Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Op 1/5/2021 om 12:30, utah zei:

Klopt. Maar de “stukgaatie’s” zijn altijd al krengen geweest om te bedwingen. Zelfs de grandmaster VR46 heeft er ooit zijn tanden op kapot gebeten. Naast Dovi zijn er recent ook niet veel die er echt brokken mee hebben gereden, Miller is op en af. Pecco komt in de buurt, maar er ontbreekt ervaring. 
Suzuki is sinds hun terugkeer in opmars. Yamaha heeft wel al mooie(re) tijden gekend. Aprillia, KTM, Honda lopen een beetje verloren. Nakagami red af en toe de Honda meubelen, maar is te veel DNF. En bovendien satteliet team met LCR. Bradl laat meer en meer zien dat hij zijn plaatsje verdient op de grid. En niet meer als eeuwige testrijder. 
 

Toch zot waar het kleine Aprilia dat geld blijft halen om maar gewoon wat mee te draaien. Wat het nut is voor die gasten om daar zoveel geld en tijd in te steken is me toch een beetje een raadsel... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Tjeu said:

Toch zot waar het kleine Aprilia dat geld blijft halen om maar gewoon wat mee te draaien. 

Is toch wel meer dan gewoon wat meedraaien. Had je dat een paar jaar geleden gezegd had ik je gelijk gegeven. 2x P6, 1x P7 en 1x P10 vind ik toch al ferm gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Is toch wel meer dan gewoon wat meedraaien. Had je dat een paar jaar geleden gezegd had ik je gelijk gegeven. 2x P6, 1x P7 en 1x P10 vind ik toch al ferm gedaan.

Toevallig een idee van de budgetten? Ik zou gokken een miljoen eigen inbreng per jaar?(dus excl kosten die door sponsoring gedekt worden)

Maar is maar wilde gok.

Hoeveel kost het en wat halen ze eruit? 

Denk dat je tegenwoordig toch veel efficiënter aan marketing kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Tjeu said:

Toevallig een idee van de budgetten? Ik zou gokken een miljoen eigen inbreng per jaar?(dus excl kosten die door sponsoring gedekt worden)

Geen idee. Veel iig.

2 minutes ago, Tjeu said:

Maar is maar wilde gok.

Hoeveel kost het en wat halen ze eruit? 

Denk dat je tegenwoordig toch veel efficiënter aan marketing kan doen.

Dat doe je idd niet om geld mee te verdienen, al was het maar omwille van het minieme marktsegment van race-motoren, maar uit passie. Hoeveel % van de kopers ligt er wakker van de prestaties in de MotoGP van "zijn" merk. Misschien dat dat bij een Ducati nog wel een rol speelt bv, maar kan me niet voorstellen dat al die Honda toerbuffel en naked kopers daar echt van wakker liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/2/2021 at 9:22 PM, ir_fuel said:

Rossi die stopt er mee na dit seizoen. Dat zie je van ver aankomen. Kan niks meer betekenen in het veld maar ik denk dat hij als "merk" nog heel veel voor de sport kan gaan doen. Als je zag waar zijn ploegmakker reed kon je het moeilijk op het materiaal steken.

ja, tijd voor hem om te stoppen. doet pijn om hem zo ver te zien zakken in de resultaten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quartararo is vandaag geopereerd aan armpump, vandaar zijn grote terugval tijdens de wedstrijd.

Als hij terug zijn niveau haalt in Le Mans, dan ben ik benieuwd naar het verloop van het seizoen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Eigenlijk is dat toch niet meer normaal. Als je wil kunnen meedoen vooraan moet je je laten opereren.

Is dat niet met veel topsporten/ topsporters zo? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Le Mans en regen... Homerun voor Zarco en Quartararo. FP2 resultaten:

1 5 Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 320.6 1'31.747  
2 20 Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 315.5 1'31.842 0.095 / 0.095
3 12 Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 313.5 1'32.136 0.389 / 0.294
4 44 Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 320.6 1'32.137 0.390 / 0.001
5 21 Franco MORBIDELLI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 310.6 1'32.279 0.532 / 0.142
6 88 Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 314.5 1'32.296 0.549 / 0.017
7 43 Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 319.6 1'32.361 0.614 / 0.065
8 93 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 316.5 1'32.632 0.885 / 0.271
9 46 Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 312.6 1'32.669 0.922 / 0.037
10 30 Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 314.5 1'32.711 0.964 / 0.042
11 42 Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 314.5 1'32.762 1.015 / 0.051
12 63 Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 320.6 1'32.800 1.053 / 0.038
13 36 Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 314.5 1'32.908 1.161 / 0.108
14 41 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 315.5 1'32.946 1.199 / 0.038
15 27 Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 312.6 1'33.040 1.293 / 0.094
16 33 Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 313.5 1'33.117 1.370 / 0.077
17 73 Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 322.7 1'33.204 1.457 / 0.087
18 53 Tito RABAT SPA Pramac Racing Ducati 312.6 1'33.361 1.614 / 0.157
19 23 Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 316.5 1'33.536 1.789 / 0.175
20 32 Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 308.7 1'33.985 2.238 / 0.449
21 10 Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 313.5 1'34.147 2.400 / 0.162
22 9 Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 310.6 1'34.520 2.773 / 0.3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel merkwaardig hoeveel Spaanse en Italiaanse rijders er zijn. Hele jaar door beschikking over circuits. Het zal er voor iets tussenzitten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, utah said:

Toch wel merkwaardig hoeveel Spaanse en Italiaanse rijders er zijn. Hele jaar door beschikking over circuits. Het zal er voor iets tussenzitten? 

Nee. Is puur populariteit.

Hier steken ze de klein mannen op 't voetbal. Ginder zetten ze die op ne pocket bike. Die piloten daar dat zijn vedetten zoals bij ons de Rode Duivels. Ge ziet die daar op affiches reclame maken enzo.

Ben ooit in februari naar Almeria geweest, daar waren ze in 't weekend in de paddock met de kinderen aan het trainen. Mannekes van 3-4 jaar met het knietje tegen de grond op de pocket bike rondjes aan het draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee. Is puur populariteit.

Hier steken ze de klein mannen op 't voetbal. Ginder zetten ze die op ne pocket bike. Die piloten daar dat zijn vedetten zoals bij ons de Rode Duivels. Ge ziet die daar op affiches reclame maken enzo.

Ben ooit in februari naar Almeria geweest, daar waren ze in 't weekend in de paddock met de kinderen aan het trainen. Mannekes van 3-4 jaar met het knietje tegen de grond op de pocket bike rondjes aan het draaien.

Zalig. Sponsoring is daar ook meer in voor gemotoriseerde sporten. Hier is het "not done" om voor een benzine verslindende, naar olie stinkende, vervuilende  sport te gaan sponsoren. Jeugd interesseert dat ook maar matig. Zie je op WSBK en GP weekends. Je hebt hier en daar uitzonderingen ( @Mich) maar die zijn dan ook een "afgietsel" van hun ouder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee. Is puur populariteit.
Hier steken ze de klein mannen op 't voetbal. Ginder zetten ze die op ne pocket bike. Die piloten daar dat zijn vedetten zoals bij ons de Rode Duivels. Ge ziet die daar op affiches reclame maken enzo.
Ben ooit in februari naar Almeria geweest, daar waren ze in 't weekend in de paddock met de kinderen aan het trainen. Mannekes van 3-4 jaar met het knietje tegen de grond op de pocket bike rondjes aan het draaien.

Klopt allemaal wat je zegt maar in Italië en Spanje is voetbal nog veeeeeeel populairder. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Gixxer said:


Klopt allemaal wat je zegt maar in Italië en Spanje is voetbal nog veeeeeeel populairder. :)

Ja, daarom hebben ze daar ook in voetbal topclubs he :D 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moto3 = afvalkoers. Moto2 = afvalkoers. Letterlijk en figuurlijk. Benieuwd naar de GP klasse straks. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, vallen, veel vallen. Regen en Le Mans  is iets dat vaker voorkomt, en er wordt zonder regen al regelmatig gevallen 😛

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miller verdiend gewonnen. Zarco sinds lang nog eens op jacht. Hadden er een paar ronden bij geweest, was het een first position fight. Zowat alle gevestigde waarden op hun plaat of out. Suzuki zwaar onderuit met 2 DNF. El Diablo goede zaak gedaan. Pecco was er niet deze keer. KTM en Aprillia verbeteren race na race. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, utah said:

Miller verdiend gewonnen. Zarco sinds lang nog eens op jacht. Hadden er een paar ronden bij geweest, was het een first position fight. Zowat alle gevestigde waarden op hun plaat of out. Suzuki zwaar onderuit met 2 DNF. El Diablo goede zaak gedaan. Pecco was er niet deze keer. KTM en Aprillia verbeteren race na race. 

Ik denk dat Miller controleerde, Pecco vond ik wel een uitstekende koers rijden. Gestart als 16e dacht ik, dan nog die dubbele long-lap en naar plek 4? Reed over de streep op minder dan 2 seconden van Quartraro. 

KTM is nog steeds nergens, echt raar om te zien hoe ver die terug gevallen zijn na vorig jaar, Petrucci reed naar voor door zijn regentalent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

RIP :( 

Zeer vreemde crash wel, deed me heel hard denken aan de crash van Marco Simoncelli. Zelf in de fout en nadien een andere rijder die er over gaat :( 

Spoiler

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid