Ga naar inhoud

Auto voor circuit


Germinal

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Oei rem Ik dan mensen gevaarlijk uit ? Of gooi ik me in hun deur? Ik hinder niemand , integendeel.....

 

Nog even gekeken. Lijkt me net defensief en correct. Ik zie nog altijd dezelfde stoten.

 

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg dat mensen dat zo zouden kunnen interpreteren, net zoals jij vroeger :) Ik wijs niemand met de vinger, ik vond het gewoon grappig omdat jij ook ooit zo'n posts schreef, los van je filmpje :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet ook maar alle ideeën van een niet straat-legale circuit auto uit je hoofd in combinatie met die astra... Daarmee mag je geen autotrailer trekken...

Ik zou beginnen met pana houden en ergens een oude kar zoeken voor op circuit te brakken... Als het je bevalt kan je ipv een nieuwe pana te kopen binnen 3 jaar een deftigere circuitauto kopen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

"Wel hier heb ik wel een en ander over te zeggen als ik dat filmpje zie.
Op 1 min 50 al afgezet, ik moet alweer gaan kotsen en deze keer zat ik niet zelf achter stuur.
Skylimit is GEEN wedstrijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als iemand anders ook eens een keertje circuit wil rijden is die zijn goed recht.
JIJ hoort NIET thuis met uw race wagentje tussen straatwagens.
Alweer een bevestiging waarom ik stop met het trackdays gegeven.
Altijd zijn er enkelingen die moeten bewijzen wat ze wel kunnen en zo anderen uit hun comfort zone drukken.
In uw geval zal je het wel kunnen maar ga dan rijden tijdens echte testdays waar enkel racewagens rijden of is dat te duur voor u misschien"

 

 

😍😍

WTF :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, Alexx said:

Klinkt stom, maar ik heb dat ook. Rij dagelijks met een 1 reeks diesel. En als ik een kutdag achter de rug heb en thuis kom, klein toertje met de M2 en dat doet echt deugd.

Koop dan te kleine schoenen ... Dan doet het ook deugd als je 's avonds thuis komt van ze uit te doen 🤔

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Naish said:

Zet ook maar alle ideeën van een niet straat-legale circuit auto uit je hoofd in combinatie met die astra... Daarmee mag je geen autotrailer trekken...

Ik zou beginnen met pana houden en ergens een oude kar zoeken voor op circuit te brakken... Als het je bevalt kan je ipv een nieuwe pana te kopen binnen 3 jaar een deftigere circuitauto kopen...

Ik zou dat allemaal niet doen en luisteren naar de mensen met veel ervaring op circuit 😛 Maargoed, wie ben ik :D 

Met die Pana mag je ook geen trailer trekken trouwens 😛 

 

Een oude kar voor op circuit. In theorie klinkt dat leuk, maar zelfs nieuwe karren op circuit zien af en krijgen kosten. Laat staan een oude kar. Als je naast de preparateur woont is dat misschien te doen. Traileren is ook niet voor iedereen, en met uw oude kar heen en terug op straat naar circuit dan maar? 

En dan dat spel nog circuit-waardig zetten ... Ah maar dan koop je gewoon een tweedehands circuitwagen he! Ja, zo een rijdend labo door god-weet-wie gebouwd waar je altijd van de ene verrassing in de andere mee kunt vallen. Zeker als we het over lage budgetten hebben (en zelfs hoge zijn geen garantie ...).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, PJH said:

Ik herinner me een jaar of 5 terug nog posts van ene J. Vlo die vol frustratie reageerde op "die snelle mannen die u zomaar voorbij vliegen" of "die mannen met hun racekrel" of "die mannen zijn zot, die remmen u uit" enz enz :D Zalig hoe de boot gekeerd is na al die tijd :D Ik zou ze eigenlijk eens moeten terugzoeken.

Zoek ze eens op, want ik ben zeker dat de helft van wat je hier geschreven hebt gewoon uit zijn context getrokken is.

Ik kan u zelfs de video's nog vinden waar het over gaat. Dat gaat over mongolen bij Skylimit die denken dat ze met hunne Audi tegen uwe GT3 RS op slicks koers moeten rijden, u proberen  blokkeren, u inhalen als ge wat vertraagt voor een tragere voor u etc etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet dat per sé een Funcup EVO 2 of 3 zijn?
Ok, je zit dat met een racewagen bezig en zo veel mogelijk beleving, volledig mee akkoord!

 

Maar waarom geen straatlegale auto à la Clio RS/Megane RS/Leon Cupra of dergelijke?
Dan ben je al geen 400-450 € ex btw per rijuur kwijt en je hebt toch al een deftig vermogen imo en leuk sturende auto's..

 

Soms vergeten er sommige mensen precies dat niet iedereen bakken geld heeft denk ik.
Trackday's rijden kan ook perfect fun zijn met beperkt budget en je kan dan ook 2 a 3 trackday's fun hebben on track.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minutes ago, Fille said:

Waarom moet dat per sé een Funcup EVO 2 of 3 zijn?
Ok, je zit dat met een racewagen bezig en zo veel mogelijk beleving, volledig mee akkoord!

 

Maar waarom geen straatlegale auto à la Clio RS/Megane RS/Leon Cupra of dergelijke?
Dan ben je al geen 400-450 € ex btw per rijuur kwijt en je hebt toch al een deftig vermogen imo en leuk sturende auto's..

 

Soms vergeten er sommige mensen precies dat niet iedereen bakken geld heeft denk ik.
Trackday's rijden kan ook perfect fun zijn met beperkt budget en je kan dan ook 2 a 3 trackday's fun hebben on track.

Ook huren dan? Want een funcup huren voor die 5x per jaar zal wel goedkoper zijn dan een RS of Cupra kopen, onderhouden, verzekeren, inschrijven, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet dat per sé een Funcup EVO 2 of 3 zijn?
Ok, je zit dat met een racewagen bezig en zo veel mogelijk beleving, volledig mee akkoord!
 
Maar waarom geen straatlegale auto à la Clio RS/Megane RS/Leon Cupra of dergelijke?
Dan ben je al geen 400-450 € ex btw per rijuur kwijt en je hebt toch al een deftig vermogen imo en leuk sturende auto's..
 
Soms vergeten er sommige mensen precies dat niet iedereen bakken geld heeft denk ik.
Trackday's rijden kan ook perfect fun zijn met beperkt budget en je kan dan ook 2 a 3 trackday's fun hebben on track.

Ik heb de megane RS ook vernoemd ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jokke_vlo zei:

"Wel hier heb ik wel een en ander over te zeggen als ik dat filmpje zie.
Op 1 min 50 al afgezet, ik moet alweer gaan kotsen en deze keer zat ik niet zelf achter stuur.
Skylimit is GEEN wedstrijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als iemand anders ook eens een keertje circuit wil rijden is die zijn goed recht.
JIJ hoort NIET thuis met uw race wagentje tussen straatwagens.
Alweer een bevestiging waarom ik stop met het trackdays gegeven.
Altijd zijn er enkelingen die moeten bewijzen wat ze wel kunnen en zo anderen uit hun comfort zone drukken.
In uw geval zal je het wel kunnen maar ga dan rijden tijdens echte testdays waar enkel racewagens rijden of is dat te duur voor u misschien"

 

 

😍😍

Ik zou me in de csl toch ook niet helemaal op mijn gemak gevoeld hebben. In bruxelles effe dicht bij de limiet er voorbij vind ik ook grenswaardig. Voor de rest best wel grappig hoe je in bochten zo een verschil kan maken:lol:

4 uren geleden, Fille zei:

Waarom moet dat per sé een Funcup EVO 2 of 3 zijn?
Ok, je zit dat met een racewagen bezig en zo veel mogelijk beleving, volledig mee akkoord!

 

Maar waarom geen straatlegale auto à la Clio RS/Megane RS/Leon Cupra of dergelijke?
Dan ben je al geen 400-450 € ex btw per rijuur kwijt en je hebt toch al een deftig vermogen imo en leuk sturende auto's..

 

Soms vergeten er sommige mensen precies dat niet iedereen bakken geld heeft denk ik.
Trackday's rijden kan ook perfect fun zijn met beperkt budget en je kan dan ook 2 a 3 trackday's fun hebben on track.

Een cupra is te zwaar als je echt wil tracken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cupra is te zwaar als je echt wil tracken



Dat was Idd een bewuste move. Beetje breed maken. Die mens zal Idd gedacht hebben : ow die komt hier naar mij geschoven.

Zo een funcup lijkt alle kanten uit te schuiven. Herinner me dat nog van vroeger dat ik ook niet altijd op mijn gemak was bij die mannen. Dat er drie met schade op de remork worden binnen gereden zal ook niet helpen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Bouncing Bullet zei:

 

Een cupra is te zwaar als je echt wil tracken

Hmm, hang imo ook af van circuits je doet..

Dit lijkt me meer dan snel genoeg, en die Cupra moet imo niet veel onderdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 hours ago, Fille said:

Maar waarom geen straatlegale auto à la Clio RS/Megane RS/Leon Cupra of dergelijke?
Dan ben je al geen 400-450 € ex btw per rijuur kwijt en je hebt toch al een deftig vermogen imo en leuk sturende auto's..

Omdat FWD op circuit suckt 😛 

Ik vind dat echt geen goeie leerschool, een FWD. Je kan daar (en moet daar soms) veel te vuil mee rijden, je kan daar veel meer domme dingen mee doen zonder dat je daar dan voor afgestraft wordt. Van RWD naar FWD gaan lukt iedereen, het omgekeerde echter ...

 

Ten andere, uw berekening klopt niet. Reken eens de aanschaf en afschrijving van uw auto erin? Vergeet niet dat ALLE slijtageonderdelen op die Fun Cup goedkoper zijn dan op uwe Megane RS/Clio RS/Leon Cupra (remblokken, remschijven, banden en verbruik). Een voorband kost 50 euro btwi, een achterste remschijf 30 euro btwi om een paar voorbeelden te geven. Wat de EVO3 duurder maakt is vooral de sequentiële versnellingsbak.

 

Ben net eens bij RSR gaan kijken. Een Megane RS huren kost daar 1149 euro voor 300km. En dat is zonder verzekering, dus worst case mag je gans de auto betalen bij een crash.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In 't algemeen denk ik dat men running costs van auto's onderschat op circuit. Zoals ik ooit al eens zei, zolang je maximaal 2 keer per jaar op circuit verschijnt met je auto ga je dat niet echt merken. Begin je meer te rijden dan begint de rekening te lopen en ga je het beginnen voelen in je portemonnee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch altijd plezier gehad aan mijn FWD Megane. Het is gewoon gemakkelijker om snel te gaan met een voorwieltrekker, en ondertussen heeft ook deze z’n gemene kantjes zoals lift of oversteer. Tijdens de trackdays van Renault Sport werden er altijd een aantal in de muur geboord omdat ze het karakter van een fwd niet kennen.
Op een bepaald moment wilde ik de stap zetten naar rwd, wat een stuk moeilijk is, because oversteer. Ik ben dan ook blij dat ik eerst heb leren driften in Weeze, zodat ik nu weet wat ik moet doen als ‘m uitbreekt. En dan ben ik nog steeds een rookie, maar we leren elke keer bij, en dat is plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

In 't algemeen denk ik dat men running costs van auto's onderschat op circuit. Zoals ik ooit al eens zei, zolang je maximaal 2 keer per jaar op circuit verschijnt met je auto ga je dat niet echt merken. Begin je meer te rijden dan begint de rekening te lopen en ga je het beginnen voelen in je portemonnee.

Dit, alles slijt pokke hard. In eerste instantie merk je dat niet echt...en dan plots is alles naar kloten. 🤣

Nee serieus 😭

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ice_Ken zei:

Dit, alles slijt pokke hard. In eerste instantie merk je dat niet echt...en dan plots is alles naar kloten. 🤣

Nee serieus 😭

I concur!

(Ocharme het dametje dat mijn "zeer goei okkozje" 120d kocht. :D  Edit: niet van mij, hé, ik heb 'm op de automarkt verkocht aan elkaar opbiedende bendes semi-neanderthalers.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo’n zin om weer een trackday mee te pikken als ik hier kom lezen.  Ieder jaar zeg ik volgend jaar ga ik meer op circuit gaan rijden maar dan stel ik het steeds maar uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/6/2018 om 11:35, Salokin zei:

Zo’n zin om weer een trackday mee te pikken als ik hier kom lezen.  Ieder jaar zeg ik volgend jaar ga ik meer op circuit gaan rijden maar dan stel ik het steeds maar uit. 

Met de M dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, dragonfly zei:

Met de M dan?

Inderdaad, met twee trackuitstappen per jaar, niet echt zinvol om een trackkar te kopen.

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Met zijn Ferrari

Die is enkel om te patsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/8/2018 at 1:14 PM, Jokke_vlo said:

Oei rem Ik dan mensen gevaarlijk uit ? Of gooi ik me in hun deur? Ik hinder niemand , integendeel.....

 

Nog even gekeken. Lijkt me net defensief en correct. Ik zie nog altijd dezelfde stoten.

 

Ik kan begrijpen dat mensen met minder ervaring op zo'n trackday jouw manoeuvres irritant vinden. Je weet perfect waar en hoe je je wagen plaatst, maar je rekent er wel op dat andere alles goed ingeschat hebben, echt defensief kan je dat toch niet noemen?

Neem nu dat fragment met die GT3 RS, je kon toch even goed gewacht hebben tot aan Campus? Vind sommige inhaalacties wat kantje boordje, zeker omdat je niet weet met welk niveau je te maken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid