Ga naar inhoud

Aston Martin DBX


Audi S8

Aanbevolen berichten

  • 7 maanden later...

Zo lelijk. Zonde dat ze Ford het AM design hebben laten gebruiken x jaar terug, want nu, lijkt het op een Ford Mondeo. Zo lelijk. 

Prijs is 200k lees ik net, gaat dus net zo hard dalen als een Rapide. Dus 1-2 jaar wachten en je koopt dit voor 120k euro en <20k km. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Lotuzzz said:

@The Swedee

2.7 ton sleep

Ik ben geen AM fan, Lotuzzz. Om te slepen, denk ik echt eerder richting iets practisch (met brabbel in de uitlaat), zoals een Range SVO, X5 of X7 M50 of GLS met V8. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/20/2019 at 6:16 PM, William Blake said:

Toch wel geslaagd!

Voorlopig enkel AMG V8 met 550 pk.

Hopelijk kan de verkoop van dit model de toekomst van het merk verzekeren.

Het enige wat goed aan een AM was, was hun V12. Dat gooien ze dus weg en het Engels hok errond houden ze 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Het enige wat goed aan een AM was, was hun V12. Dat gooien ze dus weg en het Engels hok errond houden ze 😕

Motorisch is dat wel AMG nu, buiten 'mainstream' kan je daar moeilijk iets tegen hebben. En praktisch blijkt 'ie ook, ondanks de looks. Den Harry heeft me er toch van overtuigd dat het de meest unieke 'sportieve' SUV is. Toffe design- en engineering elementen. Ik ben mee.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem met de dag mooier (vooral de speciale kont dan, zelfs, samen met het profiel), echt maf zalig ding. :inlove:   

Zou ik, gegeven de juiste setting en middelen, altijd verkiezen boven de Urus, alle Audi/BMW/Benz SUV's, de Bentayga (sowieso de afzichtelijke pre-facelift maar ook met gemak boven de recente facelift), waarschijnlijk zelfs boven een Range, als er een 5-zitter-SUV moest komen die vnl. een "soccer mom" gebruik zou kennen. Vooral omdat-ie zo apart en zo zeldzaam is, tov de quasi al de rest.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/8/2020 om 20:49, Lotuzzz zei:

Motorisch is dat wel AMG nu, buiten 'mainstream' kan je daar moeilijk iets tegen hebben. En praktisch blijkt 'ie ook, ondanks de looks. Den Harry heeft me er toch van overtuigd dat het de meest unieke 'sportieve' SUV is. Toffe design- en engineering elementen. Ik ben mee.

Filmke gezien, onder de indruk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Daarnet voor het eerst in het echt zien staan aan de supermarkt en moet toegeven dat het een stuk knapper is dan ik op foto oordeelde.  

F9A1EF80-5034-46BA-ACAD-CC9686EEF96B.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind die auto van looks en feel fantastisch. :inlove:  Binnen het gamma van de top tier (sportievere) SUV's wat mij betreft zonder concurrentie, zelfs. (Enkel maar eens m'n gat in mogen zetten en rondgesnuffeld, niet mee gereden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist niet eens dat dat echt al rondreed. 

Wat wel redelijk zot is, is de prijs: 200k ? 😱

Da’s 2x wat een X5 M50i met hetzelfde vermogen kost. Er is een beetje premie voor een merknaam, maar dit is wel erg stevig. 
Vooral omdat de motor niet van bij hen komt. Had het nog een V12 geweest, dan had ik het nog ietwat verstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, The Swede zei:

Ik wist niet eens dat dat echt al rondreed. 

Wat wel redelijk zot is, is de prijs: 200k ? 😱

Da’s 2x wat een X5 M50i met hetzelfde vermogen kost. Er is een beetje premie voor een merknaam, maar dit is wel erg stevig. 
Vooral omdat de motor niet van bij hen komt. Had het nog een V12 geweest, dan had ik het nog ietwat verstaan.

Dacht dat de meeste "klantenauto's" eerder rond de 250k draaien? Wat bijzonder veel geld is, klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, tiamo zei:

Hier zit toch niemand op te wachten , aan deze prijs zijn er veel andere keuzes die evengoed of beter zijn

De Opel e-Corsa en Renault Zoé zijn inderdaad auto's die objectief gezien véél beter zijn, ook als je hun prijs mee in de weegschaal neemt.

Voor de rest is wat je zegt zéér persoonlijk/subjectief. Ik denk dat er zeker wél mensen op zitten te wachten, zelfs voor deze prijs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, tiamo zei:

Je hebt de maserati , de jaguar , die eigenlijk zelfde broodje zijn (persoonlijk) iets lelijk met ne neus van hun sportieve versie op gekleeft .

Ik denk als je in het segment boven de 150.000 ga dat mensen naar de rolls of bentley versie gaan , deze AM zit met zen prijs veel te ver boven bv een maserati of bmw of jaguar , en leunt kwa prijs dichter bij een benley , als je dan toch zoveel geld voor een gedrocht uitgeeft dan toch liever laatst genoemde .maar idd das persoonlijk

I -respectfully- disagree.

De Jaguar zit een heeel pak lager qua segment, qua motoropties (OK, je kan ook een V8 speccen maar ze gaan bijna allemaal de deur uit als 4-pitter diesel en straks als hybride), qua grootte, qua afwerking, qua flair. Dat is een rechtstreekse concurrent voor de X3 en (deels) de Velar, hé. De DB-X speelt in een serieus andere liga. In nummertjes uitgesproken: de Jag is een verhoogde A4/'3 terwijl de Aston een verhoogde A8/'7 is.

De Maserati zou eigenlijk een segmentje hoger moeten spelen dan de Jaguar (en doet dat ook) maar is ook absoluut geen topper in zijn segment. Afwerking is (in de 3 versies die ik ooit live zag) eerder zozo: slordig Italiaans, "mooi van ver maar verre van mooi" (Maserati zondigt daar altijd hard in) en qua rijden vond ik dat eigenlijk niet super. Dat zet zich niet af van b.v. de X5, integendeel. Qua prijs is dat ook niet te vergelijken met een DB-X.

De Bentley Bentayga is een rechtstreekse concurrent van de DB-X, ja. Ook qua prijs. Dus daar zit je wel correct. Ik ken één eigenaar van zo'n schip, 't is een redelijke autoliefhebber en die zegt er zelf van: "spuuglelijk ding en dat rijdt als stront, maar ja mijn vrouw wou dat en met opzet geen Range Rover of geen Cayenne meer". Die is dus nu aan 't zien voor een DB-X, wegens "bloedmooi" (maar dat is persoonlijk) en minstens even exclusief. Wacht nog even af want hij wil eerst nog even zien hoe de komende BMW X8 er uit gaat zien.

De Rolls Royce is dubbel zo duur (!) als een Bentayga of een DB-X, dus dat is opnieuw een compleeet andere liga. Kan je eenvoudigweg niet vergelijken.

Wereldwijd is er steeds méér cliënteel voor zo'n type auto's en (tot nu) is het aanbod zeer beperkt. Hoewel de DB-X dus laat komt, schat ik de kansen op succes wereldwijd wel goed in. Ticks all the right boxes daarvoor, wat mij betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/10/2020 om 18:10, The Swede zei:

 

F9A1EF80-5034-46BA-ACAD-CC9686EEF96B.jpeg

Ik moest bij dit aanzicht aan een hoefijzervleermuis denken. :D

verschiet wel van de prijs en het vergelijk met de Bentley. Dacht dat dat een  rrs of cayenne speler was. Maar blijkbaar een veel hogere liga.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij zo’n wagens moet ik altijd denken aan de wet van het afnemend grensnut.

Een BMW X5 is niet hetzelfde als een Dacia duster.. maar zoiets als een DBX biedt maar een bijzonder kleine meerwaarde tov een X5 als die er dan al is... ok een RR is weer iets anders dan een X5 maar ook 6 keer zo duur ?

Voor sommigen is de badge veel waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

tl;dr  Een objectieve wet toepassen op een aankoopbeslissing die doorgaans sterk emotioneel ingegeven is, gaat voorbij aan een groot deel van de realiteit van die aankoop. Smaak, goesting en vrije wil valt niet te rationaliseren. Gelukkig maar...

 

Evident, Gossens 1st geldt universeel, ook voor auto's, maar baseert zich op objectieve "nuttige" kenmerken: zaken die universeel objectief gescoord kunnen worden (zoals grootte of garantietermijn of aantal functies of veiligheid enz.). Subjectieve argumenten hebben daar geen plaats in ... en wil nu net voor velen zo'n aankoop van luxe-auto voor een significant deel een emotionele aankoop zijn. 

Wij kunnen dus een aankoop door een ander van zo'n product zo veel als we willen door objectieve economische formules trekken of in termen van nut rationaliseren ... daarmee beoordeel je niet de totaliteit van een product (enkel z'n nut gelieerd aan z'n prijs) en helemaal niet de zinnigheid van de aankoopbeslissing.
Sure, een GLE is niet recht evenredig met z'n hogere prijs nuttiger dan een Quashqai+2, maar niettemin kopen heel veel mensen zo'n GLE, omdat ze "meer" willen dan wat die Nissan biedt. Dat kan inderdaad dat badge-imago zijn ... maar ik vind dat ondertussen een behoorlijk afgezaagd argument. Wat is "badge"? Merkliefde? (En zo ja: how is that a bad thing?) De hoop op street crudentials of extra aanzien (doordat men gezien wordt met een duurder product ... aka het PCCB-effect)? En zo ja: how is that a bad thing for someone else? Of misschien ook wel een legitieme wens naar luxueuze afwerking, naar exquise uitrustingsdetails, personaliseerbaarheid, enz.
Een constitutief element van de hogere prijs van elk duurder product (zeker de duurste topproducten) is inderdaad die (al dan vermeende) exclusiviteit. Men speelt in op een zeer menselijk trek, die universeel is (bedoelende: iedereen is daar vatbaar voor, in meerdere of mindere mate). So?

Ik zou zo'n DB-X zonder een seconde twijfel in huis halen als family/travel car, maar I don't give a rat's ass about the badge (als primair element): ik zou dat doen omdat ik hem bloedmooi vind, omdat je binnenin een opulente luxe en afwerking baadt die je bij Duitsers niet vindt en die werkelijk eye opening is, omdat die auto blijkbaar ook bijzonder goed en zeer emotioneel rijdt, enz. En ja: ik ben ook gevoelig voor de uitstraling van een product, niet zozeer naar anderen maar vooral voor mijzelf ... maar dan nog is het leuker om met een bewonderenswaardiger auto rond te rijden dan met een minder bewonderenswaardige. Ook al speelt dat bij mij maar voor een half percentje mee, it's there. Ik zie daar geen graten in, zoiets is toch erg menselijk?

Funny thing is ... Gossens 1st wordt geregeld boven gehaald door mensen om andermans' aankoop die hun eigen middelen overstijgt, als economisch minder nuttig te betitelen. Ofte: van onderuit wordt het, naar boven kijkend, een zeer waardevolle objectieve evaluatie-tool van (ook) subjectieve elementen die voor de effectieve koper wel relevant zijn. Funny thing.

Blijkbaar vinden dergelijke auto's wereldwijd elke dag meer en meer kopers. Als zelfs Rolls op de kar springt met die Cullinan (en BMW heeft de laatste jaren als de beste bewezen van vooral of zelfs bijna enkel maar naar take rate en profits te kijken bij het wel/niet op de markt brengen van modellen en motorisaties), moet het écht wel zijn dat genoeg mensen zoiets willen. The customer is always right, of het nu over electric vs ice gaat, over de nieren van de BMW M3/M4 of over een Cullinan. Ik zou aan die laatste, zelfs met een car budget van een paar miljoen, nooit de centen willen geven. Wel aan een Wraith, ook aan een DB-X. Omdat de Cullunan mij niet aanspreekt, maar de Wraith of de DB-X wel.

Maw: 't is vooral persoonlijke goesting. En het is 't leukst als goesting niet rationeel verklaard of gequoteerd moet worden, maar gewoon lekker subjectief en persoonlijk mag blijven. Elk het zijne = iedereen content.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid