Ga naar inhoud

Auto voor circuit


Germinal

Aanbevolen berichten

Ik vind dat dat hier nogal wat kanten uitgaat. Minder dan een hardcore funcup is al niet goed genoeg meer. Mij lijkt dat circuit iets is waarin ge moet groeien en in het begin is al wat het uithoudt goed genoeg. Als ge natuurlijk mee wilt kunnen met de rest moet ge vergelijkbare power hebben.

Ik ben dan wel niet typisch maar al wat ik verlang van een auto is dat hij het uithoudt en dat ik kan overstuur geven wanneer ik dat wil.

 

.. dat gezegd zijnde, zo'n evo 2 wil ik toch wel eens besturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat de zelfde fout als ik maken, ik had tot over 5 maand een redelijk snelle daily en heb die overgelaten voor een goedkoper alternatief met minder kracht. Wel na mijn vakantie in augustus mag hem buiten, kotsbeu ben ik hem. De zoektocht naar iets sneller is dan ook al begonnen.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je panamera aub !!
Na 3 maanden ben je die Astra zo moe als iets


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Germinal said:

 

De situatie : Je wordt wat ouder en je heb jezelf een mooie auto gekocht ( panamera hybrid ) en je komt tot de vaststelling dat je eigenlijk nooit dat vermogen kan aanspreken.

 

Je gaat eens op circuit met die panamera en je merkt direct.. dit weegt veel te veel...

 

Je vond dat circuit rijden wel leuk, je wil het met een lichtere wagen doen maar je wil geen 1000-3000 euro betalen voor een dag circuit ( huur GT3 bvb)

 

Je hebt ook niet het vermogen van BMWMB :)

 

Dus panamera zou eruit gaan.. vermoed dat ik daar nog 100 knollen voor kan vangen en er komt een Astra break als familiewagen in de plaats. 90pk is genoeg in dagelijks verkeer!

 

Je gaat op zoek naar iets om op circuit te rijden :

 

Dan kom ik bij een cayman GT4, 911 GT3 maar je wil er ook nog op de weg mee rijden.. die BIV en taks van die wagens wil ik niet betalen dus dan kom ik bij een cayman S of een basis 911..

 

Welke van de 2 zouden jullie nemen? Moet ik misschien elders kijken ? Andere merken ?

 

 

 

 

 

Een 964 C2, set Bilsteins eronder, semi's, kuipen en kooi.... And allot of fun.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Wie lachtte dat eigenlijk weg? Dat interesseert me wel :)

Kwestie voor wat ambiance te zorgen. 

Ik, als toeschouwer zien ze er belachelijk uit en ze rijden traag PUNT. Eens je er mee gereden en geduelleerd hebt, wat een karren en RWD. Fuck of clio/mégane RS.   

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Niko80 zei:

Een 964 C2, set Bilsteins eronder, semi's, kuipen en kooi.... And allot of fun.

Tracken met een Porsche, zelfs als is't een ouwe, moet je toch al ne ferme spaarpot hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, Waky said:

Tracken met een Porsche, zelfs als is't een ouwe, moet je toch al ne ferme spaarpot hebben?

Zeker met ne 964.

Zoek al maar eens ne propere, en dan ga je hem beginnen "afbreken" :lolz: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik vind dat dat hier nogal wat kanten uitgaat. Minder dan een hardcore funcup is al niet goed genoeg meer.

Wat voor nonsens is dit?

Ik push die mens toch ni om een GT3-RSR te kopen?

Het is puurder EN goedkoper dan gelijk welk van de alternatieven, RWD, en hij kan zijn Panamera houden.

Welke oplossing zie jij die minder geld kost? Een auto kopen van 10K waarbij je na elke trackday naar de garage kan om prul X en Y die nu versleten zijn te vervangen, en je nooit weet wanneer de rekening stopt? Plus je zit met taksen en verzekering.

 

Zodra je met gelijk welke auto meer dan 2 keer per jaar gaat tracken, kost het geld. Het voordeel van zoiets te huren is dat je een perfect zicht hebt op je budget. Zet nekeer ne Cayman of ne 911 op circuit en doe er 6 trackdays mee. Weet me dan te zeggen hoeveel je hebt uitgegeven aan banden, remmen en onderhoud + taks en verzekering. Zet dat nu eens naast het aantal uren dat je met een fun cup kan rijden voor dat geld + uwe Panamera houden. Het houdt gewoon geen steek.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor nonsens is dit?
Ik push die mens toch ni om een GT3-RSR te kopen?
Het is puurder EN goedkoper dan gelijk welk van de alternatieven, RWD, en hij kan zijn Panamera houden.
Welke oplossing zie jij die minder geld kost? Een auto kopen van 10K waarbij je na elke trackday naar de garage kan om prul X en Y die nu versleten zijn te vervangen, en je nooit weet wanneer de rekening stopt? Plus je zit met taksen en verzekering.
 
Zodra je met gelijk welke auto meer dan 2 keer per jaar gaat tracken, kost het geld. Het voordeel van zoiets te huren is dat je een perfect zicht hebt op je budget. Zet nekeer ne Cayman of ne 911 op circuit en doe er 6 trackdays mee. Weet me dan te zeggen hoeveel je hebt uitgegeven aan banden, remmen en onderhoud + taks en verzekering. Zet dat nu eens naast het aantal uren dat je met een fun cup kan rijden voor dat geld + uwe Panamera houden. Het houdt gewoon geen steek.

Zo is dat. Natuurlijk heb jij geen ervaring wat weet jij daar nu van :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Jokke_vlo said:


Zo is dat. Natuurlijk heb jij geen ervaring wat weet jij daar nu van :)

Klopt. Ik heb dat met een auto van 40K gedaan.

De rekeningen waren navenant :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, PJH said:

TCO :) Zet er 10k km bij en verpats hem voor hetzelfde bedrag.

Zet hem in de muur in Mettet op je 4e trackday en ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is denk ik met elke auto zo, tenzij je voor een botsauto gegaan bent 😛

(Ja ik begrijp dat je me er op wil wijzen dat je een groot risico neemt met een toch redelijk kapitaal. Maar met die gedachte moet je in een bunker onder de grond kruipen en zeker niks doen, want er kan altijd met alles iets mis gaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, PJH said:

Dat is denk ik met elke auto zo, tenzij je voor een botsauto gegaan bent 😛

(Ja ik begrijp dat je me er op wil wijzen dat je een groot risico neemt met een toch redelijk kapitaal. Maar met die gedachte moet je in een bunker onder de grond kruipen en zeker niks doen, want er kan altijd met alles iets mis gaan)

Nee met die gedachte huur je iets met een franchise van 3500 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In heb “in de tijd” een Lotus Exige gekocht. Om te leren rijden was dat een goede keuze.







Maar




Het was wel naast een Panamera .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee met die gedachte huur je iets met een franchise van 3500 euro.

Klopt, wat heb je dan trouwens? Ben daar niet zo in thuis.

De originele vraag was trouwens ook "wat koop ik" en dan vind ik een Exige, met zijn aanvaardbare runningcosts en taksen, een betere keuze dan een basic 911 of Cayman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, PJH said:

Klopt, wat heb je dan trouwens? Ben daar niet zo in thuis.

Ik stel voor dat je het topic eens leest? 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minutes ago, PJH said:

De originele vraag was trouwens ook "wat koop ik" en dan vind ik een Exige, met zijn aanvaardbare runningcosts en taksen, een betere keuze dan een basic 911 of Cayman.

De originele vraag was "ik wil gaan tracken, wat doe ik".

En ne Porsche weg doen voor een Astra is NOOIT het goeie antwoord.

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid