Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Je moet toch toegeven dat dit de Jaguar der EV's is :)

Waarom i.p.v. Model S: iets compacter voor in de stad, nieuwer model, meer personalisatie mogelijkheden qua uitrusting en iets meer vertrouwen in bouwkwaliteit van Magna. Qua prijs niet zoveel verschil met 75D. Testrit gedaan met model S, maar uiteindelijk rijdt dit toch eerder als een (snelle) S-klasse dan een sportwagen. Hopelijk bij de Jaguar (iets)  sportiever, maar dat is een gokje.

Twijfels:
7kW thuisladen (nu, om sneller te laden zou ik zowiso mijn huisaansluiting moeten laten verzwaren). Supercharger e.d. niet echt nodig aangezien toch vooral pendelen zou zijn. Voor verdere gezinsverplaatsingen is er nog een dieselstoof indien nodig. Gewoon 's nachts volgooien is in principe voldoende.
Softwarekwaliteit (Jaguar apps hebben niet de beste rating in de appstore vergeleken met Tesla)

 

Al bij al blijft het natuurlijk wel wat een gok zonder deftige online review of proefrit. Maar hey: no balls, no glory :up:

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat, jij hebt ballen na alle Tesla vergelijkingen ;)! Had gisteren net dit volledige topic doorgenomen.

Zeer mooie wagen en was ook direct mijn voorkeurskleur toen ik de foto's zag. (schreef het net boven je post lol). 

Heel mooi interieur ook. Heb jij die stiksels bvb op het dashboard ook en dezelfde zetels zoals gepost door AudiS8 op pagina 3 ? En welke kleur koos je binnenin ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb standaard zwart interieur genomen.  Sportstoelen zijn wel mooi, maar +7700€ vind ik wat veel hiervoor. Indien leder op dashboard+stiksels loopt het op tot net geen 10.000€ extra. 

Op een Jaguar forum had ik over de sportstoelen gelezen dat sommige er spijt van hadden omdat ze toch niet even comfortabel blijken, terwijl er niemand spijt van had van de standaard stoelen te nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat! Ik begrijp dat je deze verkiest boven de Model S. Deze is idd nieuwer, is wat compacter, heeft een veel knapper interieur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Race7 zei:

Heb standaard zwart interieur genomen.  Sportstoelen zijn wel mooi, maar +7700€ vind ik wat veel hiervoor. Indien leder op dashboard+stiksels loopt het op tot net geen 10.000€ extra. 

Op een Jaguar forum had ik over de sportstoelen gelezen dat sommige er spijt van hadden omdat ze toch niet even comfortabel blijken, terwijl er niemand spijt van had van de standaard stoelen te nemen.

 

Ja, dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. 10.000 Euro extra (zelfs 7700 Euro) staat niet in verhouding. En als ze dan nog eens niet comfortabel zijn is het helemaal te gek...

Heb je een link naar een Jaguarforum waar je regelmatig komt ? Ene die niet enkel over de EV gaat. Zou graag wat ervaringen lezen (als die er al zijn) over de keuze van mijn zusje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
2 hours ago, BMWMB said:

Is ook 10x knapper dan de X. emoji3.png

Smaken verschillen :)

De X is voor 6-7 mensen, de I-Pace lijkt me een X4 concurrent te zijn qua grootte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Race7 zei:

Heb standaard zwart interieur genomen.  Sportstoelen zijn wel mooi, maar +7700€ vind ik wat veel hiervoor. Indien leder op dashboard+stiksels loopt het op tot net geen 10.000€ extra. 

Op een Jaguar forum had ik over de sportstoelen gelezen dat sommige er spijt van hadden omdat ze toch niet even comfortabel blijken, terwijl er niemand spijt van had van de standaard stoelen te nemen.

 

Ja, dan zou mijn keuze ook snel gemaakt zijn. 10.000 Euro extra (zelfs 7700 Euro) staat niet in verhouding. En als ze dan nog eens niet comfortabel zijn is het helemaal te gek...

Heb je een link naar een Jaguarforum waar je regelmatig komt ? Ene die niet enkel over de EV gaat. Zou graag wat ervaringen lezen (als die er al zijn) over de keuze van mijn zusje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn nu ook niet allemaal grote gezinnen met 4 of 5 kinderen die hierom de 7 plaatsen nodig hebben.

En zelfs dan zijn die ongeschikt wegens gebrek aan kofferruimte als alle plaatsen volzet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, DHL said:

Zijn nu ook niet allemaal grote gezinnen met 4 of 5 kinderen die hierom de 7 plaatsen nodig hebben.

En zelfs dan zijn die ongeschikt wegens gebrek aan kofferruimte als alle plaatsen volzet zijn. 

Vraag me af hoe vaak Wooter al die zitplaatsen gebruikt met zijn groot gezin :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vraag me af hoe vaak Wooter al die zitplaatsen gebruikt met zijn groot gezin :lol: 

Ook zijn ego en zijn Elon Musk opblaaspoppen collectie hebben graag voldoende ruimte. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
23 minutes ago, ir_fuel said:

Vraag me af hoe vaak Wooter al die zitplaatsen gebruikt met zijn groot gezin :lol: 

Met het gezin niet, maar de auto zit maandelijks toch wel eens vol :)

Maar da's ook niet relevant. Het is Jaguar zelf die de I-Pace spiegelt aan de Model X maar dat is dus niet relevant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Met het gezin niet, maar de auto zit maandelijks toch wel eens vol :)

Maar da's ook niet relevant. Het is Jaguar zelf die de I-Pace spiegelt aan de Model X maar dat is dus niet relevant.

Het aantal zitplaatsen heeft daar niks mee te maken.

Luxueuze cross-over EV versus luxueuze cross-over EV. Alle vergelijkingen zijn hier relevant imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Just now, Lotuzzz said:

Het aantal zitplaatsen heeft daar niks mee te maken.

Luxueuze cross-over EV versus luxueuze cross-over EV. Alle vergelijkingen zijn hier relevant imho.

En het prijsverschil van 30K zit in dat een Tesla overdrijft zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, wooter zei:

En het prijsverschil van 30K zit in dat een Tesla overdrijft zeker?

Die deuren zijn inderdaad niet overdreven :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is die 90kw.. zou je toch denken dat ze minstens 110kw steken.. je wil toch beter doen dan de concurrentie ( en niet minder)

 

Wat mij betreft kan deze niet tippen aan een X, maar die is dan ook een pak duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De x is niet moeders mooiste ( smaken en kleuren) maar speelt voor mij toch ook een categorie hoger dan de ipace.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijsverschil... X is stuk duurder. Misschien breng Jaguar ook een groter model uit. Maar denk niet dat zij zich zullen toespitsen op de markt van monovolumes die toch sterk tanende is bij de auto's met verbrandingsmotor. Zij zullen eerder nog een grote berline en een SUV  uitbrengen in de lijn van het gamma wat ze nu voeren. Alles begint nog maar...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Een 4x4 met luchtvering is nu al een monovolume :D

Deze I-Pace gaat in dezelfde vijver zitten als de elektrische BMW X3 en de Tesla Model Y; middelgrote SAV/CUV's. De reden waarom Tesla eerst met de Model X uit kwam is omdat die grootte populair is in de VS, net dezelfde reden waarom BMW aan een X7 werkt, de Audi Q7 zo groot is en de Ford Explorer/Chevy Tahoe/Jeep Grand Cherokee zo populair is over de plas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid