Ga naar inhoud

Welke 991.2 GT3?


BMWMB

Welke 991.2 GT3?  

82 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke 991.2 GT3?

    • Touring, met manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en manuele versnellingsbak
    • Met spoiler en PDK


Aanbevolen berichten

13 minutes ago, Jokke_vlo said:

Die kunt ge uit zetten he . Nee serieus niks leuker dan een manueel als chauffeur.

Voor mij is het leukste (maar doe dat maar eens op de openbare weg), een sequentiële bak, met 3 pedalen. Zoals een Fun Cup dus.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Voor mij is het leukste (maar doe dat maar eens op de openbare weg), een sequentiële bak, met 3 pedalen. Zoals een Fun Cup dus.

en gebruikt ge dat derde pedaal dan zowel bij up als down shifts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

? waarom kan een sequentiele bak niet op de openbare weg? Gelijkvormigattest of zo?  Er zijn in elk geval wel meer autos waarbij ge kunt schakelen zonder ontkoppelen behalve naar eerste. Naar boven is wel makkelijker dan naar beneden. Wel uitkijken als ge dat gaat combineren met links remmen want ge zegt nog meer dan anders aan uw linkervoet dat ge aan't ontkoppelen zijt.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Le Capri Mauve said:

? waarom kan een sequentiele bak niet op de openbare weg? 

Ik wens u veel plezier:  een uur op de autostrade aan constante snelheid met een versnellingsbak met rechte vertandingen :tct:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sletig zeker, ik dagdagelijks verkeer is het niet evident. In Duistland en Italie ken in mannen dat dat in hun Exige road legal hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
1 hour ago, The Swede said:

Vraagje: valt dit met een achterbank te krijgen? 

in het 996 tijdperk heb ik weet van een paar exemplaren... daarna volgens mijn niet meer en in 992 ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond onlangs eentje te koop met gehomologeerde achterbank. Is hier ergens gelinkt, denk ik. Was een ... 997.1? Uitleg luidde "officieel Porsche". Even naar zoeken.

Edit: vind 'm niet terug. Is nochtans maar enkele dagen geleden. Ofwel zoek ik verkeerd, ofwel is hij al verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond onlangs eentje te koop met gehomologeerde achterbank. Is hier ergens gelinkt, denk ik. Was een ... 997.1? Uitleg luidde "officieel Porsche". Even naar zoeken.
Edit: vind 'm niet terug. Is nochtans maar enkele dagen geleden. Ofwel zoek ik verkeerd, ofwel is hij al verkocht.
Was op vraag van de eigenaar zijn vrouw :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Er stond onlangs eentje te koop met gehomologeerde achterbank. Is hier ergens gelinkt, denk ik. Was een ... 997.1? Uitleg luidde "officieel Porsche". Even naar zoeken.

Edit: vind 'm niet terug. Is nochtans maar enkele dagen geleden. Ofwel zoek ik verkeerd, ofwel is hij al verkocht.

Enige referenties die ik vind, is dat Porsche ergens individuele wensen kan inwilligen en dat een achterbank in een GT3 daar kon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Luv4DLM zei:

Was op vraag van de eigenaar zijn vrouw :D

Ja idd, heb daarom ook bij "Freie Ausstattungssuche" op mobile.de ook "Frau" ingegeven, net zoals "Rücksitze" en "Viersitzer" en "homologiert" maar hij komt niet naar boven piepen. :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de link van die auto hier gepost, maar die auto is inderdaad reeds verkocht. 

Was een 997.1 GT3 met goedgekeurde achterbank..

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, 'k herinnerde 't me dus correct. :) Eigenlijk is dat nog wel iets! Zouden ze in optie moeten aanbieden, zeker nu de GT3 atmo blijft en de gewone Carrera's drukgevuld. Geen idee of het (veel) meer kost om ook een 4-zits model te homologeren, maar ik kan me niet inbeelden dat er niemand op de hele wereld daar geen interesse in zou hebben.

Gesteld dat ik een 150k veil zou hebben voor een sportkar en ik mik op een 911, dan zou ik ook een 4-zitter willen (two kids, wouldn't want to choose between them to take'm on a ride) en dan zou ik uiteraard een 4-zits GT3 touring prefereren boven een Carrera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik me niet vergis wordt in de 997.2 er materiaal onder de "achterbank" weggehaald om gewicht te besparen. Of dat met het chassis van de 991 en de 992 nog gedaan wordt / nodig is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid