Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

5 hours ago, ir_fuel said:

Dat is poepsimpel (en nummer 7 zal je verbazen!)

Ik tel maar 5 puntjes :D

Alle input maar 1 keer geven per bocht dat had ik dus in m'n oren geknopen voor ik begon. Maar de eerste stint zat die knoop precies ni goe vast, want was alles vergeten :facepalm: Gelukkig dat ik het later allemaal terug herinnerde. Dat helpt inderdaad om het allemaal vloeiender te maken en rustig op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/21/2020 at 3:40 PM, TJRACING said:

Denk dat je op een trackday vooral moet gewoon durven afstappen op mensen.

Je moet alleen naar de juiste stappen. Want daar lopen toch altijd wel een paar figuren rond :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/23/2020 at 9:38 AM, gewoon ik said:

Je doet het zo simpel klinken

Het is dan ook simpel he. Je moet gewoon de 5 bovenstaande punten uitvoeren. Het enige wat je hier aantoe moet voegen is dat je elk van die punten moet kunnen op de limiet van de grip, dus afremmen zonder te blokkeren, insturen zonder uit te breken of te ondersturen, en stuur opendraaien tegelijk met op de gas gaan, en dat zonder dat de achterkant schuift of zonder dat je ondersturend van de piste gaat.

Meer is er niet aan :lol: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/24/2020 at 10:42 AM, ir_fuel said:

Je moet alleen naar de juiste stappen. Want daar lopen toch altijd wel een paar figuren rond :lol: 

Is dit iets dat ik dan persoonlijk zou moeten opnemen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik heb mij ingeschreven om nog eens een trackday te doen op Francorchamps, op vrijdag 19 maart.

Het is lang geleden, dus kijk er echt naar uit.

Omdat het alweer even geleden is, en ik nog nooit met een Porsche op Francorchamps heb gereden, heb ik 1 uur begeleiding geboekt.

 

https://circuit-days.co.uk/spa-francorchamps?fbclid=IwAR1QrCroLZ0fmrZovgb9Q2MqhMH3a9RccD_N0JWVuKKY5pVDXzvDPJScOUo

 

Ik heb het gezien in de Facebook-groep Trackday cars & drivers events 2021. Misschien dat sommigen hier ook in deze groep zitten.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier, David! 

Ik ga straks 2 uurtjes op Zolder rijden met de BMW, tussen 16 en 18u. Helaas geen passagiers of toeschouwers toegelaten. 

Ben benieuwd, nog niet op de nieuwe tarmac gereden. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, BMWMB zei:

Op Zolder wil ik ook nog eens gaan rijden.
Welke organisatie is het? Skylimit?

Skylimit ja! :) 

Ondanks verhalen over cowboys eigenlijk nooit echt last van gehad eigenlijk. Het is er steeds wat drukker, maar als je in een treintje zit met te veel (zot) verkeer ga je gewoon ff aan de kant en rij je een toerke rustig. 

Maar bon, nog eens zin in! Sessies vandaag zijn wel volboekt @BMWMB. Je kan altijd eens sturen naar Andy, misschien dat hij voor de laatste sessie (16-18u) nog wel iets kan regelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik heb mij ingeschreven om nog eens een trackday te doen op Francorchamps, op vrijdag 19 maart.

Het is lang geleden, dus kijk er echt naar uit.

Omdat het alweer even geleden is, en ik nog nooit met een Porsche op Francorchamps heb gereden, heb ik 1 uur begeleiding geboekt.

 

https://circuit-days.co.uk/spa-francorchamps?fbclid=IwAR1QrCroLZ0fmrZovgb9Q2MqhMH3a9RccD_N0JWVuKKY5pVDXzvDPJScOUo

 

Ik heb het gezien in de Facebook-groep Trackday cars & drivers events 2021. Misschien dat sommigen hier ook in deze groep zitten.

Ik ga ook, samen met @Rabbit. Wel op zaterdag...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Skylimit ja! [emoji4] 
Ondanks verhalen over cowboys eigenlijk nooit echt last van gehad eigenlijk. Het is er steeds wat drukker, maar als je in een treintje zit met te veel (zot) verkeer ga je gewoon ff aan de kant en rij je een toerke rustig. 
Maar bon, nog eens zin in! Sessies vandaag zijn wel volboekt [mention=86]BMWMB[/mention]. Je kan altijd eens sturen naar Andy, misschien dat hij voor de laatste sessie (16-18u) nog wel iets kan regelen. 

Vandaag ga ik niet. 992 staat trouwens nog op z’n wintersloffen.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Denniske zei:

Skylimit ja! :) 

Ondanks verhalen over cowboys eigenlijk nooit echt last van gehad eigenlijk. Het is er steeds wat drukker, maar als je in een treintje zit met te veel (zot) verkeer ga je gewoon ff aan de kant en rij je een toerke rustig. 

Maar bon, nog eens zin in!

Heb jij daar geen last met de remmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 28/2/2021 om 11:28, zwoemba zei:

Ik ga ook, samen met @Rabbit. Wel op zaterdag...

@zwoembaik kom mss ook. Zit al ganse dag naar de meteo te kijken en te twijfelen. En vervolgens twijfel om dan op originele wielen met PS4 te komen of toch m'n circuitset met Cup 2 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de weerberichten gaat het droog en zonning blijven, op vrijdag, maar zeker op zaterdag. Wel gaat het koud zijn, dus ik ga mijn dikke winterjas, handschoenen, muts en sjaal meenemen. 😀

Ik kom met mijn standaard banden, Pirelli P Zero (PZ4). Rondetijden boeien mij niks, en als het begint te regenen kan je met gewone banden nog wel wat doen. Ik ga vooral om mij een dag te ontspannen, dus ik kijk er naar uit. Het is zeker 5 jaar geleden dan ik nog eens op Francorchamps heb gereden, en sowieso nog nooit met een Porsche, dus het zal langzaam opbouwen worden, temeer mijn 992 retesnel is met die turbopower. 

@ir_fuel had me de link doorgestuurd voor een circuitverzekering: https://www.insuremytrackday.com

Ik heb via de website een offerte aangevraagd, en ze een aantal dagen erna apart nog een mail gestuurd, en geen reactie gekregen. Niks waard dus blijkbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk ook dat het weer wel zal meevallen. Beetje koud, dat kan mss wel nog een probleem vormen om je semi's op temperatuur te krijgen. Zelf geen ervaring mee... Maar PS4 is ook geen straf :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, BMWMB zei:

Volgens de weerberichten gaat het droog en zonning blijven, op vrijdag, maar zeker op zaterdag. Wel gaat het koud zijn, dus ik ga mijn dikke winterjas, handschoenen, muts en sjaal meenemen. 😀

Ik kom met mijn standaard banden, Pirelli P Zero (PZ4). Rondetijden boeien mij niks, en als het begint te regenen kan je met gewone banden nog wel wat doen. Ik ga vooral om mij een dag te ontspannen, dus ik kijk er naar uit. Het is zeker 5 jaar geleden dan ik nog eens op Francorchamps heb gereden, en sowieso nog nooit met een Porsche, dus het zal langzaam opbouwen worden, temeer mijn 992 retesnel is met die turbopower. 

@ir_fuel had me de link doorgestuurd voor een circuitverzekering: https://www.insuremytrackday.com

Ik heb via de website een offerte aangevraagd, en ze een aantal dagen erna apart nog een mail gestuurd, en geen reactie gekregen. Niks waard dus blijkbaar...

Journées Passion in 2014 :) Dat heb ik in 2015 ook nog gedaan, daarna heb ik ook niet meer op Spa gereden

 

R2FD6wP.jpg

aangepast door zwoemba
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer (maar begrijpelijk) dat men geen passagiers toelaat dit weekend op Spa. Anders was ik vrijdag ook afgekomen, mijn kameraad van GPdays gaat ook rijden met zijn MINI GP1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Denniske zei:

Jammer (maar begrijpelijk) dat men geen passagiers toelaat dit weekend op Spa. Anders was ik vrijdag ook afgekomen, mijn kameraad van GPdays gaat ook rijden met zijn MINI GP1.

In Zolder ook nog niet wss? Lotuzzz Junior heeft een co-rit met een Fiesta Cup gekregen voor z'n verjaardag, maar dat kan nog effe duren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

In Zolder ook nog niet wss? Lotuzzz Junior heeft een co-rit met een Fiesta Cup gekregen voor z'n verjaardag, maar dat kan nog effe duren denk ik.

Nope! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, zwoemba zei:

Journées Passion in 2014 :) Dat heb ik in 2015 ook nog gedaan, daarna heb ik ook niet meer op Spa gereden

 

R2FD6wP.jpg

Memories. 😍 De R26.R was een heerlijk ding om trackdays mee te doen.

3 uren geleden, zwoemba zei:

Geen passagiers, tenzij zowel piloot als copiloot een RACB / FIA licentie hebben

Ik heb een uur 'coaching' bijbesteld, maar dat zal dus niet mogen blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid