Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Audi S8

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, tsmetjen zei:


We hebben de wagen nu 2 maand in ons bezit. Door omstandigheden doen we niet zoveel km’s , momenteel ongeveer 1500. Ik schat 2/3 daarvan kunnen open rijden.

De wagen bevalt me enorm, geen noemenswaardige problemen ontdekt...de gordel hindert me een beetje in de hals, de achteruitversnelling heeft geen kruipfunctie zoals bij mijn andere automaten (1serie, MINI Cooper S), 1 van de omlijstingen is niet volledig vastgemaakt en de remmen kunnen nogal kraken. De plaats van de bekerhouders is ook vrij ongelukkig gekozen, de passagier zal er echter meer last van hebben dan de chauffeur.

De wagen heeft een interieur dat niet echt spartaans is, integendeel, het interieur is zoals een 3serie met alle toeters en bellen en ook alle veiligheidssystemen. Het echte roadster gevoel is daardoor wat verdwenen, maar voor mij is dit echt niet storend. De wagen is ook veel volwassener in vergelijking met de Z4 E85 uit 2000 die ik had.

De basismotorisatie is vlot en voor mij meer dan voldoende , ik rij meestal in adaptive of comfort mode. Mocht ik kunnen overdoen dan zou ik niet de 275/40/18 achteraan en 255/40/18 vooraan banden kiezen, dat lijkt me serieuze overkill, ik was mij er niet van bewust bij de bestelling.

Maar al bij al, als ik instap in de auto, dan verdwijnen al de zorgen een beetje op de achtergrond en geniet ik met volle teugen van het open rijden. En dat is het allerbelangrijkste voor mij.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Bedankt voor de info. Wat bedoel je juist met 1 vd omlijstingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info. Wat bedoel je juist met 1 vd omlijstingen?

Op de deur en achter de deur zit er een omlijsting , de rechtse achteraan zit niet vast.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de tuners al jaren niet meer maar PPE cijfers waren toch altijd berucht vroeger ook al twijfel ik niet aan hun expertise als het over bmw gaat.

Een voor/na meting zou wel ergens moeten kloppen en dan is dit wel een magisch blokje als er zowel 100 pk als Nm extra wordt losgepeuterd. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat de nieuwe 1 geen RWD heeft, ik neem aan dat, dat blok daar ook in gaat komen en dat zou dan toch wel een scheurijzertje zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de tuners al jaren niet meer maar PPE cijfers waren toch altijd berucht vroeger ook al twijfel ik niet aan hun expertise als het over bmw gaat.
Een voor/na meting zou wel ergens moeten kloppen en dan is dit wel een magisch blokje als er zowel 100 pk als Nm extra wordt losgepeuterd. [emoji3]
 


Optimistische bank?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Toch wel hevige fan van deze Z4 aan het komen. Zou een goede opvolger zijn voor de M4. Al die power is totaal overbodig, en een cabrio wil ik wel. Zie hem persoonlijk zelfs liever dan de Porsche Boxster, of het moet een GTS Boxster zijn, maar die zal dan zoveel duurder zijn vrees ik. 

20190609_093056.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/19/2019 at 10:32 AM, tsmetjen said:

Mocht ik kunnen overdoen dan zou ik niet de 275/40/18 achteraan en 255/40/18 vooraan banden kiezen, dat lijkt me serieuze overkill, ik was mij er niet van bewust bij de bestelling.

Hoezo? En welke dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel hevige fan van deze Z4 aan het komen. Zou een goede opvolger zijn voor de M4. Al die power is totaal overbodig, en een cabrio wil ik wel. Zie hem persoonlijk zelfs liever dan de Porsche Boxster, of het moet een GTS Boxster zijn, maar die zal dan zoveel duurder zijn vrees ik. 

20190609_093056.jpg.f177775d39bc7ae5e7f107bf9c0b1821.jpg

Ik neem aan dat je een Z4 M40i wil?

 

De Boxster GTS vind je vanaf 65k euro, en zal dus niet veel duurder zijn. Wel zal deze beter z’n waarde houden.

 

Moest ik voor de keuze staan, hoe mooi ik de Z4 ook vind, ik zou voor de Boxster gaan, al was het maar voor de sound. [emoji7]

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, BMWMB zei:

Ik neem aan dat je een Z4 M40i wil?

 

De Boxster GTS vind je vanaf 65k euro, en zal dus niet veel duurder zijn. Wel zal deze beter z’n waarde houden.

 

Moest ik voor de keuze staan, hoe mooi ik de Z4 ook vind, ik zou voor de Boxster gaan, al was het maar voor de sound. emoji7.png

Hoeft geen Z4 M40i te zijn, zelfs met een "gewone" 2liter zou ik al zeer content zijn. Jaartje oud volgend jaar mooi uitgerust zal ik die wel vinden voor max 60k zeker?

Sound zoveel mooier van de Boxster denk je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? En welke dan wel?

Standaard M sport velgen hebben 225 vooraan en 255 achteraan als bandenmaat


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, toere said:

Hoeft geen Z4 M40i te zijn, zelfs met een "gewone" 2liter zou ik al zeer content zijn. Jaartje oud volgend jaar mooi uitgerust zal ik die wel vinden voor max 60k zeker?

Sound zoveel mooier van de Boxster denk je? 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=277563662&colors=RED&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&maxPowerAsArray=161&maxPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2018&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=f0928841-d616-6a99-2bb6-cae351f82693

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, toere zei:

Toch wel hevige fan van deze Z4 aan het komen. Zou een goede opvolger zijn voor de M4. Al die power is totaal overbodig, en een cabrio wil ik wel. Zie hem persoonlijk zelfs liever dan de Porsche Boxster, of het moet een GTS Boxster zijn, maar die zal dan zoveel duurder zijn vrees ik. 

 

Ik rij nu een weekje rond met de Z4 in 20i en verdomme, best indrukwekkend hoor. 't Is een motorisatie waar ik geen stoplichtsprintjes mee wil doen want vrees dat je regelmatig teleurgesteld zal zijn van het resultaat maar sound dik ok (luid, sportief en lekker brubbelen bij gas lossen). Blok kan je ook heerlijk op koppel rijden tussen 2000 en 3800rpm. 

Zwaar fan geworden van de Z4 in basismotorisatie.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft geen Z4 M40i te zijn, zelfs met een "gewone" 2liter zou ik al zeer content zijn. Jaartje oud volgend jaar mooi uitgerust zal ik die wel vinden voor max 60k zeker?
Sound zoveel mooier van de Boxster denk je? 



Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrijdag nog een witte zien staan in Hasselt. Die nieuwe Z4 is echt een prachtige wagen geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, toere zei:

Heb nog maar 1 gezien in real-life en was in Knokke een blauw exemplaar. Wel niet van dicht gezien jammer genoeg. 

Keer komen rijden bij ons hé, altijd welkom.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, toere zei:

Best een afspraak maken zeker? 

Best wel, stuur je GSMnummer eens door via PM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid