Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Lage restwaarde in combinatie met de lage fleetkorting heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu niet met een Giulia rij.
En het feit dat ze me nog altijd moeten bellen voor een proefrit (en dat nadat ik 3 keer langs geweest ben in de garage, de laatste twee keer omdat ze beloofd hadden dat er tegen dan een demo ging staan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk, dat wel.
Maar als je belooft om op te bellen als er een demo staat. Wetende dat ik echt al maanden stond te kwijlen op die kar, en ik die echt, echt ging bestellen als leasekrel (bestellen kon ik vanaf augustus), en dat ik dat maar al te duidelijk gemaakt had aan die verkoper.
Als je bij zo'n warme prospecten je beloftes niet nakomt, is het niet moeilijk dat FCA geen massa's auto's verkoopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lage restwaarde in combinatie met de lage fleetkorting heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu niet met een Giulia rij.
En het feit dat ze me nog altijd moeten bellen voor een proefrit (en dat nadat ik 3 keer langs geweest ben in de garage, de laatste twee keer omdat ze beloofd hadden dat er tegen dan een demo ging staan).

Welke garage? Want ik vind de service van mijn garage zeer goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortrijk Motors
Claus is beter, dat is een feit, maar ik moest niet echt in de streek daar zijn, in die periode. En gezien ze toch wel vriendelijk waren in Kortrijk.
Nu, met vriendelijk zijn, ga je niet veel verkopen, als je ook niet professioneel bent.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 14-3-2017 om 20:41 zei ex-Mooseman:

Lage restwaarde in combinatie met de lage fleetkorting heeft er bij mij voor gezorgd dat ik nu niet met een Giulia rij.
En het feit dat ze me nog altijd moeten bellen voor een proefrit (en dat nadat ik 3 keer langs geweest ben in de garage, de laatste twee keer omdat ze beloofd hadden dat er tegen dan een demo ging staan).

Gent Motors?

Edit: ah zie net Kortrijk Motors. Ik verschiet daar niets van. Hun interne communicatie trekt ook op de ballen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Collega heeft gisteren eentje besteld, 180pk JTDm Super manueel. Leasebudget stond geen automaat meer toe.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat een rode regelmatig geparkeerd op mijn dagelijkse route naar het werk. Geen idee welke motorisatie. Best wel een knappe verschijning :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Alexis:

Staat een rode regelmatig geparkeerd op mijn dagelijkse route naar het werk. Geen idee welke motorisatie. Best wel een knappe verschijning :inlove: 

1 uitlaatpijp links: 136 - 150pk diesel

1 uitlaatpijp links + rechts: 180pk diesel

1 uitlaatpijp links + rechts + sportpakket Veloce: 210pk diesel

Ik ga ervan uit dat het een diesel is, want de benzine van 200 en 280pk least niemand denk ik :D:D 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke aan die kist is dat je er enkel een 18" velg moet opzwieren om hem af te maken.

Bij de duitse 3 ben je bijna 10k aan opties kwijt om die kist er iet of wat deftig te laten uitzien...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Parsifal said:

Bij de duitse 3 ben je bijna 10k aan opties kwijt om die kist er iet of wat deftig te laten uitzien...

En dan rijden ze nog allemaal rond op de kleinste velgmaat wegens "car policy" ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei ir_fuel:

En dan rijden ze nog allemaal rond op de kleinste velgmaat wegens "car policy" ....

is bij m'n schoonpa z'n A6 ook...

Echt dik veel opties vanbinnen... Maar wel 16 inch fietswielen eronder :lolz::lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de huidige trend is inderdaad richting fietswiel: grote velg, dun bandje. Nog een eind te gaan wel, een standaard fietswiel is 26 inch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Dus de huidige trend is inderdaad richting fietswiel: grote velg, dun bandje. Nog een eind te gaan wel, een standaard fietswiel is 26 inch.

sorry... ik bedoelde kruiwagenwiel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Afgelopen zaterdag met de QV gaan rijden.

Althans... toch een poging gedaan. De auto is in totaal 3 of 4 keer in noodloop gegaan...
Eerste keer ben ik gestopt langs de autostrade en onmiddellijk garage gebeld.
Die vroegen me om de auto te herstarten en terug te keren. Auto gaf nog altijd een foutmelding, waardoor de leuke DNA-features onbruikbaar zijn. Auto zat als het ware 'locked' in zijn safetymodus, maar gaf wel weer het volle vermogen.

Eenmaal in de garage aangekomen, wat met de baas staan praten, waarop ie de auto weer startte. foutmelding weg, alles terug ok.
Dan maar een tweede poging gedaan.
Auto onmiddellijk in RACE-modus gezet. Wat een verschil: veel nerveuzer, een PAK luider en zeer scherp sturend. Stuurgevoel een beetje te licht naar mijn gevoel, maar reageert wel bijzonder goed. De fun kon beginnen! Tot... de eerst volgende acceleratie. Weer van dadde: foutmelding, noodloop, gedaan met de pret.

Weer auto aan de kant gezet, efkes gewacht en alles was weer in orde. Eventjes normaal gereden want ik was net in wat drukker gebied. Auto is echt extreem veel stiller in normale modus, te stil zelfs. Terug wat mooie baantjes opgezocht en in RACE gezet. Een driftje gaat goed (al heb ik het niet geforceerd), en auto trekt echt wel zeer enthousiast door. Echt leuk.
Tot weer... een foutmelding kwam. Dan was ik het beu. Naar huis gereden en gewacht tot de garage terug open ging om 14u om de auto terug af te geven.

Jammer dat mijn eerste kennismaking met Alfa echt alle clichés invult. De mensen van de garage waren echt bijzonder gegeneerd, maar zij konden er natuurlijk ook niets aandoen.
Een volgende testrit wordt gepland, als de auto volledig probleem vrij is.

Dan rest nog de vraag: is dit een auto die ik zou willen (al ben ik momenteel nog niet op kopen!):

Eigenlijk wel, maar 't is een lastige. De looks zijn gewoonweg fantastisch! In mijn ogen véél knapper dan een M3.
Look & feel zit best wel goed maar er zijn toch zaken waar je je over moet zetten.
Dat GPS en infotainment systeem is gewoonweg nu al verouderd als je uit een BMW komt. In mijn auto heb ik een business systeem dat gewoon vele malen beter is dan dat 'professional' systeem. Daarnaast zijn er toch wel wat afwerkingsissues. De pook is bvb echt lelijk en cheap en tijdens het rijden was er een constant gekraak ergens in het dashboard.
Daarnaast was er nog iets dat me mateloos stoorde en iets dat je bij meer en meer auto's hebt tegenwoordig: gas geven en remmen tegelijkertijd gaat niet. Ik rem bij sportief rijden, behoorlijk veel met links en het moment dat je op de twee tegelijkertijd duwt (rem en gas dus) valt de auto compleet stil. Ik werd daar bloednerveus van! De CLA van mijn vriendin doet dat ook, de Golf op de firma ook. Waarom??? Ik weet nu wel niet meer of dat in RACE modus ook zo was...

Mixed feelings dus!

IMG_1293.JPG

IMG_1296.JPG

IMG_1299.JPG

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de lokale dealer ook laten weten dat ik een testrit wil, ik zie me dat op termijn echt nog in huis halen als vervangen van m'n M135i. Ik ben in ieder geval echt helemaal weg van de looks, in dit segment is het naar mijn mening de mooiste auto van de afgelopen tien jaar. Eén grote brok Alfa emotie. :inlove: 

Volgende week krijg ik een dag een Stelvio mee, ben ik ook heel erg benieuwd naar. Staat op de shortlist als vervanger voor m'n vriendin haar XC60.

Heerlijk eigenlijk dat er eindelijk terug een tijd is aangebroken waarbij je een nieuwe Alfa kan gaan shoppen :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn testrit met de QV is mij wel zeer goed bevallen, maar ik blijf erbij dat die te duur staat. Misschien binnen een jaartje of 2.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Maxime S:

en tijdens het rijden was er een constant gekraak ergens in het dashboard.

Ah, dus toch ook. Dan wordt 'm sowieso van m'n shortlist verwijderd, want ik erger mij nog iedere dag in mijn C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dus toch ook. Dan wordt 'm sowieso van m'n shortlist verwijderd, want ik erger mij nog iedere dag in mijn C.

Bestel dan een nieuwe 5/Alpina of een E.

Of een M3 sedan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid