Ga naar inhoud

Auto voor circuit


Germinal

Aanbevolen berichten

Als Ik macho ben kan Ik zo 3 aanrijdingen hebben. Telkens Ik gevaar zag (deur toe, plotse lijnafwijking) heb ik gekozen om niet door te zetten. Dat is defensief. Het is uiteindelijk voor de rest geen file rijden.

Vergeet ook niet dat je met zo een Funcup alleen op bochtensnelheid kan inhalen. Achterblijven tot het rechte stuk is geen optie. De CSL is hiervan een voorbeeld. Ben die uiteindelijk even moeten gaan intimideren of Ik reed er nu nog achter.

Nee in deze verschillen we van mening al begrijp Ik heel goed je interpretatie.

Tja die GT3RS is idd wat vroeg. Maar die ging zo traag dat ik echt dacht aan een inlap ronde. De kans dat die toch de bocht ging induiken was zeer klein. Maar ik hield er (gelukkig) rekening mee.

Soit zo ervaar ik het he. En feit is dat (vandaar defensief) Ik her ben die het ongeluk vermijd met die BMW he.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik een prijsbewuste FWD zoeken waarmee ik regelmatig circuit op kon ik zou een Suzuki Swift Sport pakken. Rent4Ring gebruikt die. Robuust en plezant. En dan zou ik de zwaarste belastingen mijden want sleet is onevenredig met belasting. De mechaniek respecteren qua. Geen Zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panamera houden en huren voor circuit zou ik zeggen..

Je hebt dan (normaalgezien) altijd een auto die in topconditie is en je kan zorgenloos (evt verzekerd) rondjes maken op circuit, geen kloterij met sijtlage en braak). 's Avonds stap je terug in je daily Pana.. Beste van beide werelden.

Je kan dan ook eens vanalles proberen op circuit, hoeft niet altijd een funcup te zijn hé. Verandering van spijs doet eten 🤗

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jokke_vlo zei:


Soit zo ervaar ik het he.

Ik denk dat het moeilijk inschatten is vanachter de pc. Op 2.30 zie ik toch zo'n momentje waarvan ik vermoed dat die chauffeur het niet zo netjes vond. Ik denk dat hij instuurt en jij zet er hem naast. Al kan dat in de wagen anders overgekomen zijn. Voor hetzelfde geld had hij u gezien en hield hij in. Of stuurde hij later in om een gat te laten. Of stuurde hij te vroeg in en moest jij anticiperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Moest ik een prijsbewuste FWD zoeken waarmee ik regelmatig circuit op kon ik zou een Suzuki Swift Sport pakken. Rent4Ring gebruikt die. Robuust en plezant. En dan zou ik de zwaarste belastingen mijden want sleet is onevenredig met belasting. De mechaniek respecteren qua. Geen Zolder.

Alleen Croix-en Ternois en consoorten dan? Swift is om je op de openbare (land)weg te amuseren imho ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Frekkel zei:

Ik denk dat het moeilijk inschatten is vanachter de pc. Op 2.30 zie ik toch zo'n momentje waarvan ik vermoed dat die chauffeur het niet zo netjes vond. Ik denk dat hij instuurt en jij zet er hem naast. Al kan dat in de wagen anders overgekomen zijn. Voor hetzelfde geld had hij u gezien en hield hij in. Of stuurde hij later in om een gat te laten. Of stuurde hij te vroeg in en moest jij anticiperen.

Tuurlijk maak je niet iedereen blij........... mijn eerste keer on track heb ik ook veel gevloekt op mannen van wie ik dacht dat ze zot waren :D 

Langs de andere kant moet je toch eerst je macho idee van je af gooien de dag dat je on track gaat. Sommigen met PK's onder de voet moet je al eens met diezelfde voeten op de grond zetten, dat ook.

Soit als je veilig in file wil rijden moet je niet naar circuit komen he. Dat is ook altijd leuk: "ik kom daar niet om tijden te rijden", "ik doe dat niet om de snelste te zijn", "je moet respect hebben voor iedereen".

En daarna hoor je de verhalen aan de toog of in de paddock. "ik heb 2.35 gereden" "ik heb die Porsche gepakt" "how man ik heb daar zo ne coureur met ne funcup op slicks uitgeremd voor Eau Rouge, wat een actie, nen echte koersauto he". 

:D

 

Dat is natuurlijk ook de charme (als alles goed gaat). 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge hebt defensief rijden in het verkeer, defensief op circuit beginners, defensief gevorderden en defensief racen.

Ge kunt gerust trackdays hebben waar iedereen uit elkaars buurt moet blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet dat de organisator kan beslissen wat mag. De chauffeur beslist dan of het regime te braaf of te wild is voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. 

Ben nog altijd op zoek naar die idioot die rechts pinken is rechts inhalen heeft uitgevonden :')

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Le Capri Mauve zei:

Je weet dat de organisator kan beslissen wat mag. De chauffeur beslist dan of het regime te braaf of te wild is voor hem.

Nog niet veel van gezien...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Waky said:

Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. 

Ja amai ... Zonder pks ben je dus het haasje. En van Eau Rouge tot Combes links rijden en niemand mag voorbij 😛 Lekker veilig

 

1 hour ago, Waky said:

Ben nog altijd op zoek naar die idioot die rechts pinken is rechts inhalen heeft uitgevonden :')

In de V8 Supercars doen ze het allemaal zo. Snap ook totaal niet wie dat heeft uitgedacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/6/2018 om 15:19, Salokin zei:

Inderdaad, met twee trackuitstappen per jaar, niet echt zinvol om een trackkar te kopen.

Mja kar is daar niet voor gemaakt. Ophanging is te zwak om je deftig te amuseren :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

In de V8 Supercars doen ze het allemaal zo. Snap ook totaal niet wie dat heeft uitgedacht. 

Ah ok :)

meanwhile_in_australia.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, dragonfly zei:

Mja kar is daar niet voor gemaakt. Ophanging is te zwak om je deftig te amuseren :ninja:

Iersi, meneer is ne funcup gewoon 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Waky zei:

Die Engelse organisatoren zijn daar heer en meester in, enkel links inhalen en niet in de bocht. 

 

3 uren geleden, ir_fuel zei:

Ja amai ... Zonder pks ben je dus het haasje. En van Eau Rouge tot Combes links rijden en niemand mag voorbij 😛 Lekker veilig

 

klopt. wist niet wat ik hoorde toen ik in april op spa ging rijden met 'javelin'. vind het nog altijd totaal onlogisch, maar die engelsen houden zich daar netjes aan. moet wel zeggen dat er heel gedisciplineerd werd gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minutes ago, #166 said:

klopt. wist niet wat ik hoorde toen ik in april op spa ging rijden met 'javelin'. vind het nog altijd totaal onlogisch, maar die engelsen houden zich daar netjes aan. moet wel zeggen dat er heel gedisciplineerd werd gereden.

Dat is idd ideaal voor beginnende circuit-rijders. De dag dat je je daar aan begint te ergeren weet je dat het tijd is voor iets anders :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Nog niet veel van gezien...........

Als ge nog eens naar Ecuyers komt kan ik er u op wijzen bij de briefing, dan weet ge dat ook weer😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is idd ideaal voor beginnende circuit-rijders. De dag dat je je daar aan begint te ergeren weet je dat het tijd is voor iets anders :) 

Dat is voor iedereen anders. Veel mensen appreciëren het bijvoorbeeld dat dat de regel is bij Lotus on track. Dat maakt dat je veel relaxter kunt genieten van je trackday zonder kamikazes om je heen. Mensen die onnodig links gaan/blijven rijden worden ook op de regels gewezen. Ja kan er dus geen spelletje van maken om links te rijden. 

Mij zou je bijvoorbeeld nooit zien op een Skylimit trackday omdat daar veel teveel idioten rondrijden. Ik zou er geen probleem mee hebben rechts of in de bocht ingehaald te worden door een piloot die weet wat hij doet, maar op dergelijke trackdays is dat laatste dikwijls niet het geval.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Waky zei:

Iersi, meneer is ne funcup gewoon 🤣

Je lacht maar dat is dus daardoor hé 😩

Vroeger, wauw ik rijd op circuit en dat gaat snel.

Nu, gvd die ophanging is veel te zacht :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, thiva said:

Mij zou je bijvoorbeeld nooit zien op een Skylimit trackday omdat daar veel teveel idioten rondrijden. Ik zou er geen probleem mee hebben rechts of in de bocht ingehaald te worden door een piloot die weet wat hij doet, maar op dergelijke trackdays is dat laatste dikwijls niet het geval.

Langs ene kant idd. Langs de andere kant, hoeveel aanrijdingen gebeuren er op andere trackdays?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/8/2018 at 3:41 PM, ir_fuel said:

Ik kan u zelfs de video's nog vinden waar het over gaat. Dat gaat over mongolen bij Skylimit die denken dat ze met hunne Audi tegen uwe GT3 RS op slicks koers moeten rijden, u proberen  blokkeren, u inhalen als ge wat vertraagt voor een tragere voor u etc etc etc.

Als het niet teveel zoekwerk is, kun je die nog eens posten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hou uw Panamera , believe me.
 
En huur een Funcup.
Goedkoopste mogelijke oplosslng, geen geloop of miserie, veel duels en fun.
 
Ik zou geen splitseconde twijfelen In uw geval.
 
Maar goed Ik weet hoe dat gaat ze geloven je nooit default_smile.pngdefault_smile.pngdefault_smile.png ge moet het ondervinden.
 
Een cayman s of een “gewone” 991 vergeet dat he.
 
Diegene die me , niet waar[mention=49]icm[/mention] en[mention=517]salokin[/mention] , met de GTS op circuit gezien hebben weten wat ik bedoel. Ge vreet uw stuur op, echt.
 
En ja een gemodde oude BMW is leuk maar helemaal niet zorgeloos ! Dat is constant geloop als je daarmee echt gaat tracken.
 
Imo zijn er maar enkel rwd Auto’s echt geschikt.
 
FWD is de Megane wel ok (maar een fwd gaat snel vervelen).
 
Geschikte wagens zonder zware mods
 
GT4
GT3
Lotus Elise cup, club racer en paar andere varaianten
Lotus Exige
 
Lotus is voor daily use misschien niet ideaal dat vraagt een zekere mindset.
 
Maar goed In uw geval:
 
Panamera houden en Funcup huren.
 
My 2 cents
 
 
 
 


Jokke : kan je me zeggen waarom je met een GTS je stuur opvrat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid