Waky 975 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Mijn excuses. Ik lees net dat het over een sequentiële bak gaat, daar ligt het waarschijnlijk iets genuanceerder. Daar heb ik geen ervaring mee. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ontkoppel je ook bij een sequentiele bak bij het terugschakelen? (noob-vraag) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ontkoppel je ook bij een sequentiele bak bij het terugschakelen? (noob-vraag) Wij moeten dat doen ja, geen idee als Jokke dat moet doen in hun BMW Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.073 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ontkoppel je ook bij een sequentiele bak bij het terugschakelen? (noob-vraag) Zonder ontkoppelen kan je met een seq bak niet van 5 naar 2 schakelen ineens he. Dan moet je ze allemaal passeren Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.073 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Bwa, hij heeft het over de mogelijk nadelige gevolgen van versnellingen overslaan. De kans dat je boven de toerenbegrenzer uitkomt is veel groter als je versnellingen overslaat, en net dat wil je vermijden, dat je motor in stukken uiteenvliegt. Plus als je alle versnellingen doorloopt, dan verminder je ook het toerentalbereik dat je koppeling telkens moet overbruggen. Als je van 4 direct naar 2 gaat, dan moet je eerst remmen en wachten tot je snelheid voldoende is afgenomen, dan ontkoppelen, schakelen en koppelen. Dus benut je eigenlijk de motorrem niet optimaal. Correct me if I'm wrong Bingo + als er iets gebeurt op de piste ben je niet compleet de kluts kwijt want je weet constant in welke versnelling/toerental je zit bij het remmen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 7 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 met een seq bak gaat "direct" toch niet? Of bedoel je dat je de koppeling inhoudt en zo tot beneden terugschakelt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 met een seq bak gaat "direct" toch niet? Of bedoel je dat je de koppeling inhoudt en zo tot beneden terugschakelt? Dat bedoel ik inderdaad, ik doe dat niet zo maar onze beide Michaels wel dus vroeg me af wat nu beter is of sneller of veiliger Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 7 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Toch best even alle versnellingen af gaan denk ik zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.465 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik deed het ook ni Sebastien, enkel bij het aanremmen voor de tweede rechtse anders blokkeerden de wielen te zeer. Natuurlijk is het altijd beter voor de aandrijflijn het wel te doen maar mij kost het eerder tijd want kan me minder op het remmen concentreren. Nu is het ook te zien op welke manier je daarmee omgaat he. Ik heb mijn eigen methode ontwikkeld en dat is de koppeling zacht en laat laten opkomen en heb daarmee nog nooit problemen gehad, noch opmerkingen gekregen, noch schade gereden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik deed het ook ni Sebastien, enkel bij het aanremmen voor de tweede rechtse anders blokkeerden de wielen te zeer. Natuurlijk is het altijd beter voor de aandrijflijn het wel te doen maar mij kost het eerder tijd want kan me minder op het remmen concentreren. Nu is het ook te zien op welke manier je daarmee omgaat he. Ik heb mijn eigen methode ontwikkeld en dat is de koppeling zacht en laat laten opkomen en heb daarmee nog nooit problemen gehad, noch opmerkingen gekregen, noch schade gereden. Aan de chicane doe je het ook hoor En aan 2de rechtse moest je idd tijdig remmen om de boel stabiel te houden voor het insturen. Dan win je wel wat tijd als je hem in 4de niet laat opkomen. Is zeker geen verwijt ofzo, dit is voor mij ook nog allemaal nieuw dus probeer ook nog bij te leren waar ik kan Michael Cool deed het ook maar heb hem nooit gevraagd waarom of hoe... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.465 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik doe het zeker ni aan chicane. Ik laat gewoon heel rustig de koppeling opkomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik doe het zeker ni aan chicane. Ik laat gewoon heel rustig de koppeling opkomen. Oei, 't staat wel op youtube hé 2x na elkaar https://youtu.be/tCtGug2DtmM?t=12m50s En as said, no big deal zenne. Elk rijdt zoals em zelf wil, zal het anders ook eens proberen. Is mss idd sneller bij momenten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.465 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Hoe bedoel je? Staat op youtube? Ons filmpje vd koers? Geen probleem toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Hoe bedoel je? Staat op youtube? Ons filmpje vd koers? Geen probleem toch Yep en idd geen probleem, al +200 views (fb/yt) dus leuke reclame Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.465 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 [emoji106][emoji41] thanks man Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Kan iemand me meer info verschaffen over mogelijke deelname aan de vroemdag op Zolder? Gaat blijkbaar door op 20/10, maar waar schrijf je je in? @@Alexis en dergelijke die al eens meegedaan hebben? Heb je je intussen kunnen inschrijven? Ik heb gisteren gewoon een mailtje gedaan naar patrick.weckx[at]belron.com, en kon me nog inschrijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.073 Geplaatst: 7 oktober 2015 Delen Geplaatst: 7 oktober 2015 Ik laat gewoon heel rustig de koppeling opkomen. Dat kan ik dus echt niet he. Als dat moet doen ben ik compleet verloren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.664 Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Heb je je intussen kunnen inschrijven? Ik heb gisteren gewoon een mailtje gedaan naar patrick.weckx[at]belron.com, en kon me nog inschrijven. Ik zal er waarschijnlijk niet geraken gezien ik een wacht heb moeten overnemen. Vandaar ook nog geen mail gestuurd uit onzekerheid, maar vermoed dat het toch al te laat zal zijn...? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Ik zal er waarschijnlijk niet geraken gezien ik een wacht heb moeten overnemen. Vandaar ook nog geen mail gestuurd uit onzekerheid, maar vermoed dat het toch al te laat zal zijn...? Ah, balen man. Je kan altijd nog proberen, ik was in principe ook te laat... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tracer 359 Geplaatst: 18 oktober 2015 Delen Geplaatst: 18 oktober 2015 Ah, balen man. Je kan altijd nog proberen, ik was in principe ook te laat... Ik zal er ook zijn met de M3. Ingeschreven via garage De Clercq :-) ben benieuwd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 @@ir_fuel : was dat jij die geen open helm kon verdragen of voelde je je gewoon niet veilig? Ik krijg vanaf het begin al na een 45min hoofdpijn vooraan. Nuja met heel dat gedoe rond m'n gezondheid dacht ik dat ik fysiek gewoon te zwak was of begon uit te drogen ondanks dat ik nu water meeneem in de wagen. Zeer vervelend en niet leuk als je zo 1u30 moet racen Ondertussen de goedkopere balaclava ingeruild voor een dure met dunnere naad maar zelfde problem. Afgelopen weekend terug pijn gehad maar nu voelde ik wel een irritatie op m'n huid en het is daar nog altijd wat gevoelig. Vermits de naad van de balaclava daar ook zit twijfel ik nu wel wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heeft er ook iemand iets soortgelijks meegemaakt? Mogelijke oorzaken 1. Balaclava duwt ( Alpinestars ZX EVO BALACLAVA - http://www.alpinestars.com/zx-evo-balaclava-20 ) 2. helm duwt ( Bell Mag 1 Rally Helmet ) 3. combinatie balaclava + haar die dubbel zit ofzo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 3 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Helm denk ik. Ook last van in mijn nieuwe helm ! Met de andere had ik dat niet Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Helm denk ik. Ook last van in mijn nieuwe helm ! Met de andere had ik dat niet Aie voor jou dan ook wel jammer. Ben je bij hetzelfde merk gebleven? Wantja een andere kopen is simpel maar ik wil niet hetzelfde tegengekomen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
msxx 6.636 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Aie voor jou dan ook wel jammer. Ben je bij hetzelfde merk gebleven? Wantja een andere kopen is simpel maar ik wil niet hetzelfde tegengekomen Gezien wat je omschrijft is het nochtans een logische veronderstelling... Heb het ook gehad. Specifieke OMP helm gekocht voor autosport, voor het karten in mijn geval destijds. (reed nog geen motor) maar kreeg er altijd pijn in rondom mijn voorhoofd. Na ervaring met andere helmen opgedaan te hebben kan ik zeggen dat het echt aan pasvorm ligt. Uitdroging is toch al uitgesloten in jouw geval? Je hebt daar toch al iets tegen ondernomen? Geluid is ook nog een mogelijkheid, maar je hebt op maat gemaakte oordoppen? Die getest zijn op lekken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dragonfly 12.954 Geplaatst: 3 mei 2016 Delen Geplaatst: 3 mei 2016 Eerste wedstrijd was bij 30°C zonder water in de auto dus toen waarschijnlijk van uitdroging. Sindsdien neem ik altijd water mee ook al kost het me 1-2sec bij de pitstop. Maar de hoofdpijn blijft dus ligt niet aan uitdroging. Als ik de helm dan wat ophef op het rechte stuk verdwijnt de druk wel meteen. Denk dus niet dat het door het geluid komt. Misschien dat ze wel andere pads kunnen insteken, zou eens moeten informeren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.