Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

 https://youtu.be/1eLr9EzQ8A8

 

 

Amper 40% bijgeladen op een nacht aan een 11kW lader omdat de laders dit vermogen enkel leveren in driefase, en de I-Pace enkel een monofase omvormer heeft.

 

Mijn Tesla, en alle andere Tesla’s laden daar op 6 tot 8 uur helemaal vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, dragonfly said:

't Is hun eerste EV dus je moet ze wat tijd geven. De eerste Tesla was ook niet perfect 🙂

Dat excuus kan je gebruiken als je disruptief wilt zijn. Niet als er al valabele alternatieven bestaan en je wil gaan concurreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat excuus kan je gebruiken als je disruptief wilt zijn. Niet als er al valabele alternatieven bestaan en je wil gaan concurreren.

Er is nog geen valabel alternatief 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een Model S of X is geen alternatief?

Ik vind van niet neen, Model X is lelijk en kaal afgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Ik vind van niet neen, Model X is lelijk en kaal afgewerkt.

Model X heeft dezelfde afwerking als een Model S.

Eens de Model 3 hier leverbaar is, is de I-Pace dood voor iedereen die een beetje verstand heeft en zich niet blindelings laat leiden door autojournalisten die verblind zijn door hun gratis trip naar Portugal. Zelfs de Model S vind ik al een goeie deal, want een deftig aangeklede Model S is al even duur als een deftig aangeklede I-Pace, en je haalt er vergelijkbaar veel range mee. Het triestige aan een I-Pace is dat een Tesla aan regeneratief remmen al sneller kan laden dan wat je nu met je I-Pace aan een snellader kan laden.

Als je een Tesla killer wil zijn, moet je beter zijn dan wat Tesla nu levert. Het enige argument wat nog overblijf is claims dat het interieur ‘beter’ is afgewerkt maar we spreken hier over Jaguar... De in car entertainment is nu al trager en minder overzichtelijk, er is geen ‘vegan leather’ optie (neem maar van me aan dat vegan leather veel beter aanvoelt dan echt leer en slijtvaster is, je mag komen vergelijken in onze M2 vs onze Model X) en qua range, snelladen en laden loopt het mis. Ook qua interieur zit je met een grootte vergelijkbaar met een Model 3.

En over beschikbaarheid... Jaguar zou maar 17000 stuks besteld hebben per jaar om te laten bouwen in Oostenrijk. Dat is momenteel circa wat Tesla aan Model 3’s bouwt op 4 weken.

Het ziet er beter uit voor Audi met hun e-tron, maar ik hoor daar ook al geluiden van een hoge prijs en lage productie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En kan een Model 3 iets worden dat op korte termijn overal te zien is?

Ik heb er gisteren 2 zien rijden in downtown Toronto, en ben er nog maar een dag. Ze zijn in Canada pas beginnen leveren in mei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ir_fuel said:

Ik ben vorige week op 1 dag tijd 5 Model X'en tegengekomen. Toch wel zot als je de kostprijs van die ketel ziet.

Kostprijs? Je bedoelt aankoopprijs. De kostprijs is te verwaarlozen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik ben vorige week op 1 dag tijd 5 Model X'en tegengekomen. Toch wel zot als je de kostprijs van die ketel ziet.

KBC Lease draait overuren zeker :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

Eens de Model 3 hier leverbaar is, is de I-Pace dood voor iedereen

Moesten ze die leveren voor 35k zou ik zeggen JA maar gaat de eerste 2-3 jaar echt niet gebeuren. Je ziet hoe ze de Amerikanen al aan het lijntje houden en veel van hun gaan de beloofde premie al verliezen. Eens zien hoeveel kopers er gaan overblijven als ze opeens 2,5k,  5k of 7,5k extra mogen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Moesten ze die leveren voor 35k zou ik zeggen JA maar gaat de eerste 2-3 jaar echt niet gebeuren. Je ziet hoe ze de Amerikanen al aan het lijntje houden en veel van hun gaan de beloofde premie al verliezen. Eens zien hoeveel kopers er gaan overblijven als ze opeens 2,5k,  5k of 7,5k extra mogen betalen.

Waarom is dat zo belangrijk voor jou dat ze de goedkoopste zouden kunnen leveren? Op de duurste hebben ze de meeste marge. Jij gaat toch ook niet je goedkope klanten voortrekken en je dure klanten laten wachten?

Ik vermoed dat de 35K er in 2019 wel zal zijn, maar net zoals bij BMW zullen de meesten wel duurder bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, wooter zei:


Waarom is dat zo belangrijk voor jou dat ze de goedkoopste zouden kunnen leveren? Op de duurste hebben ze de meeste marge. Jij gaat toch ook niet je goedkope klanten voortrekken en je dure klanten laten wachten?

Ik vermoed dat de 35K er in 2019 wel zal zijn, maar net zoals bij BMW zullen de meesten wel duurder bestellen.

Omdat mensen nog sceptisch zijn. Uiteraard hebben ze gelijk maar dan moesten ze geen 35k versie beloofd hebben :) 

Binnen 2 jaar zien we wel, er zal veel veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

EV rijden blijft voor de particulier toch nog steeds te duur imo. De goedkope Model 3 zou daar in sé iets aan kunnen veranderen maar natuurlijk niet aan 45-50k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EV rijden blijft voor de particulier toch nog steeds te duur imo. De goedkope Model 3 zou daar in sé iets aan kunnen veranderen maar natuurlijk niet aan 45-50k.
Nochtans rijden er veel Zoë en Leaf privé.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
EV rijden blijft voor de particulier toch nog steeds te duur imo. De goedkope Model 3 zou daar in sé iets aan kunnen veranderen maar natuurlijk niet aan 45-50k.

De Model 3 zou doorbreken bij de leaserijders, zoals de Mitsubishi Outlander PHEV dat deed in Nederland.
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, wooter said:


De Model 3 zou doorbreken bij de leaserijders, zoals de Mitsubishi Outlander PHEV dat deed in Nederland.

Dat lijkt me idd de Mercedes C klasse van de leasemarkt te kunnen worden.

Volgens mij krijgen ze dat nooit gebolwerkt door capaciteitsproblemen. De Belgische lease markt gaat ontploffen denk ik eens dat ding hier beschikbaar wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik verwacht dat het ding meer een hit in NL zal zijn dan hier want hoewel we veel neuten over VAA is die Outlander nooit zo populair hier geweest. Dat komt natuurlijk ook door belachelijke car policies met enkel diesel en Duitse en Franse merken in, en het uitsluiten van SUV’s.

 

Met een productie van 6000 stuks zit je aan de helft van de meest populaire pick-up en Ford, en Ford heeft daar 2 fabrieken voor nodig. Ik ben dan ook heel benieuwd naar een productielocatie in Europa en China. En het kan snel gaan: de lijn onder een tent in Fremont is overgevlogen van Duitsland en gaat niet in Fremont blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/7/2018 om 15:29, wooter zei:


Model X heeft dezelfde afwerking als een Model S.

Eens de Model 3 hier leverbaar is, is de I-Pace dood voor iedereen die een beetje verstand heeft en zich niet blindelings laat leiden door autojournalisten die verblind zijn door hun gratis trip naar Portugal. Zelfs de Model S vind ik al een goeie deal, want een deftig aangeklede Model S is al even duur als een deftig aangeklede I-Pace, en je haalt er vergelijkbaar veel range mee. Het triestige aan een I-Pace is dat een Tesla aan regeneratief remmen al sneller kan laden dan wat je nu met je I-Pace aan een snellader kan laden.

Als je een Tesla killer wil zijn, moet je beter zijn dan wat Tesla nu levert. Het enige argument wat nog overblijf is claims dat het interieur ‘beter’ is afgewerkt maar we spreken hier over Jaguar... De in car entertainment is nu al trager en minder overzichtelijk, er is geen ‘vegan leather’ optie (neem maar van me aan dat vegan leather veel beter aanvoelt dan echt leer en slijtvaster is, je mag komen vergelijken in onze M2 vs onze Model X) en qua range, snelladen en laden loopt het mis. Ook qua interieur zit je met een grootte vergelijkbaar met een Model 3.

En over beschikbaarheid... Jaguar zou maar 17000 stuks besteld hebben per jaar om te laten bouwen in Oostenrijk. Dat is momenteel circa wat Tesla aan Model 3’s bouwt op 4 weken.

Het ziet er beter uit voor Audi met hun e-tron, maar ik hoor daar ook al geluiden van een hoge prijs en lage productie...

 

Mensen willen misschien iets anders dan "de beste EV". Zij vallen misschien voor looks van de i-pace, voor de naam jaguar, zetels die misschien beter zijn voor bepaalde mensen, mensen die zich niet blindelings laten leiden door een Musk of zijn fanboy's,...

Als iedereen voor "de beste" zou gaan reden we allemaal in dezelfde auto rond.

 

En hoelang gaat het nog duren tegen die model 3 hier is? Die is nu al zo lang aangekondigd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
 
Mensen willen misschien iets anders dan "de beste EV". Zij vallen misschien voor looks van de i-pace, voor de naam jaguar, zetels die misschien beter zijn voor bepaalde mensen, mensen die zich niet blindelings laten leiden door een Musk of zijn fanboy's,...
Als iedereen voor "de beste" zou gaan reden we allemaal in dezelfde auto rond.
 
En hoelang gaat het nog duren tegen die model 3 hier is? Die is nu al zo lang aangekondigd. 

Ik hoop dan dat Jaguar lovers een F-Type ofzo kopen want van deze I-pace wordt je niet zo vrolijk. We spreken over 80K en qua binnenruimte een Model 3/3 reeks/C-klasse, met tegenvallende range en leuke bugs zoals niet in de auto kunnen zitten wanneer de auto staat te laden en extreem afwijkende laadtijden van wat er beloofd is.

Pas op, ik hoop dat zo een dingen opgelost worden... Je kan er een deftige lader insteken die driefase aan kan tot 11 of 17kW om echt op een nacht terug op te laden, en compatibel maken met 120kW snelladers zou de auto ook al competitiever maken. Ook de navigatie heeft een dringende refresh nodig want nu laad ie gewoon de laadpunten van de Plugsurfing databank zonder te kijken naar hoe krachtig die laadpunten zijn.

Maar globaal gezien is het teleurstellend in een wereld waar je voor hetzelfde geld een Model S kan kopen die beter in mekaar zit en je makkelijker naar superchargers wijst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid