig? Is er ergens nog een feature hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die vind je ook in tal van Citroëns, zelfs de C5, en in sommige Mini's diesel ;)

Citroën is dan ook PSA :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zo?

dan zal ford de motor toch beter in elkaar vijzen peis ik. :D

misschien zit er bij volvo ééntje die steeds een overschot van moeren wegsmijt.

"tiens weer 5 moeren over?" "dat zal wel reserve zijn" *smijt*:lol:

Het mag duidelijk zijn dat DenDuvel zijn exemplaar op een maandag in de zomer gemaakt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citroën is dan ook PSA :cool:

ja halloooooo

:)

De RTI baart me nu een beetje zorgen.

Vandaag eens gekeken om te navigeren naar de vakantiebestemming, en hij wil me via Zwitserland naar het Gardameer sturen. Dat gaat echt niet gebeuren. Ik rijd via Oostenrijk.

Vervolgens de vraag hoe ik dat aan de RTI uit ga leggen. Ik weet wel dat ik een reisplan kan maken, maar ik wil daar eigenlijk een wegnummer of een 'via' plaats aangeven. Maar hij vraagt mij effectief om een adres toe te voegen. Dat is natuurlijk niet zo handig...

Wat is wel handig? Is er ergens nog een feature hiervoor?

Stad ingeven in de buurt van de snelweg, als tussenbestemming. Dan in je reisroute dat tussenpunt aanklikken en wijzigen op de kaart, verplaats het punt naar de autosnelweg (wel de juiste richting pakken ;) )

Dat zou het moeten doen, in elk geval ging dat bij mij toch vlot op die manier.

Sommige autowegen zitten erin, andere niet, dus als bestemming kan je soms de kruising van twee autowegen ingeven. Maar probeer eerst maar dat eerste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 1.6D en 2.0D zijn PSA motoren en worden door Ford ingekocht voor zowel Ford als Volvo ;-)

idd MAAR de motoren die Volvo gebruikt in hun wagens werden bij Volvo geassembleerd, en hadden enkele onderdelen die verschillend waren dan van Ford en PSA

omdat bepaalde onderdelen niet voldeden voor Volvo

ooit een ganse discussie gehad met iemand(ingenieur bij Volvo) toen de S40/V50 uitkwam dat ik 't een slechte zaak vond dat volvo een 2.0diesel inkocht ipv dezelfde truc uit te halen zoals ze deden met de 2liter benzine(slag veranderen) en toen zei hij dat de D5 2L al gereed was maar dat ze onvoldoende capaciteit hadden om die motoren te maken en het veel duurder uitkwam dan de 2.0 4cyl diesel aan te kopen en aan te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hadden ze er beter met hun fikken afgebleven en hem zo in de wagens gemonteerd ipv hem aan te passen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan hadden ze er beter met hun fikken afgebleven en hem zo in de wagens gemonteerd ipv hem aan te passen. :lol:

Dan ging de motorkap niet dicht, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen problemen gehad aan die parking? want ik lees dat net van die meeting, maar daar zit tegenwoordig een brico en die is zondags open op bepaalde dagen. en dan is die parking nog meer een hel dan bij de ikea vroeger. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen problemen gehad aan die parking? want ik lees dat net van die meeting, maar daar zit tegenwoordig een brico en die is zondags open op bepaalde dagen. en dan is die parking nog meer een hel dan bij de ikea vroeger. :D

Er speelde muziek, maar er was geen kat te zien, buiten de mensen van de meet dan. Geen idee of het effectief open was.

7003623320_3aeacd6e12_b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid