Ga naar inhoud

Toyota Yaris GR


mrbbs

Aanbevolen berichten

5 hours ago, Jules_W said:

Jammer dat er geen beelden worden getoond vanuit de Mini. Leek mij een slechte start in de race vanaf 0. 

Het was nat, ik vermoed dat in droge omstandigheden die GP gewoon de GR verloren rijdt. Alé, ook niet abnormaal. 40pk meer, lichter en een automaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jules_W zei:

Jammer dat er geen beelden worden getoond vanuit de Mini. Leek mij een slechte start in de race vanaf 0. 

Zie die uitlaat maar eens klapperen bij de launch. Staat serieus te grabbelen bij de start met zijn voorwielandrijving.

Eerste keer dat ik die GR eens bekeken heb. Wel een cool concept: 4x4, manueel, relatief licht en best wel wat vermogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Monterey Jack zei:

Het was nat, ik vermoed dat in droge omstandigheden die GP gewoon de GR verloren rijdt. Alé, ook niet abnormaal. 40pk meer, lichter en een automaat. 

 

1 uur geleden, Jochen zei:

Zie die uitlaat maar eens klapperen bij de launch. Staat serieus te grabbelen bij de start met zijn voorwielandrijving.

Inderdaad. Op het filmpje zag ik het niet goed (met smartphone gekeken) maar die start kon beter. Toont anderzijds wel goed aan wat voor voordeel die Yaris heeft met z’n 4wd. Zijn beiden zotte auto’s, als ik moest kiezen, ik zou het niet weten :) 

2 uren geleden, William Blake zei:

slome automaat ook lees ik

Awel ik heb nu met quasi alle gen’s Cooper S/JCW gereden en zo goed als die voortreinen zijn, zo slecht zijn die automaten. Als je er eentje koopt, koop je best manueel

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, flupke73 zei:

Hebben die nog een mechanisch diff? Mijn 2005 (S, geen JCW) had dat en dat voelde je echt ‘werken’

Alleen de R53. Ik weet dat de R56 een open diff had maar dat een LSD werd gesimuleerd dmv automatische rem op een van de wielen in geval van tractieverlies. Hoe dat bij de F56 zit weet ik niet zeker. Ik heb de F56 JCW kort gereden maar niks van diff gemerkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, flupke73 zei:

Hebben die nog een mechanisch diff? Mijn 2005 (S, geen JCW) had dat en dat voelde je echt ‘werken’

 

4 minuten geleden, Jules_W zei:

Alleen de R53. Ik weet dat de R56 een open diff had maar dat een LSD werd gesimuleerd dmv automatische rem op een van de wielen in geval van tractieverlies. Hoe dat bij de F56 zit weet ik niet zeker. Ik heb de F56 JCW kort gereden maar niks van diff gemerkt. 

Ik heb nog een R55 Cooper S gehad met mechanische LSD, werkte goed

JCW had soort aangepaste DSC, met simulatie ediff

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, William Blake zei:

 

Ik heb nog een R55 Cooper S gehad met mechanische LSD, werkte goed

JCW had soort aangepaste DSC, met simulatie ediff

Aha, dan was het bij de R56 waarschijnlijk ook alleen de JCW die dat had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flupke73 zei:

Hebben die nog een mechanisch diff? Mijn 2005 (S, geen JCW) had dat en dat voelde je echt ‘werken’

Dat waren bakjes! 😍 Zou er zo terug eentje durven kopen, heb nooit hetzelfde gevoel meer kunnen ervaren bij de opvolgers.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/8/2021 at 9:24 PM, Luv4DLM said:


 

 


Stiftung Warentest is een Duitse consumentenbond.

Wel kut van uw ervaring, ik ken het merk via Apex en zag wel een setje zitten voor de NA.
 

 

Protrack horror story..

Was een aardige man aan de telefoon toen ik in december 8 velgen bij hem bestelde. Alles was direct geregeld. Wat een ommezwaai is dit geworden zeg..

Bij levering van de velgen heb ik die onmiddellijk naar de bandencentrale gebracht. Daar bleek dat 3 van de 8 velgen transportschade hadden. Eén doos was ZICHTBAAR beschadigd welke ik niet had gezien bij aflevering (de koerier had die bewust voor mij uitgeladen en met een beschadigde kant voor mij weg gezet. 2 van de velgen hadden echt een platte kant, één lichte verfschade.  De bandenboer belde mij dat ik best even ging zien.  Daar toegekomen dat inderdaad gemerkt en foto's genomen van alle dozen, de velgen, de bescherming die rond de velgen zat, de covers er nog eens rond. Hij zou contact opnemen met zijn "forwarder".

De week erop na meermaals vragen uiteindelijk antwoord gekregen dat hij 3 velgen vergoed had gekregen.  Ondertussen had hij zonder mijn weten 3 velgen nagestuurd. De volgende dag kreeg ik een bericht van hem dat hij dus 3 velgen had verstuurd naar mij, maar met "minor paint damage". Dat was zogezegd zijn deal voor mij...  toen de forwarder mij belde heb ik die velgen geweigerd. Uiteindelijk heb ik hem een voorstel gedaan om 3 velgen voor mij te vergoeden en dat ik 1 velg verlies zou slikken (omdat ik schade aan die ene doos niet had gezien). Dit was net voor kerst, uiteindelijk vorige vrijdag Christophe van Protrack nog eens opgebeld en vertelde dat hij mijn berichten had gelezen voor een refund van 3 velgen. Hij zou het maandag (11/1 dus) in orde brengen.  Maandag natuurlijk niks gehoord, dinsdag ook niets... 

Neem ik vandaag terug contact op en zegt hij dat een refund zou doen van 3 velgen - 2 x transportkosten.  Ik stuurde hem een bericht terug dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, want die 3 velgen die hij mij stuurde had hij mij daarvan niet op de hoogte gebracht voordat hij die zou versturen. Ik heb ze pas geweigerd toen ik hoorde dat ze verfschade hadden en dit geen correcte regeling vond.  Ik deed hem voorstel voor vergoeding van 3 velgen + transportkosten. Zou neerkomen op ergens 738 euro, terwijl de velgen mij 1085 euro hadden gekost... half uur later gezien dat hij mij bericht had gelezen, een 2 uur later nog geen antwoord...

Heb dan maar bericht gestuurd dat als de centen (738 euro) tegen 24/1 niet op mijn rekening staan dat ik dan maar een claim zal indienen bij het ECC, dan zal het wel gaan over een full refund die je eigenlijk wel zou mogen verwachten...

Nooit zo'n slechte ervaring gehad met een online aankoop! 

  • Boos 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Protrack horror story..
Was een aardige man aan de telefoon toen ik in december 8 velgen bij hem bestelde. Alles was direct geregeld. Wat een ommezwaai is dit geworden zeg..
Bij levering van de velgen heb ik die onmiddellijk naar de bandencentrale gebracht. Daar bleek dat 3 van de 8 velgen transportschade hadden. Eén doos was ZICHTBAAR beschadigd welke ik niet had gezien bij aflevering (de koerier had die bewust voor mij uitgeladen en met een beschadigde kant voor mij weg gezet. 2 van de velgen hadden echt een platte kant, één lichte verfschade.  De bandenboer belde mij dat ik best even ging zien.  Daar toegekomen dat inderdaad gemerkt en foto's genomen van alle dozen, de velgen, de bescherming die rond de velgen zat, de covers er nog eens rond. Hij zou contact opnemen met zijn "forwarder".
De week erop na meermaals vragen uiteindelijk antwoord gekregen dat hij 3 velgen vergoed had gekregen.  Ondertussen had hij zonder mijn weten 3 velgen nagestuurd. De volgende dag kreeg ik een bericht van hem dat hij dus 3 velgen had verstuurd naar mij, maar met "minor paint damage". Dat was zogezegd zijn deal voor mij...  toen de forwarder mij belde heb ik die velgen geweigerd. Uiteindelijk heb ik hem een voorstel gedaan om 3 velgen voor mij te vergoeden en dat ik 1 velg verlies zou slikken (omdat ik schade aan die ene doos niet had gezien). Dit was net voor kerst, uiteindelijk vorige vrijdag Christophe van Protrack nog eens opgebeld en vertelde dat hij mijn berichten had gelezen voor een refund van 3 velgen. Hij zou het maandag (11/1 dus) in orde brengen.  Maandag natuurlijk niks gehoord, dinsdag ook niets... 
Neem ik vandaag terug contact op en zegt hij dat een refund zou doen van 3 velgen - 2 x transportkosten.  Ik stuurde hem een bericht terug dat ik daar niet mee akkoord kon gaan, want die 3 velgen die hij mij stuurde had hij mij daarvan niet op de hoogte gebracht voordat hij die zou versturen. Ik heb ze pas geweigerd toen ik hoorde dat ze verfschade hadden en dit geen correcte regeling vond.  Ik deed hem voorstel voor vergoeding van 3 velgen + transportkosten. Zou neerkomen op ergens 738 euro, terwijl de velgen mij 1085 euro hadden gekost... half uur later gezien dat hij mij bericht had gelezen, een 2 uur later nog geen antwoord...
Heb dan maar bericht gestuurd dat als de centen (738 euro) tegen 24/1 niet op mijn rekening staan dat ik dan maar een claim zal indienen bij het ECC, dan zal het wel gaan over een full refund die je eigenlijk wel zou mogen verwachten...
Nooit zo'n slechte ervaring gehad met een online aankoop! 
Betaald met paypal?
Indien ja, dan kan je via hun verder gaan.

Snap niet waarom die kerel drie velgen met schade als compensatie stuurt. Hoe vreemd is dat niet. [emoji15]
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Krikkie zei:

Dat waren bakjes! 😍 Zou er zo terug eentje durven kopen, heb nooit hetzelfde gevoel meer kunnen ervaren bij de opvolgers.

‘Mooie’ zijn zeldzaam 🙁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid