Ga naar inhoud

Jaguar I-Pace


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Klopt. Ik heb goed oog in het Ionity netwerk, ook al is hun timing strak. Het laadproces moet eenvoudig en makkelijk worden, en dan komt dat wel. In se zitten we nu net zoals 100 jaar terug waar je met je benzine 'auto' ook moest zoeken naar waar iemand naast zijn paardenstal ook een tankstation uitbaatte...

Het uitbouwen van een laadnetwerk heeft wel een paar eigenaardigheden:

+ Investering per locatie is aanzienlijk minder dan bij een tankstation. Je hebt enkel een stevige elektriciteitsaansluiting nodig, moet geen tanken graven en niet wakker liggen van explosiegevaar of grondsanering.

- het aantal auto's dat komt laden zal minder zijn, want heel wat mensen zullen voor hun dagdagelijkse ritten thuis voldoende kunnen laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach ja maar een huidig tankstation is misschien wel minstens even eigenaardig dan een laadnetwerk. elektriciteit is veel makkelijker te transporteren dan benzine. enkel het opslaan is moeilijker... 

electriciteit wordt nu ook al naar verschillende grootverbruikers verdeeld: naar grote bedrijven, spoorwegen, steden ... wat laadstations er bij zou fundamenteel niet zo enorm veel veranderen. 

vermits het opladen langer duurt dan tanken zal er toch wel wat bezetting zijn aan de stations, en ze zullen wel enkel stations bouwen tot de markt verzadigd is want anders neemt het rendement af. het beroep van pomphouder zal verdwijnen op termijn maarja nu zijn ook al veel tankstations onbemand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en met eigenaardig bedoel ik: naar onze huizen hebben we allemaal water, elektriek, gasleiding, kabeltv... maar benzine moet via tankwagens in grote ondergrondse tanks worden verdeeld. da's gelijk dat ge smorgens naar de pomp moet lopen om een emmerke water te gaan halen of uw gas in flessen laat leveren ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minutes ago, stijn82 said:

het beroep van pomphouder zal verdwijnen op termijn maarja nu zijn ook al veel tankstations onbemand. 

Langs de andere kant hangen mensen die komen tanken daar dan wel veel langer rond en moeten ze niet actief bezig zijn met dat tanken. Ze kunnen dus ondertussen ergens anders daar hun geld gaan uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, ir_fuel said:

Langs de andere kant hangen mensen die komen tanken daar dan wel veel langer rond en moeten ze niet actief bezig zijn met dat tanken. Ze kunnen dus ondertussen ergens anders daar hun geld gaan uitgeven.

En dat is dus de truuk met Tesla Destination Chargers, en laadpalen bij winkels.

Ik ga met plezier bij Lidl inkopen doen als ik daar mijn auto een half uurtje aan de paal kan hangen voor niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

En dat is dus de truuk met Tesla Destination Chargers, en laadpalen bij winkels.

Ik ga met plezier bij Lidl inkopen doen als ik daar mijn auto een half uurtje aan de paal kan hangen voor niet.

Je bedoelt: "ik betaal met plezier meer op m'n inkopen, als ik gratis kan laden bij de supermarkt".  Want als je én goedkoop wil shoppen én de service ook nog eens gratis erbij wilt, ga je ergens op moeten inboeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik denk dat ik bij Lidl niet moet klagen over gestegen prijzen omdat er een lader buiten staat :)

Straks zeg je nog dat Van der Valk in Charleroi duurder is door de gratis laders op de parking :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, wooter zei:

Ik denk dat ik bij Lidl niet moet klagen over gestegen prijzen omdat er een lader buiten staat :)

Straks zeg je nog dat Van der Valk in Charleroi duurder is door de gratis laders op de parking :)

Ja goed hoor. Wanneer Tesla ergens een supercharger plaatst, dan is er natuurlijk geen verband tussen de laadpalen en de supermarkt in kwestie en moet je ook geen verbanden zoeken. Als Delhaize het opportuun acht om (generieke) laadinfrastructuur te voorzien op al hun parkings als een extra incentive, dan gaat dat op één of andere manier in de kosten verwerkt zitten. En eigenlijk moet 't zelfs niet gratis zijn, want 't is sowieso al een win-win (voor de niet-Tesla rijders dan toch). Alle parkings van supermarkten/winkelketens zijn sowieso potentiële "tankstations" geworden en dat is nieuw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet het top Gear filmpje tegen gekomen. Quasi geen slecht woord. Wel paar stevige steken naar ondermeer de model 3.

 

I do like!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, wooter zei:

De enige die beweert dat laders een impact hebben op de prijs van de producten in een winkel ben jij.

Ik wou inderdaad suggereren dat een businessmodel waarbij gemak vooropgesteld wordt, meer steek houdt dan eentje van goedkoop/gratis. D'er is een verdraaide logica in uw uitspraak "Ik ga met plezier bij Lidl inkopen doen als ik daar mijn auto een half uurtje aan de paal kan hangen voor niet.". Lidl did I know dat gij over verdwaalde Tesla chargers spreekt die niks met Lidl te maken hebben. Sorry hoor! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
Daarnet het top Gear filmpje tegen gekomen. Quasi geen slecht woord. Wel paar stevige steken naar ondermeer de model 3.
 
I do like!

Eigenlijk is het zoooo dom om tegen de Model 3 te zijn want het gaat echt de eerste elektrische premium middenklasser zijn die je massaal op de wegen gaat zien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik voorzie overigens ook dat Jaguar hun productie van de I-Pace ook zo gaat sturen zodat China voorrang krijgt zodat ze hun benzine Jaguars daar blijven kunnen slijten, net zoals BMW hun X3i voor de Chinese markt gaat zijn.

Idem met de Audi e-tron overigens.

En dus spreek je realistisch over enkele honderden auto’s voor België, wat zowat de productie van de BMW M2 was het eerste jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
46 minutes ago, Logic said:

Ik wou inderdaad suggereren dat een businessmodel waarbij gemak vooropgesteld wordt, meer steek houdt dan eentje van goedkoop/gratis. D'er is een verdraaide logica in uw uitspraak "Ik ga met plezier bij Lidl inkopen doen als ik daar mijn auto een half uurtje aan de paal kan hangen voor niet.". Lidl did I know dat gij over verdwaalde Tesla chargers spreekt die niks met Lidl te maken hebben. Sorry hoor! 

De laders bij Lidl zijn ook gratis. Het was dus niet duidelijk dat je het over gemak had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
On 6/2/2018 at 12:29 PM, peba said:

Lagere Cx, maar frontaal oppervlak van een gesloten garagepoort, dus de SCx is gigantisch.

SCx:

Tesla Model 3 (0.61)
Hyundai Ioniq (0.63)
Tesla Model S (0.64)
Hyundai Kona (0,69)
BMW i3 (0.71)
Audi E-Tron (0.74)
E Golf. (0,76)
Nissan Leaf 2 (0.77)
Renault Zoe (0.78)
Tesla Model X (0.91)
Jaguar I-Pace (0.95)
Ampera-E (0,97)

I-Pace verplaatst dus meer lucht dan een Model X.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de reviews bekeken en over het algemeen een positief tot zeer positief verhaal.

Dat worden nog een lange vier maanden  (verwachte leveringsdatum 18/10/'18)

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk is het zoooo dom om tegen de Model 3 te zijn want het gaat echt de eerste elektrische premium middenklasser zijn die je massaal op de wegen gaat zien.
Premium? Echt? Dat is er over. [emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
31 minutes ago, Joske said:

Premium? Echt? Dat is er over. emoji23.png

De Model 3 heeft tenminste een glazen touchscreen ipv het plastic van de Jaguar.

Ik heb de Model 3 in levende lijve gezien en dat niveau is boven het niveau van een 3 reeks met Dakota leder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, wooter zei:

De Model 3 heeft tenminste een glazen touchscreen (..)

Een van de eersten die z'n Model 3 stevig crash'te kan dat beamen, vermits zijn verwondingen veroorzaakt werden door 't glas. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
23 minutes ago, Logic said:

Een van de eersten die z'n Model 3 stevig crash'te kan dat beamen, vermits zijn verwondingen veroorzaakt werden door 't glas. 

Het is nu niet alsof gewone auto's omgeven zijn door plastiek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man man wordt dat hier nu ook weer verpest met Model 3 of andere Tesla verheerlijkingen.....  

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

De Model 3 heeft tenminste een glazen touchscreen ipv het plastic van de Jaguar.

Ik heb de Model 3 in levende lijve gezien en dat niveau is boven het niveau van een 3 reeks met Dakota leder.

Sorry maar we hebben alle teslas gebenchmarkt en die zijn niet premium te noemen. 

Dat ze überhaupt zo mogen rondrijden toont dat de wetgeving nog niet aan bev's en autopilots is aangepast. 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

Sorry maar we hebben alle teslas gebenchmarkt en die zijn niet premium te noemen. 

Dat ze überhaupt zo mogen rondrijden toont dat de wetgeving nog niet aan bev's en autopilots is aangepast. 

 

Jullie kennen er niets van. Alle info over Tesla die niet op de twitter account van Elon staat is fake man!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid