Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

  • 4 maanden later...

Kleine vraag: ik zie bij bijvoorbeeld circuit Zolder dat je een helm moet dragen. Maakt dat uit of dat nu bv. een random motorhelm is, of moet die helm van een bepaald type/ certificaat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor m'n 30e verjaardag mezelf eens een leuke cadeau geven, en eens op Spa gaan rijden.

Kan iemand mij een goeie organisatie aanbevelen om zo'n 'circuitdoop' te doen? Dus enkele ronden als passagier en dan een aantal ronden zelf rijden?
Hoeft zeker niet met iets exotisch te zijn. Hier staan wel enkele organisaties vermeld https://www.spa-francorchamps.be/nl/opleiding-verhuur-van-voertuigen

Op de site van het circuit zie ik de 'public driving experience' staan, maar is dat iets wat aan te raden is, of is dat altijd een zootje ongeregeld?
Het kriebelt dan wel om toch met onze Mercedes A250 die 4x 25 minuten te doen, maar wat denken jullie, zou dat haalbaar zijn met die auto? 
https://www.spa-francorchamps.be/nl/public-driving-experience  (toevallig mogelijk op 14 september, m'n verjaardag :D )

Mijn vrouw wil momenteel  wel nog niet dat ik met onze eigen auto op circuit ga 🙈

Moet ook wel toegeven dat het misschien ook niet het beste idee is, als ik 'm in de muur parkeer zal onze omnium verzekering niet tussen komen hé :noparty:

@Jokke_vlo @ir_fuel @dragonfly @Avantus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Public Driving Experience is idd voor "mensen zoals gij". Race-autos zijn niet toegelaten, slicks ook niet, en het niveau is (dus?) niet echt hoog.

Lukken zal het wel met die A250, of je er veel lol aan gaat hebben en hoeveel kosten achteraf durf ik niet te zeggen. Ik zou vooral schrik hebben voor de slijtageslag op de remmen.

 

Ik ken u een beetje, ge kunt wel goed karten en met de moto rijden. Als ge u echt een leuk cadeau wilt geven moet je een Fun Cup Biplace regelen. Daar kan je dan zowel in passagieren als zelf rijden. Dat gaat PAKKEN leuker zijn dan je eigen auto afbreken op circuit.

edit: ideaal daarvoor zijn de discovery days van de Fun Cup zelf. Ik weet alleen niet of er dit jaar nog eentje is. In het voorjaar is er sowieso altijd één. Voorgaande jaren was er in het najaar ook altijd een dag. Zal het eens vragen.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, kwiekie said:

Ik zou voor m'n 30e verjaardag mezelf eens een leuke cadeau geven, en eens op Spa gaan rijden.

Kan iemand mij een goeie organisatie aanbevelen om zo'n 'circuitdoop' te doen? Dus enkele ronden als passagier en dan een aantal ronden zelf rijden?
Hoeft zeker niet met iets exotisch te zijn. Hier staan wel enkele organisaties vermeld https://www.spa-francorchamps.be/nl/opleiding-verhuur-van-voertuigen

Op de site van het circuit zie ik de 'public driving experience' staan, maar is dat iets wat aan te raden is, of is dat altijd een zootje ongeregeld?
Het kriebelt dan wel om toch met onze Mercedes A250 die 4x 25 minuten te doen, maar wat denken jullie, zou dat haalbaar zijn met die auto? 
https://www.spa-francorchamps.be/nl/public-driving-experience  (toevallig mogelijk op 14 september, m'n verjaardag :D )

Mijn vrouw wil momenteel  wel nog niet dat ik met onze eigen auto op circuit ga 🙈

Moet ook wel toegeven dat het misschien ook niet het beste idee is, als ik 'm in de muur parkeer zal onze omnium verzekering niet tussen komen hé :noparty:

@Jokke_vlo @ir_fuel @dragonfly @Avantus

De Public Driving Experience is wel goed geregeld op Spa vind ik. Ik heb dat vroeger eens gedaan mee met iemand en is wel ok. Ik ben zelf wel meer voor de tracknights van RevTeam of Jose Close als je eens wil proeven.

Tracknight JCL Driving | Facebook

Tracknight – JCL Driving

Dat is van 18u tot 20u eens open pitlane met max 25-30 auto's. Die verhuren ook auto's, moet je eens navragen hoe en wat. Eens meerijden met Jose zal zeker ook geregeld kunnen worden als je het vraagt.

Eventueel kan je ook eens bij RSRSpa zien voor een auto als je de PDE zou doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als ge u echt een leuk cadeau wilt geven moet je een Fun Cup Biplace regelen. Daar kan je dan zowel in passagieren als zelf rijden. Dat gaat PAKKEN leuker zijn dan je eigen auto afbreken op circuit.

PM ;) Neem eens contact op met Steve Claeys hiervoor.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Balleke said:

Eventueel kan je ook eens bij RSRSpa zien voor een auto als je de PDE zou doen.

Bij RSR kan alles....

de vraag is enkel aan welke prijs :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ir_fuel said:

Bij RSR kan alles....

de vraag is enkel aan welke prijs :D 

Ja dat is wel, en de franchise is er ook niet naast. Maar ik denk wel dat het het enige bedrijf is die daar in de buurt zit die ad hoc auto's verhuurt.

Ik heb er nog van gehuurd op de ring en alles was wel dik in orde van auto en service enzo, maar je wil wel niets tegen komen ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Balleke said:

Ja dat is wel, en de franchise is er ook niet naast. Maar ik denk wel dat het het enige bedrijf is die daar in de buurt zit die ad hoc auto's verhuurt.

Klopt, en dat gaat van de kleinste kar tot de laatste GT3-RS. Aan keuze in elk geval geen gebrek :D 

1 minute ago, Balleke said:

Ik heb er nog van gehuurd op de ring en alles was wel dik in orde van auto en service enzo, maar je wil wel niets tegen komen ermee.

Ik zal nooit de dag vergeten dat ik daar passeerde aan de Ring, was toen nog een veel kleiner ding dan nu (een maat had daar een Lotus gehuurd), en er stond daar ene met zijn Panamera om een GT3-RS te huren. Je hebt dus standaard geen franchise op die dingen he, die moet je maar apart verzekering via een externe firma. (Misschien bieden ze dat nu wel aan?). Ik was daar toen met de GT3. Ergens in de namiddag kom ik die met zijn GT3-RS tegen op circuit. Tussen Carroussel en Hohe Acht (die snelle linkse knik) eraf gegaan en los de vangrail in rechts. Voorkant stak compleet bij mekaar.

Die factuur zou wil wel eens willen gezien hebben :tct: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, ir_fuel said:

Klopt, en dat gaat van de kleinste kar tot de laatste GT3-RS. Aan keuze in elk geval geen gebrek :D 

Ik zal nooit de dag vergeten dat ik daar passeerde aan de Ring, was toen nog een veel kleiner ding dan nu (een maat had daar een Lotus gehuurd), en er stond daar ene met zijn Panamera om een GT3-RS te huren. Je hebt dus standaard geen franchise op die dingen he, die moet je maar apart verzekering via een externe firma. (Misschien bieden ze dat nu wel aan?). Ik was daar toen met de GT3. Ergens in de namiddag kom ik die met zijn GT3-RS tegen op circuit. Tussen Carroussel en Hohe Acht (die snelle linkse knik) eraf gegaan en los de vangrail in rechts. Voorkant stak compleet bij mekaar.

Die factuur zou wil wel eens willen gezien hebben :tct: 

Ja die doen wel iets nu standaard, maar ik denk dat het nog altijd beter is van zelf een verzekering te voorzien als je de GT3RS neemt 😄

Terms and Conditions | RSRSpa

image.png.fb8aa376630ffc73cad9abd3c588b568.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou me toch eens interesseren hoeveel huurders dat doen c.q. waar ze dat doen. 

Wij merken toch dat er steeds minder verzekeringsmaatschappijen zijn die auto's op circuit verzekeren en bij die waar het wel nog kan zijn de voorwaarden / kosten / franchises van die aard dat ik me moeilijk kan voorstellen dat een 'particulier' dit doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag 15/10 speel ik mijn circuitmaagdelijkheid kwijt op Mettet. Trackday geboekt met GP-Days om samen met madam de MX-5 eens aan het tandje ('t blijft 116pk 😄te voelen. Looking forward! 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, abtler said:

Zou me toch eens interesseren hoeveel huurders dat doen c.q. waar ze dat doen. 

Wij merken toch dat er steeds minder verzekeringsmaatschappijen zijn die auto's op circuit verzekeren en bij die waar het wel nog kan zijn de voorwaarden / kosten / franchises van die aard dat ik me moeilijk kan voorstellen dat een 'particulier' dit doet.

Ik heb dat vroeger altijd gedaan. Zowel voor de 997 GT3 als voor de Cup. Voor trackdays is dat goed te doen. Competitie is (logisch) een ander paar mouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Tiep said:

Vrijdag 15/10 speel ik mijn circuitmaagdelijkheid kwijt op Mettet. Trackday geboekt met GP-Days om samen met madam de MX-5 eens aan het tandje ('t blijft 116pk 😄te voelen. Looking forward! 

't is uitverkocht zie ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Public Driving Experience is idd voor "mensen zoals gij". Race-autos zijn niet toegelaten, slicks ook niet, en het niveau is (dus?) niet echt hoog.

Lukken zal het wel met die A250, of je er veel lol aan gaat hebben en hoeveel kosten achteraf durf ik niet te zeggen. Ik zou vooral schrik hebben voor de slijtageslag op de remmen.

 

Ik ken u een beetje, ge kunt wel goed karten en met de moto rijden. Als ge u echt een leuk cadeau wilt geven moet je een Fun Cup Biplace regelen. Daar kan je dan zowel in passagieren als zelf rijden. Dat gaat PAKKEN leuker zijn dan je eigen auto afbreken op circuit.

edit: ideaal daarvoor zijn de discovery days van de Fun Cup zelf. Ik weet alleen niet of er dit jaar nog eentje is. In het voorjaar is er sowieso altijd één. Voorgaande jaren was er in het najaar ook altijd een dag. Zal het eens vragen.

 

1 uur geleden, abtler zei:

PM ;) Neem eens contact op met Steve Claeys hiervoor.

 

Lijkt me inderdaad een zeer goeie tip, merci mannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als ge wat tips wilt, ik woon niet ver, wil gerust eens passeren.

Much appreciated! Als je de tijd hebt dan, kom zeker af zou ik zeggen 🙂 @Denniske is ook van de partij, zijnde huisfotograaf.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tiep said:

Much appreciated! Als je de tijd hebt dan, kom zeker af zou ik zeggen 🙂 @Denniske is ook van de partij, zijnde huisfotograaf.

Cava, ik zal in de voormiddag passeren dan. Weinig nut van u eerst een halve dag te laten aanmodderen he. Dan kan je in de namiddag alleen je ding doen :) 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Cava, ik zal in de voormiddag passeren dan. Weinig nut van u eerst een halve dag te laten aanmodderen he. Dan kan je in de namiddag alleen je ding doen :) 

Works. @Denniske enig idee of fuel daar zo kan binnenwandelen? Of best even aangeven bij Falk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid