Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, berengun zei:

wij hebben gisteren onze eerste rit gedaan en absoluut niets gemerkt van zetels die te hoog staan.  In de M2 kon ik misschien wel lager, maar zat ik op dezelfde hoogte....met goed overzicht, vrij rechte rugleuning en beide handjes op het stuur....

En ... wat is uw eerste indruk van de wagen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, berengun zei:

wij hebben gisteren onze eerste rit gedaan en absoluut niets gemerkt van zetels die te hoog staan.  In de M2 kon ik misschien wel lager, maar zat ik op dezelfde hoogte....met goed overzicht, vrij rechte rugleuning en beide handjes op het stuur....

Hoe groot ben je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat ze zich hebben verkeken op het feit dat in Europa de mensen wat groter zijn. Een gewone Yaris zijn zetels staan ook hoger dan bij de concurrentie.




Zou mij toch verwonderen dat daar geen enkele Europeaan mee gereden heeft voor oroductie. Die rallypiloteb die meegewerkt hebben aan development hebben dat toch ook gemerkt
Link naar reactie
Delen op andere sites

nog wat vroeg om een "testverslag" te maken, er staat nu net 100 km op de teller, maar uiteraard zijn dat nog iets of wat inrijkilometers, maar bon : 

Eerst en vooral qua rijhouding : ik ben totaal niet akkoord dat de zetel te hoog staat, ik ben 1,78m en zit gewoonweg perfect.  In het verleden diverse slip en driftcursussen gevolgd (meestal via BMW) en heb daar mijn huidige zithouding aangeleerd, ze gaan je daar nooit aanleren dat je op zijn duits moet plat liggen in de auto als je echt controle wil hebben over je auto, goed voor de arm uit het raam te hangen met luide muziek aan, maar daar stopt het wel 🤪 Uiteraard ieder zijn ding, maar zeker geen reden de Yaris te laten staan

Qua rijden is het zoals gezegd erg vroeg maar heb al door dat je weliswaar heel rustig kunt rijden, maar ..... heb ook al het plezier ontdekt van het vermogen en zeker ook koppel in combinatie met vrij beperkte gewicht....als er meer in zit dan op papier staat, ik zou het zo geloven!  Heel direct stuurgevoel, zeker niet oncomfortabel (uiteraard is het geen S klasse)

In het weekend gaan we wat kilometers doen, en al wat leukere wegen opzoeken, en al es zien of we wat merken van de verschillende standen, zal dan zeker meer te zeggen hebben als nu

Maar allereerste indruk : 

De yaris was eigenlijk gekocht voor erbij, en ik was eigenlijk nog aan het denken om een nieuwe Cayman bij te bestellen voor mij als daily maar denk dat de Yaris dat jobke krijgt .... het enige wat ik wil van een auto is dat die mij een goed gevoel en een smile geeft, en die smile is er absoluut, kan ik garanderen 🤩

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is 'm helemaal niet om een "platliggende" rijhouding te doen, die trouwens helemaal niet typisch Duits is - geen idee waar je dat haalt. :D 

Je bent eerder klein (don't mind me saying that :D ) en je rijdt in een auto zonder rolkooi ... dat zal dus (net) toelaten dat je OK zit. Voor (veel) grotere mensen is het blijkbaar minder evident. En eens je een rolkooi hebt die naar voor loopt (langs je hoofd langs, dus) is het bijzonder belangrijk dat er voldoende ruimte is. Zo'n kooi splijt (zelfs mét padding) een schedel of zelfs een helm op z'n gemakje open bij een stevige klapper...  Daar is 't 'm die mannen van Apex om te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, mrbbs zei:

Net alsof wij in onze zetel liggen 😅

Gij wel se, luierik, elken avond, geeft het maar toe!!!

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haper net met mijn hoofd tegen het plafond in de GRY. Maar ik ben dan ook 1m94 en heb een langer bovenlichaam dan gemiddeld. Dat is voor mij in bijna iedere wagen een probleem.  In al mijn auto's zit dan ook een andere stoel om de zitpositie te verlagen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik haper net met mijn hoofd tegen het plafond in de GRY. Maar ik ben dan ook 1m94 en heb een langer bovenlichaam dan gemiddeld. Dat is voor mij in bijna iedere wagen een probleem.  In al mijn auto's zit dan ook een andere stoel om de zitpositie te verlagen.

Schonen uitleg, tunerke.

Why do garages move your seat?! - Page 2 - General Gassing - PistonHeads UK

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, gTa zei:

't Is 'm helemaal niet om een "platliggende" rijhouding te doen, die trouwens helemaal niet typisch Duits is - geen idee waar je dat haalt. :D 

Je bent eerder klein (don't mind me saying that :D ) en je rijdt in een auto zonder rolkooi ... dat zal dus (net) toelaten dat je OK zit. Voor (veel) grotere mensen is het blijkbaar minder evident. En eens je een rolkooi hebt die naar voor loopt (langs je hoofd langs, dus) is het bijzonder belangrijk dat er voldoende ruimte is. Zo'n kooi splijt (zelfs mét padding) een schedel of zelfs een helm op z'n gemakje open bij een stevige klapper...  Daar is 't 'm die mannen van Apex om te doen.

😜 ik zeg duits omdat ik het idee heb dat de meeste duitse merken zetels hebben die heel laag kunnen....niet meer achter zoeken :)

en I don't mind you saying that...het is niet altijd de grootte dat telt he (alley, dat zeggen ze toch altijd 🤐)

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, berengun zei:

het is niet altijd de grootte dat telt he (alley, dat zeggen ze toch altijd 🤐)

Dat zeggen ze om u te troosten 😆

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er nu 200km mee gereden gisteren en vandaag en dat ding stuurt echt goed. Zitpositie vind ik voor deze auto goed maar het is duidelijk dat je geen 2 meter moet zijn... Ik heb nu al het gevoel dat dit mijn dagelijkse auto gaat worden ten koste van de M2. 

aangepast door Elwood
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, PJH said:

Geef die mens een Exige en hij is dood na 500 meter :D

Een Exige zou breken na 500m? 😆

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een speelgoed [emoji7]

Zeg dat wel [emoji7]
Wat wel opvalt (in dit filmpje) is dat de sideways fun vooral in 1e versnelling zit langs de gewone wegen omdat er zoveel grip is.

Aan zo’n snelheden zien terugschakelen naar 1e doet toch raar [emoji43]
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Balleke zei:

Aan zo’n snelheden zien terugschakelen naar 1e doet toch raar emoji43.png

Moet eens naast Flupke gaan zitten op een bergpas in de GT4. Je zou denken dat de synchro's rond uw oren gaan vliegen.... maar sommige wagens hebben dat blijkbaar nodig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, fuxhound zei:

 

Zot! :D Leek soms dat hij die bocht nooit ging houden aan die snelheden, spel sleurt er zich gewoon door! Lang geleden dat ik zo een leuk filmpje gezien heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid