Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Vooral de MotoGP-race was beestig, deze keer. Best veel contact, de messen waren scherp. :shock: 

Moto3 zoals altijd enorm veel positiewissels, tof om te zien. En Moto2, mmmm die Triumph 3-cilinders klinken zooo vet. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rossi kan het nog op zijn 40ste. Straffe prestatie. Zou hem graag nog eens een race of drie zien winnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Frekkel zei:

Rossi kan het nog op zijn 40ste. Straffe prestatie. Zou hem graag nog eens een race of drie zien winnen.

Even dagdromen.

Yamaha vindt in de komende 2-3 races het nodige vermogen & aero voor een topspeed zoals de Ducati's, maar dat brengt de wendbaarheid niet in 't gedrang. Hij strijdt mee vooraan voor de ereplaatsen, spannend kampioenschap en hij wint z'n 10e titel.

:inlove: 

En dan met pensioen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

Even dagdromen.

Yamaha vindt in de komende 2-3 races het nodige vermogen & aero voor een topspeed zoals de Ducati's, maar dat brengt de wendbaarheid niet in 't gedrang. Hij strijdt mee vooraan voor de ereplaatsen, spannend kampioenschap en hij wint z'n 10e titel.

:inlove: 

En dan met pensioen. :D 

Ik vond dat hij toch echt 'makkelijk' in Dovi zijn kont bleef hangen. Ja op het rechte stuk neemt de duc afstand, maar ergens rond de apex van de eerste bocht was de yamaha terug. Ik denk dat dat strijden voor de ereplaatsen er sowieso wel inzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou 'k wel leuk vinden. :inlove: 

De Suzuki's ook niet vergeten. Die zijn verdomd sterk, dit jaar.

 

En eigenlijk ... wat heeft overroepen klaagnicht Lorenzo weer gepresteerd (op dezelfde machine als deze waarmee Marquez het hele veld op meer dan 12 seconden zette)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, gTa zei:

En eigenlijk ... wat heeft overroepen klaagnicht Lorenzo weer gepresteerd (op dezelfde machine als deze waarmee Marquez het hele veld op meer dan 12 seconden zette)?

image.png.4d1cb6594da23e45cf923b8cae01f494.png

https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/370915/pitstop-begrenzer-reden-van-lorenzo-s-slechte-start-in-argentinie/

Ah OK. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, deed Lorenzo mee?

Hij is het natuurlijk wel gewend om achteraan te rijden. Op BT spraken ze erover dat hij echt wel een specifieke afstelling nodig heeft. Hij zal ze nog niet gevonden hebben op de Honda wellicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet hoe lang het duurde op de Duc :lol: Denk dat die Honda ook niet past bij zijn rijstijl, had nooit mogen weg gaan bij Yamaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/31/2019 at 9:31 PM, #166 said:

marquez. 10 seconden los alstublieft.

Meer dan 12. Heeft gewoon de gas dichtgedraaid in de laatste bocht om over de finish te kunnen cruisen.

Denk dat hij dat vooral te danken heeft aan het gat dat hij in de eerste helft van de eerste ronde heeft kunnen halen bij de start. Al de rest achter hem zat constant over mekaar te struikelen. Dat kost gigantisch veel tijd. Niemand werkte daar samen. Het was gewoon constant vechten voor elke plaats in elke bocht. Pas op, wel mooi om te zien, daar niet van :) 

Wat me ook opvalt de laatste races: bandenkeuze. Je hoort altijd die mooie theorieën van "rijder X pakt softs dus hij moet in het begin van de race het gat slaan, want daarna is het gedaan. Rijder Y rijdt op medium dus die gaat in de tweede helft van de race beter kunnen terugkomen". Eerlijk gezegd merk ik daar minder en minder van in de praktijk, als je naar de races kijkt.

Van sommige rijders vraag je je toch af waar ze de motivatie halen. Kijk nu onze mooiboy Iannone. 1 overwinning, 11 podia, 1 pole positie. En nu rijdt hij daar bij Aprilia waar hij als 17e finishte. En ik schrijf 17e want dat klinkt mooier dan "al de rest achter hem was gecrasht of uitgevallen met technische problemen". 

Idem met Zarco. 2 keer Moto2 wereldkampioen (dan kan je toch rijden medunkt). Dan een paar jaar op een Tech3 Yamaha en werd door sommige mensen de hemel in geprezen als de nieuwe revelatie. 6 podia, 4 poles, en nu 15e (met enkel Iannone en zijn teammaat achter hem).

Sterk karakter nodig om dat allemaal vol te houden, en vooral u positief te blijven gedragen naar uw fans toe op sociale media. "We learned a lot this weekend and made great progress" zal vaak gecopy-paste worden onder de Instagram posts vrees ik ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Le gouvernement wallon a approuvé ce jeudi un prêt de 29,5 millions d'euros de la SOGEPA au circuit de Spa-Francorchamps afin d'y ramener des épreuves motos internationales, dont le MotoGP, rapporte La Dernière Heure.

Ce prêt obtenu par le ministre wallon de l'Economie Pierre-Yves Jeholet (MR) s'inscrit dans le cadre d'un plan de financement plus vaste de 80 millions d'euros, dont 51 millions seront utilisés pour ramener des épreuves motos internationales à Francorchamps. Une partie de cet argent servira à moderniser les infrastructures actuelles. L'objectif étant d'accueillir le championnat du monde d'endurance EWC en 2022 et le MotoGP en 2024.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Meer dan 12. Heeft gewoon de gas dichtgedraaid in de laatste bocht om over de finish te kunnen cruisen.

Denk dat hij dat vooral te danken heeft aan het gat dat hij in de eerste helft van de eerste ronde heeft kunnen halen bij de start. Al de rest achter hem zat constant over mekaar te struikelen. Dat kost gigantisch veel tijd. Niemand werkte daar samen. Het was gewoon constant vechten voor elke plaats in elke bocht. Pas op, wel mooi om te zien, daar niet van :) 

Wat me ook opvalt de laatste races: bandenkeuze. Je hoort altijd die mooie theorieën van "rijder X pakt softs dus hij moet in het begin van de race het gat slaan, want daarna is het gedaan. Rijder Y rijdt op medium dus die gaat in de tweede helft van de race beter kunnen terugkomen". Eerlijk gezegd merk ik daar minder en minder van in de praktijk, als je naar de races kijkt.

Van sommige rijders vraag je je toch af waar ze de motivatie halen. Kijk nu onze mooiboy Iannone. 1 overwinning, 11 podia, 1 pole positie. En nu rijdt hij daar bij Aprilia waar hij als 17e finishte. En ik schrijf 17e want dat klinkt mooier dan "al de rest achter hem was gecrasht of uitgevallen met technische problemen". 

Idem met Zarco. 2 keer Moto2 wereldkampioen (dan kan je toch rijden medunkt). Dan een paar jaar op een Tech3 Yamaha en werd door sommige mensen de hemel in geprezen als de nieuwe revelatie. 6 podia, 4 poles, en nu 15e (met enkel Iannone en zijn teammaat achter hem).

Sterk karakter nodig om dat allemaal vol te houden, en vooral u positief te blijven gedragen naar uw fans toe op sociale media. "We learned a lot this weekend and made great progress" zal vaak gecopy-paste worden onder de Instagram posts vrees ik ...

Ik dacht tijdens de race nog aan Spies. Die kon ook sturen. Één seizoen op een goeie moto en het was ook gedaan. 

Zou hetzelfde ook gebeuren met een Petruci, Rins, ... En wat te denken van Viniales.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Meer dan 12. Heeft gewoon de gas dichtgedraaid in de laatste bocht om over de finish te kunnen cruisen.

Denk dat hij dat vooral te danken heeft aan het gat dat hij in de eerste helft van de eerste ronde heeft kunnen halen bij de start. Al de rest achter hem zat constant over mekaar te struikelen. Dat kost gigantisch veel tijd. Niemand werkte daar samen. Het was gewoon constant vechten voor elke plaats in elke bocht. Pas op, wel mooi om te zien, daar niet van :) 

TIjden van Marquez waren wel indrukwekkend, reed als enige meer dan de helft van de race onder de 1:40

image.png.d30fa6b84f3a3284705385f0d3b965c1.png

Zelfs op de momenten dat Rossi en Dovi hun snelste ronde reden, reed Marquez die ronde sneller :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Monterey Jack said:

TIjden van Marquez waren wel indrukwekkend, reed als enige meer dan de helft van de race onder de 1:40

Dat was dan ook omdat hij alleen reed en niet moest vechten/verdedigen. Pas op, ik breek zijn prestatie niet af he, maar op je eentje tempo draaien tov in een pak van 5 man tempo draaien, 5 man die duidelijk niet wil samenwerken, is toch nog andere koek. Hoeveel tijd hebben Rossi en Dovizioso verloren door mekaar in te halen deze race? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, maar Marquez had het wel in zich om de pole position te pakken, goed te starten wanneer het groen wordt, en dan direct een gat te trekken.

aangepast door teus_
fucking spanjolen
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Frekkel said:

Ik dacht tijdens de race nog aan Spies. Die kon ook sturen. Één seizoen op een goeie moto en het was ook gedaan. 

Zou hetzelfde ook gebeuren met een Petruci, Rins, ... En wat te denken van Viniales.

Ja idd. Je krijgt blijkbaar 1 kans (die een paar seizoenen duurt). Zit je bij de absolute top is er geen probleem. Zit je net daaronder is het imo vooral een kwestie van de goeie connecties en wat geluk om daar te blijven zitten. Ofwel blijf je dan plakken bij een team waar je P4 - P8 mee kan rijden, ofwel stort je naar beneden en zit je bij een of ander B team zonder budget (aka KTM of Aprilia).

Edit: en ik vermoed dat je dan in die subtop regelmatig kunt buitengegooid worden als er weer wat nieuw talent van de lagere klasses zich komt aanbieden. Het zal maar de nieuwe Marquez of Rossi zijn die daar toevallig tussen zit. Kan je beter testen op een privateer Ducati of Honda, dan op een KTM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid