Ga naar inhoud

Aston Martin DBX


Audi S8

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Jullie vergeten wel de TCO he boys, daar is het wel om te doen aan den TOOG ! 🙂

Het is idd zo dat ik niet op zoek ben naar "een nieuwe SUV". Met de GLE 63S heb ik wel al iets in de garage. 

 

Dit heeft andere redenen, ondanks dat ik die kont oerlelijk vind.

1. Ik ben echt helemaal fan geworden van de beleving in mijn DBS en vind die ook terug in deze 707, los van de compleet voorbijgestreefde en achterhaalde multimedia. 

2. Dat tikje agressiviteit dat deze 707 meer heeft spreekt me wel degelijk aan. 

3. De garage...... tja heb ik al meermaals gezegd, speelt bij mij ook grote rol, komt daarbij (ik val in herhaling) dat het alternatieve merk geen optie meer is voorlopig (uit principe). 

 

Wel even melden dat de 707 niet de V12 heeft zoals sommigen hier denken maar de V8 van Mercedes in de "black series" versie, net zoals de bak met natte koppeling. Dus ook met de turbo's uit de BS. 

Om te antwoorden op de Ferrari. Ik vind het het merk dat me het meest aanspreekt van looks, ben echt wel fan.

Edoch:

1. Met een Ferrari krijg je wel een iets andere "stempel" dan met een Aston. Puur imago gewijs vind ik een Aston beter bij me passen.

2. Ik ken genoeg (ex) Ferrari eigenaars om te weten dat het qua miserie een grote Lotus is :D 

 

 

 

PS: ik ben aan het fantaseren en freewheelen, heb zin in die auto, maar kan me voorlopig niet over dit soort prijs hijsen (voor een suv). Het is dus absoluut zeker nog niet beslist. En dat dus omwille van de prijs. Het is gewoon een leuke sport 🙂

 

 

Ik ben het volledig met u eens dat de kont minder geslaagd is, maar dat deze 707 door de iets andere 'agressievere' styling heel veel knapper is dan de gewone DBX. 

Ook deel ik uw mening dat een Aston Martin veel meer klasse heeft dan een Ferrari.

En de gunningsfactor voor Marie en Freddy, want ik ben er zeker van dat ze hun uiterste best doen voor de service van hun klanten 😉

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Jullie vergeten wel de TCO he boys, daar is het wel om te doen aan den TOOG ! 🙂

Het is idd zo dat ik niet op zoek ben naar "een nieuwe SUV". Met de GLE 63S heb ik wel al iets in de garage. 

 

Dit heeft andere redenen, ondanks dat ik die kont oerlelijk vind.

1. Ik ben echt helemaal fan geworden van de beleving in mijn DBS en vind die ook terug in deze 707, los van de compleet voorbijgestreefde en achterhaalde multimedia. 

2. Dat tikje agressiviteit dat deze 707 meer heeft spreekt me wel degelijk aan. 

3. De garage...... tja heb ik al meermaals gezegd, speelt bij mij ook grote rol, komt daarbij (ik val in herhaling) dat het alternatieve merk geen optie meer is voorlopig (uit principe). 

 

Wel even melden dat de 707 niet de V12 heeft zoals sommigen hier denken maar de V8 van Mercedes in de "black series" versie, net zoals de bak met natte koppeling. Dus ook met de turbo's uit de BS. 

Om te antwoorden op de Ferrari. Ik vind het het merk dat me het meest aanspreekt van looks, ben echt wel fan.

Edoch:

1. Met een Ferrari krijg je wel een iets andere "stempel" dan met een Aston. Puur imago gewijs vind ik een Aston beter bij me passen.

2. Ik ken genoeg (ex) Ferrari eigenaars om te weten dat het qua miserie een grote Lotus is :D 

 

 

 

PS: ik ben aan het fantaseren en freewheelen, heb zin in die auto, maar kan me voorlopig niet over dit soort prijs hijsen (voor een suv). Het is dus absoluut zeker nog niet beslist. En dat dus omwille van de prijs. Het is gewoon een leuke sport 🙂

 

 

Ik snap zulke auto's 100%, alleen misschien de combinatie niet met de GLE 63 LV ? 

Die LV gebruik je als daily en werkauto en die DXX 707 zou dan je weekend gezins- & vakantie wagen zijn, correct ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

good try 🙂

Onze AM Fashionata chief @gTa heeft me fantastisch en amusant al aan de juiste specs geholpen 🙂 

Optisch is hij klaar, alleen geeft de prijs nog kortsluiting. 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

good try 🙂

Onze AM Fashionata chief @gTa heeft me fantastisch en amusant al aan de juiste specs geholpen 🙂 

Optisch is hij klaar, alleen geeft de prijs nog kortsluiting. 

 

Deel de spec hier nog maar eens .. 😇☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

 

 

Wel even melden dat de 707 niet de V12 heeft zoals sommigen hier denken maar de V8 van Mercedes in de "black series" versie, net zoals de bak met natte koppeling. Dus ook met de turbo's uit de BS. 

 

 

Denk niet dat dat correct is? BS heeft flat plane, die klinkt bijgevolg ook totaal anders? 

Die 707 is gewoon de normale 4.0 met andere turbo's (geen idee van welk model geleend).

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Lotuzzz zei:

Ik snap dat niet, er is duidelijk liefde voor het je-ne-sais-quoi van de DBX (met V12 dan nog) en iedereen zit hier alternatieven te bedenken.

Van mijn kant uit was dat zeker niet als alternatief voorgesteld.  Eerder een vraag hoe die zich verhouden onderling. Ze zullen financieel in het zelfde water vissen vermoed ik en toch even exclusief zijn.  Een fpace of urus, moet je daar niet tegenover zetten. ( zelfs cayenne niet) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Greg zei:

Even terug naar de essentie van de zaak, m.a.w het vuur nog wat meer oplaaien nu Jokke zo zot staat.

 

Vanaf 6:20

Groetjes

Aston Martin heeft een AMG gemaakt die meer AMG is dan 't huidige gamma...

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/2/2023 om 11:07, Jokke_vlo zei:

Multimedia is een ramp ja, nog steeds. Geen Apple car play.

nee klopt niet, dit is NTG5.5-based, met Carplay/Android via kabel nog.

uw DBS is de stokoude NTG5-based, zonder Carplay/Android.

23 minuten geleden, Porker zei:

Denk niet dat dat correct is? BS heeft flat plane, die klinkt bijgevolg ook totaal anders? 

Die 707 is gewoon de normale 4.0 met andere turbo's (geen idee van welk model geleend).

dit is de M177 met de twin-scroll, op basis van de E63S/GT63S-motor (S variant, de non S heeft andere nokkenassen etc)

turbo's: kan maar zou me verbazen

AM gaat wel de M178-LS2 (die van de Black Series) gebruiken in de Valhalla

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Greg zei:

Even terug naar de essentie van de zaak, m.a.w het vuur nog wat meer oplaaien nu Jokke zo zot staat.

 

Vanaf 6:20

Groetjes

leuk tempo 😅

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Porker zei:

Denk niet dat dat correct is? BS heeft flat plane, die klinkt bijgevolg ook totaal anders? 

Die 707 is gewoon de normale 4.0 met andere turbo's (geen idee van welk model geleend).

De turbo's van de BS zei men in de video......

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, William Blake zei:

nee klopt niet, dit is NTG5.5-based, met Carplay/Android via kabel nog.

uw DBS is de stokoude NTG5-based, zonder Carplay/Android.

dit is de M177 met de twin-scroll, op basis van de E63S/GT63S-motor (S variant, de non S heeft andere nokkenassen etc)

turbo's: kan maar zou me verbazen

AM gaat wel de M178-LS2 (die van de Black Series) gebruiken in de Valhalla

 

 

46 minuten geleden, Porker zei:

Denk niet dat dat correct is? BS heeft flat plane, die klinkt bijgevolg ook totaal anders? 

Die 707 is gewoon de normale 4.0 met andere turbo's (geen idee van welk model geleend).

Luister op 1min34 daar had ik dat gehoord. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, William Blake zei:

nee klopt niet, dit is NTG5.5-based, met Carplay/Android via kabel nog.

uw DBS is de stokoude NTG5-based, zonder Carplay/Android.

 

Ze hebben de stokoude vervangen door een oude dus :D 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Luister op 1min34 daar had ik dat gehoord. 

Ik lees het ook, maar dus op het 'normale' M177-blok blijkbaar. Wat een goede zaak is imo, want die BS is dat fijne timbre helemaal kwijt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ze hebben de stokoude vervangen door een oude dus :D 

 

Modern infotainment is overruled! Ik ben met de Audi ook een stap terug moeten gaan tov de Tesla, maar alles voor looks/uitstraling/rijplezier 😀

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de laatavond config-taak @Jokke_vlo 😄  Leutig om te doen!

 

Zo zou ik 'm zelf niét kopen (even if I could): ik zou de 707 altijd laten staan ten voordele van de gewone DBX. De 707 is me qua uiterlijke vormgeving van de addenda (spoilers, schorten, diffusor, etc) té expressief. De gewone DBX laat toe om 'm heel wat klassieker te speccen en dat zou mijn voorkeur genieten. Moest de 707 een V12 zijn en de gewone "slechts" een V8, dan zou 't mogelijks een ander verhaal zijn en zou ik altijd wel de V12 willen, maar nu ... 🙂

Specs waren dus wat ik als passend/gesmaakt zag voor/door Jokke. That said: ik vond de specs met binnenin black metallic als hoofdtoon (= zoals z'n DBS) en dan in Inspire Sport bicolor versie met een contrasterende tint, best leuk.

Bewust altijd geprobeerd om een combo met een contrastkleur te nemen waarvan ook de tapijten in die kleur bestaan, om zo dan het tapijt doorheen de auto ook in de contrastkleur (samen met de stikking) te hebben. Twee voorbeeldjes:

image.thumb.png.e21d95ed92a6f2fd2b31d4060f25c5d3.png

(combinatie black metallic + chancellor red ... met dus chancellor red tapijten)

image.png.98a0006df207b3f73e53435b6c69aaf7.png

(combinatie black metallic + copper tan metallic ... met dan opnieuw tapijt dat met de contrastkleur accordeert)

In beide gevallen was dit omdat de contrastkleur een link legde met de buitenkleur, in casu (resp.) liquid crimson en silver birch.
Je ziet dat niet (nauwelijks) als je in de auto zit / aan het rijden bent, maar bij 't openen van de deuren is het een machtige brug tussen buiten & binnen.

 

Omdat ik wist dat een minimaal kleuraccentje van echt félle kleur wel in de smaak zou vallen ('k herinnerde me dat Jokke ooit zei dat hij 't jammer vond dat de remklauwen van z'n DBS donker waren en niet oranje), had ik bij de spec met het moderne China Grey de combo met Calif Poppy in gedachten:

image.png.a86476e42726df366b8230b55dde3b75.png

image.thumb.png.e224849b7a431671d20ab9c04d3c23a8.png

 

Maar ik begrijp dat de bicolor binnenin weggevallen is, in functie van het bestrijden van het voetballersspec-gehalte :D (niet evident bij een 707, laat ons eerlijk zijn :D ). Mogelijks zou ik daar ook geen oranje tapijten in gestoken hebben, moesten deze beschikbaar geweest zijn (which they aren't), hoewel ik 't idee van contrast door middel van tapijtkleur bijzonder genegen ben bij deze kar met een donker/zwart interieur.

Mijn favo combo was de Silver Birch (ext) + black metallic / copper tan metallic bicolor (int), tbh. 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Jokke_vlo said:

Voila mocht het er ooit van komen is het deze spec. Voor 90% ontworpen door @gta die spec doopte op naam van Sheikh Kristof Calvo 🙂

 

EFB44E1D-67DB-476E-96B7-7C47EC24B9AD.jpeg.5e535eace669ed2402604790eba30538.jpegC52B4683-1673-4F43-B3E8-8AB0BCACADAC.jpeg.e7c805b8917a0e78043ec2ac9d1c8f86.jpeg58CD81A7-208E-49A9-AF86-F761B9ECBF92.jpeg.997d244d148f187c3c0ede8e05c25ea9.jpegAF8B71B4-DFA3-4129-94DD-BEA547E57B34.jpeg.555d985904083bd9c1f825a4d8b65c4d.jpeg11E1D4E0-81B4-493B-AFC8-729CA6B72CAF.jpeg.6277751e948372ea7390e52d8c5b3b69.jpeg

Oei.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid