Challazer 3.542 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Een EV koop je toch om rustig mee te rijden volgens jou? Wat maakt het dan uit? De duw in de rug! 1 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.316 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 18 uren geleden, ir_fuel zei: Wat is dat toch met die EV interieurs?? Ni beginnen he! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 2 uren geleden, BMWMB zei: En de Audi is sloom. je schreef toch elders dat je geen auto kocht om de snelste aan de lichten te zijn? puur esthetisch kies ik sowieso voor de audi (tussen bmw,tesla en audi) laadtechnisch eerder tesla Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.799 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 Sneller dan mijn Model S moet mijn auto zeker niet zijn, maar trager liefst ook niet. Zalig hoe je soms nog snel een inhaalmanoeuvre kan doen... Ik rijd zeker niet snel met de Tesla, maar de directe gasrespons en de levendigheid bij het hernemen is gewoon zalig, en dat mist zo'n Audi E-tron. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 Dat is ook gewoon wat je gewoon bent. je RRS zal vermoedelijk trager zijn dan de Etron. wil dat dan zeggen dat jijzelf nooit met de RRS buiten komt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 693 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 Hoeveel mensen zouden er zo en iX (of etron) kopen zonder ooit bij tesla binnen gewandeld te zijn? Die weten niet wat ze missen, dus missen ze eigenlijk helemaal niets. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 13 november 2020 Delen Geplaatst: 13 november 2020 18 minuten geleden, Joske zei: Hoeveel mensen zouden er zo en iX (of etron) kopen zonder ooit bij tesla binnen gewandeld te zijn? Die weten niet wat ze missen, dus missen ze eigenlijk helemaal niets. Je merkt dat wel hoor. Ik schreef na mijn testweek dat ik vond dat mijn q7 e-tron precies vinniger was aan de lichten dan de e-tron. Terwijl iedereen telkens spreekt over de spreekwoordelijke duw in de rug. Nadien kwam de reactie dat een etron idd slomer ingesteld staat om homogener te zijn. Mijn indruk was dus zeker niet verkeerd. Is hij daarom traag? Neen dat zeker niet, maar het is ook geen sprinter. Eerder het rustig elektrisch cruisen in luxe. Tesla moet het meer hebben van zijn sprints en niet van zijn luxe of afwerking. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.502 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Op 12/11/2020 om 23:08, Rabbit zei: Die wielkasten :') Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.557 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Op 12/11/2020 om 19:10, Phil zei: Die glazen iDrive-knop en de integratie van het hout zijn tof gedaan, maar qua bediening erg veel afgekeken van andere merken. Ongezien... Ik begrijp dat niet, waarom houden die merken zich niet aan hun eigen identiteit? Sommige zaken zijn zo frappant en tegelijk achterlijk, neem nu de bediening van het audiovolume: 2007 E85: links op het stuur 2016 F30: rechts op het stuur 2020 G21: rechts op het stuur maar + en - staan omgekeerd tov F30 Why oh why, is dat de geldingsdrang van elke nieuwe/andere hoofdingenieur? 1 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.537 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Bmw interieurs zijn ook gewoon saai. Met die elektrische auto’s willen ze om de een of andere reden futuristische interieurs aanbieden. Dan valt er in het gewone gamma niet veel af te kijken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.671 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 15 minuten geleden, bt. zei: Ik begrijp dat niet, waarom houden die merken zich niet aan hun eigen identiteit? Sommige zaken zijn zo frappant en tegelijk achterlijk, neem nu de bediening van het audiovolume: 2007 E85: links op het stuur 2016 F30: rechts op het stuur 2020 G21: rechts op het stuur maar + en - staan omgekeerd tov F30 Why oh why, is dat de geldingsdrang van elke nieuwe/andere hoofdingenieur? Stoelbediening en widescreen cockpit zijn gewoon gekopieerd van MB, 't is een compliment Nu, dat gaat in 2 richtingen, weet ik ook wel, maar 't is toch opvallend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.000 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 46 minutes ago, bt. said: 2020 G21: rechts op het stuur maar + en - staan omgekeerd tov F30 Geen idee hoe het eruit ziet maar horizontaal zou ik denken dat rechts = luider, en verticaal is omhoog = luider. Is dat dan niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bt. 6.557 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 36 minuten geleden, ir_fuel zei: Geen idee hoe het eruit ziet maar horizontaal zou ik denken dat rechts = luider, en verticaal is omhoog = luider. Is dat dan niet? Klopt inderdaad. Intuitief vind’k het een ramp Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.000 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 ah ze hebben het 90 graden gedraaid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.799 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Dat is ook gewoon wat je gewoon bent. je RRS zal vermoedelijk trager zijn dan de Etron. wil dat dan zeggen dat jijzelf nooit met de RRS buiten komt? Tuurlijk wel, maar als daily zal ik het nooit kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.671 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Waanzin, dit is toch niet meer het BMW... niks over driving dynamics, sportiviteit,... Goed dat Markus Flasch enigzins wat compenseert. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 waarom moeten die elektrische auto's altijd zo lelijk zijn vraag ik me af. de i3, zelfs de i3s was lelijk maar ze hebben zich nog overtroffen. Net zoals een Golf vs id3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 15 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2020 Ik denk dat ze de snoeiharde kritiek wel voelen ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 807 Geplaatst: 15 november 2020 Delen Geplaatst: 15 november 2020 De kritiek voelen is één ding, er iets mee doen is een ander gegeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.137 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Die grondig andere designtaal binnenin, incl. bedienconcept en whatnot - dat kan ik nog snappen voor de i-karren. Ergens vind ik het zelfs goed te pruimen ... maar je moet wel los van de klassieke BMW denken en dit als een "merk" apart zien. De exterieurstyling evenwel ... oh boy. Die auto is in alles een gortig ogende Koreaan, daar zit niks premium in. Integendeel: waar BMW met giant steps áchteruit stapt, zetten de Koreanen e.a. serieuze stappen voorwaarts. Vroeger straalde een BMW iets uit, dat was zichtbaar en voelbaar een premium-auto. Dat is het nu echt niet meer. (Behalve dan als je diep in de buidel tast en een dubbel optioneel nappalederen interieurtje bestelt op je '3 of '5.) BMW zal de kritiek op voorhand aangevoeld hebben ... maar van waar komt die kritiek? Als dat enkel uit West-Europa komt, uit de monden van de "oude" BMW-kopers ... dan kan ik het geloven dat die daar hun schouders voor ophalen. Die "oude BMW"-kopers, die zijn ze ondertussen grotendeels kwijt, omdat BMW's zich gewoon niet meer onderscheiden van normale (saaiere) auto's. I mean: check die officiële communicatie: ¯\_(ツ)_/¯ ... dat kan verdorie tellen als statement. Dat is van dezelfde orde maar één registertje minder assertief dan een middenvinger opsteken. Als ze hiermee, en met de designrichting die ze ingeslagen hebben, (veel) meer klanten (extra) vinden in de grote markten (Azië, voornamelijk), dan snap ik wel dat ze die richting in slaan. Some things don't last. Ik heb (voor mezelf) al besloten dat het emotionele, goéie BMW van weleer al eventjes gestorven is. De passie komt niet meer uit de (meaning: alle) producten en de (rij)technische zuiverheid en sportiviteit is geen prioriteit meer in de lastenboeken. Toegegeven: de wereld biedt daar ook minder en minder plaats voor. Veiligheidseisen sterk omhoog, comforteisen idem, dus gewicht extreem toegenomen, samen ook met het gehalte mechanische grip, enz... wat inhoudt dat, als je zo'n loodzware grippy auto echt lichtvoetig en agiel wil laten rijden, je naar snelheden moet kijken die op onze dichtgeslibde en streng gecontroleerde openbare wegen niet meer kunnen. Straks gaat ook Duitsland z'n algemene Tempolimit invoeren en is het zelfs gedaan met auto's die écht goed blijven rijden aan topsnelheden ... omdat die nergens nog kunnen/mogen worden gehaald. De trend gaat richting (semi)autonoom rijden en overname van (steeds meer) rijderstaken door slimmere/snellere techniek. Of in BMW-termen gesproken: "Wij zijn wel mee met onze tijd, hé! Stomme fossielen, jullie allemaal. Wij hebben het licht al gezien, hoor. Nu jullie nog." Ofte, terug die officiële communicatie: That's the world we live in. BMW is dood. Lang leve het nieuwe BMW. (not for me, though) 4 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.316 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 Op 14/11/2020 om 21:39, Liquid Li0n zei: waarom moeten die elektrische auto's altijd zo lelijk zijn vraag ik me af. de i3, zelfs de i3s was lelijk maar ze hebben zich nog overtroffen. Net zoals een Golf vs id3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Liquid Li0n 602 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 4 minuten geleden, Polygoon zei: ja ok maar zet daar andere velgen op en je hebt een normale Golf, niet zo een apart "futuristisch" model Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.671 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 25 minuten geleden, gTa zei: Die grondig andere designtaal binnenin, incl. bedienconcept en whatnot - dat kan ik nog snappen voor de i-karren. Ergens vind ik het zelfs goed te pruimen ... maar je moet wel los van de klassieke BMW denken en dit als een "merk" apart zien. De exterieurstyling evenwel ... oh boy. Die auto is in alles een gortig ogende Koreaan, daar zit niks premium in. Integendeel: waar BMW met giant steps áchteruit stapt, zetten de Koreanen e.a. serieuze stappen voorwaarts. Vroeger straalde een BMW iets uit, dat was zichtbaar en voelbaar een premium-auto. Dat is het nu echt niet meer. (Behalve dan als je diep in de buidel tast en een dubbel optioneel nappalederen interieurtje bestelt op je '3 of '5.) BMW zal de kritiek op voorhand aangevoeld hebben ... maar van waar komt die kritiek? Als dat enkel uit West-Europa komt, uit de monden van de "oude" BMW-kopers ... dan kan ik het geloven dat die daar hun schouders voor ophalen. Die "oude BMW"-kopers, die zijn ze ondertussen grotendeels kwijt, omdat BMW's zich gewoon niet meer onderscheiden van normale (saaiere) auto's. I mean: check die officiële communicatie: ¯\_(ツ)_/¯ ... dat kan verdorie tellen als statement. Dat is van dezelfde orde maar één registertje minder assertief dan een middenvinger opsteken. Als ze hiermee, en met de designrichting die ze ingeslagen hebben, (veel) meer klanten (extra) vinden in de grote markten (Azië, voornamelijk), dan snap ik wel dat ze die richting in slaan. Some things don't last. Ik heb (voor mezelf) al besloten dat het emotionele, goéie BMW van weleer al eventjes gestorven is. De passie komt niet meer uit de (meaning: alle) producten en de (rij)technische zuiverheid en sportiviteit is geen prioriteit meer in de lastenboeken. 100 procent akkoord Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.316 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 42 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja ok maar zet daar andere velgen op en je hebt een normale Golf, niet zo een apart "futuristisch" model Mijn punt: niet elke elektrische auto is afzichtelijk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.000 Geplaatst: 16 november 2020 Delen Geplaatst: 16 november 2020 1 hour ago, gTa said: Die grondig andere designtaal binnenin, incl. bedienconcept en whatnot - dat kan ik nog snappen voor de i-karren. Ergens vind ik het zelfs goed te pruimen ... maar je moet wel los van de klassieke BMW denken en dit als een "merk" apart zien. De exterieurstyling evenwel ... oh boy. Die auto is in alles een gortig ogende Koreaan, daar zit niks premium in. Integendeel: waar BMW met giant steps áchteruit stapt, zetten de Koreanen e.a. serieuze stappen voorwaarts. Vroeger straalde een BMW iets uit, dat was zichtbaar en voelbaar een premium-auto. Dat is het nu echt niet meer. (Behalve dan als je diep in de buidel tast en een dubbel optioneel nappalederen interieurtje bestelt op je '3 of '5.) BMW zal de kritiek op voorhand aangevoeld hebben ... maar van waar komt die kritiek? Als dat enkel uit West-Europa komt, uit de monden van de "oude" BMW-kopers ... dan kan ik het geloven dat die daar hun schouders voor ophalen. Die "oude BMW"-kopers, die zijn ze ondertussen grotendeels kwijt, omdat BMW's zich gewoon niet meer onderscheiden van normale (saaiere) auto's. I mean: check die officiële communicatie: ¯\_(ツ)_/¯ ... dat kan verdorie tellen als statement. Dat is van dezelfde orde maar één registertje minder assertief dan een middenvinger opsteken. Als ze hiermee, en met de designrichting die ze ingeslagen hebben, (veel) meer klanten (extra) vinden in de grote markten (Azië, voornamelijk), dan snap ik wel dat ze die richting in slaan. Some things don't last. Ik heb (voor mezelf) al besloten dat het emotionele, goéie BMW van weleer al eventjes gestorven is. De passie komt niet meer uit de (meaning: alle) producten en de (rij)technische zuiverheid en sportiviteit is geen prioriteit meer in de lastenboeken. Toegegeven: de wereld biedt daar ook minder en minder plaats voor. Veiligheidseisen sterk omhoog, comforteisen idem, dus gewicht extreem toegenomen, samen ook met het gehalte mechanische grip, enz... wat inhoudt dat, als je zo'n loodzware grippy auto echt lichtvoetig en agiel wil laten rijden, je naar snelheden moet kijken die op onze dichtgeslibde en streng gecontroleerde openbare wegen niet meer kunnen. Straks gaat ook Duitsland z'n algemene Tempolimit invoeren en is het zelfs gedaan met auto's die écht goed blijven rijden aan topsnelheden ... omdat die nergens nog kunnen/mogen worden gehaald. De trend gaat richting (semi)autonoom rijden en overname van (steeds meer) rijderstaken door slimmere/snellere techniek. Of in BMW-termen gesproken: "Wij zijn wel mee met onze tijd, hé! Stomme fossielen, jullie allemaal. Wij hebben het licht al gezien, hoor. Nu jullie nog." Ofte, terug die officiële communicatie: That's the world we live in. BMW is dood. Lang leve het nieuwe BMW. (not for me, though) Allemaal goed en wel, maar dat je kan toch een slecht rijdende auto maken die er nog een beetje ok uit ziet aan de buitenkant? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.