Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

De Jaguar heeft trouwens ook nog een hoop problemen. Het gaat de komende jaren nog interessant worden om te zien hoe de batterijen en de Monopool van LG zich ontwikkelt. Europa wil absoluut bev's hebben, maar niks is doordacht en de chaos gaan we krijgen. 

Energie, mobiliteit en loonlast: overal wordt er veel blabla verkocht en vooral blind actionisme doorgedreven. Een lange termijns strategie heb ik nog niet gezien en dan zijn ze verbaasd dat er op ecologisch en mobiliteitsvlak zich niks verbetert. En het strafste van al: nobody cares maar iedereen is wel groen

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
14 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Sorry maar we hebben alle teslas gebenchmarkt en die zijn niet premium te noemen. 

Dat ze überhaupt zo mogen rondrijden toont dat de wetgeving nog niet aan bev's en autopilots is aangepast. 

Wat een gezaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
7 minutes ago, Bouncing Bullet said:

De Jaguar heeft trouwens ook nog een hoop problemen. Het gaat de komende jaren nog interessant worden om te zien hoe de batterijen en de Monopool van LG zich ontwikkelt. Europa wil absoluut bev's hebben, maar niks is doordacht en de chaos gaan we krijgen. 

Energie, mobiliteit en loonlast: overal wordt er veel blabla verkocht en vooral blind actionisme doorgedreven. Een lange termijns strategie heb ik nog niet gezien en dan zijn ze verbaasd dat er op ecologisch en mobiliteitsvlak zich niks verbetert. En het strafste van al: nobody cares maar iedereen is wel groen

En tegelijk degene die het wel op orde hebben afkraken.

Het probleem is niet blind actionisme. Het probleem is blinde immobiliteit. In de jaren '70 werden de patenten op Li-ion batterijen opgekocht door GM, 30 jaar later laat een merk zien dat je met batterijen inderdaad kan autorijden en 14 jaar later heeft de concurrentie nog niet 1 productiemodel, en lopen de aangekondigde modellen qua technologie 5 jaar achter.

Maar het probleem is de politiek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
29 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Sorry maar we hebben alle teslas gebenchmarkt en die zijn niet premium te noemen. 

Dat ze überhaupt zo mogen rondrijden toont dat de wetgeving nog niet aan bev's en autopilots is aangepast. 

Nee, serieus, wat zeg je hier nu.

Op welke basis gebenchmarkt? Een beetje foto's van internet geplukt? Want mijn eigen ervaringen én de reviews van de gespecialiseerde pers zijn niet met jouw vernoemde benchmarks. Dus ik denk eerder dat je het vermeld om wat stennis te schoppen ipv dat je er echt iets van kent. Een beetje trollen om te trollen.

26 minutes ago, dragonfly said:

Jullie kennen er niets van. Alle info over Tesla die niet op de twitter account van Elon staat is fake man!

Hier nog zo een trol. Snel wat links van artikels plakken zonder de inhoud te lezen, ook om wat te kloten in plaats van, ik zeg maar wat, in het topic over de I-Pace het over de I-Pace te hebben. Want daar heb je nog niks over gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, wooter zei:

En tegelijk degene die het wel op orde hebben afkraken.

Het probleem is niet blind actionisme. Het probleem is blinde immobiliteit. In de jaren '70 werden de patenten op Li-ion batterijen opgekocht door GM, 30 jaar later laat een merk zien dat je met batterijen inderdaad kan autorijden en 14 jaar later heeft de concurrentie nog niet 1 productiemodel, en lopen de aangekondigde modellen qua technologie 5 jaar achter.

Maar het probleem is de politiek?

Tchoja, het is niet anders als met groene energie. Ergens moet iets geforceerd worden om vooruitgang te krijgen. Als het geen oorlog is, dan de staat. Bev's zijn momenteel niet rendabel, zo was het lang ook met groene energie. De gevolgen bij energie: meer co2 uitstoot dan ooit, hypocrisie ten top mbt atoomenergie en tien jaar slechter gedraaid dan gedacht. Misschien worden we er nu beter van, maar dat zien we dan. Dat bev's op lange termijn de toekomst zijn, daar twijfel ik niet aan. De manier erop, daarmee heb ik een probleem. Dat de concurrentie er zo lang over doet is puur owv rendabiliteit en duurzaamheid. De grote bedrijven gaan nooit zoiets als een tesla op straat brengen, de risico's op vlak van veiligheid, garantieklachten en puur de rendement zijn te groot geweest. Tesla heeft niks te verliezen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Maar denk nu toch eens na wat je zegt...

Aan de ene kant heb je de massa dieselauto's die - als ze je niet dood maken door fijn stof of andere NOx - je wel doodmaken door het motorblok vooraan, brandbare vloeistof achteraan en beperkte kreukelzones om die componenten ruimte te geven. En aan de andere kant heb je elektrische auto's die met het lage zwaartepunt en kleinere componenten ook nog eens veiliger zijn. En dan zwijg ik nog over de rijhulpsystemen die bij Tesla absoluut al ongevallen hebben voorkomen, en dat bij Volvo en Mercedes en Jaguar ook al doen.

En dan beweer je dat er risico's zijn op vlak van veiligheid?

Dan lul je toch uit je nek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En de enige reden dat we nu langzaam EV beginnen rijden is omdat we deels door de overheid, maar binnenkort ook omwille van puur financiële redenen (zonder fiscale redenen) aan de EV gaan, en de klassieke autobouwers uit hun gemakspositie van elke 4 jaar een vage facelift, elke 8 jaar een nieuw interieur en elke 10 jaar een nieuwe motorisatie moeten komen, en hun hele platform moeten herdenken. En dat kost geld, geld die ze liever willen oppotten dan uitgeven. Zeker omdat ze hun platform niet meer beheren maar simpelweg componenten van OEM's in mekaar vijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Nee, serieus, wat zeg je hier nu.

Op welke basis gebenchmarkt? Een beetje foto's van internet geplukt? Want mijn eigen ervaringen én de reviews van de gespecialiseerde pers zijn niet met jouw vernoemde benchmarks. Dus ik denk eerder dat je het vermeld om wat stennis te schoppen ipv dat je er echt iets van kent. Een beetje trollen om te trollen.

Hier nog zo een trol. Snel wat links van artikels plakken zonder de inhoud te lezen, ook om wat te kloten in plaats van, ik zeg maar wat, in het topic over de I-Pace het over de I-Pace te hebben. Want daar heb je nog niks over gezegd.

Mijn werkgever heeft elke tesla uit elkaar getrokken tot op de vijs, alles is gedetailleerd gerapporteerd doorheen het bedrijf en ik heb de Zerlegungen zelf gezien. We hebben complete afdelingen die zich ermee bezig houden en ook de pers in de gaten houden. Maar goed iedereen heeft recht op zijn opinie

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
7 minutes ago, Bouncing Bullet said:

Mijn werkgever heeft elke tesla uit elkaar getrokken tot op de vijs, alles is gedetailleerd gerapporteerd doorheen het bedrijf en ik heb de Zerlegungen zelf gezien. We hebben complete afdelingen die zich ermee bezig houden en ook de pers in de gaten houden. Maar goed iedereen heeft recht op zijn opinie

Dat staat dan toch haaks op de rapporten van andere bedrijven die de Model 3 uit mekaar hebben gehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wooter zei:

Maar denk nu toch eens na wat je zegt...

Aan de ene kant heb je de massa dieselauto's die - als ze je niet dood maken door fijn stof of andere NOx - je wel doodmaken door het motorblok vooraan, brandbare vloeistof achteraan en beperkte kreukelzones om die componenten ruimte te geven. En aan de andere kant heb je elektrische auto's die met het lage zwaartepunt en kleinere componenten ook nog eens veiliger zijn. En dan zwijg ik nog over de rijhulpsystemen die bij Tesla absoluut al ongevallen hebben voorkomen, en dat bij Volvo en Mercedes en Jaguar ook al doen.

En dan beweer je dat er risico's zijn op vlak van veiligheid?

Dan lul je toch uit je nek?

Kerel, kwaliteit in crash is mijn job. Geloof me, als een bev gaat, dan gaat ie veel sneller dan een conventionele auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, Bouncing Bullet said:

Kerel, kwaliteit in crash is mijn job. Geloof me, als een bev gaat, dan gaat ie veel sneller dan een conventionele auto. 

De cijfers geven je ongelijk.

Of bedoel je "als een bev gaat" maar is het eigenlijk dat ie niet zo vaak gaat als een klassieke auto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Bouncing Bullet zei:

Kerel, kwaliteit in crash is mijn job. Geloof me, als een bev gaat, dan gaat ie veel sneller dan een conventionele auto. 

Spaar jezelf de moeite om Wooter van tegen antwoord te dienen. Het is al langer geweten dat hij in een Tesla braakbal is veranderd die iedere vorm van objectiviteit verloren is. 

Wat je zegt klopt trouwens wel. Incl de monopool hoop. Al zal dat toch wel nog niet voor de eerste tien jaar zijn. Benieuwd wie ze als eerste op de markt gaat brengen. Toyota zou op dit moment het verste staan en is er ook al het langste mee bezig. Maar gelijk wie kan plots een doorbraak vinden natuurlijk. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als je denkt het allemaal gezien te hebben komt Wooter beweren dat iemand die bij een van de grootste autoconstructeurs ter wereld werkt (en dan niet als verkoper, maar bij de constructeur zelf op de hoofdzetel) er geen kloten van kent, enkel wat zit na te lallen en geruchten verspreidt. Man man man :lolz: 

Het is misschien nog niet in je gebrainwashte hersencellen opgekomen (en ik vind het straf dat hij dat hier zelfs postte want ik had het niet verwacht) dat hij niet zomaar alles wat hij weet en onder ogen heeft gekregen hier maar effe neer mag pennen (om dan toch door degene die alles beter kent,  sektelid Wooter, compleet afgebroken te worden) omwille van beroepsgeheim? Lijkt me toch net iets te veel risico om iets te proberen wat toch niet gaat lukken, namelijk u overtuigen van het feit dat Tesla niet het nec plus ultra is.

Nu goed, van iemand die beweert dat een Tesla naast een Porsche kan staan qua afwerking, tja ...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Net als je denkt het allemaal gezien te hebben komt Wooter beweren dat iemand die bij een van de grootste autoconstructeurs ter wereld werkt (en dan niet als verkoper, maar bij de constructeur zelf op de hoofdzetel) er geen kloten van kent, enkel wat zit na te lallen en geruchten verspreidt.

"Een beetje foto's van internet geplukt" :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik weet niet waar meneer bouncing bullet werkt, noch wat zijn credentials zijn. Dus ja, trek ik zijn claims in twijfel als ie alle Tesla's als onvoldoende scoort en dat niet strookt met mijn ervaringen of de resultaten van andere bedrijven die zo een voertuigen uit mekaar halen.

Mijn credentials zijn eenvoudig: eigenaar van een Model X, gezeten in een van de eerste in de VS geleverde Model 3's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, wooter said:

Ik weet niet waar meneer bouncing bullet werkt, noch wat zijn credentials zijn.

Dan moet je misschien 2 keer nadenken voor je zo een uitspraken doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

En voor jou is Tesla misschien niet het nec plus ultra maar dat interesseert me niet, want wat jij rijdt is niet voor mij het nec plus ultra. Voor mij is die Model X echt wel het nec plus ultra. Dat is waarlijk de beste auto waar ik ooit mee gereden heb, maar dat ligt voor 70% echt aan de autopilot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, ir_fuel said:

Dan moet je misschien 2 keer nadenken voor je zo een uitspraken doet.

Als hij zijn credentials niet wil vermelden, hoef ik dat niet.

Dat is zoals ik die uit kom op een ongeval en iemand roept dat één van de betrokkenen dood is. Zolang ie zich niet identificeert als arts, hoef ik als hulpverlener er absoluut geen rekening mee te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, wooter zei:

Dat is waarlijk de beste auto waar ik ooit mee gereden heb, maar dat ligt voor 70% echt aan de autopilot.

The irony :lol: 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stop met alles te lezen wat over elektrische auto's gaat want diene " Wooter " verprutst elke topic met zijn adoratie van Tesla .

Ik begin het beu te worden ...

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid