Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

57 minuten geleden zei 3000:

Lotus blijft toch hét merk voor me :inlove: moet ik ooit eens gereden hebben, gewoon de basis Elise is al een beleving

Ga NOOIT met een Lotus rijden, tenzij je er eentje kunt betalen. Als je half zoveel om rijgedrag geeft als ik, ben je direct verkocht en is daarna alles te min :( vanaf dan is het afzien

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.lotuscars.com/exige-sport-380

Kans is enorm groot dat ik een koper ken binnenkort :)

338pk per ton, 140kg downforce op de neus en 1100 kg.
Track pack met nitron vering.

Zelfs al heb je voor dat budget zowat een GT4 iemand als ik ga altijd meer rijplezier halen uit deze auto.....

Voorgestelde design vind ik wel niet mooi maar dat komt wel in orde met 10 kleuren en 5 stripings om uit te kiezen.

Deze ziet er al wat beter uit (maar zou ook mijn keuze nog niet zijn)




 

imageproxy (10).jpg

imageproxy.png

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Jokke_vlo:


Kan is enorm groot dat ik een koper ken binnenkort :)
 

 

Proficiat!

Manueel of automatisch? :ninja:  Die laatste stoot ettelijke grammen minder CO2 uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Zal nog een velooke komen kopen ter sponsoring :D

 

WAT een auto... Achterzijde van de vorige vond ik iets knapper met de 4 gelijke lichten, maar dat is 'neuten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die achterlichten zijn lelijker en diegene die dit "design" heeft bedacht moet wel een sjonnie zijn.

Ik denk wel dat dat op te lossen is (ne zwarte met gouden details bv). Denk dat zwart hier sowieso de betere opties is, ik ben niet voor die contrasten met die panelen.

Heb nog wel wat opties die ik wil bekijken qua kleur, maar dat zijn details. Achterlichten zijn wel lelijk, das geen verbetering.

Sowieso zou ik een waterkoeling naplaatsen op de compressor, af fabriek kunnen ze dat niet omdat door de plaats de auto niet zou voldoen aan de crashtests. 

Auto is ENORM gevoelig aan omgevingstemperatuur zoals Flupke terecht opmerkt. Als het 30 graden is haalt die auto na 3 rondjes geen 320pk denk ik. Dat scheelt gewoon los 2 sec. Meteen het zeer grote nadeel van de Exige. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei Jokke_vlo:

 

Sowieso zou ik een waterkoeling naplaatsen op de compressor, af fabriek kunnen ze dat niet omdat door de plaats de auto niet zou voldoen aan de crashtests. 

Auto is ENORM gevoelig aan omgevingstemperatuur zoals Flupke terecht opmerkt. Als het 30 graden is haalt die auto na 3 rondjes geen 320pk denk ik. Dat scheelt gewoon los 2 sec. Meteen het zeer grote nadeel van de Exige. 

Waarom hebben die geen scoop meer op hun dak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Jokke_vlo:

 

Sowieso zou ik een waterkoeling naplaatsen op de compressor, af fabriek kunnen ze dat niet omdat door de plaats de auto niet zou voldoen aan de crashtests. 

Auto is ENORM gevoelig aan omgevingstemperatuur zoals Flupke terecht opmerkt. Als het 30 graden is haalt die auto na 3 rondjes geen 320pk denk ik. Dat scheelt gewoon los 2 sec. Meteen het zeer grote nadeel van de Exige. 

Held :D 

gewoon op zoek gaan naar die laatste tienden en seconden. 

:thumbsup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat ik me niet vergis maar deze "package" lijkt me de bijna perfecte exige ! Die neus moet een pak scherper (en dus sneller) sturen.

En niets leuker dan een lichtere auto (liever dan meer pk) ! Ik denk dat dit echt een serieus machientje is dat op een circuit de Cayman GT4 zeker aankan (en dus ook zowat elke 997)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw huidige Exige kan dat toch ook al? Of vergis ik me? Misschien niet zo makkelijk te rijden als een Cayman GT4, maar voor een beetje piloot (dus zeker voor jou) moet een Exige 350 Sport toch ook al bij machte zijn om een GT4 bij te houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een standaard cayman GT4 reed (makkelijk) 2:45 op spa.. :) Verre van haalbaar met de standaard exige v6. Deze zou toch al in de buurt moeten komen, maar je zult dubbel zoveel werk hebben om hem op de baan te houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 140kg is wel bij max speed natuurlijk. Hoeveel downforce heb je meer dan bij een normale V6 aan pakweg 160km/h?

Ik twijfel altijd bij die cijfers.... leuk om te kunnen zeggen dat het 140 is, maar hoeveel is het meer, en hoeveel is effectief bruikbaar bij normale bochtensnelheden? Ik zie me nog niet snel de busstop insturen aan 286km/h om er dan downforcegewijs te kunnen doorrijden omdat ik enkel dan 140kg heb die me aan de grond houdt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid