Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Interessant dat de I-Pace zo inconsistent remt. Bij Tesla gaat dat vloeiend over tussen regeneratief remmen en echt remmen met de riemschijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
OMG! [emoji33]

Jij lacht maar ik vind de Easy Entry functie in een Tesla super handig. Je arriveert, zet ‘m in P en doet de gordel los, en automatisch gaat de zetel naar achter en het stuur naar voor. Vice versa, als je instapt, gaat de stoel naar voor en het stuur naar achter eens je in de auto stapt en op de voetrem duwt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:


Jij lacht maar ik vind de Easy Entry functie in een Tesla super handig. Je arriveert, zet ‘m in P en doet de gordel los, en automatisch gaat de zetel naar achter en het stuur naar voor. Vice versa, als je instapt, gaat de stoel naar voor en het stuur naar achter eens je in de auto stapt en op de voetrem duwt.

Is het eerste wat ik afgezet heb toen ik mijn Amerikaan in huis haalde. Wat een tijdverlies. Is mijn inziens een optie die enkel van belang is voor ... eum ... "omvangrijke mensen". Anderen hebben geen nut bij die functie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, wooter said:

Interessant dat de I-Pace zo inconsistent remt. Bij Tesla gaat dat vloeiend over tussen regeneratief remmen en echt remmen met de riemschijven.

Dat is omdat  Tesla niet extra regeneert als je het rempedaal intrapt (onafhankelijk low of high regen setting). Rempedaal stuurt daar enkel de schijven aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Dat is omdat  Tesla niet extra regeneert als je het rempedaal intrapt (onafhankelijk low of high regen setting). Rempedaal stuurt daar enkel de schijven aan.

Nee dat klopt niet. Met het rempedaal licht ingeduwd zal een Tesla nog altijd veel rekenen op regeneratie. Ik denk eerder dat het net de aan/uit van Jaguar is die het abrupte verschil bij de I-Pace verklaart, waarbij het regeneratief remmen 100% blijft en er plots ook remmen met de remschijven bij komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, wooter zei:


Jij lacht maar ik vind de Easy Entry functie in een Tesla super handig. Je arriveert, zet ‘m in P en doet de gordel los, en automatisch gaat de zetel naar achter en het stuur naar voor. Vice versa, als je instapt, gaat de stoel naar voor en het stuur naar achter eens je in de auto stapt en op de voetrem duwt.

Wel belachelijk dat je dat nog zelf in P moet zetten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, wooter said:


Nee dat klopt niet. Met het rempedaal licht ingeduwd zal een Tesla nog altijd veel rekenen op regeneratie. Ik denk eerder dat het net de aan/uit van Jaguar is die het abrupte verschil bij de I-Pace verklaart, waarbij het regeneratief remmen 100% blijft en er plots ook remmen met de remschijven bij komt.

Ik zou zeggen, test het eens uit he. Zet regen mode low, laat uw stroompedaal los, en zie of remmen met het rempedaal extra regeneratie geeft op de energiemeter of niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
On 7/6/2018 at 2:00 PM, Race7 said:

Ik zou zeggen, test het eens uit he. Zet regen mode low, laat uw stroompedaal los, en zie of remmen met het rempedaal extra regeneratie geeft op de energiemeter of niet.

 

Dat bewijst weinig... Als je regeneratie uit zet kan het goed zijn dat het programma zo is aangepast dat er ook bij het gebruik van de voetrem niet regeneratief geremd wordt.

Anderzijds zie ik wel dat als ik met het voetpedaal rem in mijn Tesla met regeneratief remmen actief, regeneratief remmen ook nog altijd actief is. Bij mijn Tesla voel ik geen overgang tussen 100% regeneratief remmen en het toevoegen van de remkracht door gebruik van de remschijven. En dat zegt de journalist dat ie bij de I-Pace wel merkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/7/2018 om 11:48, wooter zei:


Jij lacht maar ik vind de Easy Entry functie in een Tesla super handig. Je arriveert, zet ‘m in P en doet de gordel los, en automatisch gaat de zetel naar achter en het stuur naar voor. Vice versa, als je instapt, gaat de stoel naar voor en het stuur naar achter eens je in de auto stapt en op de voetrem duwt.

Welkom in de nieuwe BMW E39 5-seeeerie.
1996 belooft een schitterend jaar te worden!

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, gTa said:

Welkom in de nieuwe BMW E39 5-seeeerie.
1996 belooft een schitterend jaar te worden!

Ja hoe belachelijk kan het worden. Ik zeg dat een bepaalde auto een bepaalde functie heeft, en de ene zegt dat het enkel voor dikke mensen is en dus onnodig is, en de andere zegt dat het al 20 jaar bestaat.

Yeah-if-you-4lstfa.jpg&f=1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, wooter zei:

Ja hoe belachelijk kan het worden. Ik zeg dat een bepaalde auto een bepaalde functie heeft, en de ene zegt dat het enkel voor dikke mensen is en dus onnodig is, en de andere zegt dat het al 20 jaar bestaat.

Yeah-if-you-4lstfa.jpg&f=1

 

Ik lees al die topics waar jij vaak komt niet + je staat op ignore.

Maar ik zag die post van jou in een quote van iemand en dat deed me denken aan m'n fascinatie ergens begin 1996 over dat feature op de E39 (was in 't dealership van Lille, omdat die eerder dan alle dealers in België een nieuwe E39 in stock kreeg als demo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Nu ook real world cijfers van het verbruik van de I-Pace:

 

 

Dhm--COXkAAwVBV.jpg

 

456Wh/mijl. 285Wh/km. Dat is stevig rijden met mijn Model X, en de reviewer gaf aan dat ie overal braaf 65 mph reed. Aan 70 mph zit ik aan 259Wh/km.

Reële range van die I-Pace met 90kWh batterij is dus 315km, als je niet harder dan 105km/u gaat rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Quote

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

@Race7 nog zeker van je stuk?

  • +80K betalen
  • voor een auto die vermoedelijk leverbaar zal zijn van midden 2019 want maar 20000 stuks per jaar aan productie
  • qua binnenruimte vergelijkbaar met een Tesla Model 3
  • Weinig snelladers
  • De beschikbare snelladers zijn trager dan die van Tesla
  • Extra betalen voor snelladen
  • Niet thuis kunnen laden want kan maar 30% per 10 uur laden op een thuisaansluiting zonder transfo
  • Aanzienlijk meer verbruik tov de Model S en X

Enkel en alleen omdat er echt leder in zit ipv het nepleder van wel direct leverbare Tesla's? Omdat de auto korter is en dus makkelijker in te parkeren zou zijn?

Ik vind het zonde, want het gaat hier niet over een slechte auto omwille van technologie, maar een slechte auto omwille van slechte keuzes... Je gaat hierdoor hebben dat nieuwe klanten door de onterecht negatieve berichten rond Tesla een alternatief willen, dan zo een Jaguar I-Pace met zijn mooie cijfers als alternatief kiezen en na een lange wachttijd teleurgesteld gaan zijn dat die mooie cijfers in realiteit absoluut niet waar zijn. Snelladen tot 150kW, een snellaadnetwerk zo groot als dat van Tesla, een 3 fase lader in de auto en een ontwerp zonder al die sleuven om de wind te richten, en je zou wel degelijk een auto hebben die Tesla waarlijk kan doen zweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker nog geen spijt van de bestelling,

De luchtweerstand en bijhorend verbruik is inderdaad misschien wat hoger dan Tesla aangezien ze deftige koeling hebben voorzien (zodat het vermogen niet toegeknepen hoeft te worden bij hoge belasting).

En voor de prijs waar ik nog geen 75kWh Tesla voor kan kopen, zit er 90 kWh in. Dus qua range zit dat nog wel goed ondanks het mogelijks hogere verbruik.

Qua binnenruimte zou het inderdaad niet veel kunnen schelen met een model 3 aangezien ze beide ongeveer even lang zijn. Alleen, voor de model 3 zijn er nog niet eens BE prijzen beschikbaar, laat staan een leveringsdatum. Dan nog maar te zwijgen over de verwachtte bouwkwaliteit nu ze in een tent worden gebouwd. Mijn iPace wordt echter in nog minder dan 3 maanden geleverd (leveringsdatum 18/10/2018) vanuit een deftige fabriek in Oostenrijk.

Qua snelladen trek ik me niet veel van aan, aangezien ik dit enkel in 'noodgevallen' zou gebruiken. Dan zijn prijs & laadtijd van ondergeschikt belang. Elke ochtend met 200km+ aan lading zou ruim voldoende moeten zijn.

Voor een laadpaal thuis weet ik niet waarom het zou ophouden bij een 3kW model zonder transfo? Ik kan hier thuis vrij makkelijk een 32A 230V (7kW) laadpaal plaatsen zonder mijn aansluiting te wijzigen. Dan is de ipace toch op een nachtje vol. Als ik zou willen laden aan een hoger vermogen (Tesla) heb ik zowiso nieuwe aansluiting + keuring nodig. Nog maar te zwijgen van het capaciteitstarief dat er zit aan te komen.

Reden waarom ik deze koos boven Tesla blijft toch de sportievere inborst en weggedrag van de wagen (wielen op de hoeken, en alle reviews zijn positief over rijgedrag). Ook het feit dat het een model is uitgebracht door een wagenfabrikant die toch niet snel op de fles zal gaan (met Tesla zou ik er m'n hand niet voor in het vuur durven steken).

Ben er trouwens vorige week mee gaan testrijden (bij Metropool Zuid). Acceleratie meer dan voldoende, zou zeker niet extra betalen voor meer. Blijft mooi vlak in bochten, goed interieur. Was tijdens het rijden bijna vergeten dat het een crossover achtig model is i.p.v. een sportieve tweezitter. (Dat herinner ik me van m'n model S testrit enkele jaren geleden toch wat anders).

Enkel twee puntjes, de infotainment is niet echt super (zoals verwacht, maar kan OTA geupdate worden). Verder geprobeerd aan het Total tankstation op de E19 om hem aan de 50kW CCS charger te hangen (newMotion laadpas), Maar daar kwam het niet verder dan 'initialiseren' en 'initialisatie fout'. Heb er dan maar niet teveel tijd aan besteed aangezien de duurtijd van de testrit beperkt was en ik er nog verder van wou genieten.

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Race7 zei:

Zeker nog geen spijt van de bestelling,

De luchtweerstand en bijhorend verbruik is inderdaad misschien wat hoger dan Tesla aangezien ze deftige koeling hebben voorzien (zodat het vermogen niet toegeknepen hoeft te worden bij hoge belasting).

En voor de prijs waar ik nog geen 75kWh Tesla voor kan kopen, zit er 90 kWh in. Dus qua range zit dat nog wel goed ondanks het mogelijks hogere verbruik.

Qua binnenruimte zou het inderdaad niet veel kunnen schelen met een model 3 aangezien ze beide ongeveer even lang zijn. Alleen, voor de model 3 zijn er nog niet eens BE prijzen beschikbaar, laat staan een leveringsdatum. Dan nog maar te zwijgen over de verwachtte bouwkwaliteit nu ze in een tent worden gebouwd. Mijn iPace wordt echter in nog minder dan 3 maanden geleverd (leveringsdatum 18/10/2018) vanuit een deftige fabriek in Oostenrijk.

Qua snelladen trek ik me niet veel van aan, aangezien ik dit enkel in 'noodgevallen' zou gebruiken. Dan zijn prijs & laadtijd van ondergeschikt belang. Elke ochtend met 200km+ aan lading zou ruim voldoende moeten zijn.

Voor een laadpaal thuis weet ik niet waarom het zou ophouden bij een 3kW model zonder transfo? Ik kan hier thuis vrij makkelijk een 32A 230V (7kW) laadpaal plaatsen zonder mijn aansluiting te wijzigen. Dan is de ipace toch op een nachtje vol. Als ik zou willen laden aan een hoger vermogen (Tesla) heb ik zowiso nieuwe aansluiting + keuring nodig. Nog maar te zwijgen van het capaciteitstarief dat er zit aan te komen.

Reden waarom ik deze koos boven Tesla blijft toch de sportievere inborst en weggedrag van de wagen (wielen op de hoeken, en alle reviews zijn positief over rijgedrag). Ook het feit dat het een model is uitgebracht door een wagenfabrikant die toch niet snel op de fles zal gaan (met Tesla zou ik er m'n hand niet voor in het vuur durven steken).

Ben er trouwens vorige week mee gaan testrijden (bij Metropool Zuid). Acceleratie meer dan voldoende, zou zeker niet extra betalen voor meer. Blijft mooi vlak in bochten, goed interieur. Was tijdens het rijden bijna vergeten dat het een crossover achtig model is i.p.v. een sportieve tweezitter. (Dat herinner ik me van m'n model S testrit enkele jaren geleden toch wat anders).

Enkel twee puntjes, de infotainment is niet echt super (zoals verwacht, maar kan OTA geupdate worden). Verder geprobeerd aan het Total tankstation op de E19 om hem aan de 50kW CCS charger te hangen (newMotion laadpas), Maar daar kwam het niet verder dan 'initialiseren' en 'initialisatie fout'. Heb er dan maar niet teveel tijd aan besteed aangezien de duurtijd van de testrit beperkt was en ik er nog verder van wou genieten.

 

Zeer goede repliek. Mooi onderbouwt en allemaal correcte en doordachte punten. Zo lezen we het maar zelden in de elektrische-wagens-topics. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik begrijp het commentaar op het capaciteitstarief niet. Het lijkt me dat je met 32A een hoger tarief gast moeten betalen dan pakweg 20A. Ook ga je met 32A best een aansluiting van 40A voorzien anders slaat je zekering eruit als je tegelijk ook een oven op zet.

De Tesla steken... je koopt een auto van een merk dat aan hun eerste EV zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het commentaar op het capaciteitstarief niet. Het lijkt me dat je met 32A een hoger tarief gast moeten betalen dan pakweg 20A. Ook ga je met 32A best een aansluiting van 40A voorzien anders slaat je zekering eruit als je tegelijk ook een oven op zet.

De Tesla steken... je koopt een auto van een merk dat aan hun eerste EV zit...
Capaciteitstarief gaat in stappen. Wordt ingedeeld in 6 categorieën.
[A] alleen zegt niks, zoals ge bij een auto ook [Ah] als nutteloze eenheid beschouwd zonder spanning.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid