Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Zie je 'm sukkelen om die handgreep te vinden voor de frunk :)

Ik hoor 'm heel wat dingen zeggen die misschien van Jaguar PR komen, maar alleszins niet kloppen. De Model X heeft bijvoorbeeld een lagere CX dan deze I-Pace dus heel de uitleg van koeling en grilles klopt niet. Ook de genoemde amperages om het interieur te verwarmen kloppen niet. Meer nog, ik kan mijn Model X sneller van interieur verwarmen dan dat ik dat kon met mijn benzineauto.

Ook de uitleg dat elektromotoren minder efficient zijn bij hogere snelheden klopt niet. De waarheid is dat elektromotoren bij lagere snelheden vele malen efficiënter zijn dan verbrandingsmotoren, maar dat verschil bij hogere snelheden door de luchtweerstand minder wordt. Het verschil is dat je met een tank van 50 liter benzine zo een 500kWh mee sleurt aan energie, terwijl zo een I-Pace of Jaguar 75 tot 100kWh heeft aan batterij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je 'm sukkelen om die handgreep te vinden voor de frunk [emoji4]
Ik hoor 'm heel wat dingen zeggen die misschien van Jaguar PR komen, maar alleszins niet kloppen. De Model X heeft bijvoorbeeld een lagere CX dan deze I-Pace dus heel de uitleg van koeling en grilles klopt niet. Ook de genoemde amperages om het interieur te verwarmen kloppen niet. Meer nog, ik kan mijn Model X sneller van interieur verwarmen dan dat ik dat kon met mijn benzineauto.
Ook de uitleg dat elektromotoren minder efficient zijn bij hogere snelheden klopt niet. De waarheid is dat elektromotoren bij lagere snelheden vele malen efficiënter zijn dan verbrandingsmotoren, maar dat verschil bij hogere snelheden door de luchtweerstand minder wordt. Het verschil is dat je met een tank van 50 liter benzine zo een 500kWh mee sleurt aan energie, terwijl zo een I-Pace of Jaguar 75 tot 100kWh heeft aan batterij.
Lagere Cx, maar frontaal oppervlak van een gesloten garagepoort, dus de SCx is gigantisch.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
21 hours ago, peba said:

Lagere Cx, maar frontaal oppervlak van een gesloten garagepoort, dus de SCx is gigantisch.

Maar als de I-Pace een lagere Cx had, was zijn SCx ook lager.

Nu komt de SCx van de Model X in de buurt van de veel kleinere I-Pace.

Kennis van me is 'm gaan bekijken, en het formaat zit ergens tussen de BMW X1 en platte X3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wielbasis van de ipace is nochtans 2.5cm langer dan die van de Model X. Maar dit zegt waarschijnlijk meer over de overhang voor & achter ipv de binnenruimte in dit geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
26 minutes ago, Race7 said:

Wielbasis van de ipace is nochtans 2.5cm langer dan die van de Model X. Maar dit zegt waarschijnlijk meer over de overhang voor & achter ipv de binnenruimte in dit geval.

Inderdaad. De wielen zijn echt op het uiteinde van de auto gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pers embargo ivm de rijtesten loopt blijkbaar op 4 juni af. Even afwachten nog dus.
De eerste testen doen alvast vermoeden dat jullie een uitstekende keuze gemaakt hebben. Prachtige wagen zeg! Had ik het geld op overschot, ik kocht direct zo eentje voor de vrouw. Dit is nu echt eens een aantrekkelijk pakket. Mooie lijn, goed doordacht interieur, praktisch, ... En een goed formaat ook. Niet zo oversized als een Tesla. Is echt een wagen die meer Europees is en minder Amerikaans.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik vind de blijvende opmerkingen van tekortkoming over verwarming wel vreemd. Ik mag hopen dat ze bij Jaguar net zoals Tesla een adequate verwarming in dat ding hebben gestopt.

Hopelijk binnenkort met een straffere omvormer zodat je thuis, bij winkels en hotels aan 17kW kan laden, en als het Ionity netwerk haar beloftes nakomt kan je er inderdaad binnen 2 jaar net zoals een Tesla mee op reis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
14 hours ago, Tjeu said:

En een goed formaat ook. Niet zo oversized als een Tesla.

Model S is 2187mm breed met de spiegels. De I-Pace is 2139mm. Zal die 5cm het maken?

Qua lengte is er wel verschil: 4979mm vs 4682mm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Motor Trend doet een langeduurtest en botst op de trage snelladers.

http://www.motortrend.com/news/2019-jaguar-i-pace-review-london-to-berlin-electric-jag/

Quote

Many of the smartphone apps designed to find fast chargers in Europe are inaccurate and hard to use. There’s no easy way to pay for a charge—different suppliers require credit or debit card information on different apps, and some only accept a prepaid card. And our pre-production I-Pace will only take a trickling 22 kW from the Efacec chargers in this part of Belgium. A software issue, apparently.

Quote

One of the apps shows an ABB 50-kW charger at an Audi dealer in Ghent. A call confirms it’s the right charger, that it’s working, and that we’re welcome to use it. But, we’re warned, the power shuts off at 6 p.m. It just turned 5 p.m. 

Quote

We plug in, and the I-Pace starts sucking down precious kilowatts. An hour and 45 minutes later, the instrument panel shows the battery at 98 percent and range at 231 miles, near the 240-mile max claimed on Jaguar’s U.S. website.

Je merkt ook dat ze er niks van kennen... Telkens tot 100% laden betekent in realiteit dat je tot 50-60% aan vol vermogen kan laden, en dan het vermogen langzaam zal terug geschroefd worden. Er is geen enkel nut om van 90% tot 100% te laden aan een snellader... Die tijd kan je beter besteden in rijden, en dan bij de volgende lader laden.

 

On 6/2/2018 at 12:29 PM, peba said:

Lagere Cx, maar frontaal oppervlak van een gesloten garagepoort, dus de SCx is gigantisch.

Ze halen zo een 269Wh/km op autosnelweg, wat overeen komt met mijn verbruik in mijn veel grotere Model X. Verbruik van Model S is reeel rond de 200Wh/km aan zo een snelheden, dus lagere CX maakt wel degelijk een verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, wooter said:

One of the apps shows an ABB 50-kW charger at an Audi dealer in Ghent. A call confirms it’s the right charger, that it’s working, and that we’re welcome to use it. But, we’re warned, the power shuts off at 6 p.m. It just turned 5 p.m. 

wat? :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laadinfrastructuur in BE is dan ook echt om te bleiten... Buiten hier en daar een aantal Tesla superschargers valt dat dik tegen

@wooter kan je met zo'n Ipace niet laden op een Tesla superscharger? Dacht dat ze die in 2018 gingen opzetten voor andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Dat was bij een Audi dealer.

Laden in België is inderdaad een ramp. Heel wat laders bij dealers zijn inderdaad enkel open tijdens de openingsuren.

Ook in het buitenland is het een ramp met aparte netwerken, sommige met abonnementskosten. Ik ga echt geen 60€ abonnementskosten + elektriciteitskosten betalen om op een bepaald netwerk in Frankrijk te kunnen laden.

Zolang je niet op een netwerk van echte snelladers kan rekenen zoals Tesla is zo een I-Pace erg beperkt als je meer dan 300km per dag wil doen.

En men spreekt al lang dat Tesla een overeenkomst met een ander merk zou maken maar dat is totnogtoe nog niet gebeurd of aangekondigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach OOIT zal de concurrentie tesla wel bijbenen. het is goed dat andere merken stilaan op de kar springen, want anders zijn ze failliet over 10 jaar en enkel tesla's op de weg zou ook wat saai worden ;) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid