Ga naar inhoud

Aston Martin DBX


Audi S8

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Maverick zei:

Ik volg dat je de ruimte nodig hebt, en moest ik de middelen hebben zou ik het ook niet met een hybride doen. 

Vind de opleg gewoon erg veel in vergelijking met een GLE AMG, X5M, enz... en dat voor een daily suv.

Ongeacht mijn mening, is die auto ook niet een stuk kleiner in vergelijking met je GLE? En hoe zit dat met multimedia is dat nog altijd een "ramp" bij AM?

Multimedia is een ramp ja, nog steeds. Geen Apple car play.

Los daarvan : ik heb alle mogelijke gadgets en toestanden in de GLE en dat is allemaal wel eens leuk en fancy maar ik mis het totaal niet wanneer ik met de Aston onderweg ben. Meer nog als ik mag kiezen geef mij maar de sound, beleving en ambiance van de Aston. Ik kan 1 op 1 vgl en weet goed wat ik zeg.Ben het wel volledig met je eens dat het prijsverschil met de concurrentie te zot voor woorden is. Is ook de reden waarom ik zeer sterk twijfel. 

Voor een GLE AMG / Porsche GT Turbo gaan is ook niet rationeel op zich. Zeker met het huidige verkeer. Is ook een absurde opleg voor een auto die er quasi zelfde uit ziet als eentje van 100.000 goedkoper. Waar begint en eindigt ratio ? :):)

PS: ik heb Apple CarPlay laten inbouwen in de Aston. Voor mij heeft dat de gadgets die ik wil…..

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nul interesse 🙂

BTW ik vergelijk met DBX 707 rijdt blijkbaar toch redelijk indrukwekkend. (niet zoals een Porsche Cayenne, de referentie, maar toch in de richting). 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik snap dat niet, er is duidelijk liefde voor het je-ne-sais-quoi van de DBX (met V12 dan nog) en iedereen zit hier alternatieven te bedenken.

Het is AM, wij zullen wel beslissen waar Jokke zijn geld aan spendeert 😆

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik snap dat niet, er is duidelijk liefde voor het je-ne-sais-quoi van de DBX (met V12 dan nog) en iedereen zit hier alternatieven te bedenken.

Ja dat wordt precies een discussie "ik moet mijn SUV vervangen, wat kan ik best pakken".

Iemand die zot staat van een bepaald model van Ferrari moet je ook niet proberen overtuigen van misschien bij Lamborghini of Porsche te gaan kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik snap dat niet, er is duidelijk liefde voor het je-ne-sais-quoi van de DBX (met V12 dan nog) en iedereen zit hier alternatieven te bedenken.

Ik snap dat wel. Dit is AM. Geld moet weliswaar rollen, maar de keuze moet voorafgaandelijk worden verantwoord. Geen uitzonderingen!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat wordt precies een discussie "ik moet mijn SUV vervangen, wat kan ik best pakken".

 

Ik zou de Journey+ pakken.

 image.thumb.png.899d27ebdbdde40a7be1b9aee0d979a2.png

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

zot

34 minuten geleden, ICM zei:

Ik zou de Journey+ pakken.

 image.thumb.png.899d27ebdbdde40a7be1b9aee0d979a2.png

goed zot, ja !  Die Expression rijdt even goed, en kan je zelfs in diesel krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

zot

goed zot, ja !  Die Expression rijdt even goed, en kan je zelfs in diesel krijgen

Net daarom. Ik wil de versie waarvan iedereen direct weet dat het geen diesel kan zijn. Nóg zoveel chiquer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie vergeten wel de TCO he boys, daar is het wel om te doen aan den TOOG ! 🙂

Het is idd zo dat ik niet op zoek ben naar "een nieuwe SUV". Met de GLE 63S heb ik wel al iets in de garage. 

 

Dit heeft andere redenen, ondanks dat ik die kont oerlelijk vind.

1. Ik ben echt helemaal fan geworden van de beleving in mijn DBS en vind die ook terug in deze 707, los van de compleet voorbijgestreefde en achterhaalde multimedia. 

2. Dat tikje agressiviteit dat deze 707 meer heeft spreekt me wel degelijk aan. 

3. De garage...... tja heb ik al meermaals gezegd, speelt bij mij ook grote rol, komt daarbij (ik val in herhaling) dat het alternatieve merk geen optie meer is voorlopig (uit principe). 

 

Wel even melden dat de 707 niet de V12 heeft zoals sommigen hier denken maar de V8 van Mercedes in de "black series" versie, net zoals de bak met natte koppeling. Dus ook met de turbo's uit de BS. 

Om te antwoorden op de Ferrari. Ik vind het het merk dat me het meest aanspreekt van looks, ben echt wel fan.

Edoch:

1. Met een Ferrari krijg je wel een iets andere "stempel" dan met een Aston. Puur imago gewijs vind ik een Aston beter bij me passen.

2. Ik ken genoeg (ex) Ferrari eigenaars om te weten dat het qua miserie een grote Lotus is :D 

 

 

 

PS: ik ben aan het fantaseren en freewheelen, heb zin in die auto, maar kan me voorlopig niet over dit soort prijs hijsen (voor een suv). Het is dus absoluut zeker nog niet beslist. En dat dus omwille van de prijs. Het is gewoon een leuke sport 🙂

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Wel even melden dat de 707 niet de V12 heeft zoals sommigen hier denken maar de V8 van Mercedes in de "black series" versie, net zoals de bak met natte koppeling. Dus ook met de turbo's uit de BS. 

De turbo's is mogelijk maar de motor lijkt me sterk want de BS heeft een flat plane crank. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Jama nog eens ik moet/wil een SUV voor mijn gebruik. Ge weet wat het is nen boot 🙂

 

 

die zijn van koffervolume toch niet groter dan een goeie station?

En het bootgevoel daarvoor heb je geen suv nodig.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, gewoon ik zei:

die zijn van koffervolume toch niet groter dan een goeie station?

En het bootgevoel daarvoor heb je geen suv nodig.

Pak lager he of reken je dat volume niet mee? In dit segment heeft een aankoop niet zo veel met ratio te maken he. 

Maar dat geldt ook voor iemand die een E AMG break boven een E break wil kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Pak lager he of reken je dat volume niet mee? In dit segment heeft een aankoop niet zo veel met ratio te maken he. 

Maar dat geldt ook voor iemand die een E AMG break boven een E break wil kopen. 

als je het bootgevoel wil benaderen zou ik niet voor de amg gaan 😜 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid