Ga naar inhoud

Lamborghini Huracan LP610-4


Phil

Aanbevolen berichten

Moest even aan het Lotus Esprit concept van enkele jaren geleden denken...

leadlotusespritparislive.jpg

Idd mij ook ! Toch zeeeeeer veel gelijkenissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi of lelijk, who cares? Het is een Lambo en die mag je bij iedereen afzetten.

Lambo's hebben al sinds de jaren 70 geen mooi uiterlijk meer (met uitzondering van de Miura tot 73), maar zien er vooral extreem uit, en dat is wat ik bij deze Huracan wat mis....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi of lelijk, who cares? Het is een Lambo en die mag je bij iedereen afzetten.

 

Ja en neen. Een auto, en zeker zo ene, moet je toch raken. Da's voor elk anders, "geraakt worden", en bij mij moet daar ook een visuele klik zijn. Velen kopen zo'n auto (ook) als "juweel" of als "kunst" (de mate waarmee er gepronkt wordt kan danig verschillen), en dan is er toch altijd een element schoonheid bij. Enkel rijgedrag, sound en geschiedenis is helaas niet voldoende.

Zo zou ik bijvoorbeeld nooit ofte nimmer een Veneno hoeven, want ik vind dat een auto op hetzelfde niveau als een Ssangyong Rodius qua lelijkheid, nl. gewoon walgelijk. Net daarom ook twijfel ik wel wat bij een 458 Italia, want mooi vind ik 'm eigenlijk niet. Ook een MP4-12C zou ik niet hoeven, want dat ding laat mij qua looks echt compleet koud, net zoals een Lotus Europa (model eind vorig decennium), de nieuwe Benz SL, een Audi R8, ... enz. Allemaal karren die grandioos rijden en met passie en historie achter 't merkschildje ... but because of the looks: no thanks. En dat heeft niks met showing off te maken, maar enkel en alleen met m'n hart die een tel overslaat en de vonk die overspringt telkens als ik naar zo'n auto kijk als ik in m'n garage kom, of net niet dus.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lambo's hebben al sinds de jaren 70 geen mooi uiterlijk meer (met uitzondering van de Miura tot 73), maar zien er vooral extreem uit, en dat is wat ik bij deze Huracan wat mis....

Dat is allemaal ultra-subjectief, wat je schrijft; allerminst feiten. Ik vind de Aventador persoonlijk een bloedmooie auto, los van het al dan niet extreem karakter of het feit of ze indruk wekken of niet, of er "vet" uitzien ... en ik vind deze Huracan eerlijk gezegd behoorlijk agressief ogen. Minstens even agressief en (zo je wil) "extreem" als een Gallardo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup... maar geen van bovenstaande wagens staat in uw garage, mijn garage of zelfs de garage van gelijk wie op dit forum...

 

Dus een beetje relativeren, mag best wel.

 

En misschien zouden we onze tijd beter steken in het bespreken van wagens, en problemen met wagens, die WEL in onze garages staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup... maar geen van bovenstaande wagens staat in uw garage, mijn garage of zelfs de garage van gelijk wie op dit forum...

 

Dus een beetje relativeren, mag best wel.

 

En misschien zouden we onze tijd beter steken in het bespreken van wagens, en problemen met wagens, die WEL in onze garages staan.

 

Kijk, daar krijg ik het dus altijd van.  <_<  Liefhebbers, gepassioneerden, enz. drómen ook graag. Niks verkeerd mee. Ik ken nog fora (hier ook soms) waar je uitgelachen wordt of niks dan sneren krijgt als je b.v. een poll durft maken waarin auto's zitten waarvan men weet/denkt/vermoedt dat je ze niet zal kopen of kan betalen. Mag het effe? "You cannot afford it, so please don't have an opinion about it." = belachelijk.

 

Zolang er inderdaad ruimte is voor degelijke info, dat er een goed draaiend Q&A-platform is enzovoort ... vind ik het al lang goed. Autominded hier is niks méér (helaas) dan een zeer dun bevolkt autoforumpje gebouwd rond een goed draaiende chitchat (die ook meteen dé reden van bestaan van dit forum was) met voornamelijk mensen die op een ander forum vertrokken zijn owv een legio aan redenen. Ik zie hier erg weinig échte nood aan grondige info, bijvoorbeeld, maar vooral nood aan ruimte om met mensen met een compatibele liefhebberij te kunnen lullen online over vanalles. (En for the record: ik heb daar allerminst problemen mee, ik zit hier namelijk ook voor die reden!) De userbase is helaas ook niet groot genoeg, ondanks kerels met ervaring zoals Matteo, Carlito, Steve, Soundstorm en nog zoveel mensen die echt zélf vaak de handen uit de mouwen steken of een grondige praktijkkennis en -ervaring hebben (dat ik ze niet bij naam vermeld heeft allerminst te maken dat ik ze minder respect wil betuigen dan de wél genoemde mensen). Als je écht info wil, moet je meestal elders zoeken.

 

Daarom post ik hier ook niks (meer) over mijn kar, want relevante info of feedback of reacties hoef je hier nauwelijks te verwachten, en als je moeite doet om iets uit te schrijven doe je dat quasi zonder nut. Op den duur stopt het dan wel.

 

En ja, inderdaad "relativeren mag wel", en daar schort het hier inderdaad ook soms heel erg aan... Sounds familiar? :D

 

 

Oké, en nu back to ...

 

 

HuracanA3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook wel in jouw redenering meegaan dat je inderdaad als gepassioneerde mag dromen en ik zeg ook niet dat dat niet kan.

 

Het komt echter op dit relativeren. Als er op een forum de helft van de tijd wordt gepraat over droomwagens en de helft over onze dagdagelijkse wagens, dan is daar een evenwicht. Als er 90% gezaag is over wagens die in niemand's budget zitten, dan krijg je de indruk dat je op een pubersforum zit.

Doch, zoals je zegt, een forum kan dunner bevolkt zijn en er moet inderdaad ruimte zijn voor een forum waar je voornamelijk lult of voor een puberforum. ;)

 

Wat meer opvalt is de manier waarop in deze "droomtopics" wordt gesproken. Als je ze hier bezig hoort, dan is het precies dat ze allemaal kandidaat kopers zijn en de laatste nieuwe VW Polo aan het vergelijken zijn met de Clio en de 208... Efkes met hun zakgeld een Lambo of M4 gaan kopen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat meer opvalt is de manier waarop in deze "droomtopics" wordt gesproken. Als je ze hier bezig hoort, dan is het precies dat ze allemaal kandidaat kopers zijn en de laatste nieuwe VW Polo aan het vergelijken zijn met de Clio en de 208... Efkes met hun zakgeld een Lambo of M4 gaan kopen. :lol:

 

Niks is toch plezanter dan dat? Als ge op een fuif staat dan vergelijkt ge toch ook de bezette dames onder elkaar? Daar kruipt meestal ook wat meer werk in om ze te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook wel in jouw redenering meegaan dat je inderdaad als gepassioneerde mag dromen en ik zeg ook niet dat dat niet kan.

 

Het komt echter op dit relativeren. Als er op een forum de helft van de tijd wordt gepraat over droomwagens en de helft over onze dagdagelijkse wagens, dan is daar een evenwicht. Als er 90% gezaag is over wagens die in niemand's budget zitten, dan krijg je de indruk dat je op een pubersforum zit.

Doch, zoals je zegt, een forum kan dunner bevolkt zijn en er moet inderdaad ruimte zijn voor een forum waar je voornamelijk lult of voor een puberforum. ;)

 

Wat meer opvalt is de manier waarop in deze "droomtopics" wordt gesproken. Als je ze hier bezig hoort, dan is het precies dat ze allemaal kandidaat kopers zijn en de laatste nieuwe VW Polo aan het vergelijken zijn met de Clio en de 208... Efkes met hun zakgeld een Lambo of M4 gaan kopen. :lol:

Ja, ik weet 't dat gij daar altijd over valt. Live and let live, echt. 't Is nu ook niet dat gij de meest representabele mening hebt, of de meest aimabele persoon bent om mee te klappen op 'n forum? (Ik weet wel, ge zegt altijd dat ge vindt dat het nodig is dat iemand af en toe eens wat aan de boom schudt ... maar dat kan ook mét tact, b.v.  Anderen veranderen doet ge toch niet, uiteindelijk, hoe hard ge ook probeert.)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is allemaal ultra-subjectief, wat je schrijft; allerminst feiten. Ik vind de Aventador persoonlijk een bloedmooie auto, los van het al dan niet extreem karakter of het feit of ze indruk wekken of niet, of er "vet" uitzien ... en ik vind deze Huracan eerlijk gezegd behoorlijk agressief ogen. Minstens even agressief en (zo je wil) "extreem" als een Gallardo.

Dit is inderdaad subjectief, smaken en kleuren.... :)

Deze Huracan is de naam Lamborghini zeker waardig, maar ik had gewoon gehoopt dat hij een meer uitgesproken design ging krijgen, meer in de trend van de Sesto Elemento. Hij moet niet aggressief ogen, maar gewoon ja, niet in het straatbeeld passen. (Ik vind de woorden niet echt om het uit te leggen, maar ik neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just look at the bloody fucking thing! Hardly a Golf or a dumb shitty Opel, is it? "Uitgesproken design", nou, als dat al geen uitgesproken design meer is, dan wéét ik het niet meer... En Sesto Elemento en Veneno en consoorten, wel, maybe hard to believe maar de fanbase bij de echte Lamborghini-kopers voor zo'n extreme dingen is uiteindelijk ook zeer klein. De Gallardo was hun volumemodel, dit vervangt de Gallardo ... so why bother making something that's too extreme for the general customer? Juist ja.

 

Plus, 't is Audi. Zoals bij de Pokémon "Gotta catch them all." is dat bij Audi "Gotta make'm look all the same.", da's toch al langer geweten? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks is toch plezanter dan dat? Als ge op een fuif staat dan vergelijkt ge toch ook de bezette dames onder elkaar? Daar kruipt meestal ook wat meer werk in om ze te krijgen.

Het klopt dat je ook al eens vaker naar een supermodel gaat kijken dan naar de gemiddeld-uitziende dochter van de boekhouder uit de straat.

En daar heb ik ook niks op tegen. Wat ik aankaart is de arrongante manier waarop erover gepraat wordt. "Die bloedmooie stoot? Neee, beke ordinair voor mij. Die moet ik niet".

Je kan ook in dit topic deze wagen niet vierkant afbreken en hem maar niks vinden en in een ander topic leden op de korrel nemen omdat ze de 918 niet echt het einde vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hand omhoog bij wie deze niet nu op de oprit mag worden gezet om er een weekendje mee te rijden.

Hands down (pun intended) the easiest question of the day! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe wagen, zeer mooie lijn !

 

Qua interieur val ik in dit soort wagens toch meer voor het racy karakter van Ferrari tov deze star wars. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet 't dat gij daar altijd over valt. Live and let live, echt. 't Is nu ook niet dat gij de meest representabele mening hebt, of de meest aimabele persoon bent om mee te klappen op 'n forum? (Ik weet wel, ge zegt altijd dat ge vindt dat het nodig is dat iemand af en toe eens wat aan de boom schudt ... maar dat kan ook mét tact, b.v.  Anderen veranderen doet ge toch niet, uiteindelijk, hoe hard ge ook probeert.)

IRL is onze Zweed nen toffe pee, sinds ik hem ken, snap ik dan ook veel beter zijn wat uitdagende stijl op het forum, en helemaal ongelijk heeft hij toch niet altijd :D

 

Bwah ik heb er geen probleem mee om mijn stelling af en toe te veranderen hoor. Ik schrijf mijn idee hier neer en soms zie ik een reply die me toch echt op andere gedachten brengt of een andere invalshoek geeft.

 

Wat wel opvalt is dat er regelmatig stellingen geponeerd worden als waarheid zonder bv de auto zelf te rijden of gereden te hebben, laat staan ervaring in die richting te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid