Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Ik dacht tijdens de race nog aan Spies. Die kon ook sturen. Één seizoen op een goeie moto en het was ook gedaan. 
Zou hetzelfde ook gebeuren met een Petruci, Rins, ... En wat te denken van Viniales.


Spies zat wel met een blessure die niet genas als ik mij goed herinner.
Was ook wel een talent, eerst AMA, dan SBK kampioen.
Hopkins was ook zo ene.
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja idd. Je krijgt blijkbaar 1 kans (die een paar seizoenen duurt). Zit je bij de absolute top is er geen probleem. Zit je net daaronder is het imo vooral een kwestie van de goeie connecties en wat geluk om daar te blijven zitten. Ofwel blijf je dan plakken bij een team waar je P4 - P8 mee kan rijden, ofwel stort je naar beneden en zit je bij een of ander B team zonder budget (aka KTM of Aprilia).

Edit: en ik vermoed dat je dan in die subtop regelmatig kunt buitengegooid worden als er weer wat nieuw talent van de lagere klasses zich komt aanbieden. Het zal maar de nieuwe Marquez of Rossi zijn die daar toevallig tussen zit. Kan je beter testen op een privateer Ducati of Honda, dan op een KTM.

Kijk naar wat de Espargaro's doen. Hetzelfde zal wellicht Mir ed. staan te wachten. Politiek zal ook wel zijn rol spelen. Wat doet zo'n Abraham nog op een moto? En dan heb je een Bradl die toch meekon met de subtop maar ook afgegleden is en nooit een kans kreeg bij een topteam. Crutchlow, die bewezen heeft mee te kunnen draaien met de toppers, nooit geen kans bij een top 3 fabrieksteam. Maar daartegenover stonden Pedrosa, die jaren de kans kreeg maar nooit geen WK kon worden en de laatste jaren hier en daar wel eens won maar evenveel in het middenveld zat. Hayden, die wel WK werd, maar daarna nog x-aantal seizoenen een moto bezette en geen top 5 meer kon rijden in het wk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Gixxer zei:

Spies zat wel met een blessure die niet genas als ik mij goed herinner.
Was ook wel een talent, eerst AMA, dan SBK kampioen.
Hopkins was ook zo ene.

Had indd schouderproblemen, maar bij Yamaha kwam het er ook niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rea heeft eens meegereden.

Zei zelf dat hij er te oud voor is en geen ambitie heeft.

 

Sykes en Davies met hun ellebogenwerk.

Er ontbreken wel zo een paar mannen zoals Haga en Hodgson destijds.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Meer dan 12. Heeft gewoon de gas dichtgedraaid in de laatste bocht om over de finish te kunnen cruisen.

sommigen beweren dat 'm de honda al geparkeerd had, om te kijken wie er tweede ging worden.

 

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat me ook opvalt de laatste races: bandenkeuze. Je hoort altijd die mooie theorieën van "rijder X pakt softs dus hij moet in het begin van de race het gat slaan, want daarna is het gedaan. Rijder Y rijdt op medium dus die gaat in de tweede helft van de race beter kunnen terugkomen". Eerlijk gezegd merk ik daar minder en minder van in de praktijk, als je naar de races kijkt.

ik begrijp niks van die bandenkeuzes in de motoGP. sommigen rijden de hele race op softs en eindigen vooraan, terwijl anderen met een hardere compound nauwelijks vooruit te branden zijn. waarschijnlijk hangt alles af van de individuele rijstijl en karakteristieken van de moto.

 

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Idem met Zarco.

't schijnt dat de KTM, op dit moment, meer gediend is met een gooi-en-smijtwerk stijl van rijden. zarco houdt halsstarrig vast aan zijn eigen rijstijl (zuiverder en vloeiender), omdat ie denkt dat dat op termijn (wanneer de KTM echt top is) meer oplevert. ben benieuwd of ie de tijd krijgt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Gixxer zei:

Rea heeft eens meegereden.

Zei zelf dat hij er te oud voor is en geen ambitie heeft

 

Ja, hij reed eens mee en was zevende en achtste. Niks wereldschokkends maar hij deed het toch maar. Kreeg prompt een zitje in een honda satelliet team maar koos voor kawasaki fabrieksteam in wsbk. De rest is geschiedenis. En hij heeft altijd gezegd dat hij de swap wel zou willen maken voor het juiste pakket (vorig jaar waren er nog geruchten voor een fabrieksmoto in seizoen 2019). Te oud en geen ambitie my ass. Hij reed in de 2016 test een tijd op Jerez sneller dan de motogp jongens. Op zijn kawa zx10r.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk zelf dat hij dat gezegd heeft in de voorbeschouwing voor het nieuwe seizoen.


Zit toch met een gevoel dat het niveau in het wsbk al een paar jaar minder is.
Ofwel wordt ik te oud en vergelijk ik te veel of ik heb alleen de goede momenten onthouden en de slechte vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi. in de motogp  zat die in het middenveld. als ik even ga kijken, drie derde plaatsen in die categorie. 
ik vraag mij af of hij liever wint in de SBK, dan nooit echt in de kijker te lopen binnen de GP. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Gixxer zei:

Nog voor de zomerstop haalt Bautista de titel binnen. :)

Mjah, 'k weer her zo nog niet, want...

4 uren geleden, #166 zei:

9 op 9 . :)

da's ook Rae z'n score. Als die telkens de 2e plaats blijft pakken, is er toch nog geen mathematische zekerheid halverwege 't seizoen, me dunkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gTa zei:

da's ook Rae z'n score. Als die telkens de 2e plaats blijft pakken, is er toch nog geen mathematische zekerheid halverwege 't seizoen, me dunkt?

u dunkt correct. alleen denk ik dat ge gixxer's post niet al te letterlijk moet nemen. heb ik in ieder geval toch niet gedaan.

heb het 'ns opgezocht. bautisita heeft na negen races slechts een voorsprong van 39 punten op rea. da's inderdaad nog niet zo heel veel, als ge weet dat er per weekend een maximum van 62 punten te verdienen is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/5/2019 at 1:59 PM, Frekkel said:

Wat doet zo'n Abraham nog op een moto?

Hetzelfde als dat gij daar zou doen moest uwe pa elk jaar een zak met een paar miljoen euro in meebrengen :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/5/2019 at 1:59 PM, Frekkel said:

Maar daartegenover stonden Pedrosa, die jaren de kans kreeg maar nooit geen WK kon worden en de laatste jaren hier en daar wel eens won maar evenveel in het middenveld zat.

Pedrosa heeft echt goeie seizoenen gehad. Alleen had hij altijd de "pech" dat er dat volk bij zat dat net dat tikje beter was. Vergeet ook zijn nationaliteit niet. Commercieel is dat altijd een betere zet dan iemand uit pakweg Denemarken. Hoe het komt dat hij zijn laatste seizoenen ineens zo compleet weggezakt is weet ik niet, maar ge kunt niet zeggen dat hij daar gans zijn carrière gewoon het pak gevuld heeft. Je kan uiteindelijk hetzelfde zeggen over Lorenzo. Wat die tot nu toe heeft laten zien is gewoon beschamend, en dat is dan niet op een KTM of een Aprilia.

On 4/5/2019 at 1:59 PM, Frekkel said:

Hayden, die wel WK werd, maar daarna nog x-aantal seizoenen een moto bezette en geen top 5 meer kon rijden in het wk.

Sorry, maar Hayden heeft het WK niet gewonnen dat jaar, Rossi heeft het verloren. En nee, ik ben geen Rossi fanboy 😛 

Het valt echt enorm op in de MotoGP wat een harde wereld dat is. Smith is nu testrijder bij ocharme KTM en hij mag als troostprijs een paar wildcards rijden. Die moet toch ook beseffen dat het over and out is. Ik heb nu niet de statistieken bij de hand, maar hoe vaak is het gebeurd dat iemand die bij zo een B team zat later nog is kunnen terugkomen naar een team met materiaal om vanvoor te rijden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Hetzelfde als dat gij daar zou doen moest uwe pa elk jaar een zak met een paar miljoen euro in meebrengen :) 

Ik zou dat geld gebruiken voor een klasse waar mijn beperkt talent wel uit de verf zou komen. Vader Abraham (what's in a name?) moet toch ook beseffen dat er mogelijks interessantere investeringen zijn.

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Pedrosa heeft echt goeie seizoenen gehad. Alleen had hij altijd de "pech" dat er dat volk bij zat dat net dat tikje beter was. Vergeet ook zijn nationaliteit niet. Commercieel is dat altijd een betere zet dan iemand uit pakweg Denemarken. Hoe het komt dat hij zijn laatste seizoenen ineens zo compleet weggezakt is weet ik niet, maar ge kunt niet zeggen dat hij daar gans zijn carrière gewoon het pak gevuld heeft. Je kan uiteindelijk hetzelfde zeggen over Lorenzo. Wat die tot nu toe heeft laten zien is gewoon beschamend, en dat is dan niet op een KTM of een Aprilia.

Ja Pedrosa was niet slecht maar er was altijd iemand beter, er zijn er voor minder buiten gevlogen hé. Lorenzo is een wereldkampioen hé, dat is nog iets anders of iemand van "net niet". En hij heeft zijn titel ook niet gestolen hé, laat ons eerlijk zijn. Niemand moet hem, maar in zijn element is hij echt wel goed (zolang het niet regent). Geef hem nog even op de Honda. 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Sorry, maar Hayden heeft het WK niet gewonnen dat jaar, Rossi heeft het verloren. En nee, ik ben geen Rossi fanboy 😛 

Het valt echt enorm op in de MotoGP wat een harde wereld dat is. Smith is nu testrijder bij ocharme KTM en hij mag als troostprijs een paar wildcards rijden. Die moet toch ook beseffen dat het over and out is. Ik heb nu niet de statistieken bij de hand, maar hoe vaak is het gebeurd dat iemand die bij zo een B team zat later nog is kunnen terugkomen naar een team met materiaal om vanvoor te rijden?

Dovi? Al was Tech 3 in die jaren wel een zeer goed B team.

Ik denk dat "het probleem" grotendeels ligt aan de constante instroom van nieuw talent. De plaatsen zijn relatief goedkoop (ivm F1), maar tevens zeer duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als Lorenzo het 2 jaar verschijt zoals bij Ducati, zal die toch bijna al zijn krediet kwijt zijn. Rossi had het geluk om na Ducati te mogen terugkeren naar Yamaha. veel wilden hem ook al gaan afschrijven omdat hij zijn leeftijd niet mee heeft. 

Dovi is lang de beste piloot zonder wereldtitel in de eerste klasse geweest. beetje jammer dat zijn laatste seizoenen een pak minder waren.

aangepast door teus_
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Frekkel said:

Dovi? Al was Tech 3 in die jaren wel een zeer goed B team.

Tech 3 is geen B team voor mij. Die hebben altijd al meegedaan voor de knikkers.  Een B team is zoiets als KTM en Aprilia.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, teus_ said:

als Lorenzo het 2 jaar verschijt zoals bij Ducati, zal die toch bijna al zijn krediet kwijt zijn. Rossi had het geluk om na Ducati te mogen terugkeren naar Yamaha. veel wilden hem ook al gaan afschrijven omdat hij zijn leeftijd niet mee heeft. 

Ik denk dat het verschil tussen Rossi en Lorenzo op dat vlak ook op het gebied van mentaliteit zit. Als ik het goed begrepen had waren ze Lorenzo's gezeik beu bij Ducati.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Tech 3 is geen B team voor mij. Die hebben altijd al meegedaan voor de knikkers.  Een B team is zoiets als KTM en Aprilia.

Dat is nu ook wel kort door de bocht hé. Dan kan je ook stellen dat Ducati ten tijde van Rossi ook een b team was. En hij bij zijn terugkeer naar Yamaha terug de sprong maakte naar een a team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid