Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Genoten van het commentaar op BTSport. Leuke race gezien. Die Quartararo steekt toch ook serieus zijn neus aan het raam. En niet één keer maar nu toch al een paar races op rij. Daar gaan ze nog aan trekken om hem in te kunnen lijven.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben benieuwd of hij nog dat extra stapje kan zetten. Een paar jaar geleden was Zarco ook het groot aanstormend talent, en zie nu ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen reed hij op de Tech3? Wat op zich een goeie moto was. Ik denk dat hij het in evenredigheid nu met minder materiaal moet stellen. Crutchlow, Dovi,Smith en Espargaro deden het ook altijd goed (subtop) op de Tech 3. Sinds vorig jaar is het daar ook wel veel minder (Maar de fabrieks Yamaha was dat ook)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussendoor nog een eervolle vermelding voor Barry Baltus. Stond toch ook weer op het podium in Assen in de red bull rookies cup. Die jongen is goed bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, Frekkel said:

Toen reed hij op de Tech3? Wat op zich een goeie moto was. 

Zeg maar gerust beter dan de moto waar het fabrieksteam dat jaar op reed, maar dat mocht je toen niet te hard roepen :) 

Om maar te zeggen, het is allemaal relatief. Kijk maar waar we Iannone nu moeten zoeken ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iannone had de naam veelbelovend te zijn, en hij ging in het begin van een wedstrijd wel mee met de toppers maar heeft hij ooit hoog gescoord? Ik kan me alleszins geen deftig resultaat voor de geest halen. Zegt wellicht ook genoeg. Het heeft ook allemaal te zien welke kansen je krijgt hé. Iannone kreeg een fabrieksduc. Een Tito Rabbat bvb die schitterde in de moto2 zit op een heel wat mindere duc en ik zie hem niet snel doorschuiven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja ik ben benieuwd of hij nog dat extra stapje kan zetten. Een paar jaar geleden was Zarco ook het groot aanstormend talent, en zie nu ...

Zarco lijkt me een rijder die vooral excelleert op een machine die goed aansluit bij zijn rijstijl, een beetje zoals Lorenzo. Zet die twee op een machine die een duidelijk andere stijl vereist, en ze hebben aanpassingsproblemen.
Fel contrast met iemand zoals Marquez, die er meestal wat van bakt, ongeacht of het spel nu doet wat hij wil of niet.

Denk wel dat de mate waarin de KTM vandaag mee kan in MotoGP niet overschat mag worden. Of dat de uitdagingen waar Zarco mee wordt geconfronteerd, niet onderschat mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Frekkel zei:

Genoten van het commentaar op BTSport.

BTsports is awesome, ik moet niks anders zien dan dat.

Idem SkySportsF1 voor de F1 dus.

14 uren geleden, Frekkel zei:

Leuke race gezien. Die Quartararo steekt toch ook serieus zijn neus aan het raam. En niet één keer maar nu toch al een paar races op rij. Daar gaan ze nog aan trekken om hem in te kunnen lijven.

Tijdens de race gek genoeg toch een issue. Blijkbaar geen technische issue (wat de commentators wel vermoedden) want daar staat precies niks online over en dat zou men toch wel meedelen (ter verdediging van Quartararo z'n "slechts" 3e plaats dan vooral)? Vind het wel wat gek, want die instabiliteit was er al van in 't begin van de race en wat ik lees online is dat het vnl vermoeidheid / arm pump zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, gTa said:

Fel contrast met iemand zoals Marquez, die er meestal wat van bakt, ongeacht of het spel nu doet wat hij wil of niet.

Niet om zijn prestaties te minimaliseren, maar we hebben Marquez nog niet bezig gezien op een Yamaha of een Ducati.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, gTa said:

Zarco lijkt me een rijder die vooral excelleert op een machine die goed aansluit bij zijn rijstijl, een beetje zoals Lorenzo. Zet die twee op een machine die een duidelijk andere stijl vereist, en ze hebben aanpassingsproblemen.

Maar het punt is dat als daar zoveel potentieel in zit, waarom geen A team hem op heeft gepikt, en hij nu een moto moet mee ontwikkelen bij een "beginner" team?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Niet om zijn prestaties te minimaliseren, maar we hebben Marquez nog niet bezig gezien op een Yamaha of een Ducati.

True, maar hij reed wel kampioen in jaren waar zijn Honda zeker niet de snelste noch de best sturende machine was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar het punt is dat als daar zoveel potentieel in zit, waarom geen A team hem op heeft gepikt, en hij nu een moto moet mee ontwikkelen bij een "beginner" team?

Absoluut geen idee. Brengt hij in verhouding minder dough mee?  Lijkt me toch ook een factor van betekenis...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

BTsports is awesome, ik moet niks anders zien dan dat.

Idem SkySportsF1 voor de F1 dus.

Tijdens de race gek genoeg toch een issue. Blijkbaar geen technische issue (wat de commentators wel vermoedden) want daar staat precies niks online over en dat zou men toch wel meedelen (ter verdediging van Quartararo z'n "slechts" 3e plaats dan vooral)? Vind het wel wat gek, want die instabiliteit was er al van in 't begin van de race en wat ik lees online is dat het vnl vermoeidheid / arm pump zou zijn?

Quote

Fabio Quartararo heeft toegegeven dat de zwaar schuddende Yamaha op de Veenslang van het TT Circuit een gevolg was van het nemen van de verkeerde lijn tijdens de race op zondag.

Quartararo kwam na enkele ronden in de TT Assen aan de leiding toen koplopers Alex Rins en Joan Mir respectievelijk ten val kwamen. Wat opviel was dat de Yamaha M1 van de jonge Fransman heel onrustig was op de Veenslang en op andere snelle stukken van het circuit. Pas toen Marc Marquez en de latere racewinnaar Maverick Viñales hem in hadden gehaald, ontdekte Quartararo waarom de machine zo aan het schudden was.

"Het was een klein beetje mijn eigen fout, toen ik achter Maverick en Marc reed zag ik het pas. Ik reed de ronden ervoor steeds erg aan de binnenkant en probeerde eigenlijk nog verder naar binnen te gaan, maar de motor begon dan nog veel meer te bewegen", zei Quartararo. "Toen zij aan de buitenkant reden, volgde ik hen en ging het veel beter. Het was een combinatie van de wind en het kiezen van de verkeerde lijn. De laatste ronden ging het beter toen ik verder naar buiten reed, de motor was een stuk stabieler. We hebben ervan geleerd, het is goed om te zien hoe zij rijden." Later voegde hij toe: "Het hele weekend hebben we veel ervaring opgedaan en pas later in de race kwam ik erachter hoe ik de exit van Strubben moest nemen. Ik voelde me zo stom. De motor was heel erg aan het schudden tijdens de race en toen ik verder naar buiten zat, was het stukken beter."


 

56 minuten geleden, gTa zei:

True, maar hij reed wel kampioen in jaren waar zijn Honda zeker niet de snelste noch de best sturende machine was.

Onderschat The power of dreams niet. Daar waar de duc de snelste was, of de yamaha de stabielste, zat de Honda er meestal mooi tussenin. En met de verschillende circuits waar bvb stabiliteit of topsnelheid in het voordeel zijn konden ze meestal overal goed uit de voeten. En daarnaast liet de concurrentie het natuurlijk ook soms afweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net beginnen kijken naar een cap van btsports.

Voor 't eerst een MotoE race. Niet slecht, maar je ziet dat die dingen loooooodzwaar zijn (300kg 't schijnt, en dan nog kunnen ze maar races doen van 7 laps ofte een 20-tal km :lolz: ) ... tot er in ronde 6 eentje van de baan schuift. Die dingen zijn zo zwaar dat 'ie gewoon heel de kattenbak omploegde en de barriers (met airbags) gewoon kapotsloeg. Meteen rode vlag. En dan begon de commentator te vertellen wat er moet gebeuren als zo'n ding crasht: "they cover it up in a blanket, wrap it all together, let it burn, tow it into a trailer which gets sealed and there they let it burn off and the meltdown take place" :lolz:  Hij kwam niet meer bij toen-ie aan 't vertellen was. 

Yep, elektrisch rijden, 't is al een waardig alternatief, hoor. :D

Allez, nu de échte races (Moto3, Moto2 en MotoGP) kijken.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Gixxer zei:

Bautista er opnieuw af en we hebben een nieuwe leider.

yep. ook gezien. zo rap gaat het. knap van rea. ben benieuwd of bautista kan terugslaan.

 

vandaag voor de eerste keer naar de bikers' classic in francorchamps geweest. de moeite. knap materiaal gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/7/2019 om 19:29, gTa zei:

Net beginnen kijken naar een cap van btsports.

Voor 't eerst een MotoE race. Niet slecht, maar je ziet dat die dingen loooooodzwaar zijn (300kg 't schijnt, en dan nog kunnen ze maar races doen van 7 laps ofte een 20-tal km :lolz: ) ... tot er in ronde 6 eentje van de baan schuift. Die dingen zijn zo zwaar dat 'ie gewoon heel de kattenbak omploegde en de barriers (met airbags) gewoon kapotsloeg. Meteen rode vlag. En dan begon de commentator te vertellen wat er moet gebeuren als zo'n ding crasht: "they cover it up in a blanket, wrap it all together, let it burn, tow it into a trailer which gets sealed and there they let it burn off and the meltdown take place" :lolz:  Hij kwam niet meer bij toen-ie aan 't vertellen was. 

Yep, elektrisch rijden, 't is al een waardig alternatief, hoor. :D

Allez, nu de échte races (Moto3, Moto2 en MotoGP) kijken.

Ook gezien, ook gelachen. Wel verschoten hoe plat die mannen daar mee gaan. Er zat een mooi shot in van Smith langs vanachter. Toch indrukwekkend.

Ook een beeld proberen vormen van rondetijden. Is bijna trager dan moto3 als ik het goed gezien heb. Maar de format van 7 ronden vind ik zo slecht nog niet. Gewoon alles geven, geen zever van tyremanagement. Groen licht en zooooomzoooooomzooooom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Moto3 gesproken, hoe zot was dat weer niet.
15 man samen tot het einde.
Canet zat nog 12de op 4 ronden van het einde en reed in de laatste ronde op kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moto3 is de toch de mooiste tak van motorsport die je hebt.

In welke andere discipline heb je zo een close racing van start tot finish? Geen enkele denk ik.

Was F1 maar zo...:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Vanni said:

Moto3 is de toch de mooiste tak van motorsport die je hebt.

In welke andere discipline heb je zo een close racing van start tot finish? Geen enkele denk ik.

Was F1 maar zo...:D

Hoe "lager" de discipline hoe leuker de races zijn om naar te kijken, vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/7/2019 om 20:35, Frekkel zei:

Ook gezien, ook gelachen. Wel verschoten hoe plat die mannen daar mee gaan. Er zat een mooi shot in van Smith langs vanachter. Toch indrukwekkend.

Ook een beeld proberen vormen van rondetijden. Is bijna trager dan moto3 als ik het goed gezien heb. Maar de format van 7 ronden vind ik zo slecht nog niet. Gewoon alles geven, geen zever van tyremanagement. Groen licht en zooooomzoooooomzooooom.

En ze driften daar ook stevig mee, beestig om te zien! (wel nauwelijks/niet in de race, des te meer in quali en fp)

Rondentijden lagen niet bijna maar effectief trager dan die van Moto3: 1:28 (MotoE) vs. 1:26 (Moto3) vs. 1:24 (Moto2) vs. 1:21 (MotoGP).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid