Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

Op 5/12/2020 om 13:24, mrbbs zei:

In die omstandigheden ben je beter af met echte sneeuwbanden.

Spijkerbanden werken enkel bij ijs

Dat laatste: lijkt me toch van niet.

Zoals Swede al zei: de meeste (goeie) spijkerbanden zijn doorgaans de allerbeste 'nordic' winterbanden van een merk, maar dan bespijkerd. (Kijk maar eens bij Nokian, b.v.)  Die spijkers zijn geen nadeel op gecompacteerde, koude sneeuw (dus in nordic omstandigheden). Om dus te gaan sneeuwdriften (als het echt koud is en 't betreft een goed aangestampte, koude sneeuwlaag) denk ik dat je minstens even goed gesteld bent met spijkerbanden. Mogelijks zelfs een zuchtje béter, maar 't verschil zal zeker niet groot zijn.

Bij onze omstandigheden, in warme, natte papsneeuw ... denk ik dat een nordic winterband geen betere keuze is dan een westeuropese winterband (die meer op mildere temperaturen is afgestemd). Een spijkerband dan al helemaal niet.

 

Dat eerste: akkoord. Spijkerbanden lijken dan weinig meerwaarde te bieden. Tenzij je 't dus echt over nordic omstandigheden hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar jaar geleden de Nokian Hakkapeliitta 7 gehad, dat was niet de meest geschikte band voor ons klimaat eerlijk gezegd.

Die kwam pas subliem tot zijn recht op een weekend in de Ardennen waar er toch heel wat sneeuw was gevallen, maar de daarop volgende Goodyear ultragrip 8 deed op alles behalve sneeuw het veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, mrbbs zei:

Ik hoop dat ze hem binnen zetten 's avonds..

Zal zeker binnen gestaan hebben ................. rustig natikkend in de garage van de hoofdmechanieker na een 'testritje'. Maar maak je niet ongerust, ze hebben de kilometerteller uit getrokken zodat er geen kilometers te veel op staan bij verkoop later ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Luv4DLM zei:

Ik heb een paar jaar geleden de Nokian Hakkapeliitta 7 gehad, dat was niet de meest geschikte band voor ons klimaat eerlijk gezegd.

Die kwam pas subliem tot zijn recht op een weekend in de Ardennen waar er toch heel wat sneeuw was gevallen, maar de daarop volgende Goodyear ultragrip 8 deed op alles behalve sneeuw het veel beter.

Ja, zo'n Hakkapeliita is dan ook een full-on nordic winterband. Die wil temperaturen van -5°C en (veel) dieper. En die band is afgestemd op aangestampte sneeuwlagen en ijs, veel minder op droog wegdek of nat wegdek. Zo'n band is hier bij ons even zinloos als een semislick laggen 's winters.

De Ultragrip die je vermeldt is dan weer een topper uit de 'European winter tyre' categorie, dus vooral gemaakt om droge en natte wegen te rijden bij temperaturen voornamelijk rond en boven het vriespunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gTa zei:

Ja, zo'n Hakkapeliita is dan ook een full-on nordic winterband. Die wil temperaturen van -5°C en (veel) dieper. En die band is afgestemd op aangestampte sneeuwlagen en ijs, veel minder op droog wegdek of nat wegdek. Zo'n band is hier bij ons even zinloos als een semislick laggen 's winters.

De Ultragrip die je vermeldt is dan weer een topper uit de 'European winter tyre' categorie, dus vooral gemaakt om droge en natte wegen te rijden bij temperaturen voornamelijk rond en boven het vriespunt.

Ze kwamen bij een set velgen dat ik op de kop heb kunnen tikken in Nederland, banden waren te goed om te vervangen dus heb ze een seizoen "getest". Daarna toch maar veranderd naar een iets meer geschiktere band voor onze contreien. De Goodyear stelde nooit teleur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat toch niet zo leuk vinden eerlijk gezegd. Ok hij gaat wel binnen bij wax-it nadien, maar toch.. 
Het is een auto. Waarom zou die elke avond binnen gezet moeten worden? 🥲
  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Fred zei:
8 uren geleden, Alexx zei:
Ik zou dat toch niet zo leuk vinden eerlijk gezegd. Ok hij gaat wel binnen bij wax-it nadien, maar toch.. 

Het is een auto. Waarom zou die elke avond binnen gezet moeten worden? 🥲

Als ze zo iedere avond 10-15 auto's moeten binnen zetten. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zo iedere avond 10-15 auto's moeten binnen zetten. [emoji1]
Ze zouden er wel mee te doen hebben. Liefhebber zijn is 1 ding maar... [emoji2960] Beter niet kijken naar het traject dat ze afleggen tussen montageband en dealer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Fred zei:

Ze zouden er wel mee te doen hebben. Liefhebber zijn is 1 ding maar... emoji2960.png Beter niet kijken naar het traject dat ze afleggen tussen montageband en dealer.

Inderdaad... mij stoort dat helemaal niet. Mijn m2 werd in december 2017 afgeleverd en die heeft een maand bij BMW op de parking gestaan. Mijn Yaris komt volgende week binnen ik ga er van uit dat die nu ook ergens buiten staat te wachten... Als hij daar niet tegen kan mogen ze hem houden... 😀

aangepast door Elwood
Screivfaut
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Rabbit zei:

Als ze zo iedere avond 10-15 auto's moeten binnen zetten. 😄

Dat zou ik erger vinden dan buiten laten staan. Elke dag starten, 20meter rijden en afleggen? 😞 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Rabbit said:

Als ze zo iedere avond 10-15 auto's moeten binnen zetten. 😄

 

7 minutes ago, msxx said:

Dat zou ik erger vinden dan buiten laten staan. Elke dag starten, 20meter rijden en afleggen? 😞 

Ik weet anders garages waar dit dagelijkse kost is met bepaalde stockwagens.

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

 

Ik weet anders garages waar dit dagelijkse kost is met bepaalde stockwagens.

Godverdomme Beau!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

 

Ik weet anders garages waar dit dagelijkse kost is met bepaalde stockwagens.

I know, dat doet mijn mechanische hart pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, msxx zei:

Dat zou ik erger vinden dan buiten laten staan. Elke dag starten, 20meter rijden en afleggen? 😞 

Inderdaad, dat kan ik niet aan zo'n dingen. Lokale onafhankelijke Benz garage zet (in 't weekend) z'n AMG GT-R zo steeds buiten en terug binnen :(

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga hem vrijdag halen en breng hem direct naar Wax-it toe. Heel erg benieuwd. Hij krijgt er een vrij nieuwe coating van 99soft en XPEL coating op neus, motorkap, sideskirts en bumper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Elwood zei:

Inderdaad... mij stoort dat helemaal niet. Mijn m2 werd in december 2017 afgeleverd en die heeft een maand bij BMW op de parking gestaan. Mijn Yaris komt volgende week binnen ik ga er van uit dat die nu ook ergens buiten staat te wachten... Als hij daar niet tegen kan mogen ze hem houden... 😀

Misschien wat beroepsmisvorming... Ze hebben dat met een Porsche Speedster van een klant van mij ook gedaan.. hoeveel vuil en plekken in die lak zaten... toch niet leuk om zo je wagen in ontvangst te moeten nemen. Vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Alexx said:

Misschien wat beroepsmisvorming... Ze hebben dat met een Porsche Speedster van een klant van mij ook gedaan.. hoeveel vuil en plekken in die lak zaten... toch niet leuk om zo je wagen in ontvangst te moeten nemen. Vind ik.

Ik heb gevraagd dat ze auto verder niet zouden aanraken, dus alle transport folie ed zit er nog op. Bert zal dan wel zorgen dat die in orde staat. Heb met de GT86 en met de BRZ ook gedaan. Ik ben geen detailling freak, maar het is toch verrekt handig hoe makkelijk die auto na een coating wast. Anders blijft dat vuil allemaal "aangekoekt".

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik heb gevraagd dat ze auto verder niet zouden aanraken, dus alle transport folie ed zit er nog op. Bert zal dan wel zorgen dat die in orde staat. Heb met de GT86 en met de BRZ ook gedaan. Ik ben geen detailling freak, maar het is toch verrekt handig hoe makkelijk die auto na een coating wast. Anders blijft dat vuil allemaal "aangekoekt".

Klopt. Als de folie er nog opzit is het inderdaad minder erg. 
Bij de Speedster hadden ze dit verwijderd.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/12/2020 om 16:30, berengun zei:

reed juist naar Hasselt, kwam voorbij de garage, en wat zie ik : HIJ IS BINNEN 😍

Direct terug gedraaid, afspraak gemaakt, donderdag gaan we m halen

kleine domper : we gaan m pas inschrijven in januari, scheelt 500 euro, maar k ga m al halen want liever dat hij hier vlak naast mijn home-office-bureau staat dan op een niet overdekte parking in weer en wind 🤪

Wat zijn de BIV en taksen voor dit stuk speelgoed als je in 2021 inschrijft? :)

Proficiat truowens!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, B3noît said:

Wat zijn de BIV en taksen voor dit stuk speelgoed als je in 2021 inschrijft? :)

Proficiat truowens!

Inschrijving vandaag: 1800 euro

Inschrijving 2021: 1285 euro

Taks is een +-300 euro dacht ik (1618cc)

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jules_W said:

Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor zo’n coating? 

Hangt sterk af van:

- Hoe groot is je auto

- Hoeveel stappen wil je aanbrengen aan de wagen

- Welke merk/uitvoering van coating gebruik je

Best offerte op maat vragen bij Bert. Hij kan je perfect begeleiden volgens je eigen vereisten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid