Ga naar inhoud

Elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Zojuist, Liquid Li0n zei:

te snel, net zoals met een EV naar de 100!

Nou, met een ID4 valt dat nog wel reuze mee, vond ik tijdens de testrit.

Ik had nu niet het gevoel met een raket onderweg te zijn.

Maar dat boeit me ook niet zoveel meer eerlijk gezegd.... meer dan vlot genoeg in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne nieuwe werkgever vanaf 02-01 heeft voor mij een audi Q4 etron 40 in bestelling staan. Welke opties ed weet ik niet, iedereen krijgt dezelfde.

Een a naar b voertuig voor mij.

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie binnenkomer bij de nieuwe werkgever.

De Q4 was bij mij ook even in de running, maar in de uitvoering dat ik hem wilde, buiten budget jammer genoeg.

Uiteindelijk maakte het voor mij ook niet zoveel uit, of het nu de Enyaq, Q4 of ID 4 werd.

Ik heb die genomen, waar ik het beste interieur en de meeste opties op kon nemen. Dat bleek de ID4 dus.

Enyaq heeft zeker het mooiste dashboard van de 3 wat mij betreft en Id 4 de modernste styling, vind ik persoonlijk.  Voordeel bij de ID4, vind ik ook, dat hij erin baisstrim ook al meer dan OK uit ziet, ook op de 19" velgen. Bij de Q4 vind ik die basisvelgen ronduit lelijk eigenlijk.

 

Maar over smaken en kleuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, bud wijzer zei:

 

Nog even getwijfeld aan de ID5 en/of Tesla model Y, maar bij die laatste kon ik enkel de RWD nemen, met het kleinst accu pakket, dus toch voor de iets betere range van de ID4 gekozen.

Die basic Y laadt ook trager!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die (BYD) zijn de laatste tijd veel reclame aan het maken voor hun modellen. Ik zie daar de laatste week constant reclame van voorbij kopen op onder andere youtube en facebook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, knight-rider zei:

Die (BYD) zijn de laatste tijd veel reclame aan het maken voor hun modellen. Ik zie daar de laatste week constant reclame van voorbij kopen op onder andere youtube en facebook.

Ik heb er daarentegen nog nooit iets van gezien. :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Zwitserland overweegt verbod op EV's, spelcomputers en streaming bij stroomnood

De Zwitserse overheid overweegt in noodsituaties de meeste toepassingen van elektriciteit landelijk te verbieden. Zo wordt er onder meer gesproken over een verbod op het gebruik van elektrische auto's en streamingdiensten.

Volledig artikel: https://tweakers.net/nieuws/204116/zwitserland-overweegt-verbod-op-evs-spelcomputers-en-streaming-bij-stroomnood.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Zwitsers zijn soms toch wel een beetje van het padje af. Een paar maanden geleden hebben ze toch dingen rondgestuurd om hun burgers voor te bereiden op een nucleaire aanval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk hier: "overweegt" en "het gebruik verboden voor niet-noodzakelijke doeleinden" ... laten we wel wezen, dat is een scenario waarbij er amper energie is om naar Youtube te kijken. 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op autoblog gaat het niet enkel over Zwitserland maar ook al over Duitsland en hun subsidies:

https://www.autoblog.nl/nieuws/duitsers-verzetten-zich-tegen-verbod-op-ev-rijden-in-de-winter-3424933
 

Quote

Door onder andere de afbouw van subsidies en hoge stroomprijzen, verwacht marktanalist Ferdinand Dudenhöffer dat het marktaandeel voor EV’s in Duitsland in 2024 ten opzichte van dit jaar halveert. Ja, je leest het goed, halveert.

Waar dit jaar nog zo’n 720.000 EV’s over de toonbank gingen/zullen gaan in Duitsland, schat Dudenhöffer in dat het er in 2024 slechts 362.000 zullen zijn. Extra onzekerheid kan de EV-markt dus niet gebruiken. Niet verrassend pleit het Verband der Automobilindustrie (VBA) dan ook voor de afbouw van belastingen op stroom in Duitsland naar het Europese minimum. 

 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, tuscani zei:

Ik denk dat Tesla geen idee had dat een truckchauffeur veel te zeggen heeft over "zijn" deel van de vrachtwagen. Zowel in de US als in EU is er een grootste schaarste in bestuurders, dus diegene die er wel zijn die "kiezen" op wat ze gaan rijden, werkgevers proberen dan ook de schaarse bestuurders te lokken door het materiaal van hun voorkeur te voorzien. Zeker in EU worden "dure" Scania's en Volvo's met veel pk's ingezet waar dat niet noodzakelijk is voor het te vervoeren materiaal, maar puur om chauffeurs aan te trekken.

Dit cabine ontwerp kan werken voor "lokaal" vervoer, maar dan is de "semi" ook niet het meest gebruikte type vrachtwagen. Zelfs chauffeurs die maar 400 km per dag doen (binnenlands vervoer) beginnen hun dag vroeg om buiten spitsuren te rijden, dus zoiets als een bed is voor die mannen ook een must. Aan elke slagboom uitstappen langs achter ... die mannen worden gek 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef je gelijk hoor, 't was vooral interessant om de mening van een trucker te lezen.

qua gemak, lijken ze daar idd wat verkeerd ingeschat te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, tuscani zei:

ik geef je gelijk hoor, 't was vooral interessant om de mening van een trucker te lezen.

qua gemak, lijken ze daar idd wat verkeerd ingeschat te hebben.

Rendement ook, 800 km per dag is genoeg, maar hoeveel moeten ze er verkopen om een laadnetwerk uit te bouwen dat dat aankan? En hoeveel gaan er dat kopen zonder dat laadnetwerk alles dekt?

Bij hun personenwagens hadden ze nog de enthousiastelingen die er de nadelen bij namen, hier gaat het om rendement. Tot nu toe zie ik enkel bedrijven in de sector die hun "bestelling" om marketingredenen gebruikt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, josenjef zei:

Rendement ook, 800 km per dag is genoeg, maar hoeveel moeten ze er verkopen om een laadnetwerk uit te bouwen dat dat aankan? En hoeveel gaan er dat kopen zonder dat laadnetwerk alles dekt?

Bij hun personenwagens hadden ze nog de enthousiastelingen die er de nadelen bij namen, hier gaat het om rendement. Tot nu toe zie ik enkel bedrijven in de sector die hun "bestelling" om marketingredenen gebruikt hebben.

en ook, die actieradius is gemeten met een lege vrachtwagen in optimaal weertype. Dus ben benieuwd of die 800km haalt. Weet ook, in Amerika zijn vrachtwagens niet op snelheid begrensd dus dat is nefast voor de batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Liquid Li0n zei:

en ook, die actieradius is gemeten met een lege vrachtwagen in optimaal weertype. Dus ben benieuwd of die 800km haalt. Weet ook, in Amerika zijn vrachtwagens niet op snelheid begrensd dus dat is nefast voor de batterij.

800 km op europese wegen, dus meer hellingen dan VS, beladen en op temperaturen zoals vandaag. Zoals ze het nu op de markt zetten geraak je niet op en af Parijs met zo een ding volgens mij.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, josenjef said:

800 km op europese wegen, dus meer hellingen dan VS, beladen en op temperaturen zoals vandaag. Zoals ze het nu op de markt zetten geraak je niet op en af Parijs met zo een ding volgens mij.

In de file verbruikt dat wel niks :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid