Ga naar inhoud

Porsche 991.2 GT3 vs Touring


Gast exTB

GT3 vs Touring  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. GT3 vs Touring

    • Handbak zonder vleugel.
    • PDK met vleugel.


Aanbevolen berichten

Die automatische tussengasfunctie is inderdaad belachelijk.

Gelukkig kan je het uitschakelen.

Het staat altijd uit, dus je moet gewoon van dat knopje afblijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe het op de nieuwe GT3 zit, maar op mijn auto werkt dat enkel als je die kar in sport+ zet. Je weet wel, de stand die je nodig hebt op circuit :lol:
 

Idem bij de GT3
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:

Het staat altijd uit, dus je moet gewoon van dat knopje afblijven.

Het zou mij niet storen.

Een handbak gaat verder dan tussengas geven, is toch een automatisme waarbij je niet meer moet bij nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, William Blake zei:

Het zou mij niet storen.

Een handbak gaat verder dan tussengas geven, is toch een automatisme waarbij je niet meer moet bij nadenken.

In eenvoudige situaties is een handbak een automatisme, in moeilijke/krappe situaties niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

In eenvoudige situaties is een handbak een automatisme, in moeilijke/krappe situaties niet.

Hangt af van de bestuurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, William Blake zei:

Hangt af van de bestuurder.

Ja, een beetje gelijk rijden. In eenvoudige situaties is rijden ook een automatisme , in moeilijke situaties niet. En bij de ene chauffeur meer dan bij de andere. Ik kan genoeg situaties bedenken die ik beter zou afwerken zonder schakelen dan met. Ik denk dan ook zich dat bv op circuit zou vertalen in een tijdverschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, William Blake said:

Het zou mij niet storen.

Een handbak gaat verder dan tussengas geven, is toch een automatisme waarbij je niet meer moet bij nadenken.

Waarom dan nog eentje pakken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal niet mee met de discussie, maar ik snap niet meteen het nut van een Touring versie?

 

Was een GT3 niet de racewagen die je ook op de baan kon gebruiken? Ik weet dat er ook nog een RS is, die nog een stapje puurder is, maar waarom zou je je semi-racehok minder racy willen maken? Koop dan een gewone 911?

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Asserti zei:

Ik ben helemaal niet mee met de discussie, maar ik snap niet meteen het nut van een Touring versie?

 

Was een GT3 niet de racewagen die je ook op de baan kon gebruiken? Ik weet dat er ook nog een RS is, die nog een stapje puurder is, maar waarom zou je je semi-racehok minder racy willen maken? Koop dan een gewone 911?

Oei, hier eentje wakker. Kijk eens in de nieuwe auto's thread voor achtergrond. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het minder speciaal vinden om mijn poort open te doen mijn GT3 te zien staan zonder die spoiler. Spoiler hoort bij dat concept imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Niko80 said:

Ik zou het minder speciaal vinden om mijn poort open te doen mijn GT3 te zien staan zonder die spoiler. Spoiler hoort bij dat concept imho.

Dit dus :inlove:

Afbeeldingsresultaat voor GT3 form backside in garage

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Hooguit een half secondje

Voor jou, ja. :D  Nu, niet als grap bedoeld ... voor minder begenadigde peten en meten: PDK vs manueel moet toch een redelijk verschil in tijdswinst maken, meer dan 1/2 seconde (op Zolder en Spa), right? Iets van een seconde op Zolder en nog wat meer op Spa (tot 2)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, gTa said:

Voor jou, ja. :D  Nu, niet als grap bedoeld ... voor minder begenadigde peten en meten: PDK vs manueel moet toch een redelijk verschil in tijdswinst maken, meer dan 1/2 seconde (op Zolder en Spa), right? Iets van een seconde op Zolder en nog wat meer op Spa (tot 2)?

Ge moogt gerust zijn.

Je wint als amateur op 2 manieren. Opschakelen gaat bliksemsnel, en dat kost echt tijd (je zit de snelheidsdrop duidelijk op de grafieken, enfin, of eerder het stoppen met versnellen), en in de remzones niet aan uw versnellingen moeten denken scheelt ook een heel pak qua brain cycles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dacht.

En het laatste opschakelmanoeuvre op Kemmel zal wel een snelheidsdrop betekenen, aan die snelheid is de luchtweerstand meer dan voldoende om significant speed te verliezen. Ik ervaarde dat zelfs met mijn 120d: zelfs met "bliksemsnel" schakelen verloor ik er toch voldoende snelheid waardoor het laatste opschakelen eigenlijk geen nut had en ik net zo goed wat langer in 5 kon blijven rijden tegen begrenzer. Maakte in tijd geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Voor jou, ja. :D  Nu, niet als grap bedoeld ... voor minder begenadigde peten en meten: PDK vs manueel moet toch een redelijk verschil in tijdswinst maken, meer dan 1/2 seconde (op Zolder en Spa), right? Iets van een seconde op Zolder en nog wat meer op Spa (tot 2)?

Akkoord, ook voor mij hoor. Ik speelde even advocaat van de duivel want jouw idee in deze=mijn ervaring. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, gTa zei:

Wat ik dacht.

En het laatste opschakelmanoeuvre op Kemmel zal wel een snelheidsdrop betekenen, aan die snelheid is de luchtweerstand meer dan voldoende om significant speed te verliezen. Ik ervaarde dat zelfs met mijn 120d: zelfs met "bliksemsnel" schakelen verloor ik er toch voldoende snelheid waardoor het laatste opschakelen eigenlijk geen nut had en ik net zo goed wat langer in 5 kon blijven rijden tegen begrenzer. Maakte in tijd geen verschil.

@ir_fuel kan uit zijn data makkelijk laten zien in welke maten schakel momenten manueel zichtbaar zijn in de snelheidscurve en hoe die bij wijze microscopisch worden bij een robo bak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

@ir_fuel kan uit zijn data makkelijk laten zien in welke maten schakel momenten manueel zichtbaar zijn in de snelheidscurve en hoe die bij wijze microscopisch worden bij een robo bak. 

Ik zag dat ook erg duidelijk (dat eerste) in mijn PerfomanceBox-logs toen ik nog trackte met mijn '1. Zoals gezegd: analyse van sectortijden leerde me dat opschakelen halverwege Kemmel met mijn 120d niet rendeerde in tijd. Ik was even snel als ik in 5 aan de begrenzer aan ca. 201-202 bleef rijden, omdat ik bij opschakelen terugviel onder de 200 (snelheidsverlies door luchtweerstand tijdens schakelmoment) en de motor daarna de verloren snelheid weer moest goed maken met éxtra snelheid voorbij de 202 ... en het liep te veel omhoog én mijn auto had te weinig power (in 6) om dat nog te kunnen. In 6e kwam ik wel aan de remzone aan 208 à 209 per uur (op teller) terwijl ik 5e "maar" net voorbij de 200 kwam, maar qua tijd waren ze beide identiek omdat het schakelmoment van 5 naar 6 ook (pakweg) een kwart tot een halve seconde tijd opsoupeerde.

...

Verdomme, da's toch wat ik écht zo leuk vond aan trackrijden. Die data-analyse en op basis daarvan aan rijstijl e.d. sleutelen. Zo beestig. :inlove: 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid