Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Rabbit

Aanbevolen berichten

In mijn tijd waren dat Ferrari’s en Lamborghini’s. Dit is het moderne equivalent van een Renault Scenic, bestond dat vroeger ook in hotwheels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hotweels heeft altijd speciale series gehad. Je herkent dat aan de nummers.

Nu hebben ze blijkbaar ook een ev-reeks. Maar ik merkte onlangs al op dat Hotweels ook iets normalere wagens begint te maken, waar ze vroeger eerder getunde of eigen creaties maakten. ( eerder matchbox nu qua stijl) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je heel veel automerken kan terugvinden bij hoeveelste, zelfs modellen van Lada zaten daar vroeger ook al bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger toch ook gewone Golfjes, Ford Sierra, Citroën CX, 2PK, Diane, Simca en Peugeot,...  in mijn collectie van vooral Matchbox, Majorette (want we gingen toen vaak naar Auchan, en op reis naar Frankrijk), en Corgi-toys (Christiaensens In Ring Shopping in Kuurne) zitten.  
Hotwheels was toen nog niet zo gekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, knight-rider zei:

Ik denk dat je heel veel automerken kan terugvinden bij hoeveelste, zelfs modellen van Lada zaten daar vroeger ook al bij.

 

4 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Ik had vroeger toch ook gewone Golfjes, Ford Sierra, Citroën CX, 2PK, Diane, Simca en Peugeot,...  in mijn collectie van vooral Matchbox, Majorette (want we gingen toen vaak naar Auchan, en op reis naar Frankrijk), en Corgi-toys (Christiaensens In Ring Shopping in Kuurne) zitten.  
Hotwheels was toen nog niet zo gekend.

We hebben het hier over Hotwheels. Matchbox had dat wel.

Als ik het me goed herinner, maar volgens mij leid ik soms aan jong-alzheimer, was Hotwheels eigen creaties en exotics en Matchbox inderdaad van alles wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer, die een stuk jonger was dan mij, had wel Hotwheels, en dat waren inderdaad meestal rare dingen: veel hotrod-toestanden, fantasie-auto's (die amper technisch mogelijk waren in het echt), en uiteraard, vooral Amerikaanse modellen.  Ze hadden ook zo een reeks die van kleur veranderde als je die onder warm water stak, en met 'deuken' die je kon wegdraaien.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Polygoon zei:

 

We hebben het hier over Hotwheels. Matchbox had dat wel.

Als ik het me goed herinner, maar volgens mij leid ik soms aan jong-alzheimer, was Hotwheels eigen creaties en exotics en Matchbox inderdaad van alles wat.

Sinds beide merken onder Mattel vallen zijn Matchbox en Hot wheels naar elkaar gegroeid. 

Mijn vader is verzamelaar en op verlof dit gevonden, het beste voorbeeld:

IMG_2017.thumb.jpeg.0e1987b114feb671d12b93128fdeb6ca.jpeg

Identiek hetzelfde modelletje. Onderste is een Matchbox. Die Tesla bestaat ook in Matchbox, maar daar valt het minder op dat ze van dezelfde band rollen dan bij bovenstaande 'specialeke'.

  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Mijn broer, die een stuk jonger was dan mij, had wel Hotwheels, en dat waren inderdaad meestal rare dingen: veel hotrod-toestanden, fantasie-auto's (die amper technisch mogelijk waren in het echt), en uiteraard, vooral Amerikaanse modellen.  Ze hadden ook zo een reeks die van kleur veranderde als je die onder warm water stak, en met 'deuken' die je kon wegdraaien.  

 

dan ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog twee Y's beschikbaar onder de 40k op hun inventory.
Iemand enig idee hoeveel er in het begin te koop stonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof niet dat er in het begin veel meer voor die prijs te koop stonden (laatste keer dat ik keek waren het er ook 2, daarvoor kan ik me niet meer herinneren maar veel waren 't er iig niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stancke zei:

Nog twee Y's beschikbaar onder de 40k op hun inventory.
Iemand enig idee hoeveel er in het begin te koop stonden?

Heb de indruk dat dit constant wordt aangevuld, ik ben het wat in het oog aan het houden de laatste tijd.

Dit weekend gaan testrijden met de Y LR en de Kia EV6. De Kia is by far de knappere, leukere en mooiere auto. Maar de Tesla is echt wel veel goedkoper en gewoon enorm veel auto voor het geld. Rationeel kan je er gewoon niet omheen.

Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid dus ook een MY worden, het prijsverschil met de Kia houden we voor leukere automotive dingen 😄. Enkel nog aan het twijfelen over de standaard range of long range. De power bij de LR is impressionant en best wel leuk, maar gaat uiteindelijk ook gewoonte worden. De extra range is handig voor die 1 a 2 keer per jaar dat we eens op verlof gaan, maar voor de rest kom ik eigenlijk ruimschoots toe met de standaard range.

Het prijsverschil is een kleine € 10k BTWi . . .  Twijfels twijfels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan constant zogezegd één witte en één zwarte te koop. Duidelijk dat ze gewoon deze versies voor die prijs willen verkopen en even duidelijk dat er meer dan 2 auto's verkocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Fred zei:

Er staan constant zogezegd één witte en één zwarte te koop. Duidelijk dat ze gewoon deze versies voor die prijs willen verkopen en even duidelijk dat er meer dan 2 auto's verkocht worden.

"Voor de snelle beslissers..." 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Sibo Berebrouckx zei:

De power bij de LR is impressionant en best wel leuk, maar gaat uiteindelijk ook gewoonte worden

Ik vond dat toch niet zo spectaculair, had er meer van verwacht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sibo Berebrouckx zei:

Heb de indruk dat dit constant wordt aangevuld, ik ben het wat in het oog aan het houden de laatste tijd.

Dit weekend gaan testrijden met de Y LR en de Kia EV6. De Kia is by far de knappere, leukere en mooiere auto. Maar de Tesla is echt wel veel goedkoper en gewoon enorm veel auto voor het geld. Rationeel kan je er gewoon niet omheen.

Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid dus ook een MY worden, het prijsverschil met de Kia houden we voor leukere automotive dingen 😄. Enkel nog aan het twijfelen over de standaard range of long range. De power bij de LR is impressionant en best wel leuk, maar gaat uiteindelijk ook gewoonte worden. De extra range is handig voor die 1 a 2 keer per jaar dat we eens op verlof gaan, maar voor de rest kom ik eigenlijk ruimschoots toe met de standaard range.

Het prijsverschil is een kleine € 10k BTWi . . .  Twijfels twijfels.

Ook trager laden en tegenwoordig of binnenkort minder luidsprekers in het interieur.  😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Ook trager laden en tegenwoordig of binnenkort minder luidsprekers in het interieur.  😉

 

Minder luidsprekers had ik al eens ergens gehoord. Vind ik geen ramp. Trager laden wist ik niet, merci.

 

4 uren geleden, Krikkie zei:

Ik vond dat toch niet zo spectaculair, had er meer van verwacht. 

Geeft weinig beleving natuurlijk, zo muisstil. Maar hoe effortless dat naar 200 km/h gaat, vond ik best impressionant.

Ik heb waarschijnlijk nog veel minder pk monsters gereden in vergelijking met vele andere hier, dus mijn referentiekader zal ook wat anders zitten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Krikkie zei:

Ik vond dat toch niet zo spectaculair, had er meer van verwacht. 

Je kan dan de Acceleration Boost kopen. 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, tuscani zei:

Ook trager laden en tegenwoordig of binnenkort minder luidsprekers in het interieur.  😉

 

Hoeveel trager laden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standard range die hier verkocht wordt heeft de BYD blade batterij. Deze heeft een veel vlakkere laadcurve dan de LR.

Dit is ook een LFP accu, dus kan je gerust tot 100% laden, kan meer cycles aan etc.

Mijn inziens toch wel het snoepje uit het gamma (zeker aan die prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid