Ga naar inhoud

BMW G2X 4 Reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Neenee, zou weer een softtop worden.

Mijn moeder haar '6 moet waarschijnlijk weg (pa wil een '7 en die past niet achter de '6 in de garage van hun huis, dus moet die (wreed lange "voor wat het maar is") '6 vervangen worden door iets korters) en ze dacht eerst even dat ze een '4 wilde. Tot ik haar de foto van de konijnentanden toonde van de concept. :D  't Was rap gedaan. :D 

Ik denk dat ik haar in een C cabrio ga duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, gTa said:

Ik denk dat ik haar in een C cabrio ga duwen.

Doe dan een E Cabrio, die is tenminste mooi en goed afgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Phil zei:

Doe dan een E Cabrio, die is tenminste mooi en goed afgewerkt.

Weet ik, maar die is te lang. Dan kan ze net zo goed haar '6 houden, die is nog veel mooier en beter afgewerkt.

24 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

of een Z4 ?

De nieuwe Z4 vindt ze ook maar niks: "Da's precies zo'n Japans cabriobakske!. Een nieuwe MX5 vindt ze dan wel weer knap van looks :fp: (want dat is geen Japans cabriobakske, njah) maar: "Ik wil iets chiquers."

En vooral: ze wil geen roadster / 2-zitter. Ze gaan 3-4 keer per jaar voor langere tijd op reis daarmee (2, meestal 3 tot 4 weken per keer) en willen ruim zitten en genoeg bagageruimte hebben. Een achterbank is op dat vlak een zegen. En de koffer van een '6 cabrio is (met gesloten kap en ingeklapte dakbak in de koffer) erg ruim.

Feit is ook: ze wordt 70 dit jaar en alhoewel ze kwiek en monter is, voel ik wel dat ze steeds meer last krijgt om met die best huge afmetingen van een BMW '6 (lengte, maar vooral breedte en deurlengte die extreem breed open gaan bij 't uitstappen) om te kunnen in daily life.

Een '4 zou top zijn. Zou van mij zelfs gerust de uitgaande '4 mogen zijn (op 19" Individuals of die knappe 19" Luxury's (Stying 708), idealiter een 440i en binnenin in full Merino (incl. dashboard en deuren). Maar dat gaat vandaag méér dan ze voor haar '6 betaald heeft, dus da's geen evidente swap (zeker niet nu de '7 er nog niet is). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Weet ik, maar die is te lang. Dan kan ze net zo goed haar '6 houden, die is nog veel mooier en beter afgewerkt.

Bouw dan een grotere garage he, ‘t is hier AM ffs... :D

Trouwens, scheelt dat zo veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Phil zei:

Bouw dan een grotere garage he, ‘t is hier AM ffs... :D

't Is een rijhuis met garage half ondergronds. Dat gaat niet. :D 

Maar je hebt wel gelijk: 't is een oude woning, net na-oorlogs, heel groot, 4 verdiepingen, heel veel kleine trapjes en tredes, heel veel hoekjes en kantjes ... eigenlijk geen huis voor een koppel 70igers. Zeker mijn pa (die steeds moeilijker te been wordt) heeft 't lastig.

Ze zouden veel beter wat dichter bij ons komen wonen. Heb al een slim plan bedacht, ben nu de financiering aan 't bedisselen. Maar vrees dat m'n pa niet weg wil daar, da's 't huis waarin hij geboren is, z'n ouderlijke thuis.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Weet ik, maar die is te lang. Dan kan ze net zo goed haar '6 houden, die is nog veel mooier en beter afgewerkt.

De nieuwe Z4 vindt ze ook maar niks: "Da's precies zo'n Japans cabriobakske!. Een nieuwe MX5 vindt ze dan wel weer knap van looks :fp: (want dat is geen Japans cabriobakske, njah) maar: "Ik wil iets chiquers."

Feit is ook: ze wordt 70 dit jaar en alhoewel ze kwiek en monter is, voel ik wel dat ze steeds meer last krijgt om met die best huge afmetingen van een BMW '6 (lengte, maar vooral breedte en deurlengte die extreem breed open gaan bij 't uitstappen) om te kunnen in daily life.

F-Type :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jenkins zei:

F-Type :inlove:

Was nog aan 't editen, zie zelfde post: geen roadster.

Een F-type vindt ze effectief machtig. Maar te klein voor hun (huidig) beoogd gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, gTa said:

Een F-type vindt ze effectief machtig. Maar te klein voor hun (huidig) beoogd gebruik.

Heb je het dan over de koffer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je het dan over de koffer?

Zitruimte voorin (+ zetelkwaliteit), rijcomfort over langere afstanden (600-800km autostrade), "snelbagage" binnenin de auto (achterbank) en inderdaad: kofferruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, Phil said:

Trouwens, scheelt dat zo veel?

Effe opgezocht, E Cabrio is exact even lang als een E64, maar een Zeuven is wel 14 cm langer dan een XF (?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Phil zei:

Effe opgezocht, E Cabrio is exact even lang als een E64, maar een Zeuven is wel 14 cm langer dan een XF (?).

Klopt. Nu staat de '6 met z'n bumper tegen een oude (smalle) autoband geparkeerd tegen een uitsteeksel van de muur (dus daar is nog een paar cm ruimte als we de band vervangen door een mousse ofzo, maar aangezien dat zijdelings enkel maar duwt vrees ik dan toch voor deuken), de XF staat dan op een 5-tal cm van de '6 en dan kunnen de vleugelpoorten (allez, de vijzels die ze open/dicht doen) op een paar cm van de achterlichten van de XF passeren. Rond de auto's stappen gaat perfect als de poorten open/dicht zijn, achter de XF langs.

De XF vervangen door een '7 gaat 15 tot 25cm extra vergen (afhankelijk van korte/lange, uiteraard voorkeur korte, alleen al visueel ... maar er zijn een pak vereisten en die komen bijna enkel naar boven in lange modellen) dus dat moet bij de voorste auto "gewonnen" worden.

 

Edit: pa wil eigenlijk een '6 Gran Coupé maar 2 x een '6 in de garage is ook wel wat stom. Naar mijn gevoel zouden ze als "daily" beter iets hogers nemen (4WD willen ze sowieso), genre X3 of X5. Maar 'k heb niet het gevoel dat die piste denkbaar is, momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Z4 vindt ze ook maar niks: "Da's precies zo'n Japans cabriobakske!. Een nieuwe MX5 vindt ze dan wel weer knap van looks :fp: (want dat is geen Japans cabriobakske, njah) maar: "Ik wil iets chiquers."
En vooral: ze wil geen roadster / 2-zitter. Ze gaan 3-4 keer per jaar voor langere tijd op reis daarmee (2, meestal 3 tot 4 weken per keer) en willen ruim zitten en genoeg bagageruimte hebben. Een achterbank is op dat vlak een zegen. En de koffer van een '6 cabrio is (met gesloten kap en ingeklapte dakbak in de koffer) erg ruim.
Feit is ook: ze wordt 70 dit jaar en alhoewel ze kwiek en monter is, voel ik wel dat ze steeds meer last krijgt om met die best huge afmetingen van een BMW '6 (lengte, maar vooral breedte en deurlengte die extreem breed open gaan bij 't uitstappen) om te kunnen in daily life.
Een '4 zou top zijn. Zou van mij zelfs gerust de uitgaande '4 mogen zijn (op 19" Individuals of die knappe 19" Luxury's (Stying 708), idealiter een 440i en binnenin in full Merino (incl. dashboard en deuren). Maar dat gaat vandaag méér dan ze voor haar '6 betaald heeft, dus da's geen evidente swap (zeker niet nu de '7 er nog niet is). 

Tijd voor een 2AT, het equivalent van de Opel Meriva waar de "minder chique" leeftijdsgenoten mee rijden. :ninja:
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Ian zei:

Tijd voor een 2AT, het equivalent van de Opel Meriva waar de "minder chique" leeftijdsgenoten mee rijden. :ninja:

"Den enigste bus waar ik in kruip is de skibus van aan 't appartement tot aan de skilift."

Try again. :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid