Jenkins 1.993 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 17 uren geleden, BMWMB zei: Ik denk dat de tijd van atmosferische motoren voorbij is bij Porsche. Geniet ervan zolang het nog kan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 Op 9/05/2018 om 08:31, ir_fuel zei: Maakt precies geen toeren. Gohja, de oude 996 4S met PSE klonk ook béééstig goed, atmo flat-six met redline op 6500 zoiets.. idem 964 C2 met aangepaste uitlaat.. je moet niet altijd toeren maken om een mooie sound te hebben Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 1 uur terug, William Blake zei: Gohja, de oude 996 4S met PSE klonk ook béééstig goed, atmo flat-six met redline op 6500 zoiets.. idem 964 C2 met aangepaste uitlaat.. je moet niet altijd toeren maken om een mooie sound te hebben Maar sommige motoren klinken wel (zelfs met mooie sound) alsof ze te sterk beknot zijn qua toerental. Mooiste voorbeeld voor mij is de laatste 5-pitter die Audi gebruikt in de RS3 en TTRS: klinkt heerlijk, maar als je hem voluit revt klinkt het alsof hij maar tot 2/3e van z'n max rpm mag gaan. Zeer vreemd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.227 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 Waarom is de 981 er maar 4 jaar geweest en al de rest 8 jaar? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 57 minuten geleden, gTa zei: Maar sommige motoren klinken wel (zelfs met mooie sound) alsof ze te sterk beknot zijn qua toerental. Mooiste voorbeeld voor mij is de laatste 5-pitter die Audi gebruikt in de RS3 en TTRS: klinkt heerlijk, maar als je hem voluit revt klinkt het alsof hij maar tot 2/3e van z'n max rpm mag gaan. Zeer vreemd. Ja klopt die gaat minder in crescendo qua toon Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 11 mei 2018 Delen Geplaatst: 11 mei 2018 Omdat het de facelift is van de 981-generatie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.227 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 12 hours ago, gTa said: Omdat het de facelift is van de 981-generatie. Que? Waarom schrijven ze dan al 3de en 4de generatie? https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_Boxster/Cayman Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexanderr 34.260 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Timo 15.227 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 Schrijf het even duidelijk uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 Gewoon even de Duitstalige versie van die Wiki-pagina nemen. "2016 bekam der Porsche Boxster (Modellpflege des 981 mit neuer Baureihenbezeichnung 982) den Namenszusatz 718." De 718 is gewoon de facelift. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 13 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2018 20 hours ago, gTa said: De 718 is gewoon de facelift. Maar dan wel een heel verregaande. Genre 360 Modena > F430, of Golf V > Golf VI. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 13 mei 2018 Delen Geplaatst: 13 mei 2018 Dat is overdreven. Carrosserie en interieur zijn hetzelfde gebleven op enkele details na. De grootste wijziging is de motor, net zoals bij de 991.2. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 13 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2018 4 hours ago, BMWMB said: Dat is overdreven. Carrosserie en interieur zijn hetzelfde gebleven op enkele details na. De grootste wijziging is de motor, net zoals bij de 991.2. De bovenkant van het dashboard is volledig opnieuw ontworpen, met andere ventilatiemonden en hoger geplaatste Sport Chrono. De verandering van motor is ook meer ingrijpend met de viercilinder. Zelfs de interne modelbenaming is veranderd van 981 naar 982. Een meer uitgebreide facelift dus dan de 991, waarbij deze zaken niet het geval zijn. Ik vind wel dat Porsche zelf overdrijft door het de derde generatie te noemen, maar dat wijst er toch op dat het om een heel verregaande facelift gaat genre Golf V > VI. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steve-O 11 Geplaatst: 16 mei 2018 Delen Geplaatst: 16 mei 2018 (aangepast) Nog meer geluid (en ook eens een iets hoger toerental dan in vorige filmpjes): 16 mei 2018 aangepast door Steve-O Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 17 mei 2018 Delen Geplaatst: 17 mei 2018 Ik hoop nog steeds op een atmo 4.0. RS versie ooit? Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 7 juni 2018 Delen Geplaatst: 7 juni 2018 Spyder wordt al zeker geblazen. Zou de GT4 dat dan ook worden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.786 Geplaatst: 7 juni 2018 Delen Geplaatst: 7 juni 2018 De raceversie is alleszins al geblazen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steve-O 11 Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Er was begin vorig jaar toch een lek van een Australische dealer waar sprake was van een GT4 RS...https://www.autoworldnews.com/articles/30382/20170215/australian-dealer-leaks-porsche-cayman-gt4-rs-details.htm Zou er een "gewone"GT4 (3.0 turbo) en een zeer gelimiteerde GT4 "RS" (4.0 NA) kunnen komen? Over enkele maanden zullen we de details wel kennen zeker...Parijs of Frankfurt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 551 Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Op Rennlist is iemand die pas naar Porsche geweest is en daar goede connecties heeft. Er komt een Spyder, GT4, GT4 CS (niet straatlegaal) en GT4 RS. Allemaal atmo volgens hem. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S2000BE 27 Geplaatst: 11 juni 2018 Delen Geplaatst: 11 juni 2018 Hier zeggen ze dan weer een atmosferische motor voor de GT4.https://www.google.be/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/spy-shots/porsche/porsche-718-cayman-gt4-spy-photos-specs-and-info/ Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 11 juni 2018 Delen Geplaatst: 11 juni 2018 Ik heb ook al ergens gelezen dat er een update zou komen van de GTS op gebied van motor... Ik blijf erbij dat het gat tussen een 4cil 2,5l turbo en een atmo 6cil 4.0 l te groot is... Dan missen ze een heel stuk markt die meer willen dan de 4cil maar een 4.0 een brug te ver is... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.540 Geplaatst: 11 juni 2018 Delen Geplaatst: 11 juni 2018 Die nieuwe uitlaatfilter slorpt veel pk's en geluid op. (Ga nog eens de exacte bron terug moeten zoeken) De GT4 wordt gewoon NA en 4.0. Prijs kan binst ook gewoon de hoogte in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steve-O 11 Geplaatst: 11 juni 2018 Delen Geplaatst: 11 juni 2018 Richting 120k voor een GT4 4.0? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Capitol 551 Geplaatst: 11 juni 2018 Delen Geplaatst: 11 juni 2018 In de GT4 en Spyder zou het een 4.0 zijn die gebaseerd is op de huidige 3,8. Als de RS er effectief komt, zou die de GT3 motor hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steve-O 11 Geplaatst: 2 september 2018 Delen Geplaatst: 2 september 2018 Recente video: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.