Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Op de website van circuit des Ecuyers kan je ook een trackday reserveren, slechts 150EUR voor een hele dag (weekend). 

Iemand ervaring mee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, OlivierV zei:

Op de website van circuit des Ecuyers kan je ook een trackday reserveren, slechts 150EUR voor een hele dag (weekend). 

Iemand ervaring mee? 

Neen, zou bang zijn dat er veel fransen met "wrakken" rondrijden waarvan het niet te nauw steekt.

Liever voor een goede €200 trackday doen met een organisatie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, jvc said:

Neen, zou bang zijn dat er veel fransen met "wrakken" rondrijden waarvan het niet te nauw steekt.

Geen ervaring in Ecuyers, maar in Croix heb ik het 10 jaar geleden al gezien, zo een circuitdag van het circuit zelf. 

Ze waren daar precies de parking van de lokale Franse low budget "occasion" dealer gaan leeg halen. Daar reed wat rond :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, jvc zei:

Neen, zou bang zijn dat er veel fransen met "wrakken" rondrijden waarvan het niet te nauw steekt.

 

Klopt, 1 keer en nooit meer. Ik heb opzich niks tegen brakke E36's (want ik heb er zelf één), maar die mannen vlammen wel alsof het kapot mag. Daar ga ik met de Lotus niet tussenrijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, OlivierV zei:

Op de website van circuit des Ecuyers kan je ook een trackday reserveren, slechts 150EUR voor een hele dag (weekend). 

Iemand ervaring mee? 

Vrienden van mij zijn afgelopen maandag geweest, waren maar 10 auto's blijkbaar dus je moet wat chance hebben. 

In het weekend zal de kans al kleiner zijn dat het zo rustig is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/8/2021 om 13:24, kwiekie zei:

@ir_fuel en @abtler

Op 8 september ga ik 3x 30 minuten op Spa rijden met de Fun Cup van Steve (en met hem als begeleider naast mij).

Kijk er enorm naar uit :D

Wij ook :)

Probeer ook eens mee te rijden met iemand. Je maakt een paar rondjes evolutie en je voelt je in de gevarenzone van bijna beginnende overmoed komen, en dan kan je terug voetjes op de grond zetten :D. Als je de bochten wat in je hoofd hebt kan je veel bijleren van een ervaren chauffeur. Maar laat het vooral fun zijn.

Laat zeker je ervaringen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Denniske zei:

Vrienden van mij zijn afgelopen maandag geweest, waren maar 10 auto's blijkbaar dus je moet wat chance hebben. 

In het weekend zal de kans al kleiner zijn dat het zo rustig is. 

Op 2/9/2021 om 09:04, PJH zei:

Klopt, 1 keer en nooit meer. Ik heb opzich niks tegen brakke E36's (want ik heb er zelf één), maar die mannen vlammen wel alsof het kapot mag. Daar ga ik met de Lotus niet tussenrijden

dat heb je op al die Noord Franse circuits nu wel, al moet ik zeggen dat het in de week beter meevalt. Maar bv in Clastres al een paar keer geweest en daar rijden ze dan rond met een clio van 500 euro en die manne die gaan dan de baan af of die knallen u voorbij in die bochten zonder amper te remmen denk ik en op de rechte stukken zou ik die dan weer kunnen inhalen maar daar heb ik dan geen zin in, want onze auto is 100en keren zoveel waard...

het hangt er ook vanaf welke organisatie of hoeveel je betaald. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29/8/2021 om 13:24, kwiekie zei:

Op 8 september ga ik 3x 30 minuten op Spa rijden met de Fun Cup van Steve (en met hem als begeleider naast mij).

Kijk er enorm naar uit :D

Ik heb wat teams gecontacteerd om die dag ook te kunnen rijden maar de bi-place'kes zaten al vol.

't Zal alleszins mooi weer zijn!

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Top! Goed te horen dat je een toffe ervaring hebt gehad en dat Steve goed bevallen is.

Missertje van Daan dat ze de helmen vergeten waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, kwiekie said:

Echt een rauwe/pure ervaring met dat zware stuur, de sequentiële bak, geen ABS of tractiecontrole, heel blij dat ik hiervoor heb gekozen om m'n eerste ronden ooit op circuit te maken. :up:

 

Snapt ge mij nu? :D 

De mijne is dan nog met stick (dus ontkoppelen + tussengas om terug te schakelen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, abtler zei:

Top! Goed te horen dat je een toffe ervaring hebt gehad en dat Steve goed bevallen is.

Missertje van Daan dat ze de helmen vergeten waren.

Het feit dat het infomailtje pas de avond voordien om 20u15 kwam en dat je een afgedrukt document moest meedoen om het circuit binnen te mogen was ook niet ideaal. Ik heb geen printer maar was gelukkig net bij mn schoonouders die wel kunnen printen.

Verder allemaal wel zeer vriendelijke mensen, lekkere ontbijtkoeken en Steve als begeleider was top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ir_fuel zei:

Snapt ge mij nu? :D 

De mijne is dan nog met stick (dus ontkoppelen + tussengas om terug te schakelen)

Absoluut, zeer blij dat ik jullie tip gevolgd ben!

Wat ik nog kwijt wil: het is verdorie toch echt niet simpel, circuit rijden, amai. Als je het goed wil kunnen, snap ik perfect dat Jokke uren en uren coaching gevolgd heeft om te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ben geweest. Voor het eerst met eigen wagen op Mettet. Veel circuitmateriaal, van een Formule Renault, een Radical en een Ariel naar kleine circuitautos als een Citroen C1, met de Funcups ertussen. Dan wat Porsches, meestal met onervaren piloten, en nog wat straatautos met aanpassingen. De meeste piloten zijn voorzichtig en geen momentjes gehad. Er is er ene in de grindbak terechtgekomen. RACB : Timingcontrole is strikt. 25 minuten per sessie.

auto: banden zijn Yoko Advan V105. Beter dan de Primacies. Onderstuur, beweeglijk bij lastwissels. Pas nieuwe remblokken wat het risico op oververhitten toch zou moeten beperken.

Zal werk aan zijn om dat circuit goed te krijgen.
Content van: rotatie van de auto in de korte bochten en doseren van de rem om zonder onderstuur een goede exit van de bocht te hebben.
Zwak: remmen. Te veel marge, geen rempunt , vooral aan het einde van het lange rechte stuk
De bocht in het lange stuk is niks aan , tenzij er ander volk naast zit.
De aaneengesloten bocht lijkt momenteel geen uitdaging maar ik neem die misschien iets te rond. We zullen zien wanneer ik dat aanremmen wat beter krijg. Ik heb echt wel alle curbs gebruikt.

Was lichamelijk vermoeiender dan ik verwacht had.

Nadien hadden de banden meer grip. Dat is van al dat plakkatief dat die andere banden op de baan achterlaten :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor wie ook eens een Fun Cup wil proberen. 

https://www.belgianvwclub.be/fr/events/circuit/vw-fun-cup-test-discovery-day/

donderdag 28 oktober test and discovery day in Mettet.

Zelfde concept als @kwiekie? Enkel in het frans neem ik aan?

Hoe zit dat trouwens met aansprakelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minutes ago, vince522 said:

Zelfde concept als @kwiekie? Enkel in het frans neem ik aan?

Nee totaal ander concept. Dit is "professioneler" georganiseerd, komt van de Fun Cup zelf.

36 minutes ago, vince522 said:

Hoe zit dat trouwens met aansprakelijkheid?

Moet je eens bekijken op hun pagina's. Ik heb er geen idee van.

 

Heb mezelf ook ingeschreven met mijn Fun Cup, enkel in de namiddag.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Jules_W zei:

Is dat meermaals per jaar? 

Twee keer per jaar. maar het is de bedoeling dat ge die introductie maar 1 keer doet.

Daarna kunt ge overstappen naar sessies huren per half uur of per uur op dagen dat er organisaties met funcups ter plekke zijn, of op een trackday ergens een funcup huren die ze dan komen brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vrienden, ik heb vant weekend zo een korte initiatie circuitrijden gekregen van 20 min. Heel interessant voor een leek als mezelf. Zijn er organisaties die jullie kunnen aanbevelen waar dat uitgebreid te volgen is? Evt gekoppeld aan een aantal rondjes oid. Ik dacht dat skylimit events zulke zaken organiseert? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid