Ga naar inhoud

BMW X7


Cyrano.ak

Aanbevolen berichten

De "nieuwe" gen. Range Rover is nochtans ook "an acquired taste", om niet te zeggen lelijk in veel mensen hun ogen.

En betrouwbaarheid/degelijkheid is nog altijd iets waarmee ze blijven sukkelen. En dat voor een +100k auto.

Denk dat er zeker een opening in de markt is, zijnde misschien inderdaad eerder buiten Europa.

Maar een dikke polariserende "Beamer"... kinda like it eigenlijk. "GO BIG OR GO HOME"-mentaliteit. Gaat zeker ook een aantal Escalade-klanten afsnoepen.

Het is in ieder geval een frisse wind door dit segment. 

Al is het ook hier weer afwachten hoe het er uiteindelijk gaat uitzien. Maar buiten de nieren vind ik dit zeker ok. 

Btw, waarom wordt enkel BMW gehouden aan een "grill-restrictie"? Al is gekeken naar de concurrentie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon heerlijk dat BMW de safe-knop schijnbaar heeft uitgezet en weer spannende, ophefmakende concepts/modellen maakt. 

(Echte) BMW-liefhebbers vs de rest van de wereld, krijg terug nostalgie naar Bangle-tijden :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tom Bentley:

(Echte) BMW-liefhebbers vs de rest van de wereld, krijg terug nostalgie naar Bangle-tijden :inlove:

Dit is verre van een echte bmw, kameraad.

Stay in your own lane, Tommy boy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tom Bentley said:

Gewoon heerlijk dat BMW de safe-knop schijnbaar heeft uitgezet en weer spannende, ophefmakende concepts/modellen maakt. 

Schrap dat "modellen" maar in je lijstje.

Over welk spannend/ophefmakend model heb je het misschien?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Schrap dat "modellen" maar in je lijstje.

Over welk spannend/ophefmakend model heb je het misschien?

Ja in de veronderstelling dat de concepts (8, Z4, X7) dicht bij de productiemodellen gaan liggen, zoals het altijd al geweest is...

Of heb je het over het verleden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tom Bentley said:

Ja in de veronderstelling dat de concepts (8, Z4, X7) dicht bij de productiemodellen gaan liggen, zoals het altijd al geweest is...

Dat is koffiedik kijken. Elk merk heeft wel al wat knappe concepts gemaakt. Zelfs Citroën!

Citroen_GT_gtbycitreon_front_large.jpg

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een aanval op de XC90-RR-GLS-Q7.

BMW had hier nog niks. Perfect logisch dat ze het uitbrengen.

Escalade ESV is nog een slag groter inderdaad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tom Bentley:

Btw, waarom wordt enkel BMW gehouden aan een "grill-restrictie"? Al is gekeken naar de concurrentie? 

Hier heb je wel een punt.

ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

maxresdefault.jpg

En bij Audi is 't ook genen bof:

3483981_1.jpg?1936888708

4 uur geleden zei Tom Bentley:

Ja in de veronderstelling dat de concepts (8, Z4, X7) dicht bij de productiemodellen gaan liggen, zoals het altijd al geweest is...

Of heb je het over het verleden? 

Als je de concept van de Z4 bekijkt, kan dat toch helemaal niet dicht bij het productiemodel liggen?

De '8 ... 'k moet het nog zien. De eerste gecamoufleerde modellen lijken aan te geven dat het weer een 'gewone' coupé wordt die 1-op-1 dat is wat je van de '6-opvolger verwacht. Ik hoop dat het anders is...

En deze X7 hier, hmmm, daar gaan ook alle exorbitante kantjes nog af, denk ik. Maar de algemene vorm zal wel blijven, hoekig, groot, lomp zo je wil.

1 uur geleden zei William Blake:

Dit is een aanval op de XC90-RR-GLS-Q7.

BMW had hier nog niks. Perfect logisch dat ze het uitbrengen.

Escalade ESV is nog een slag groter inderdaad.

De X5 is toch een rechtstreekse concurrent voor de XC90 en de Q7? Je kan 'm ook in 7-zits versie krijgen, meet ongeveer dezelfde afmetingen, zelfde prijsklasse, motorenaanbod, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei gewoon ik:

Die grilles van de andere karren zien er niet uit als een varken met opengerokken neusgaten

Maar dat zijn geen concepts, die worden effectief geproduceerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 7 heeft ook al neusgaten waarbij miss piggy denkt dat die te groot zijn. Ik zie dat die neusgaten het enige gaat zijn dat gaat overblijven 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


(Echte) BMW-liefhebbers vs de rest van de wereld, krijg terug nostalgie naar Bangle-tijden :inlove:

Dat zegt dan ook al genoeg over jouw smaak. De E60 en E65 worden lelijk oud. Zeker de E65 is een gedrocht, met die afschuwelijke 'Bangle Butt'. Terwijl een E39 en E38 tijdloos zijn qua design.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Ian said:

Dat zegt dan ook al genoeg over jouw smaak. De E60 en E65 worden lelijk oud. Zeker de E65 is een gedrocht, met die afschuwelijke 'Bangle Butt'. Terwijl een E39 en E38 tijdloos zijn qua design.

eeuhm, E60 is niet het enige wat daaruit voortgekomen is hé...

36381324756_5087d6e0db_h.jpg

30973943046_6ee8371e51_h.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Z8 is idd prachtig, maar is natuurlijk grotendeels de 507 in een modern (maar geslaagd) jasje. De Z8 is echter door een team ontworpen (onder leiding van Bangle - even gespiekt op wikipedia). De Z4 is op zich ook niet mis, maar hier is het duidelijk dat Bangle deze ontworpen heeft. Waren de lijnen iets vloeiender geweest zoals bij de Z8 (zodat je minder dat 'plastiekerige' uiterlijk zou hebben, vooral door die scherpe lijnen), dan zou hij imo veel geslaagder kunnen geweest zijn.

 

Nuja... nu we in de moderne tijd zitten, zitten we eigenlijk op het hoogtepunt, je kan niet blijven vernieuwen en stroomlijnen.. en dan wordt het moeilijk om én iets origineels, én iets dat voldoet aan alle veiligheids- en milieueisen, én er goed uitziet én tijdloos is etc. te ontwerpen. En dan gebeuren er dingen zoals deze X7... Of de G30 (terwijl de F10 er zodanig goed uit zag dat het quasi onnodig was om weer een nieuwe te maken, of toch zeker niet zo snel). En steken we auto's vol met snufjes die we eigenlijk niet nodig hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid