Ga naar inhoud

Welke 911 voor een budget van 50k euro?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet te vroeg roepen...

Tegen dat hij besteld is zal hij al vlotjes op 130K zitten ;)

Ik vrees inderdaad dat dit een realistische prijs is. :unsure:

Geplaatst:

We gaan dus van een okkazie van 50K naar ne nieuwe van 100K? :D

I know. Het verschil is wel dat er een andere auto wordt opgeofferd. :)

En dan binnen een jaar lezen dat deze auto wel een mooie duw in de rug geeft, maar dat hij toch wel veel kost aan VAA, en dat een Ford Fiesta eigenlijk ook wel goed is voor dagdagelijkse verplaatsingen, want je kan dat vermogen toch niet gebruiken op de openbare weg :D

Eigenlijk, nu ge het zegt... :sirkevin:

Om dan toch een F20 M135i Hatch te kopen

Dit is een droom van een hatch.

Geplaatst:

S heeft gewoon een hoop leuke extra's standaard:

in 997:

19" velgen

andere remmen

PASM

dikkere motor

en vooral: MEER KOPPEL!!!!!!!

wij hebben een 3.6: voelt echt niet snel genoeg aan bij lage toeren

Geplaatst:

Als je koppel wil, dan moet je een turbo kopen.

Geplaatst:
Koop dan toch maar een turbo jou kennende :D

Je wou die renault toch niet wegdoen?

Ik zou in jou geval ook een 997(2) turbo kopen,anders 6 maand later begint het weer:lol:

Het is jou geld natuurlijk...

Geplaatst:

en vooral: MEER KOPPEL!!!!!!!

wij hebben een 3.6: voelt echt niet snel genoeg aan bij lage toeren

Nogmaals, het voelbare verschil in koppel tussen een 3.6 en een 3.8 is echt niet om over naar huis te schrijven.

Als je een 3.6 tam vind, is een 3.8 dat evenzogoed.

Geplaatst:

Koop dan toch maar een turbo jou kennende :D

Voor het budget van een 991 koop je natuurlijk ook een zeer dikke tweedehands 997 turbo met PDK. Dat is natuurlijk ook wel dik, maar... als ik dit op de firma koop, dan zal Di Rupo mij dankbaar zijn. De VAA voor zo'n turbo is zomaar eens eventjes €2.000,- per maand. Dat is bijna het dubbel van een 991 carrera. Dat is echt wel van het goede teveel.

Nochtans, zo'n turbo mk2 is zeer dik: http://ucl.porsche.d...B&pnr_=1&lnr_=2

Geplaatst:

Voor het budget van een 991 koop je natuurlijk ook een zeer dikke tweedehands 997 turbo met PDK. Dat is natuurlijk ook wel dik, maar... als ik dit op de firma koop, dan zal Di Rupo mij dankbaar zijn. De VAA voor zo'n turbo is zomaar eens eventjes €2.000,- per maand. Dat is bijna het dubbel van een 991 carrera. Dat is echt wel van het goede teveel.

Nochtans, zo'n turbo mk2 is zeer dik: http://ucl.porsche.d...B&pnr_=1&lnr_=2

Eenmanszaak 'oprichten'. Sowieso kost zo'n kar je een rib, vraag is wat je en wil je betalen.

Geplaatst:

Sorry, maar zoveel wil ik per jaar niet aan de staat afdokken voor een auto.

Geplaatst:

Dan moet je hem persoonlijk pakken he ...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Door het regelmatig verwisselen van auto's dok je natuurlijk ook behoorlijk wat af aan ons vadertje.
Geplaatst:

Hoe bedoel je dat?

Geplaatst:

Hoe bedoel je dat?

Enerzijds heb je je belasting in verkeerstelling die je telkens betaalt. Anderzijds heb je de nieuwe auto's die je vervolgens als recente tweedehands met aanzienlijk verlies doorverkoopt. Koop ineens wat je wilt en houdt die kar, zal mijn inziens goedkoper zijn dan op zeer regelmatige basis een nieuwe auto te kopen.

Geplaatst:

De BIV is vandaag een stuk lager voor heel wat auto's, dus dat houdt me dus niet minder tegen om regelmatig te wisselen. Mijn 135i kostte goed 1K euro, terwijl dat vorig jaar nog 5k euro was. Een 991 kost 1,6k aan BIV. Dat vind ik toch redelijk als je ziet dat je dat bij zo'n 997 mk2 iedere maand aan VAA betaalt.

Als ik de tijd kon terugdraaien, dan had ik de M3 wat langer gehouden. Nu is het wel zo dat ik een zeer dikke overnameprijs heb gekregen voor deze wagen. Blijkbaar was deze prijs te dik, want de wagen staat nu aan dezelfde prijs al dik een half jaar te koop bij onze verdeler. Ik vraag mij af wie zo'n wagen nog wil kopen. Deze zal volgend jaar 8k euro aan BIV kosten. :wacko:

Er is nog maar 1 auto waar ik veel verlies op geleden heb, dat was mijn E92 335i die ik destijds privé heb aangekocht. Bij al m'n andere wagens heb ik nooit een slecht gevoel gehad. Als je weinig in waarde wil verliezen, dan moet je tweedehands kopen. Ik koop nu eenmaal liever nieuw.

Geplaatst:

De BIV is vandaag een stuk lager voor heel wat auto's, dus dat houdt me dus niet minder tegen om regelmatig te wisselen. Mijn 135i kostte goed 1K euro, terwijl dat vorig jaar nog 5k euro was. Een 991 kost 1,6k aan BIV. Dat vind ik toch redelijk als je ziet dat je dat bij zo'n 997 mk2 iedere maand aan VAA betaalt.

Als ik de tijd kon terugdraaien, dan had ik de M3 wat langer gehouden. Nu is het wel zo dat ik een zeer dikke overnameprijs heb gekregen voor deze wagen. Blijkbaar was deze prijs te dik, want de wagen staat nu aan dezelfde prijs al dik een half jaar te koop bij onze verdeler. Ik vraag mij af wie zo'n wagen nog wil kopen. Deze zal volgend jaar 8k euro aan BIV kosten. :wacko:

En je M3 koste je indertijd 5k, jij moet uiteindelijk de rekenoefening maken. Ik kan enkel zeggen kan je de kar die je echt wil betalen (en dat is een ruim begrip), doe het dan.

Geplaatst:

Ik wil een Porsche. :)

Geplaatst:

Ik wil een Porsche. :)

Nu nog ICM overtuigd krijgen.

On topic: kopen die kar en genieten maar.

Geplaatst:

Wil ICM ook een Porsche?

Geplaatst:

Wil ICM ook een Porsche?

Ssst hij ontkent het nog.

Geplaatst:

ICM en ik kunnen nu bij Alexanderr misschien een groepsaankoop doen. :)

Geplaatst:

ICM en ik kunnen nu bij Alexanderr misschien een groepsaankoop doen. :)

ik ben benieuwd, hoe dan ook ik wil een rit.
Geplaatst:

Wanneer ga jij nu eens een Ferrari kopen?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eenmanszaak 'oprichten'.

Dat is ook geen oplossing.

Je hebt in theorie 75% aftrek + geen VAA, maar die 75% is beperkt tot het beroepsgedeelte, en zijt maar zeker da als ge daar een speeltje van 120k euro in smijt dat ze niet zomaar 6/7e van 75% gaan aanvaarden (6 dagen per week voor het werk, 1 dag privé).

Geplaatst:
Wanneer ga jij nu eens een Ferrari kopen?

Voor ik zo oud ben als jij :P

Dat is ook geen oplossing.

Je hebt in theorie 75% aftrek + geen VAA, maar die 75% is beperkt tot het beroepsgedeelte, en zijt maar zeker da als ge daar een speeltje van 120k euro in smijt dat ze niet zomaar 6/7e van 75% gaan aanvaarden (6 dagen per week voor het werk, 1 dag privé).

On vera, maar ik wil de discussie wel eens aangaan temeer ik twee andere wagens privé ter beschikking heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in